Sivu: 17 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1469:sta
    Lainaa (RaMoNe @ Helmi. 28 2008,22:47) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa, että onko kotarii olemassa suomenkielistä ohjekirjaa? hahaa nyt on pyörä kilvissä ;P
    Eipä taida olla ku toi Lontoon kielinen. Onkos sulla ylivuotinen -07 vaiko ihan tän vuotinen kottara?

Tossa on muuten räjäytyskuvat 690SM:stä, jos sua tai jotakuta muuta kiinnostaa

KLIKS
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 28 2008,22:38) kirjoitti
    Lainaa (cmas @ Helmi. 28 2008,22:34) kirjoitti
    Kuriiri roudasi tänään mulle Arain tour-x:n (luojan kiitos, sai jotain muuta ajattelemista kuin se tallissa lojuva SM). Koska väri on valkoinen, pitää siihen keksiä jotain piristystä. Hyviä ideoita? Piirränkö tussilla siihen kirkkoveneen vai mitä?
    Ei muuta kun räyhäköitä tarroja pintaan. Netistä vaan hakemaan. mm. Metal Mulishalla siistejä tarroja pilvin pimein.

Hommaa nyt ainaki musta visiiri siihen, ni on jo ihan eri näkönen.
    Ei mitään mustia visiirejä eikä mitään tyypillisiä pääkallotarroja. Mie en ala wannabee-räyhähengeksi. Pistän mielummin vaikka muumitarroja koko ruukun täyteen

Ja onnea RaMoNe:lle rekisteröinnistä

Edit: Marshal - kiitos. Pitikin napata nuo räjäytyskuvat heti talteen. Koskaan tiedä milloin noille on käyttöä.

Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 28 2008,23:23) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa, että onko kotarii olemassa suomenkielistä ohjekirjaa? hahaa nyt on pyörä kilvissä ;P
    Eipä taida olla ku toi Lontoon kielinen. Onkos sulla ylivuotinen -07 vaiko ihan tän vuotinen kottara?

KLIKS
    Jep kiitos kiitos -07 tuli ostettua. Oishan toi ihan kiva toi kotimaalaine ohjekirja, mutta kai tuollakin pärjää. Kertokaaha mulle vähä ton pyörän kulutuksista yms. ku ei oo ite päässy viel ajelemaa ja tarvii paljo tietoo
    Nonniinno joo

Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
    Lainaa (RaMoNe @ Helmi. 29 2008,16:42) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 28 2008,23:23) kirjoitti

KLIKS
    Jep kiitos kiitos -07 tuli ostettua. Oishan toi ihan kiva toi kotimaalaine ohjekirja, mutta kai tuollakin pärjää. Kertokaaha mulle vähä ton pyörän kulutuksista yms. ku ei oo ite päässy viel ajelemaa ja tarvii paljo tietoo
    Tosiaan onnea uudesta pelistä ja tervetuloa perheeseen (niinku kotari asian ilmoittaa).
    Kulutus vaihtelee mulla ainakin melkosesti kaasun asennon mukaan. Sellanen joku pikkusen alle 5 l on varmaan mulla keskiarvo, mutta en todellakaan ajele hirveesti tasakaasulla (koska sillon se nytkyttää ). Saahan ton viemään varmaan alle 4 litraakin, jos siihen pyrkii. Yleensä siellä jossain 200km kohdilla menee varatankille, joskus alle, joskus yli.

Nyt vaan sitte uusia rattaita hommaamaan, muuttuu ajo ihan kivasti pikku välitysten vaihdolla. Ainakin mulle on paremmat ku panin 15 piikkisen eteen.
    Samsam on tilannu sen 42 taakse, joten ootellaan kuin sitte kulkee.
    Olikos myös niin et Degellä oli 14/42, jos en väärin muista. Ootkos meinannu putkia vaihdella?
    Noitten lisäks viel voi duunata ton ilmaboxin reijityksen, jos tuntuupi siltä (ohjeet aikaisemmin tässä topicissa). Aika tukkosen olonen on ainaki se orkkis ilmanottoaukko, joten ainakin se torvi kannattaa repii helvettiin sieltä boxin perältä.

Nythän se talvikin alko sopivasti täällä etelässäkin, joten odottelu jatkuu

Lainaa (cmas @ Helmi. 29 2008,08:36) kirjoitti
    Ei mitään mustia visiirejä eikä mitään tyypillisiä pääkallotarroja. Mie en ala wannabee-räyhähengeksi. Pistän mielummin vaikka muumitarroja koko ruukun täyteen
    Eiks sellanen Stig- look ois just komee. Voisit kuunnella samaan tapaan ku em. herra klassista musiikkia tai espanjan kielen kielikasettia kun päästelet pitkin ouninpohjaa.

Mulla on varmaan joitakin muumitarroja, jos sulla ei omat riitä

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Tänään kävin kyselemässä tuota akran kokoputkistoa racing bikestä ja ensi viikolla tiedän hinnan sitten tarkemmin ja katsotaan sitten laitetaanko tilaukseen. Välityksiä olen vaihtanut tuon 14 eteen, takarattaaseen en ole koskenut. Mutta ilmanputsariboxissa on racing putsari mikä on käytännössä ikuinen.

Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (Dege @ Maalis. 01 2008,14:53) kirjoitti
    Tänään kävin kyselemässä tuota akran kokoputkistoa racing bikestä ja ensi viikolla tiedän hinnan sitten tarkemmin ja katsotaan sitten laitetaanko tilaukseen. Välityksiä olen vaihtanut tuon 14 eteen, takarattaaseen en ole koskenut. Mutta ilmanputsariboxissa on racing putsari mikä on käytännössä ikuinen.
    Näkykö mun Prestigee siellä pajalla? Toisaalta eipä oo hirvee kiire, ku noi kelitki muuttu hieman alppimaisiksi. Se kokoputkisto on kyllä kieltämättä aivan saakelin makeen näkönen, toivotaan et hinta sellanen, et voi hankkia. Ootko Dege lisänny boxin ilmanottoa mitenkään? Minkäs merkkinen se sun putsari on ja mitä kustansi?

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ei näkyny prestigee pajalla, mutta enpä etsinykkään, "tai sit se oli pitkällä koeajolla".
    Putsari löytyy kotarin power partseista, hintaa en muista. En vielä ainakaan ole modannu koteloa, saas nähä modaanko olleskaan. Hienon kotari swetarin sain sieltä halvalla.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (Dege @ Maalis. 01 2008,16:17) kirjoitti
    Ei näkyny prestigee pajalla, mutta enpä etsinykkään, "tai sit se oli pitkällä koeajolla".
    Putsari löytyy kotarin power partseista, hintaa en muista. En vielä ainakaan ole modannu koteloa, saas nähä modaanko olleskaan. Hienon kotari swetarin sain sieltä halvalla.
    Tulipahan tänään päästeltyä pikkusen paineita. Talven loppumisen kunniaks räpättiin Samsamin kaa mönkkärillä helvetinmoista rallia. Olipas se mukavaa ja lievitti pikkusen odottelun tuskaa.
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 02 2008,20:42) kirjoitti
    Tulipahan tänään päästeltyä pikkusen paineita. Talven loppumisen kunniaks räpättiin Samsamin kaa mönkkärillä helvetinmoista rallia. Olipas se mukavaa ja lievitti pikkusen odottelun tuskaa. *
    Pakkohan sitä oli paineita päästellä edes jollain, kun tälläisen h*elvetinmoisen takatalven laittoi. Ukot ihan hikipäissään väänsi sen minkä pelistä lähti ja hauskinta oli se, että meillä usean kierroksen kokonaisajat oli ihan kymmennyksien sisällä toisistaan. Tää tarkoittaa varmasti tiukkaa skabaa myös alastarolla *

ps. mulla oli ajojen jäljiltä hiukan lapiohommia... *
    KTM 690 SM Prestige
    Missähän hitossa kaukokin on. Nyt ois kaukon nimipäivä ja kaikkee
    Kyllä on berberistä tää lumitilanne täällä jkl:n korkeuksillakin. Kuitenkin niin paljon lunta, että turha haaveilla edes vähään aikaan vielä ajamisesta SM:llä ja toisaalta liian vähän lunta siihen, että vois kaverin mopolla mennä laskemaan enskapiikit ojossa polkuja. Eilen katoin jo Jack Baueria kypärä päässä - vierotusoireet alkaa kasvaa liian isoiksi. Kohta kilahtaa koko ukko
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Tässä taas melkosten polttojen painaessa päälle lukenu tuskassa tota Uk-foorumia. Yllättäviä asioita tulee esille ja varsinkin tämä teksti, jonka on postannu kyseisen foorumiin varmaan yks pätevimmistä jätkistä. (työskentelee ymmärrykseni mukaan jollakin KTM virityspajalla). Oiskohan pitäny malttaa sen ilmaboximodauksen kanssa, saattaa nimittäin liittyä mun nykimiset myös siihen:

These two fuel maps are the only ones that exist for the SM. The stock map and the Akra map. And yes, both run on the lean side. I am working with Tuneboy now to speed up the development of the fuel map editor for the 690.

I'm pretty sure you'll end up with trouble if you start modifying the airbox. When you look at the SM with its cloths off you see that the airbox is huge. KTM has put a lot of work in its design. It's one of the 'secrets' for the power of the 690. The volume is equal to the LC8 box and it's more than two times bigger than the 'big' airbox from the old (kickstart only) LC4 models. Replacing the stock filter with a K&N 'high flow' filter is virtually unmeasurable on the dyno.

With newly designed bikes like the 690 the days of tuning with a knife & drill are over. Airboxes are carefully designed items to create the right airflow, airspeed and resistance(!) throughout the rev range. To eliminate air-resonances at certain RPMs and create or maintain them at other RPMs. For big singles even more as they have a strong pulsing uneven/erratic airflow. The intake snorkel of the LC8 and 690 is often looked at as "much too small so it must be restrictive!". It's not. It's part of the design and its size/surface is slightly larger than the throttle body. The airbox has more than 10 times the volume of the engine and acts as a tank/reservoir of steady air to the engine. There is very little if anything to be found at the airbox. The results are completely unpredictable and the best chances are to create some nasty dips & holes in the fueling and power delivery. And noise. Both often confused with a power gain.

Että sillai. Sitte tossa jo Samsamin kanssa hiukan keskusteltiin tällasesta asiasta mikä tuli myös foorumilla vastaan, eli että Akran softaa oiskin kaks kappaletta, jotka molemmat pitäis ajaa pyörän ecuille. FI Eculle (seos) ja kaasu Eculle (kaasun ohjaus). Pitääpä ihan selvittää onko noi molemmat ajettu mun pyörään:

The 690 uses two ECUs with two maps. One for the FI ECU (mixture) and for the throttle ECU that controls the opening of the throttle valve (simply put). You have to download both maps to the bike. I think the effect of the Akra throttle map can be seen at the start of the run.

What the graphs don't show is how much better the bike feels on the road. A better and more aggressive throttle response and the occasional stalling (at a traffic light of course) seems to be gone too. Very good.

Odottelu jatkuu!!!

Lainaa (cmas @ Maalis. 03 2008,14:06) kirjoitti
    Missähän hitossa kaukokin on. Nyt ois kaukon nimipäivä ja kaikkee
    Kyllä on berberistä tää lumitilanne täällä jkl:n korkeuksillakin. Kuitenkin niin paljon lunta, että turha haaveilla edes vähään aikaan vielä ajamisesta SM:llä ja toisaalta liian vähän lunta siihen, että vois kaverin mopolla mennä laskemaan enskapiikit ojossa polkuja. Eilen katoin jo Jack Baueria kypärä päässä - vierotusoireet alkaa kasvaa liian isoiksi. Kohta kilahtaa koko ukko

Täällähän minä. On ollu vähän "kiireitä" niin ei oo kerinny oikeen lueskelemaan. Paljon onkin tullu uutta tähän ketjuun.
    Kahtos perkelettä, ku onkin Kaukon päivä tänään!
    Pitäsköhän pitää pileet... Täytyykin laittaa vaimolle mailia, et leipoo kakun illaks.

Mulla on ollu ajatuksena hommailla pyörään spy vs. spy-tarra(t).
    Tästä kuvasta jotenkin modattuna:

Aattelin vaan, että vois käyä hyvin cmasin kypäräänkin toi teema. Ei pääkalloja, mut ei ihan muumejakaan, kuitenkin iso ripaus (itse)ironiaa (mopoironiaa?!).
    Tuutti Honda
    Onkohan kellään tietoa onko tuossa 690:n avaimessa sirua ?
    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
    Lainaa (gixeri @ Maalis. 03 2008,15:36) kirjoitti
    Onkohan kellään tietoa onko tuossa 690:n avaimessa sirua ?
    Ei ole sirua. Ei oo kottaraisessa ajonestoa omasta takaa. Hyvä kun on ees toi sähköstartti
    kauko: saakeli mie oon jo hiljaisuudessa suunnitellu spy vs. spy -tarroja noin kuukauden päivät. Tuo mopon keula kun näyttää ihan noiden naamalta. Maksaa vaan noiden tarrojen tekeminen perkuleesti, kun paikallisesta liikkeestä kysäisin. Tekevät arkin kerrallaan & hintaa joku 30 - 40 euroa
    Lainaa (cmas @ Maalis. 03 2008,17:17) kirjoitti
    kauko: saakeli mie oon jo hiljaisuudessa suunnitellu spy vs. spy -tarroja noin kuukauden päivät. Tuo mopon keula kun näyttää ihan noiden naamalta. Maksaa vaan noiden tarrojen tekeminen perkuleesti, kun paikallisesta liikkeestä kysäisin. Tekevät arkin kerrallaan & hintaa joku 30 - 40 euroa *
    No perkeles! Jotenkin arvelin, et saattasi sulle upota kanssa noi vakoojat.
    Ihtellä tuli noi aikanaan ekana mieleen tosta keulasta.

Vähän funailin, et tekis oranssilla koko jutska, mut voi olla et tulee jollain muulla värillä tai jotain..
    Kaverilla on teippifirma ja sillä aattelin niitä teettää.
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Maalis. 03 2008,19:48) kirjoitti
    Lainaa (cmas @ Maalis. 03 2008,17:17) kirjoitti
    kauko: saakeli mie oon jo hiljaisuudessa suunnitellu spy vs. spy -tarroja noin kuukauden päivät. Tuo mopon keula kun näyttää ihan noiden naamalta. Maksaa vaan noiden tarrojen tekeminen perkuleesti, kun paikallisesta liikkeestä kysäisin. Tekevät arkin kerrallaan & hintaa joku 30 - 40 euroa
    No perkeles! Jotenkin arvelin, et saattasi sulle upota kanssa noi vakoojat.
    Ihtellä tuli noi aikanaan ekana mieleen tosta keulasta.

Vähän funailin, et tekis oranssilla koko jutska, mut voi olla et tulee jollain muulla värillä tai jotain..
    Kaverilla on teippifirma ja sillä aattelin niitä teettää.
    Heh joo, ei oo pahan näköset noi vakoojaukkelit.
    Hyvät nimpparit Kaukolle! Mulla on huomenna nimpparit
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 03 2008,20:07) kirjoitti
    Hyvät nimpparit Kaukolle! Mulla on huomenna nimpparit *
    Tää kun on välillä tällänen off topicien kuningas tää topic niin uskallan toivottaa Arskalle (?) hyvät tulevat nimipäivät.
    Nimipäiväthän on juhlista merkittävimmät.

Mun oikeen nimen päivät on vajaan 4 vkon päästä. Vaimo ei suostunu tänään tekemään kakkua, mut puhu tekevänsä jonkun piimäkakun myöhemmin. Tervetuloa vaan nimpparikahveille tän kuun lopulla. x 58500
    Tuutti Honda
    Voi ny kettu, jätkillä vaan on nyt jo nimpparit ja mulla vasta syksyllä...
    KTM 690 SM Prestige
    Lainaa (SamSam @ Maalis. 03 2008,20:19) kirjoitti
    Voi ny kettu, jätkillä vaan on nyt jo nimpparit ja mulla vasta syksyllä...
    Älä nyt tihrusta siellä. Sähän voit kattoo kalenterista jonkun sopivan nimen sun pyörälles ja kutsuu mut sitte sen nimppareihin
    Tulipas tossa meitsille just nimpparilahjakin.
    Appiukko kävi tuomassa 2 kpl Pirelli MT60 ja 1kpl Metzeler Sportec m3 takarenkaita.
    Josko noilla sit vähän aikaa ajelis.
    Niin ja vaimon mopoon kans uuen takakumin.

Tosin pitäähän nuo ihte maksaa...
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Maalis. 03 2008,21:11) kirjoitti
    Tulipas tossa meitsille just nimpparilahjakin.
    Appiukko kävi tuomassa 2 kpl Pirelli MT60 ja 1kpl Metzeler Sportec m3 takarenkaita.
    Josko noilla sit vähän aikaa ajelis.
    Niin ja vaimon mopoon kans uuen takakumin.

Tosin pitäähän nuo ihte maksaa...
    Jaahas, pitääpä näyttää toi postaus omalle appiukolle. Prkl en mä vaan oo koskaan tollasia lahjoja saanu. Mitäs noille jäi hintaa? Eipä tarvii ainakaan ihan heti lähtee rengaskaupoille. Ootko muuten itte vaihdellu noita renkaita vai onks sulla joku hovimekaanikko?

Lainaa (Marshal @ Maalis. 03 2008,21:20) kirjoitti
    Jaahas, pitääpä näyttää toi postaus omalle appiukolle. Prkl en mä vaan oo koskaan tollasia lahjoja saanu. Mitäs noille jäi hintaa? Eipä tarvii ainakaan ihan heti lähtee rengaskaupoille. Ootko muuten itte vaihdellu noita renkaita vai onks sulla joku hovimekaanikko?
    Rodamotoltahan noita tuli tilailtua. Noi mun kumit oli 109e ja 139e, et ei mitenkään paha meikäläisen mielestä. Duellilla vastaavat 227e ja 256e.
    Hyvin tuli perille ja kaikki toimi muutenkin hyvin.

Vähän oli ton appiukon kanssa suunnitelmia, et jos se ois väsäilly jonkun renkaanvaihtokoneen. Toisaalta olen ainoo jolla olis tarvetta tolle useemmin tapahtuvalle renkaan vaiholle, karkeesti voi aatella kk/rengas, niin voipi olla et jää toteutumatta.

Ajattelin, et käyn tuolla Huolto Kaksikolla kyselemässä, et minkälaisen "diilin" siellä sais aikaseks. Luulen, et ihan hyvään hintaan saa siellä renkaat vanteelle.
    Tuutti Honda
    Pitihän sitä koettaa hieman muotoilla tuota spy vs. spy -teemaa kottaraisen suuntaan. Ehkä tämä vielä tästä kehittyypi. Tarkoituksenahan mulla ei ole alkuperäisen täydellinen kopiointi, siksi tuossa on enemmän "sarjakuvamainen" piirrosjälki kuin alkuperäisessä.
    Saatana, tossa tämän hetkisiin oloihin sopiva biisi!!

Vihaan loskaa!!
    Ihte aattelin jotain tän tyyppistä tarraa:

Lisäsin tekstin cmasin innottamana, alunperin ajattelin ilman tekstiä tuon, mut voishan siihen jonkun ideaa tukevan tekstin laittaa..

Toi nyt on tolleen pikasesti väsätty, ja sen huomaa, en todellakaan nyt jaksanu ruveta säätämään sitä ton paremmin. Jos yhtään omaa hahmotuskykyä niin tajuaa kyllä pointin. Niin ja täähän olis nimen omaan mopoon "suunniteltu" tarra, tummalle pohjalle oranssista leikattu tarra. Tiedän ettei toi tarra välttis mahottomia kestä, mut mitäpä sitten, ottaa nipun niitä niin voi sit liimailla uusia ku vanhat on paskana.
    Tuutti Honda
    Mjoo. Mun pitää joka tapauksessa tehdä värimaailma erilaiseksi, kun mulla on valmiiksi oranssi mopo (semmoinen kuin ktm:n pitääkin olla ). Eli ei passaa omaan tunkata grafiikkaa juurikaan oranssilla värillä tai se ei erotu. Mietintä jatkunee - töitäkin pitäisi tehdä...
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 04 2008,19:33) kirjoitti
    Saatana, tossa tämän hetkisiin oloihin sopiva biisi!!

Vihaan loskaa!!
    joo tosiaan nyt kyllä motoristienjumala on ottanut pahasti turpaan kelkkajumalilta täytyykin varmaan ottaa linjaa nordikkiin jos näitä löytyis hieman isonpiin koneisiin myös http://www.gizmag.com/go/5614/picture/23392/
    KTM 950 SM R -07
  30.  
    Noniin. Ollaan tod.näk Samsamin kanssa tilaamassa tota Gear sensoria Sommerilta saksasta, koska nyt on selvinny, että toi Akran softa ei ohita tota kaasarin rajoitusta 2 & 3 vaihteella. Sensori maksa 45 egee + postikulut. KEskustelu aiheesta löytyy lontoon kielellä tosta KLIKS!
    Kolmannella sivulla siis kuva kyseisestä palikasta.

Toki sen saa myös ohitettua noita piuhoja nykimällä tai katkomalla, mutta kun ei malttais ruveta tekee mitään omia virityksiä sähköpuolelle.
    Jos jollakin on asiaa tutkittuaan kiinnostusta lähteä mukaan tilaukseen, niin ilmotuksia joko mulle tai Samsamille PM:nä.
    Varmaan viikon sisällä tilaus lähtee.

Tossa vielä ohjeet lontooksi, jos joku haluaa väkästellä. Saman topicin sivulla 5 ja 7 on myös kuvat ko. sensorista.

UGH!

FYI for those planning to do this mod that will make getting the wires out of the plug MUCH simpler, and make it easier to replace if necessary.

Unplug the connector. It's held together with a small locking mechanism. Gently insert a small screwdriver (like a jeweler's screwdriver) to get it apart. It'll take more effort than you think - but not too much. If you take a minute to examine the connector - it'll be pretty obvious how it's held together.

Once you've got it apart, look inside the male portion of the connector. You'll see the three prongs, one for each wire. With a pair of narrow pliers, grab one at a time (only the yellow/green & blue/red) and pull - as if you were going to pull the wire further 'through' the connector.

The prong will 'click' out of position a bit. Pull a tad harder - and it'll work itself a little farther out. You don't need brute force - just patience and steady force.

Once that's done - pull the prong and wire out from the back side of the connector. It should come right out, and come out clean. It WILL work - just a little trial and error is all it'll take. All you're doing is reversing the way the thing was assembled originally. (I'm no electrical guru - I've just assembled connectors similar to this in the past.)

Don't get brutal with it - it simply is NOT necessary. Trial, error and patience.

Do this for both wires.

Once you're done, you can layer some heatshrink tubing over each of the open wires to protect them (use a hair dryer, not a lighter....too much plastic nearby to melt....like the tank. Once you've covered each wire, use a big piece of heatshrink to tie them together, and then zip-tie the whole thing to the outside of the connector. When you're done - it'll look almost as if the factory intended it that way.

Clean - simple - totally reversible in 10 minutes without any evidence.
Sivu: 17 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen