Jäikös tuohon tuusulantien varteen hieman Tuomarinkylän ABC:n liittymän jälkeen Helsingistä tultaessa? Siinä olin näkevinäni kotilolla ohiajaessani kotarin, pelästyin aluksi MP kytäksi(Dege @ Elo. 25 2008,18:58) kirjoitti
![]()
Millä tavalla vika ilmeni? Mulla on alkanut polttoainepumppu pitämään aika ihmeellistä ääntä, kun kääntää virrat päälle muutaman päivän seisonnnan jälkeen. Ihan kuin jossain nivelessä ei ois rasvaa tms... siis ääni on samanlainen.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Ihan *leppävaaraan jätti, mutta onneksi sain pakulla kyydin kotia.
Mielestäni aina on pitänyt aikamoista meteliä(trööt) tuo polttoainepumppu, lähinnä laivatorvea on muistuttanut. Mutta eipä tuo aikanaan huollon poikia huolestuttanut (bike-world) kymppitonnin huollossa, enkä osannut asiasta huomautella.
Nyt kuuluu vain releestä naksahdus. Toivottavasti on vain pienimuotoinen sähkövika josta selviää kosketuspinnat puhdistamalla(releen liittimissä) ja voitelemalla.
Se on vaan vittumaista kun mennyt vaikka kahville ja sitten kun pitää lähteä niin ei mitään oikeastaan voi muuta tehdä kuin ihmetellä kottaraisen hiljaisuutta ja kuunnella asiantuntevia huomautuksia keskenkasvuisilta. Nyt kävi vaan tuuri ja sattui nukahtamaan tuttuun paikkaan ja kavereista oli apua hätään.
Ultrafast KTM machine .
Just samanlaista elämää se pumppu mullakin pitää. Ääntä kuin sumutorvi (no, ei ehkä ihan), kun virrat napsauttaa päälle.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Mitenkäs tuon vekottimen luistokytkimen (käsittääkseni siinä sellainen on) kuuluisi toimia?
Kun en huomannut normi kytkyttimeen mitään eroa.
Mitenkäs toi vinoilu ennen varsinaista laukeemista ilmeni? Ajattelin vaan, että voi sitte itte tunnistaa oireet jos rupee kiukkuumaan.(Dege @ Elo. 25 2008,18:58) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Eipä tuo mitenkään ennakkoilmoittele tulossa olevasta. Ei sammu vauhdista joten epäilen olevan kyse hapettumista jossain liittimissä, tosin ei ainakaan polttoainepumpun liittimessä .
Siis voi käynnistyä hienosti kotipihalta lähdettäessä, mutta sitten jossain korvessa kaukana ei missään, taukopaikalta lähtö jää tekemättä.
Ultrafast KTM machine .
Eli siis pyörittää, mutta ei käynnisty. Mulla ehitti nimittäin tollasen setin tossa muutama viikko sitten. Oli seissy viikon verran ja ku oltiin Samsamin kaa lähös ajelee, ei meinannu millään käynnistyä. Sai sahata helvetin kauan ennen ku vaivalloisesti starttas.(Dege @ Elo. 25 2008,23:06) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Aika vähissä mullakin on huomiot siitä kytkimestä. En tiedä pitäiskö asfaltilla ajaessa kokeilla isoilta kierroksilta heitellä reilusti pienemmälle. Mä ajan yleensä reippaammin soralteitä ja siellä ei huomaa oikein tommosia juttuja kuin luistokytkimiä kovinkaan helposti. Onkohan Marshalilla tai muilla pojilla kokemusta asiasta?(skuikka @ Elo. 25 2008,21:36) kirjoitti
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kyllä se kytkin sieltä esiin potkii vaatii tosin aika kovan vastuksen tossa mikroauto radalla kävin pyörähtää niin siellä tuli hyvin testattua tota kytkintä. Täälläkin toi bensapumppu pitää ääntä muutaman päivän seisonnan jälkeen, mutta on kai ominaisuus.(cmas @ Elo. 26 2008,14:31) kirjoitti
Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
Pyörittäähän se konetta oikein iloisesti mutta kun pumppu ei syötä niin eihän se edes hörähdä. Täytyy huomenissa tutkia yleismittarilla meneekö pumpulle virtaa olleskaan vai onko pumppu rikki.
En viittis millään viedä huollettavaksi (15000-20000km)varsinkin kun nyt se pitäisi viedä kuljetuksella.
Ultrafast KTM machine .
Jaaha, taitaa polttoainepumppu olla kaput. Virtaa saa kun mittasin yleismittarilla, yli 11 v menee pumpulle. Oliskohan nykyajan bensa liian kuivaa ko. laitteelle.Aaa.......... ovat siis tehneet virheen tilausosastolla ja tilanneet kaksitahtisiin tarkoitetut pumput mistä lie.
Saas nähä saako takuuna kun itse vaihtaa vai onko vietävä huoltopaikalle korjattavaksi.
Ultrafast KTM machine .
Polttoainepumppuhan se vikakeskus oli, irroitin sen tankista ja tietysti sitten näytti jopa jälleen toimivan, mutta toimi vain kolme kertaa ja meni jälleen mykäksi. Uusi pumppu toimi joka kokeilulla.
Olipahan benziini suodattimessa mustan oloista, tiedä sitten syytä kun tankista valutettu oli normaalin kellertävää.
Polttoainepumppu on muuten made in italy.Siinäkö lopullinen syy suht, aikaiseen vikaan.
Ultrafast KTM machine .
Hyvä, että vika löyty. Vissiin meni takuuseenkin näppärästi?
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Juu, takuuseen menee. Palutan vain vanhan rikkoutuneen takaisin, haluavat ilmeisesti tutkia laitetta ja muutenkin.
Mielestäni näillä kokemuksilla tyypillinen italialainen sähkölaite.
Hieman vaan ihmetyttää tuo yllättävä henkiin herääminen ja jälleen kuoleminen.
Huomattavasti hiljaisempi tuo uusi pumppu ainakin silloin kun kokeilin kumpaakin tankin ulkopuolella.
Ultrafast KTM machine .
Saas nähdä laukeeko toi munkin pumppu jossain välissä. Ääntää niin homona aina seisonnan jälkeen virrat päälle kääntäessä, ettei voi olla kaikki ok. No, ainakin tietää mistä etsiä vikaa. jos jättää tien päälle tms.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Joo, pitää ittekki tarkkailla pumppua. Tänään aamulla kävikin mukava episodi Lahden motarilla. Tuli pieni töyssy ja vauhtia semmonen 120km/h. Kuulu ihan outo sellanen hiukan tusahtava ääni ja luulin että ottiko takumi kipeetä. No, kun ajettavuudessa ei tuntunu mitään sen kummempaa, jatkoin normaalisti matkaa. Himaan päästyä polttelin siinä kessun ja yht´äkkiä huomasin...Missäs vitussa mun rekisterikilpi on
Oli PRKL menny mun hieno ja kallis Tailtidy kaikista kolmesta metallituesta poikki ja lentäny huit helvettiin. Katkes just vilkkujen kiinnikkeitten jälkeen, joten vilkut kuitenki jäi paikoilleen. Kilvenvalon johto vaan roikku valtoimenaan perässä.
Tais olla liikaa toi teräslevy, jonka laitoin kilven taakse, kun alko halkeemaan.
Pitänee ottaa yhteyttä R&G racingiin ja avautua. Pitäähän nyt ton hintasen telineen perkele kestää ees vuos. Saas nähä mitä ne sanoo. No nyt tuli sitte pieni tauko ajeluihin. Toisaalta aika vähällä on ollu kelien takia muutenki. Jotenki on jo poltot ajoon hiipunu tosi pahasti. Taidanpa laittaa kottaran talviteloille odottelemaan ens kevättä.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
No, niin kotari pelaa hienosti kun sillä on uusi pumppu. Huomattavasti hiljaisempi on kuin tuo rikkoutunut pumppu oli.
Kokeilpaakas tuota Sonaxin oktaanibuusteria joku kerta. Tulette muuten huomaamaan eron. Eipä enää sammuile tyhjäkäynnin tuntumassa, vääntö lisääntyy aika mukavasti, varsinkin jos sekoittaa 98 sekaan.
Ultrafast KTM machine .
johan sitä itekki pääsi uuvella kotarilla päästeleen. Kuuluukos sen vaihelaatikon roklattaa vapaalla vai onkos se vika, ääni ei kyl oo paha mut erottuu kumminkin. Mittarin lasiki oli jo hetivalmiiksi halki
va on se kyl hieno peli pästellä meneen
![]()
KTM 690sm
MC B-Squad
Kaikki omituiselta tuntuvat äänet ovat ominaisuuksia kotareissa. Antaa palaa vaan. Sitte ku se lakkaa toimimasta, siellä on jotain vialla(tix-72 @ Syys. 09 2008,21:27) kirjoitti
Onnea hienosta pyörävalinnasta. Onko paljon rullattu peli alla ja mistäpäin ostit?
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
juu oisko mittariin se sata kilsaa pyörähtäny(Marshal @ Syys. 09 2008,21:52) kirjoitti
eli aikalailla pakasta tempastu, paikallisesta liikkeestä ostin
KTM 690sm
MC B-Squad
No nepä oli lasin saanu nopskaa rikki. Takuuseen--->(tix-72 @ Syys. 10 2008,21:59) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
saattaa vaan kestää ennen ku saapi uuven mittarin, vappuna olivat tilanneet ja vasta näinä paivinä olivat saaneet niitä. kuulemma melko yleista et mittari menee muuten vaan epikseen.
pitäs ruveta modaamaan kilpi eri paikkaan ja vilkut pienempään telineeseen, jonkin moiset pörinä pöntöt ja maski/etuloksu vaihtoon.
toiset vanteetki pitäs laittaa ni sais piikit ku lumi tulee![]()
KTM 690sm
MC B-Squad
Joo mullakin on vielä noi uudet putket hakusessa jotenkin ei vaan oo saanu mitään aikaseks. Onkos kellään mitään tietoa tälläisestä virityksestä istuu meikäläisen silmään ja painokin varmaan tippuis mukavasti *
Muuten mennyt mopon kanssa hyvin, mutta kannen tiiviste antautui tossa jokin aika sitten. Racingbikessa korjasivat takuuna (hyvä mesta muuten) johtui kuulemma tukkiutuneesta termarista että oli päässy keittämään ja sitten rikkonu tiivisteen. Huomas vaan että yks päivä pidemmän lenkin aikane että yhtäkkiä kenkä kastui vaikka ei satanut.
Oli sylkeny nesteet paisuntasäiliön letkun kautta pihalle. Tai siis säiliö oli täynnä ja syylari tyhjä.
ai ai, monta kuukautta hyviä ajoilmoja vielä jäljelläkirjoitti
tosin alkaa kumit olemaan taas finaalissa, pitäs jotkut sadekelin motorenkaat vissiin hommata
Toi pitää testata, vaikka ei oo kannuja vielä kiinni eikä sinänsä tyhjäkäynnillä sammuile. Välillä esim. kun liikennevaloihin valuttaa ja suht kovasta vauhtista heittää kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten valua alas niin hyytyy siihen, aina tosin lähtee käyntiin kuin palmun alta niin en ainakaan itte epäilis tota pumppuvikaa.kirjoitti
nijnorz: Ei ollenkaan paskemman näköinen tuo putkisysteemi varsinkin, jos se vielä on asianmukaisilla e-merkinnöillä varustettua mallia. Pitäisköhän alkaa miettiä säästötilin tyhjentämistä![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Ajattelin ton paskaks menneen kilpitelineen tilalle rupee hommailee tällasta
http://www.evotech-performance.com/a...info_6630.html
Tossa on ledikilvenvalo mukana.
Yks kaveri ottaa Dukeensa samanlaisen. Onko kellään topicin kavereista tarvetta moiselle, vois laittaa samaan tilaukseen. Tilaus tosin ei varmaan ihan just nyt oo lähössä, mutta muutaman viikon sisällä ois tarkotus. Voi panna vaikka privaa jos haluu mukaan kimppaan. Tuote siis tulee tänne vantaalle ja tästä eteenpäin lähetän sitte haluamalla tavalla. Postikulut jaetaan tilaukseen osallistuvien kesken tasan (paitsi Vantaalta eteenpäin jos lähetän postilla, vastaanottajan lukuun).
Jos jollain muita hyviä vaihtoehtoja/viritysehdotuksia kilven suhteen, olen pelkkänä korvana...
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Asiahan ei minulle kuulu (siis pönttöjen vaihtelu), mutta kun tulee tuota saksalaista Motorradia luettua niin yhdessä oli testattu tarvikepönttöjä tähän uuteen kotariin, niin jokaisella teho ja vääntö laski verrattuna alkuperäiseen (myös Akrapoovitsillä ilman db-killeriä)![]()
Kuinkahan mahtoi käydä teho/paino suhteen?(Perhokalastaja @ Syys. 12 2008,18:00) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Luulen, että teho/painosuhde parani, jos painoa tippui jokunen kilo ja teho ei laskenut vähimmillän kuin 1 hv(Marshal @ Syys. 12 2008,18:12) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
En pidä tuota seikkaa kovin ihmeellisenä. Nykyaikana alkaa nuo tehtaat jo ihan oikeasti suunnitella niitä putkistoja. Koska tehoa pitää saada ulos, vaikka päästö/meluvaatimukset onkin kovat. Yksi hyvä esimerkki on kilokiksutin, siihen ei paljon sliparilla tehoja lisää kaivella. Jännää, jos ktm:n kanssa on sama. Toisaalta sehän vain kertoo hyvästä suunnittelusta tehtaan puolesta.
Edit: olikohan tarvikepönttöjen vaihdon yhteydessä heitetty ECUun uusi kartta? Jos ei, niin aivan salettiin tippuu tehot, kun soppaa ei riitä koneelle.
Ja tuohon kilpitelineeseen: voi herranjumalautavittusaanata miten on hintaa yhdellä koneistetulla metallisilpukkeella. Toikin varmaan kestää sen 3000 km ja sit on palasina. Mä lopetan työt fysiikan laitoksella & alan tehtailla tommosia palikoita, jos niillä kerran noin paljon saa rahaa!
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)