Sivu: 20 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1469:sta
    Eipä ole alla 690 SM vaan "sisarmopo" 690 Enduro.
    Voisiko joku referoida lyhyesti mitä tuolle pitää tehdä jotta saa kaiken hyödyn irti;
    - eli mikä on tuo rajoitusjuttu liittyen vaihteisiin, onko sama kuin sutkissa ollut? Ja miten ko. rajoitus ohitetaan?
    - Löytyykö muita putkia kuin Akra ja Wings? Ja pitääkö putken vaihdon jälkeen käydä päivittämässä ruiskun ohjelma?
    - Onko ruiskulle olemassa joku säätötyökalu jota voi itse käyttää?

Marko
    Kuolema kuittaa univelat!
    Pessimisti ei pety!
    Nyt olis tarroja valmiina. En malttanu oottaa kotiin asti niin piti sit liimata yks tohon "tiskin" päätyyn..

Jos joku tarroja halajaa niin voi laittaa mulle yv:tä.

Niinja tarrat on laminoitu eli kestää tota ulkoilmaakin.

Tuutti Honda
    Ja jos liimaatte tarroja jonnekin, niin muistakaa palvoa minua ja kaukoa siitä hyvästä

Marko V:
    - Tehoa (kaasuläpän avausta) rajoitetaan 2. ja 3. vaihteella siten, että kun runttaat kaasukahvan spiraalille, kaasuläpän avausta rajoitetaan. Ilmeisesti rajoitus lähtee nyppäämällä pari piuhaa irti - ohjeet tässä ketjussa aiemmin. Toinen optio on tilata joku palikka, joka hoitaa saman homman. Ei tietoa päteekö sama sun mopossa tosin.
    - Putkista ei mitään hajua, mutta yleensä kannattaa käydä säädättämässä. KTM:n omaa ECUa voi käsittääkseni hieman säätää, ainakin pojat on latailleet akran karttoja sinne olipa putkena akra tai wings (noi muut lurjukset kertoo sulle tästä tarkemmin).
    - Tuneboy (tähän saattaa olla jo tukikin) tai vastaava toimii omassakin säädössä. Tietty penkissähän nuo pitäisi säätää.

Ja käsittääkseni sun mopossa on jonkinlainen sytkäkäyrän säätöpalikka jossain penkin alla tms. Sieltä voinee säätää ainakin jotain ja jollain tasolla. Tarkempia tietoja mulla ei ole.

Edit:
    kauko: otitko kuvan vinoon vai liimasitko tarran vinoon?

Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Jeeps! Hienoja tarroja! Pistän sulle Cmas yv:tä.

Marko V: Ecua pystyy säätämään hommaamalla Tuneboyn. Kotarin omaa ECUa ei pysty säätämään, mutta Akrapovic on saanut lisenssin tehdä omille putkilleen sopivan kartan, joka siis asennettuna syrjäyttää ecun orkkissoftan. Tämä softa on yleensä kelvannut myös muiden "viriputkien" kanssa. Täksi vuodeksi on tulossa/tullut uusi softa, joka on ymmärtääkseni tarkoitettu 690SMR peliin, sitä odotellessa. Niissä virallisissa KTM huolloissa, joissa softa jo on hankittuna, sen laittaminen onnistuu. Luulisin että ottavat pelkän työhinnan (max 1 H), mutta varmaks en voi mennä sanomaan.

Ainakin Leo Vinceltä ja Devililtä löytyy putket Kottaraiseen. Molemmat on kokoputkistoja, eli pitkälle toista tonnia maksaa. Onhan niissä sitte etunsakkin Slipareihin verrattuna, se on selvä.

Ja jos jollekkin on epäselvää mitä tapahtuu, kun ecun "nollaa" tyhjäkäytöllä, silloin kun Akran softa on asennettuna, niin Akran softa ei poistu minnekkään ja palauta tehdassoftaa, vaan Akran softa pysyy.

Sliderit ei oo huono idea, sillä niillä olisi omassa kaatotapauksessani säästynyt mm. jarrusatula, mikä ei todellakaan ole ihan ilmainen. Taakse Slidereita on turha laittaa, sillä putket/lämpösuojat ottavat iskun joka tapauksessa ekana vastaan. Toisaalta aivan sama, kun herra Turva maksaa kaadot puolestani

Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Eikös tuossa endurossa kuten myös smc:ssä ole tehon säädin kolmelle eri-asetukselle . Tämähän puuttuu sm:stä ja dukesta.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 19 2008,17:32) kirjoitti
    Toisaalta aivan sama, kun herra Turva maksaa kaadot puolestani
    Arvaas kaksi kertaa kuka sen kaadon tulee maksamaan ennemmin tai myöhemmin
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (Dege @ Maalis. 19 2008,18:15) kirjoitti
    Eikös tuossa endurossa kuten myös smc:ssä ole tehon säädin kolmelle eri-asetukselle . Tämähän puuttuu sm:stä ja dukesta.
    No on kyllä mennyt multa ainakin täysin ohi, jos sellainen ko. versioissa on, kuitenkin sama lc4 motti.......
    KTM 690 SM Prestige

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Siinä endurossa ja smc:ssä on satulan alla valitsin millä voi muuttaa tehokäyrää.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (cmas @ Maalis. 19 2008,18:24) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 19 2008,17:32) kirjoitti
    Toisaalta aivan sama, kun herra Turva maksaa kaadot puolestani
    Arvaas kaksi kertaa kuka sen kaadon tulee maksamaan ennemmin tai myöhemmin
    Hähää! Ei se teitä muita kirpaise, vaikka kippasinkin. Taas oli perusmaksut tippunu tälle vuodelle

Ja onhan se hyvä välillä ottaa omiaan pois, että pysyy maksu/saanti puoli tasapainossa. Kun tässä laskeskelee vuosien varrella maksetut vakuutusmaksut kaikista helvetinkoneista, mulla on vielä varaa kipata monta kertaa hyvällä omallatunnolla
    Lainaa (cmas @ Maalis. 19 2008,16:18) kirjoitti
    kauko: otitko kuvan vinoon vai liimasitko tarran vinoon? *
    Juu, vähän viistosti on kuva otettu. Tosin on se varmasti vinossakin. Ihan sama.

OT:
    Pitää nyt "kotari veljille" laittaa yks kuva näytille.
    Tuutti Honda
    Lainaa (Dege @ Maalis. 19 2008,21:44) kirjoitti
    Siinä endurossa ja smc:ssä on satulan alla valitsin millä voi muuttaa tehokäyrää.
    Dege on oikeassa - tätähän mä koetin jo aiemmin sanoa. Lehdessäkin oikein mainostivat tätä säätösysteemiä. Satulan alla on palikka, jossa on säädöt 0-9 tehokäyrää ajatellen.

kauko: oikein akran putkella ja kaikkee
    Njo jumaleison ku on makee minicrossi, tahtoo kans! Mitäs tollasesta joutuu Kauko maksamaan?
    Lainaa (cmas @ Maalis. 20 2008,10:12) kirjoitti
    Dege on oikeassa - tätähän mä koetin jo aiemmin sanoa. Lehdessäkin oikein mainostivat tätä säätösysteemiä. Satulan alla on palikka, jossa on säädöt 0-9 tehokäyrää ajatellen.
    Tätä enduromallia kun olen vakavasti harkitsemassa, ja paljon on tullut tietoa kaivettua, niin olen ymmärtänyt moottorin ohjauksen säädöstä olevan kyse. Hieman tietolähteestä riippuen kolme tai neljä asetusta pitäisi löytyä. Perusasetuksen lisäksi löytyy terävämmin kaasuun vastaava asetus ja miedommin kaasuun vastaava asetus, jossa myös tehoa on rajoitettu n. 30%, sekä sellainen matalampioktaaniselle bensalle tarkoitettu asetus, jossa myös teho hieman perusasetusta matalampi.
    <p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
    Lainaa (JoukoWho @ Maalis. 20 2008,14:56) kirjoitti
    Tätä enduromallia kun olen vakavasti harkitsemassa, ja paljon on tullut tietoa kaivettua, niin olen ymmärtänyt moottorin ohjauksen säädöstä olevan kyse. Hieman tietolähteestä riippuen kolme tai neljä asetusta pitäisi löytyä. Perusasetuksen lisäksi löytyy terävämmin kaasuun vastaava asetus ja miedommin kaasuun vastaava asetus, jossa myös tehoa on rajoitettu n. 30%, sekä sellainen matalampioktaaniselle bensalle tarkoitettu asetus, jossa myös teho hieman perusasetusta matalampi.
    Hmm. Jos katsoo Bike-lehden numeroa 3/08 ja sivulta 64 löytyvää kuvaa, niin tuossa säätösysteemissä on mun mielestä asetukset 0-9. Mutta enpä mene sitten vannomaan...
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 20 2008,10:26) kirjoitti
    Njo jumaleison ku on makee minicrossi, tahtoo kans! Mitäs tollasesta joutuu Kauko maksamaan?
    Kiits.
    Noooo, kyllähän tosta vähän piti maksaa, mut tein kyllä silleen hyvät kaupat, et osien hinnalla sain kaikki.
    Mukaan tuli motosetti, uus laadukas takaiskari, korkeepaine mäntä ymsyms. Mopossakin on jonkun verran virejä ja niistä tärkeimpänä ehkä toi tehoputki. 750e maksoin koko läjästä.
    Kannattaa kahtella nettimotosta noita Pitproita.
    Tuutti Honda
    Näinköhän kauko ajaa ens kesänä prestigellä ollenkaan. Pitpro vaan huutaa sorateillä hoosiannaa huhtikuun alusta lähtien
    Lainaa (cmas @ Maalis. 20 2008,19:40) kirjoitti
    Näinköhän kauko ajaa ens kesänä prestigellä ollenkaan. Pitpro vaan huutaa sorateillä hoosiannaa huhtikuun alusta lähtien *
    Vähän sama käyny mielessä!
    Ei vaan, eiköhän molemmat saa ihan yhtälailla huomiota.
    Tuutti Honda
    Lainaa (cmas @ Maalis. 20 2008,17:55) kirjoitti
    Hmm. Jos katsoo Bike-lehden numeroa 3/08 ja sivulta 64 löytyvää kuvaa, niin tuossa säätösysteemissä on mun mielestä asetukset 0-9. Mutta enpä mene sitten vannomaan...
    Kävin tutkimassa asiaa liikkeen esittelypyörästä, ja kyselin vähän samalla. Siinä on kiertokytkin 0-9 -asennoilla, mutta ylimääräiset asennot ovat tyhjiä. Tiedä sitten vaikka tuohon voisi ohjelmoida noihin tyhjiin paikkoihin omia asetuksia. Se olisi hieno juttu. Mutta voi olla, että tuo kytkin on 9-asentoinen ihan vain siksi, että tehdas saa sellaisia alihankkijalta edullisemmin.
    <p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
    Aika erikoista. Luulisi, että ktm tekee noita enskojakin (ja smc:tä) niin paljon, että ois löytynyt kolmiasentoinen kytkinkin jostain fiksuun hintaan. Ehkä siinä taustalla on vain taloudelliset syyt, toisaalta voi olla niinkuin sanoit, että siihen voi laittaa enemmänkin säätöjä.

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Muistaakseni lehdessä luki että ainakin endurossa olisi kolmelle eri-alueelle säätömahdollisuus.

Kylläpä muuten kotari muutti ulkonäköään kun asensin tuon akran kokoputkiston. Nyt se on sellainen kun sen alunperin olisi pitänyt olla. Tosi race nyt.
    Ultrafast KTM machine .
    Mitä Dege joutu pulittaan tosta akran kokoputkistosta? Ittellä harkinnas...
    Seppo (nimi muutettu)

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Dege joutu pulittaa paljon eli kannattaa kysyä omalta kauppiaalta hintaa. Slipareistahan joutuu pulittamaan noin tonnin eli tämä varmaankin tuplataan. Mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Kunhan laite vielä saadaan säädettyä ko. putkistolle niin sitten näkee oliko siitä mahtavaa tehohyötyä. Nyt sillä saa ajella vakiosäädöillä kunha katit on sisällä.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (SamSam @ Maalis. 19 2008,21:30) kirjoitti
    Lainaa (Dege @ Maalis. 19 2008,18:15) kirjoitti
    No on kyllä mennyt multa ainakin täysin ohi, jos sellainen ko. versioissa on, kuitenkin sama lc4 motti....... *

Joo kyllä siellä säätö on kolmelle eri kartalle.

Marko
    Pessimisti ei pety!
    Lainaa (cmas @ Maalis. 20 2008,17:55) kirjoitti
    Joo siinä on numerot 0-9.

1=löysä asetus ja tehonrajoitus
    2=vastaa kaasuun nopeimmin
    3= standardi
    4-9= huonolle bensalle ja tehonrajoitus.

1:n huomaa selvästi, 2:n ja 3:n välillä ero on vaikeampi huomata lumella ajaessa.

Marko
    Pessimisti ei pety!
    Jos jotakuta kiinnostaa niin laitoin tuubiin pari videota 690 Endurolla ejelusta. Videot ovat huonoja kamera paikallaan kuvattuja kun ei ole tuota kuvaajaa mukana...
    Mutta kai noista jonkinlaisen kuvan saa.

Marko

http://www.youtube.com/watch?v=7g2-Lb62-3M
    http://www.youtube.com/watch?v=c_DTlRPwLyY
    http://www.youtube.com/watch?v=ViPaNWaOG8Q

Pessimisti ei pety!

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Olis ne kotarilla saaneet myös tähän sm:ään saaneet laittaa oman ohjausyksikön noille akran putkille, eli 1 vakio, 2 slipari ja 3 kokoputkelle, niin ei sitäkään tarttis pähkäillä että kelle vie säädettäväks.

Olisit vähän enemmän heitelly kottaraista siinä lumella MarkoV. Muuten oikein hieno kuvanlaatu videossa.
    Ultrafast KTM machine .
    MarkoV: Komiaa touhua. Oisit palkannut jonkun vähän kuvaamaan, niin ois saanut parempaa pätkää aikaiseksi. Muutenhan noissa oli kuvan ja äänen laatu suorastaan loistavaa youtube-pätkäksi. Pitkästä aikaa jotain hyvää katsottavaa - hyvin se LC4:n papattaa

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ei tollasia lumivideoita saa tähän aikaan vuodesta tänne lähetellä.
    Heti se talvi saapui tänne eteläänkin kun tota katteli. En kyllä kaivannut yhtään lunta nyt. Enemmänkin lämpöaalto olisi saanut tulla.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (Dege @ Maalis. 26 2008,21:39) kirjoitti
    En kyllä kaivannut yhtään lunta nyt. Enemmänkin lämpöaalto olisi saanut tulla.
    Sama homma, tosin kelläpä mopon omistavalla ei olis..

Mut oikeesti vituttaa niiiiiiin paljon, että pakko turruttaa ihtensä ku muuten räjähtäs pää!!! (olkoon tää nyt ainoo tällänen isompi purkaus)
    Tulkoon saatana vaikka kesäkuuhun asti tota lunta, ihan sama! Pihaan en ainakaa enää kolaa ku auton mentävän reijän! Autotallin ovetkin saa hautautua lumen alle, perkele!
    Kertaakaa tän talven aikana ei oo ollu näin paljoo lunta pihassa! Saatanansaatananperse!! x28558

Tuutti Honda
  30.  
    Kyl se tästä jannut. Ens viikolla lupasi on enemmän lämpöä naamaan ja äkkiä noi lumet sulaa, kun se prosessi alkaa.
Sivu: 20 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen