Joo-o. Taijan ihte nykästä noi piuhat irti siitä liittimestä. Saahan ne sit tungettua siihen takas jos jostain kumman syystä joskus joku niin haluais tehä.
Helppohan se oli asentaa toi 45e jutska sinne, mut eipä toi piuhojen nyppäilykään miltään Einsteinin hommilta kuulosta...
Ompahan taas vähän jotain näpräiltävää/ihmeteltävää yheks illaks.
Hmmm...näinkin viime yönä unta, että tiet oli sulat. Tietty lähin ajeleen mopolla ja se keuli vielä kolmosella kaasusta.![]()
Tuutti Honda
Omasta 950sm:stä poistin edellä mainitulla tavalla 2.& 3. vaihteen rajoittimen pois, eli liittimet irtoaa pienellä piikillä tms. Helppo laittaa myös takasin, jos tarvetta.
KTM 950SM -07
Joo, kyllä ittekkin pähkäilin aika pitkään tuota piuhojen irroitusjuttua. Pitää nyt vielä hetki pähkäillä lisää ja katsoa tilannetta. Keskustelen asiasta vielä Samsamin ja Degen kanssa ja katotaan sitten pannaanko tilaus vetämään vai koitetaanko nyppiä piuhoja. Aika helpolta se on ainakin noissa ohjeissa saatu kuulostamaan, mutta jotenkin on vaan niin kriittinen aina noiden sähköviritelmien suhteen ( lue: urpo nössö).
Viikonlopuksi on luvattu + merkkisiä lämpöjä ainakin tänne etelään, joten josko jo ensi viikolla sais hommat käyntiin.
Tänään aamulla oli aika mielenkiintoinen skaala suomen lämmöissä. Pohjoisessa oli -29 astetta ja helsingissä +2
Kyllä se JKL:n pojat Ouninpohjakin juhannukseksi sulaa![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Vaikken Jyväskylästä olekaan niin viime vuonna tuli maaliskuusta alotettua zetalla ajelut.(Marshal @ Maalis. 07 2008,10:17) kirjoitti
Todennäkösesti nyt, kun intoo olis enemmän ku koskaan se menee tosiaan tonne jussin tienoille...![]()
Tuutti Honda
Joo, sama täällä. Viime vuonna otin Zetan ajoon 24.3(kauko @ Maalis. 07 2008,11:27) kirjoitti
Tänä vuonna meinaan vaikka väkisin olla liikenteessä aikaisemmin. Niin ja talviteloille en laita pyörää enään koskaan. Nyttenki oli aika harvassa ne päivät, jollon ei ois pystyny ajamaan.
Tänään Iltsikassa joku Sakemanni säätieteilijä esitteli käppyröitä suomen säästä ens kesänä. Aika hyvin oli keskilämpötilat kohollaan aikasempiin kesiin verrattuna. toisaalta, luotan pyyteettömästi ainoastaan Föhrin antamiin tietoihin.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Jos tuo homma onnistuu hyvinkin helposti ilman tuota 45 euron palikkaa, niin voisi kyllä ens alkuun kokeilla sitä. Jos kyse todella on vain siitä, että päästää piuhan tai kaksi irti & rajoitin on poistettu.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
No joo, siis ei se ainakaan noitten ohjeiden pohjalta ole mikään kummonen juttu. Ehkä hiukka tuli taas hätiköityä. Tehdään niin että katellaan tilannetta ja ootellaan nyt että saadaan pyörät ajoon. Jos siinä modauksessa joku menee munilleen, ni saahan ton tilattua sitte jälkeenpäinki.(cmas @ Maalis. 07 2008,12:11) kirjoitti
Eli halt ja pihdit kouraan!
Täällä paistaa muuten aurinko ja +4![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ja täällä sataa noin 45 asteen kulmassa lunta. Voi perse... Tsuumailin jo mielessäni tuossa töistä tullessani hyviä pätkiä ensi kesäksi. Vähän edes helpotti vaikka satoikin räntää takin kauluksesta sisään![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Minäkin irroitin nuo kaksi johtoa jo viime kesänä tai siis yritin irrottaa sivistyneesti mutta poikki meni ensin yksi vahingossa ja sitten perään toinen tahallisesti. Suurempaa eroa en huomannut käyttäytymisessä ja en enempää virityksiä laittelekkaan kotkaani paitsi tietysti nyt menin sitten ja tilasin akran kokoputkiston pyörää komistamaan.
Ultrafast KTM machine .
Heh, pakko fiilistellä kun täällä etelässä +asteita 5 ja eilen tuli vähän laitettua kotaria kevätkuntoon mm. Wingsit kiinni yms. pientä. MUTTA ne äänet, aivan sairaan matalat/munakkaat ilman db-killereitä*
Ja kun aloin ottaa pokkarilla ääninäytettä niin tietty siitä v*tun paskasta loppui akku, vaikka juuri näyttikin täyttä, noh seuraavalla kerralla sitten *![]()
KTM 690 SM Prestige
OT:
Vithuuuu, vähänkö oli päivän aikana sulanu lumet!!!!
Harmi vaan, et piha ja tuo "pihatie" on vielä jäässä, muuten olisin lähteny ihan piruuttanikin tykittämään pikkupätkän tänään.Tiet oli ihan ajettavassa kunnossa ja lämmintäkin oli 4.5 astetta.
Tällä viikolla se tapahtuu vielä!!
Ot:n ot: Tuli viikonloppuna ostettua -06 PitPro Standard ja pitäis silläkin päästä tykittämään.![]()
Tuutti Honda
Vielä kysyttävää :P Mites on sisäänajon laita kotkassa? Jei! mahtavat kelitkohta pääsee ajelemaa ensiajoja
... toivottavasti
![]()
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Vähän tyhmä meikäläisen vastata tähän, ku en oikeesti muista.(RaMoNe @ Maalis. 10 2008,21:04) kirjoitti
Käytännössä tässä pyörässä on kaks asentoo kaasukahvassa, on/off.
Voi olla, et tuli vähän rauhallisemmin eka tonni köröteltyä, mut suoraan sanottuna en usko. Tällä ei voi körötellä!![]()
Tuutti Honda
Vitsi tollanen Pitpro ois kiva vehe. Ei vaan oo oikeen täs lähellä lääniä missä päästellä(kauko @ Maalis. 10 2008,21:18) kirjoitti
Tänään oli vaatimattomat +11,5 ja aurinko paisto kirkkaalta taivaalta. Veljet, nyt näyttää hyvältä! Tälle viikolle luvattu plussaa paitsi lauantaina
Edit: SamSam voi Ramone antaa sulle hyvät ohjeet sisäänajosta, ei hirveesti kannata ressata.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Joo, äläpä stressaa sisäänajosta, muistaakseni ohjekirjassa luki, että vältä yli 6000k/min ekan 1000km aikana.(RaMoNe @ Maalis. 10 2008,21:04) kirjoitti
Joten ihan normi ajoa vaan vaihtelevilla kierroksilla*![]()
KTM 690 SM Prestige
Eli rajoittimella koko ajan(SamSam @ Maalis. 11 2008,10:35) kirjoitti
Noista sisäänajoista on tälläkin foorumilla ollu jos jonkun laista keskustelua ja vääntöä. En nyt sitten osaa sanoa että kuinka tiukkaa se loppujen lopuksi on. Tietysti ihan järjettömimmät punarajakikkailut voi olla fiksua jättää ekan huollon jälkeiselle ajalle, mutta ei sitä nyt kannata alati kiekkamittaria tuijottaa. Vaikkakin ton sisäänajon haluais hoitaa säntillisesti ohjekirjan mukaan, ei siihen nyt montaa päivää sitä aikaa mene. Voin kertoa että koko sisäänajon voi hoitaa helposti viikonlopun aikana. Kannattaa varmaan Ramone varata eka huolto jo nyt. Tuppaa olemaan Kotarihuoltamoilla melkosta hulinaa kun toi päitsikin kohta alkaa.
edit: typo
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Terve,
Liityin sitten keskusteluunne pitkän seurailun jälkeen. Tuli tuossa pitkän kädenväännön jälkeen bikeworldin kanssa hankittua 690 kotari. Tosin ko. yksilö on kovia kokenut viimevuoden malliksi, mutta saatiin lopulta hintakin sen mukaiseksi.
Pyörä ei oo vielä edes mulla, saati sitten papereita kirjotettu, mutta nyt pitäisi saada vähän meteliä kottaraiseen. Wingsejä olen ajatellut, ja ajattelin kysäistä että onko joukossa ketään joka haluaisi liittyä kimppatilaukseen? Saisi vissiin pöntöt vähän halvemmalla suomeen jos tilaajia olisi useampi...
Tervetuloa. Tää onkin tällänen vähän erilainen ketju. Täällä voi jutskata ihan kaikesta taivaan ja maan välillä, tuopeista, ilmoista, pikkumopoista, tarroista, nimipäivistä, ymsyms..(j.r @ Maalis. 11 2008,14:37) kirjoitti
Eli toisin sanoen helvetin hyvä ketju!
Olen kyllä miettiny, et pitäis varmaan pyytää tollanen "suljettu foorumi" meijän käyttöön..
Turha varmaan mainitakaan, että hyvään mopoon olet päätynyt. Onnittelut valinnasta.![]()
Tuutti Honda
Morppi minunkin puolestani!(j.r @ Maalis. 11 2008,14:37) kirjoitti
Jos Lauttasaaren BW:stä pyörän ostit, olen ajanut sun tulevalla pyörällä
Ei se nyt niin kauheen kovia oo kokenu, olin nimittäin paikalla BW:ssä sillon ku se sen kaatumisen jälkeen tuotiin takaisin liikkeeseen. Katteita hiukan naarmuilla, mutta mitään isompaa siinä ei ollut menny. Jarrupoljin oli hieman paskana jo sillon kun kävin sitä ajelemassa, joten kato että se on pantu kuntoon ku saat pyörän. Plkimessa oli n. 3 cm vapaaliike, joten poljin saattoi olla missä tahansa asennossa kun piti alkaa jarruttamaan. Joutu aina kengän kärjellä hakemaan jotta missä poljin vaeltaa. Muuten peli soi ihan kivasti, joten eiköhän se ihan priimaa oo.
Niin ja onnea uuden pyörän johdosta ja tervetuloa joukkoon sekavaan![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Onneksi olkoon, erinomainen valinta(j.r @ Maalis. 11 2008,14:37) kirjoitti
Btw, sun tulevalla kotarilla mäkin otin ensikosketuksen 690:seen kun otin tyypit Lauttasaaressa ja samantien laitoin Prestigen alle !!!
ps. saatoin ehkä vähän sitä rääkätä mutta kyllä kotari kestää![]()
KTM 690 SM Prestige
Juu, lauttasaaresta kotarin ostin. Mun tietääkseni sillä on kaaduttu 2 kertaa. Kerran varastamisen yhteydessä, ja kerran luultavasti koeajon aikana. Tosin oli kyllä palikkaakin vaihdettu kaatumisten jälkeen ja paljon. Loppujen lopuksi myivät pyörän sopuhintaan, ja lupailivat että jos löydän pyörästä jotain merkittävää mikä olisi johtunut ko. kaatumisista, niin he korjaavat (vastuuhan on heillä). Ja onhan tossa vuosi vielä takuuta.
Viime kesänä kävin noita kottaraisia ajelemassa, ja silloin jo päätin että vielä vaihtuu kawa ktämmään, ja näin kävi...
Nyt vaan pienempää eturatasta ja wingsejä. Ja eiköhän ne "käsisuojat" tarvii kans hommata. Siihen etulokasuojaan ajattelin vääntää jatkeen lasikuidusta. Kukaan koittanut?
Ilmotelkaa muuten sitten että auttoko/onnistuko tuo 2 ja 3 vaihteen rajoituksen ohitus nätisti, ja oliko siitä hyötyä.
Kyllä tollaisen "ison talon" kanssa varmasti reklamoinnit sujuu, jos huomaat jälkeenpäin korjattavaa, joten ei siitä huolta. Mulla ja Marshalilla on sellaisesta n.2mm ohuesta kumiläpyskästä tehty lokarin jatke ja tuntuu ajavan asiansa ihan ok.(j.r @ Maalis. 11 2008,18:30) kirjoitti
Kandee noista Wingseistä tosiaan huudella täällä foorumilla niin voit löytää tilaajia, meitäkin oli kolme tilaajaa niin saatin pöntöt ilman toimituskuluja.
Varmaan on ensitöitä toi 2. ja 3. vaihteen kaasunavaus viiveen poistaminen, kun saa kotarin ajoon, varmaan siis ensiviikonloppuna
![]()
KTM 690 SM Prestige
Morjesta,(j.r @ Maalis. 11 2008,14:37) kirjoitti
ilmottaudutaan nyt täältakin mukaan keskusteluun, kun tuli tuossa joulun aikoihin kottarainen hommattua (690 SM -07). Pyörä oli ollut liikkeessä koeajopyöränä ja neuvottelujen jälkeen se irtosi ihan kohtuu hintaan. Kotarin omat käsisuojat tuli kanssa hommattua sekä eteen 15 ja taakse 42 piikkinen ratas, uusi kilpiteline on myös tekeillä
Kun pyörän sain niin pitihän sitä heti kokeilla kun kelit sen sallivat, ja voi pojat että vaikutti hauskalta laitteelta!
Ääntähän tuosta ei noilla vakioputkilla juuri lähde, eli voisin liittyä j.r:n kanssa wingsien tilaukseen, jos vaikka saataisiin vähän alennusta.![]()
No voi prkl, menin just 5 min sitten lähettään noista wingseistä spostii Marovicille. Nooh, eiköhän siihen saa sitten Sepän pötöt lisättyä myöhemminkin, kun en vielä mitään virallisesti tilannut. Ihan hintoja kyselin.
Äsken tulin Raision BW:sta pienemmän eturattaan, käsisuojien ja muiden tilpehöörien kanssa kotiin maksamaan pyörän pois. Vielä kun sais lastan pois kädestä niin pääsis asentelemaan palikoita ja testailemaan kottaraista...nyt joutu vielä jättämään sen liikkeeseen *![]()
Tere tulemast vaan, nythän uusia 690 kuskeja tuntuu ilmestyvän kuin sieniä sateella, liekö syy tämän hyvän topicin...(Seppä @ Maalis. 12 2008,19:19) kirjoitti
Itsellänikin on 15 edessä ja 42 odottaa asennusta, luulen että alkaa keula kevenemään aika mukavasti.... siis suljetulla alueella tietysti![]()
KTM 690 SM Prestige
Enkä yhtään ihmettele, sillä hauskuuskertoimella ei oo mitään rajaa kun kottaraisella ajaa. Tän viikon säät on näyttäny loistavilta. Ihan kohta(SamSam @ Maalis. 12 2008,20:04) kirjoitti
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Tämä on kyllä melkonen 690 ylistys threadi (ja ei kyllä turhasta), mutta löysin tämän vasta pyörän oston jälkee, ja hyviä vinkkejä täältä onkin löytynyt!(SamSam @ Maalis. 12 2008,20:04) kirjoitti
Tuntui kyllä nuo alkuperäiset välitykset turhan pitkilti, joka on täälläkin moneen kertaan todettu. Noilla uusilla väleillä varmaan hauskuuskerroin (ja keula) nousee vielä entisestään
No hyvä ettet vielä kuitenkaan tilausta laittanut, jos vaan viitsit/ehdit niin voisi kysellä alennusta kahdelle parille, ja laittaa sitten samaan tilaukseen(j.r @ Maalis. 12 2008,20:04) kirjoitti
![]()
Jei! Polttelee!Itselläni on ainakin näin alkuun tarkoitus pitää mopo ihan vakiona, kai siihe nopeesti tottuu ;P.. jos ny ees vakiona keula nousee siellä suljetulla alueella
??? *kattoo sitte myöhemmi kesällä jos hommais jotai lisäpalikkaa.
Youtubeenkin on tullu aikasta paljon noita 690 videoita *Ei niitä vaa voi kattoo ku rupee masentamaa ku kattoo ikkunasta ulos. *Laittakaa jotai omia videoita kehii.
Ootteko mitää pidempiä matkoja ajanu?, vai onko perse hellänä jo ensimäisen 100 kilometrin jälkee?
Tää on kyllä ihan huippu foorumi! ei taida ohjekirjoja paljo tarvita ku kysyy täältä. Tietämystä ja osaamista näyttää löytyvän!Kiitos! Asiallista porukka!... Tai pakkohan se on olla jos omistaa kottaraisen .. huh. ei jaksa enää kirjottaa
katos katos! seppäkin näyttää tietävän Lappeenrannan !
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Eihän tää mikään matkavessa ole, mut loppukesästä tuli ajettua Jämsä-Porvoo-Jämsä reissu. Eihän se nyt mitään miljoonaa kilometriä ole, mut kuiteskin. Ihan mukavasti se reissu meni eikä perse puutunu tai tylsyys iskeny. Tosin siitä on paljon kiittäminen mielenkiintosia pikkuteitä joita pitkin reitti kulki.(RaMoNe @ Maalis. 13 2008,10:11) kirjoitti
Ei tolla millään motareilla hirveen kauaa viihtis ajella, mut eipä se sitä varten ole tehtykään.
Vituttaa, ku "pihatie" on vieläki jäässä!! Yritin jo vähän lapiolla naputella siihen pientä uraa, mut en sit jaksanu ku oli sen verran paksulti sitä siinä..
Tiet on täällä jo aika hyvin auki ja toissa päivänäkin jo melkein kuivatkin.
Helevetti, ku olis kunnon petkele ni ne jäät lähtis siitä vähän vauhilla menemään.![]()
Tuutti Honda
Noni, alkaa kotarikin oleen valmis kesän koitoksia varte. Vielä joutunee pistään rally replican nokan kiinni kun tuo 10k huolto tulee. Nyt alkaa jo kuuleen että pärräkin on käynnissä, ja pikku ratastus anto kyllä räväkkyyttä huomattavasti.
kuveja 1
kuveja 2
kuveja 3
...Ja kyllä sillä matkaa pystyyn ajaan, viime kesänä tampere - nordkapp - tukholma ja reilu 4000km
![]()
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus