Sivu: 12 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 1469:sta
    Ei tarvinnu alkup. tupille mitään tehdä. Ei, vaikka pistin niiden alle lämpöelementit. Lienee kauppias jorissut ihan mitä sattuu. Putket on semmoinen juttu, että saatanpa jättää vakiotkin. Pirun hiljaisethan nuo on, mutta jos kurvailis aluksi ihan noin. Entisessä mopossa oli yoshin huutoputki ja siinä on omat huonotkin puolensa, joten saa nyt nähdä. Toisekseen hintaa putkille aina tulee, ja kun rahaa ei ole kamalasti, niin pitää harkita pariin otteeseen. Ei ole näin alipalkattuna jatko-opiskelijana tuo rahantulo mitenkään ylitsevuotavaa

Edit: niin, putket ottais (viitaten edelliseen sivuun) noin 550 euroa ja siihen ei ole varaa, kun ajattelin ostaa kunnolliset ajokengät. Pitäähän sitä motoa varten olla asiaankuuluvat kengät alla. Muuten saa turpaan nakkikioskin jonossa...

Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (cmas @ Marras. 27 2007,20:43) kirjoitti
    Ei tarvinnu alkup. tupille mitään tehdä. Ei, vaikka pistin niiden alle lämpöelementit. Lienee kauppias jorissut ihan mitä sattuu. Putket on semmoinen juttu, että saatanpa jättää vakiotkin. Pirun hiljaisethan nuo on, mutta jos kurvailis aluksi ihan noin. Entisessä mopossa oli yoshin huutoputki ja siinä on omat huonotkin puolensa, joten saa nyt nähdä. Toisekseen hintaa putkille aina tulee, ja kun rahaa ei ole kamalasti, niin pitää harkita pariin otteeseen. Ei ole näin alipalkattuna jatko-opiskelijana tuo rahantulo mitenkään ylitsevuotavaa

Edit: niin, putket ottais (viitaten edelliseen sivuun) noin 550 euroa ja siihen ei ole varaa, kun ajattelin ostaa kunnolliset ajokengät. Pitäähän sitä motoa varten olla asiaankuuluvat kengät alla. Muuten saa turpaan nakkikioskin jonossa...
    Jep, kyllähän se on hyvä pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Muutenkin melkein samaan lopputulokseen pääsee, kun laittaa viilipurkista palan kiinni pinnoja räpyttämään. Mulla se ei onnistunu, kun ei perhana ole pinnavanteita

Saattaa olla mahdollista että mieli vielä muuttuu keväällä, kunhan kuulet jonkun kottaraista putkilla. Toisaalta Mun mielestä ainakin ne orkkikset on ulkonäöltää jollain tapaa siistin näköset, mutta ne äänet...
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Mitäs ostit sen prestigen No juu, mieli muuttuu varmasti jossain välissä. Mutta mä oon asiaa funtsinut niin, että mielummin jätän sen 500 euroa bensaan kuin ostan putket & kattelen sit sitä mopoa parkkipaikalla, kun ei oo vara ajaa niin paljon kuin haluaisi Samaa mieltä oon kyllä noista putkista sun kanssa, alkuperäiset on jotenkin miehekkäät ulkonäöltään ja sopii pyörään. Ehkä mä sit vaihdan putket, kun voitan lotossa ens lauantaina. Siihen saakka jätän tilaamatta.

Ja kahvalämppäriongelmaan muuten löytyi ratkaisu niistä valomaskin takana olevista liittimistä. Pitää vielä vaan heittää piuhat kiinni. Oikeastaan olen pettynyt ko. projektiin - liian helppoa.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (cmas @ Marras. 28 2007,08:42) kirjoitti
    Mitäs ostit sen prestigen No juu, mieli muuttuu varmasti jossain välissä. Mutta mä oon asiaa funtsinut niin, että mielummin jätän sen 500 euroa bensaan kuin ostan putket & kattelen sit sitä mopoa parkkipaikalla, kun ei oo vara ajaa niin paljon kuin haluaisi Samaa mieltä oon kyllä noista putkista sun kanssa, alkuperäiset on jotenkin miehekkäät ulkonäöltään ja sopii pyörään. Ehkä mä sit vaihdan putket, kun voitan lotossa ens lauantaina. Siihen saakka jätän tilaamatta.

Ja kahvalämppäriongelmaan muuten löytyi ratkaisu niistä valomaskin takana olevista liittimistä. Pitää vielä vaan heittää piuhat kiinni. Oikeastaan olen pettynyt ko. projektiin - liian helppoa.
    Mulla toistaseks on ainoina kahvalämppäreinä noi handguardit. On muuten melkonen ero käsiin tulevassa viimassa kun kelit alkaa kylmenemään.
    Millasella alueella asustelet siellä jyskylässä, onko hyvää hiekkapätkää paljon tarjolla heti kotikulmilta? Lähinnä että millasella suhteella sulla tulee assu/hiekka ajoa olemaan. Tossa keväällä ku pääset kunnolla hiekkapätkän makuun, ni onki nappularenkaisen osto edessä.
    Noh. Nehän ajaa wrc-rallit näissä lähiseudun maisemissa. Että onhan tuota sorapätkääkin tarjolla ihan niin paljon kuin vain kiinnostaisi ajaa. Senpä takia oikeastaan päädyin tuohon sm:ään. Alkoi tiet loppua kesken r6:lla ajaessa, vaan nyt riittää maisemia. Renkaita voi vaihtaa nappuloiden suuntaan, mut jos tarttee mennä möyrimään, painun kaverin luo. Sillä on pari maastokelpoista laitetta -> saa päästää paineet.
    Lainaa (cmas @ Marras. 28 2007,12:05) kirjoitti
    Noh. Nehän ajaa wrc-rallit näissä lähiseudun maisemissa. Että onhan tuota sorapätkääkin tarjolla ihan niin paljon kuin vain kiinnostaisi ajaa. Senpä takia oikeastaan päädyin tuohon sm:ään. Alkoi tiet loppua kesken r6:lla ajaessa, vaan nyt riittää maisemia. Renkaita voi vaihtaa nappuloiden suuntaan, mut jos tarttee mennä möyrimään, painun kaverin luo. Sillä on pari maastokelpoista laitetta -> saa päästää paineet.
    Joo, hieno homma. Siitähän toi on oiva peli, että ei tarvii paljon pinnotuksen lajia ihmetellä kun laskettaa menemään. Saattaa jopa pikku sorakärpänen purasta. Kaukolla vois olla kommentti tähän

Ittellä ajelut on kyllä pääsääntösesti pikitiellä, mutta eipä tarvii reittiä vaihtaa vaikka se sora sieltä yllättäen tuliski eteen.
    Lainaa (cmas @ Marras. 28 2007,12:05) kirjoitti
    Heh, päätin jo vastata tähän jotain ennen ku huomasin ton Marshalin kommentin.

Todellakin ton pyörän upeus on siinä, ettei heti lopu reitit kesken. Todella upee vetää asvaltilla ja vituikseen upeempi soralla.
    Edellisellä mopolla vitutti jos tuli soraa eteen (lähinnä siks ettei päässy tykittään soralle), ja nyt "vituttaa" jos tulee asvalttia.

Mun mielestä toi pyörä on parhaimmillaan tai ainakin hauskimmillaan hyvällä hiekkapätkällä sopivassa vauhissa eli n.80-1xx.
    En pysty mitenkään sanoin kuvailemaan sitä tunnetta.
    Vaikka kaippa sen tietää kaikki jotka on vieny pyörää "äärirajoilla" silleen, että se jopa onnistuu.
    Ihte en olis uskonu, että tolla voi vetää silleen ku oon vetäny tai et uskaltaisin vetää niin ku oon vetäny.
    Ei sillä, et olisin mikään kaahaja, mutta soralla vaan pääsee niin paljon paremmin hyvään fiilikseen ettei mitään jakoa. On mutkaa ja mäkeä ja pitoa paljon rajallisemmin kuin asvaltilla=hauskaa.

Varsinkin täällä ralliseudulla ihtekin ajelevana pätkiä on oikeestaan niin paljon, ku vaan jaksaa ajaa. Ja ennen kaikkea hyväkuntosia ja hyviä pätkiä.
    Pitäskö järjestää joku "yhteisveto" vaikka Ouninpohjan pätkälle?!

Ainaskin cmasin kanssa täytyy päästä kyllä kevään tullen tykittään sorapätkää yhessä!?

ps. Kilpiteline on nyt lopullisesti paskana. Eipä kestä tollanen sormin muotoiltava alumiinipaska kunnon rynkytystä.. Eli se vaan murtu paristakin eri kohtaa.
    En silti meinaa ostaa sitä miljoonan euron telinettä. Vaan onhan tässä talvi aikaa askarrella.
    Marshal sano vaan..
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Marras. 30 2007,15:16) kirjoitti
    Ainaskin cmasin kanssa täytyy päästä kyllä kevään tullen tykittään sorapätkää yhessä!?
    Pidetään mielessä tuo Ouninpohja ens kesänä. Mut nyt on lähdettävä pikkujouluihin puhumaan paskaa, ja tuli jo Oxtarin comp-kengätkin hankittua. Kesää odotellessa...

ps. Kilpiteline on nyt lopullisesti paskana. Eipä kestä tollanen sormin muotoiltava alumiinipaska kunnon rynkytystä.. Eli se vaan murtu paristakin eri kohtaa.
    En silti meinaa ostaa sitä miljoonan euron telinettä. Vaan onhan tässä talvi aikaa askarrella.
    Marshal sano vaan..
    On muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vaihdan mopoa just, kun lumet on tullu maahan & jätän sen vielä 100 km:n päähän talvisäilöön. Ei ole kaukana se tilanne, että haen sen parvekkeelle ja pistän rullien päälle + hoidan sisäänajon naapureiden iloksi. keletana...
    Varsinkin täällä ralliseudulla ihtekin ajelevana pätkiä on oikeestaan niin paljon, ku vaan jaksaa ajaa. Ja ennen kaikkea hyväkuntosia ja hyviä pätkiä.
    Pitäskö järjestää joku "yhteisveto" vaikka Ouninpohjan pätkälle?! *

Mukana ollaan, kyllähän sitä pitää käydä legendaarisessa Ouninpohjassa kokeilemassa, onko kottaraisessa liito-ominaisuuksia.... *

Btw, siitähän voitais tehdä 690:sten virallinen tapaamisajo, tietysti höystettynä illanvietolla ?
    KTM 690 SM Prestige
    Kysytäänkö lupa toimia "nolla-autoina" ens vuonna ko. pätkällä?
    Lainaa (SamSam @ Joulu. 04 2007,10:23) kirjoitti

Mukana ollaan, kyllähän sitä pitää käydä legendaarisessa Ouninpohjassa kokeilemassa, onko kottaraisessa liito-ominaisuuksia....

Btw, siitähän voitais tehdä 690:sten virallinen tapaamisajo, tietysti höystettynä illanvietolla ?
    Joo, todellakin Ouninpohjaan tullaan. Täältä pk-seudulta on nyt sitte kaks varmaa. Pakkohan siihen on jonkunlainen pubiryömintä illaks yhdistää. Saa JKL:n jantterit esitellä pitäjää
    Lainaa (Marshal @ Marras. 18 2007,23:53) kirjoitti
    Lainaa (maXmauku @ Marras. 01 2007,14:32) kirjoitti
    Onko kukaan meinannut ajaa talvella tämmösellä? Itellä nyt kyykkymopo(9r kawa) ja kiinnostaisi vaihtaa tämmöseen. Mietin vaan että odottaisiko kevääseen ja laittaisi vaikkapa R-mallin vai vaihtaisiko jo nyt syksyllä, jos talviräppäily luonnistuisi tämmösellä. Mitä luulette tuleekohan R-malli olemaan paljonkin kalliimpi, kun normi? Suurempia erojahan noissa ei taida olla.
    Eiköhän toi R malli vastaa tän vuoden mallin Prestige versiota. Ei se Prestige ainakaan ollu ku 500e kalliimpi ku normi.
    Niimpä tuo taitaa olla.

Uusimmassa Bikessä oli ensivuoden mallit luetteloitu ja tästä mallista ei ollut kuin normi SM ja SMR, eli prestige on jäänyt pois. SMR:n hinta on sama kuin prestigellä oli (11550€).

Eli jos uutta katellaan keväällä, niin se on SMR
    <p>VALOKUVAUSTA PK-seudulla www.matiasjurvanen.com</p>
    Lainaa (maXmauku @ Joulu. 04 2007,13:13) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Marras. 18 2007,23:53) kirjoitti
    Lainaa (maXmauku @ Marras. 01 2007,14:32) kirjoitti
    Onko kukaan meinannut ajaa talvella tämmösellä? Itellä nyt kyykkymopo(9r kawa) ja kiinnostaisi vaihtaa tämmöseen. Mietin vaan että odottaisiko kevääseen ja laittaisi vaikkapa R-mallin vai vaihtaisiko jo nyt syksyllä, jos talviräppäily luonnistuisi tämmösellä. Mitä luulette tuleekohan R-malli olemaan paljonkin kalliimpi, kun normi? Suurempia erojahan noissa ei taida olla.
    Eiköhän toi R malli vastaa tän vuoden mallin Prestige versiota. Ei se Prestige ainakaan ollu ku 500e kalliimpi ku normi.
    Niimpä tuo taitaa olla.

Uusimmassa Bikessä oli ensivuoden mallit luetteloitu ja tästä mallista ei ollut kuin normi SM ja SMR, eli prestige on jäänyt pois. SMR:n hinta on sama kuin prestigellä oli (11550€).

Eli jos uutta katellaan keväällä, niin se on SMR
    Jep. sellasta alle vaan. Kai se oli pikkusen odotettavissa toi R versio
    tähänki malliin, ku se tuntuu olevan kotarilla nyt päivän sana. Ois mun mielestä saanu kyllä Prestigen säilyttää, onhan se jo legendaarinen...
    Lainaa (Marshal @ Joulu. 04 2007,13:06) kirjoitti
    Lainaa (SamSam @ Joulu. 04 2007,10:23) kirjoitti

Mukana ollaan, kyllähän sitä pitää käydä legendaarisessa Ouninpohjassa kokeilemassa, onko kottaraisessa liito-ominaisuuksia....

Joo, todellakin Ouninpohjaan tullaan. Täältä pk-seudulta on nyt sitte kaks varmaa. Pakkohan siihen on jonkunlainen pubiryömintä illaks yhdistää. Saa JKL:n jantterit esitellä pitäjää
    No perkeles!

Jääkin pubien esittely cmasin harteille, ihte ku oon ehkä kerran käyny jkylässä baarissa ja siitäkin on kohta 10 vuotta..

Meitsin kotiovelta on Kakariston mutkaan n.5km.

Vithuuuuu, olis jo kevät!!
    Tuutti Honda
    Unohdetaan pubit. Mä tarjoon esittelykierroksen tässä kiihdytinlabrassa ja loppuilta poltetaan kumia parkkipaikalla & syödään makkaraa
    Vakavasti puhuen miksikäs moinen pikkumiitti ei olisi järjestettävissä, ajoseura kun kelpaa aina. Tosin jos mä meen baariin, se ei ole mikään sedun hittimesta t: nimimerkki "kerran onnelassa, toista kertaa ei tule". Ts. ei kannata minun varaan paljon suuria baarikierroksia alkaa laskea.

edit: editointia

Lainaa (cmas @ Joulu. 04 2007,16:23) kirjoitti
    Unohdetaan pubit. Mä tarjoon esittelykierroksen tässä kiihdytinlabrassa ja loppuilta poltetaan kumia parkkipaikalla & syödään makkaraa
    Vakavasti puhuen miksikäs moinen pikkumiitti ei olisi järjestettävissä, ajoseura kun kelpaa aina. Tosin jos mä meen baariin, se ei ole mikään sedun hittimesta t: nimimerkki "kerran onnelassa, toista kertaa ei tule". Ts. ei kannata minun varaan paljon suuria baarikierroksia alkaa laskea.

Älä suotta huoli, me ei Marshalin kanssa olla kovin "disco" tyyppejä, joten lähetään ihan äijämeiningillä matkaan eli kaikki käy!
    KTM 690 SM Prestige
    Unohdetaan pubit. Mä tarjoon esittelykierroksen tässä kiihdytinlabrassa ja loppuilta poltetaan kumia parkkipaikalla & syödään makkaraa *

Sama vika meikäläisellä. Ei oikeen irtoo noi baarit...
    Muuten kyllä
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Joulu. 04 2007,21:54) kirjoitti

Sama vika meikäläisellä. Ei oikeen irtoo noi baarit...
    Muuten kyllä
    Oikee meininki! Kunnon kalsarikaljottelu kunniaan. Mielummin hyvä paska, ku paska pano.
    Tuolta Uk forumin puolelta löytyi tämä Motorrad lehden testi supermotoista, tietysti paras voitti * *

tehokäppyrät

pisteet

kiihdytys
    KTM 690 SM Prestige
    Älä nyt tommosia sano. Kohta on joku kikserimies esittämässä dynokäppyröitä täällä ja kertomassa, ettei sm:llä pärjää

edit: typot

Lainaa (SamSam @ Joulu. 11 2007,16:40) kirjoitti
    Tuolta Uk forumin puolelta löytyi tämä Motorrad lehden testi supermotoista, tietysti paras voitti

tehokäppyrät

pisteet

kiihdytys
    On se kova!
    Miks Husse sai noinkin huonot pisteet moottorista, vaikkakin oli parhaimmistoa noissa käytännön kiihdytyksissä? Saksa kun ei taivu, niin ei oikein kässää meneekö nahkahousujen insinööritestit käytännön ohi?
    Siihen käytännön kiihdytykseen vaikuttaa paljon muutkin asiat, kuin moottori. Kun moottoria halutaan testata, tehdään se penkissä. That's it.
    K7 750 kisseri
    Välityksistä kai tuo(kin) homma on aika pitkälle kiinni. Hussessa varmaan sopivasti potkua & sopivat välitykset alla.
    Lainaa (cmas @ Joulu. 11 2007,20:15) kirjoitti
    Välityksistä kai tuo(kin) homma on aika pitkälle kiinni. Hussessa varmaan sopivasti potkua & sopivat välitykset alla.
    Juuri niin, en ymmärrä 690 suunnittelijoita, että miksi ihmeessä siihen on laitettu melko käyttökelvottomat aavikkovälit, jotka ei oikein kuulu smotoiluun

No, onneksi rattaita saa kaupasta ja välit saa mieluisaksi !
    KTM 690 SM Prestige
    Kyllä just on näin että nämä kiihdytyskokeet 60...100 tms silläjasillä vaihteella on pikemminkin välitystestejä. Astetta parempi olis valita kuhunkin pyörään joku vaihde millä huippunopeus on sama.

esim R1 1. vaihde vs superenduro 4. vaihde, kummallakin huiput noin 160
    KTM950SE
    Joululahjavinkkejä..... 690:lle *

Täältä löytyy tingeltangelia hintatietoineen, jos vaan germaani taittuu niin Sommer special ja auki haluttu pdf.

Perkele, olis jo maaliskuu!
    KTM 690 SM Prestige
  30.  
    Onhan tuolla kaikenlaista osaa joo. WP:n tarrat vois kyllä iskeä keulaan. Kulkis ainakin 30 km/h kovempaa ja suosio ois taattu, kun näyttäisi siltä, että osais ajaakin.

SamSam: mulla on vinkki sulle ajokuumeeseen. Alat tehdä vähän pidempää työpäivää. Eilen kun vihdoin ja viimein pääsin kotiin, söin, kävin suihkussa ja kaaduin punkkaan samantien. Ei paljon jaksa/ehdi mopoa ajatella -> problem solved! (not)
Sivu: 12 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen