Jep, kyllähän toi Tailtidy kestää. Se vaan tuppaa hiukan ravistamaan ton kottaran perää kun putket vaihtaa. Siinä rytinässä ei kyllä meinaa oikeen kilpi kestää, teline kestää hyvin.(SamSam @ Kesä. 19 2008,13:51) kirjoitti
Jos niitä handguardeja hommailet, valitset vaan parhaiten sun silmää miellyttävät (ja tietty lompsaa) ja isket kiinni. Kyllä niissä pitäis tulla asennussarjat mukana. Mulla meni ainakin noi polisportit ihan heittämällä, kun vaan eka keksin kuinka se kiinnitys toimii
Nyt on mullaki alla toi Z6 takana ja loistavalta tuntuu. Sorallakin käytiin tykittämässä SamSamin kanssa juhannuksen kunniaks, hyvin liikku. Sain mä pyörän kyljelleenkin kun piti sepelipihalla taas leikkiä.
Jollain tais kellahtaa myös ihan pakoiltaan...
nijnorz: Racingbike laittaa kahvalämppäritkin kohtuu edullisesti kiinni, jos sellaset kiinnostaa. Itte laitan ehkä syksyllä.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Se kahvalämppärien laitto ei oo mikään iso homma. Tupit irti, elementit alle, tupit takaisin, johdot etumaskin sisään ja siellä on valmiit liittimet. Kytkin johonkin väliin (sijoituspaikka & kytkimen tyyppi oman valinnan mukaan).
Mulla ois 8.7. 5000 km:n huolto. Nyt ei oo mittarissa kuin 3600 km ja helvetti pitäis olla töissä yks viikko aiottua pidempään. Tulee pitkiä iltoja, kun pitää koettaa polkea kilometrejä tauluun.
Tällä hetkellä Keski-Suomen top X pätkät SM:lle näyttää muuten seuraavalta:
1. Mökkiperä (lyhyt, mut juma***ta, kun on hauska pätkä)
2. Moksi/Leustu (samaa sarjaa kuin edellinen, hieman kauempana mun kämpästä tosin)
3. Ruuhimäki (ihan ajettavaa settiä)
4. Lankamaa (suoraa baanaa, ktm etenee kuin äkäinen pieru)
5. Ouninpohja (Täällä pitäisi käydä uudestaan, viimeksi ajettu keväällä kaukon kanssa. Paljon irtosoraa ainakin silloin)
6. Hiekkatiet Moksin lähettyvillä, iloa piisaa enemmän kuin uskoisi
Pitäisi kaiketi alkaa selvitellä mitä muuta ajettavaa Jkl:n kyljestä löytyy vielä, hieman mennyt hiekkatieorinentoituneeksi tää homma. Jotenkin alkaa fiilis olla semmonen, että asfaltti on kovin tylsää ajettavaa nykyäänViikonloppuna tuli tilattua kamerakin. Saapi nähdä millaista jälkeä sillä saa aikaan, jahka se ensin toimitetaan mulle saakka. Ja kamerahan on siis tämmöinen.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Sitte heti vaan käyttökokemuksia ja viteokuvaa jakoon, kun saat kameran vörkimään. Tollanenhan ois ihan helmi! Nykyjään kun noi muistikortitkaan ei maksa juurikaan mitään, tohon vois hommata jonkun 8gb kortin ihan huoletta.
Mistä tilasit ja mitä jäi posteineen hintaa? Kiinnostuin kyseisestä tuotteesta todella paljon.
Verkkokauppa.com. Sieltä vaan hakuun GoPro, niin löytyy. Laitteesta on kolmea eri versiota. Pelkkä rannekamera, kypäräkamera + tuo "motorsport"-versio. Muistikorttia tuetaan 2 gigaan saakka, mutta mikäs estää käyttämästä useita kortteja ja taskuun mahtuu vino pino ladattuja akkuja. Käyttökokemukset tulee heti, kun masiina on täällä mulla & saan tunkattua sen mopoon kiinni.
Editoidaan nyt vielä vähän kuitenkin.
207 euroa posteineen 2 gigan muistikortin kanssa. Ja suora linkki aiheeseen: GoPro @ VK
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Ok, hieno homma. Ilmeisesti toi paketti ei sisällä noita kaikkia kiinnitysjuttuja. Esim. Kypärä setti pitää ostaa erikseen, hintaan 79,90. Onko sulla tietoa mitä kaikkia kiinnitysjuttuja toi sisältää tollasenaan?(cmas @ Kesä. 23 2008,11:01) kirjoitti
Ei ole tietoa tarkemmin. Veikkaan, että tuon mun tilaaman saa kyllä kiinni vaikka sun minne. Mulla ei kyllä ole ajatuksenakaan tunkata kameraa kypärään kiinni. Lähinnä keulaan/mopon rungon etuosaan ja toisaalta takahaarukkaan/kahvoihin siinä perän päällä. Noilla saa yleensä vauhdikkainta kuvaa aikaiseksi kuvakulmista & perspektiivistä johtuen. Kypäräpätkät on hyvin usein varsin laimeita, koska kamera on kovin korkealla eikä vauhti välity niin kuin se välittyy ollessaan matalalla ajopintaan nähden. Tsekkaapa youtubesta pätkiä, sillä on kypäräkamerakuvaa vaikka millä vermeellä nauhoitettuna, jos kiinnostaa moinen.
Joo, nyt kun tutkiskelin asiaa, niin tossa Motosport paketissa on noi yleisimmät kiinnikkeet just sellaseen tarkotukseen mitä sä haet. kypärä laajennuspaketin saa ostaa sitte erikseen. Homman voi tehdä näköjään myös niin päin, että ostaa tosta suoraan sen helmet version hintaan 179e ja sitte hommaa ton motosport laajennuksen 76e. Siis jos haluaa molemmat.
Pitää kyllä laittaa vakavaan harkintaan tollasen hommaaminen, ois se vaan niin hieno. Voipi olla että odotan sulta ensin kokemukset kiinnitettävyydestä ja muutenkin toimivuudesta. Eipä tossa kauaa pitäis mennä kun saapuu, joku viikon verran. Taidan mennä joku päivä paikanpäälle pällistelemään noita paketteja.
Loistava bongaus muuten!
Tässä on muuten yksi toinen optio, jos pelkkä kypärädataa haluaa nauhoittaa. Tuo on pienempi, samaa hintaluokkaa & pykälää paremmalla resoluutiolla. Jos kypärädataa haluaa enemmän ottaa, tuo on varmaan erittäin varteenotettava vaihtoehto. Tuossa GoProssa on tietty alempi reso, mutta etenkin tuota 5 sekunnin välein kuvan ottavaa moodia on toiset pitäneet jopa hauskana pidemmässä reissussaItse päädyin tuohon GoProhon, katsellaan nyt sit oliko se huono valinta.
Juhannuksesta palauduttu
Irroitin eilen gear sensorin piuhat, ja tuntuuhan se paremmin menevän ainakin olin huomaavinani eron
Peruin ton kahvatilauksen, pitää kattella siellä racingbikessa niitä kotarin omia kun käy ne rattaat hakemassa ja näkyyhän noita polisportteja olevan alrightissakin, voi käydä nekin ihmettelemässä
Kahvanlämppärit tosiaan ajattelin myös jossain vaiheessa laittaa, mutta taitaa mennä loppukesään / syksylle.
Mites ukot on ne rattaat vaihdellu ei nimittäin ole tota huoltopukkia jotta sais takarenkaan irti. Taitaa olla ainoa kikka käydä ostamassa tollanen yleismallinen pukki, motonetissä on joko 35,- pitää käydä kattomassa josko siitä ois mihinkään.
Kilpitelineen taidan kuitenkin yrittää tehdä itse, tai yrittää modata jostain yleismallisesta. Ei voi niin kovin hankala juttu olla.
Uudet kannut ois kyllä kanssa kova juttu, mutta toi budjetti ei ikävä kyllä anna periksi. Porukka on noita wingsejä tilaillu, niin paljonko on kokonaiskustannukset ollu? reilu 500,- pari?
Noissa alkuperäsissä sinäänsä mitään vikaa ole mutta ei niitäkään viittis hajottaa, jotta sais lisää mökää
Voisko joku kuka on jatkanu etulokaria kumiläpällä heittää kuvan siitä, ei toi aikasemmin topicissa oleva linkki toimi enää.
Vettä tulee ku esterin perseestä mutta pakko lähtee vähän pyörittämään mopoa![]()
Mulle laitettiin ihan Racingbikessä rattaat suoraan alle, kun en jaksanu alkaa kyhäilemään. Kun on kunnon suhteet kauppaan, ei hintakaan pahaks muodostu
Mulla on tällaset Polisportin Exurat:
EXURA
Noita saa mm. MC-Scatter.com verkkokaupasta. Ite tilasin sieltä. Hintaa jäi joku 50e.
Tossa on kuva siitä lokarinjatkevirityksestä:
Lokaristydeemi
Jepa, eli innostuksissani menin sitte tällasen tilaamaan: Action camera
Kiitoksia vaan Cmas vinkistä. Nyt katotaan vaan kummalla ostokset kusee pahemmin![]()
Todennäkösestihän noi on ihan perseestä molemmat, mut köyhää se vituttais.
Tuossa sun kamerassa on Marshal melko reilusti parempi resoluutio. Se saattaa olla paljonkin parempi. Luin molempien speksit läpi uudestaan äsken. Kiinnikkeet pitäisi olla paljon parempia tuossa GoProssa, joten luulen sen passaavan mulle paremmin. Mutta saapi nähdä sit. Voi olla, että teit huomattavasti paremman ratkaisun, kun tuo sunkin tilaamas on näemmä vesitiivis 3 metrin syvyyteen saakka. Optiikkaa ei voi vertailla, kun pirulaiset eivät anna niistä mitään tietoja.
Heh, joo, saas nähä. Mulle on tärkeintä, että on pelittävä kypäräkiinnitys. Niitä muita kiinnikkeitä voi sitte väkästellä tarpeen mukaan. Optiikasta en tarvii tietoo, kun en mitään niistä ymmärrä(cmas @ Kesä. 23 2008,19:58) kirjoitti
![]()
Joo-o, paljon tullu tekstiä sitten viime käynnin, enkä viihti enää sotkee topicia vakuutuskeskustelulla.
Eniveis, mopo lähti viime torstaina Turkuun.
Nyt keskityn tappamaan ihteni tolla pikkumopolla.![]()
Tuutti Honda
Hyvä, että sait myytyä pelin. Eipä ainakaan aiheuta ahdistusta nurkissa enää. Ja rahoillehan luulis aina käyttöä löytyvän.
Juu, olis ollu käyttöö niille satasille joita jouduin vielä laittamaan omasta pussista, et pääsin moposta eroon..(cmas @ Kesä. 24 2008,11:03) kirjoitti
Rahotusta oli kuitenkin vielä aika rouheesti jälellä.![]()
Tuutti Honda
Kiva kuulla että meni kaupaks. Sääli ois noin mahtavaa laitetta seisottaa tallissa koko kesää. Nyt varmasti molemmat osapuolet on tyytyväisiä.
Tulipa tossa teknologia innostuksissa ostettua myös läppäri, halvalla kun sai. Tollasen Fujitsu/Siemenssin Amilo Si 1520 pikkuläppärin sitte otin. loistavan kokonen 12" näytöllä, eli mahtuu mukaan todella hyvin.
Pakkohan se oli ottaa ku puoleen hintaan sai
Nyt ei muuta ku pommitusvideoita editoimaan![]()
Noniin, nyt on rattaat vaihdettu.
Motonetin 35euron huoltopukki maksoi ittensä samantien takaisin
Vaihto onnistu näppärästi kerrostalon parkkipaikalla vesisateiden välissä. Hommaan meni about 20minuuttia.
Ajo parani huomattavasti, välitykset olis voinu kyllä olla vielä tiukemmat mun makuun *
Välityksiä voi tiuhentaakin, jos niin haluat. Mutta jos meinaat ajaa pidempääkin matkaa tuolla laitteella, niin älä liikoja säätele. Huutaa nimittäin 120 km/h kyydissä jo ihan riittävästi. Hupipeliksi ostettuna mikäs estää välittämästä vielä tiheämmäksi - toisaalta mä oisin moiseen käyttöön hommannut SMC:n.
Hyvä että sait laitettua. Panitko nyt -1/+2? Mulle noi välit on ainakini ihan sopivat, kun tulee duunimatkalla tiputettua tollanen 15km motaria suuntaansa. Tossa 690 endurossahan on ymmärtääkseni vakiona -1/+3 välitykset sm:ään verrattuna.(nijnorz @ Kesä. 25 2008,09:27) kirjoitti
Hyvin näyttää hytti kevenevän 690 Enduro Winter
Juu -1/+2 tuli laitettua. Tosiaan mullakin toi työmatka menee kehää ja länsiväylää pitkin ja mökilläkin tulee muutaman kerran kuussa käytyä niin ei sellasta hirveetä huudatusta pidempään jaksa
Hyvin noilla väleilläkin vetelee, tosin jos rahaa ois niin kikkailu ja käyttöpyörä ois tietysti erikseen.
Uskomattoman hyvä pyörä splittailuun muuten![]()
GoPro testattu. Huomioita
1.) oikein hyvä imukuppikiinnike
2.) takahaarukka ei oo oikee paikka kuvata, tärisee liikaa
Pitää miettiä tuota takaosaston kuvakulmaa vielä. Olisi kiva saada kuvaa myös pyörän takaa, mutta swingissä kiinni ollessaan tuo GoPro:n oma jalustasysteemi ei oikein pysy kuosissaan. Tulee liikaa kolinaa soratiellä. Ne jotka haluaa nähdä vähän materiaalia saavat luvan laittaa mulle privaa...
LOISTAVAA!!
Olen erittäin yllättynyt hyvästä kuvanlaadusta. Täytyy sanoa että ton hintaseks kameraks aivan loistavaa kuvaa tulee. Nyt täytyy toivoa, että toi mun kamera ei oo aivan susi.
Tallentaako toi muuten ton kuvan suoraan .avi tiedostoks? Onko raw.avia, eli ootko koittanu pienentää klipin kokoam vai tuleeko tossa koossa kortilta?
Siistiä! Vähänkö venaan et saan oman kameran käyttöön.
Se mitä sä oot nähnyt on suoraan se mitä kamerasta tulee ulos. Post processing 0 % siis. Ja hyvä niin, ei paljon jaksais suotta kikkailla liikoja videoeditoinnin kanssa.
No niin,nyt on smc:llä rullattu ensmäiset 650km ja more than happy!Yksi pieni juttu tosin on..en tiiä sitte miten muilla,mutta tuossa pelissä startti pitää välillä ihan ihme ääntä eikä pyöritä konetta ollenkaan.Suattaa tosin olla puristustahti just kohalla mistä startti ei jaksa lähteä pyörittämään..Tämän tekee yleensä lämpimällä koneella.Toisen kerran kun painaa nappia niin pyörittää normaalisti.Kellään muulla samaa havaittavissa? Muuten toiminu kuin vanha kunnon junan vessa! Putki täytyy kyllä vaihtaa.Peli kuulostaa ihan 9kw piikiltä ja mökä peittäs vähän noita koneen "ominaisääniä" alleen.
Se on ominaisuus ei tarvitse huolestua.(Repis @ Kesä. 27 2008,00:26) kirjoitti
Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
Täytyy tyhmänä kysyä ku ei tiedä ja tuli tuosta starttaus "ongelmasta" mieleen niin tuossa ei taida olla ollenkaan polkaisu vaihtoehto? Tai ainakaan muussa mielessä kuin syvemmälle kiinni?![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Kylläpäs oli hyvälaatuista ja vauhdikasta kuvaa, varsinkin takahaarukasta kuvattuna!!! On kyllä GoPro hintansa väärti.(cmas @ Kesä. 26 2008,14:29) kirjoitti
Ja muutenkin näytti aikas mukavalta pätkältä maukkaine hyppyreineen *![]()
Nyt täytyy vielä odotella Marshalin kypäräkameran tallennetta, että minkäläistä kuvaa sieltä pukkaa...
KTM 690 SM Prestige
Palautan keskustelun alkuperäiseen aiheeseen hetkeksi:
Mitä eroa on 690 SM tavallisella, prestige- versiolla ja uudella SM-R- mallilla (...siis muuta kuin väritys)?
<p>...</p>
Käsittääkseni homma menee näin:
Normimalli: pinnavanteet ja normaalit kytkin/jarrukahvat
Prestige & SM-R: puolavanteet (valuvanteet) + radiaalikytkin/jarrukahvat.
Muuta eroa noilla ei ole. Prestige & SM-R on sama kapistus, mutta prestige taisi muuttua täksi vuodeksi nimelle SM-R.