Sivu: 56 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 646545556575866 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1651:stä 1680:een 2518:sta
    pikkase ohi smc asiasta, mutta mitä eroa on 690 endurolla ja enduro r:llä? Imeisesti myös alustoissa on jotain eroa vm riippuen? Mittareitakin näkyy olevan pientä ja isoa. Valaiskaa jos jollain on kokemusta tai tietoa. Tekis mieli kokeilla välillä tuommuista enduro mopoa. Smc ja superduke on jo kokeiltu...
    ktm superduke 990 -07 "faselift"
    2009-2011 R mallissa on 25mm pidempi jousto (275mm), yksinkertaisempi mittaristo ajovalossa hehkulamppu.

2012-> R malli on lähes sama mitä aiemmat E-mallit oli, 250mm joustot, kierrosluvullinen mittari, etuvalo H4. Suurin ero on moottori joka kasvoi 2012-> 654 kuutiosta täyteen 690 kuutioon ja penkki vaihtui paremmaksi. Myös keulan rakenteeseen tuli pieniä muutoksia, samoin takakeppi on hieman erilainen.

Periaatteessa ihan sama minkä noista ottaa, erot ei ole järin suuria. Jos ajaa paljon maastossa tai krossiradalla niin vanhempi R 275mm joustoilla lienee parempi siihen hommaan? Mulla on omaa kokemusta 2012 ja 2013 R mallista ja hyvin sillä on pärjännyt melkeimpä missä vaan, metässä en niin paljoa aja mutta piki/soratietä ja kuntokrossia sitäkin enemmän. Sora- metsätiellä pyörä on parhaimmillaan, krossiradalla hauska laite kunhan ymmärtää ettei sillä oikeiden krossien vauhtia pysty vetämään, enskailukin onnistuu samoilla kriteereillä kun krossissa.

Kaikissa on sama ongelma alustan kanssa, vakiona vaimennukset on tehty pikitielle sopivaksi joten vähintään keulan uudelleen shimmitys on edessä jos sitä ei ole vielä tehty.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    asia on varmaan jo käsitelty moneen otteeseen mutta en vaa pysty kykene läräämään sivuja kun olen laiska
    mitkä välit on todettu hyväksi silleen ettei kiekat olis taivaissa normi maantieajossa mutta vähän ripeempi sais olla
    690 smc-r 2012
    Mulla oli 15/42 ja 15/45, jälkimäisellä hyökkää ja repii enemmän mutta 15/42 on kivempi sekalaiseen ajoon. Joku 14/47 tai 14/50 on ihan kiva supermotoradalle, hitaalla radalla pääsee käyttämään muitakin vaihteita kun 1-3

SMC:n vakiovälit on 16/42 ja ne on aika pitkät, 14 tai 15 eturatas ja pyörä rokkaa eri tavalla.

Endurossa vakiona 15/45 jotka on hyvät yleiskäyttöön. Enskassa mulla on nyt takana 48 ja eteen laitetaan tilanteen mukaan 14/15/16 rattaita, noista 16/48 vastaa vakio 15/45 välejä.

Kun pyörään laitettiin Evo-1 softa, avarampi putkisto/ilmansuodatin niin sen jälkeen olen ajanut vakioväleillä. Nyt kun vääntöä on ihan eri malliin niin vakioväleillä pystyy paremmin sitä hyödyntämään, tuntuu kun moottorina olisi piiiiiitkä ja vahva kuminauha.
    Itellä on EVO1 kiinni pyörässä ja välit kesällä motoilla 15-42 tuntu toimivan parhaiten.
    Tuli ajettua noilla väleillä matkaakin melkoisesti ja ei ollut mitään ongelmaa. Jaksaa kulkea mukavasti ja muistaakseni n. 120km/h vauhdissa oli vähän reilu 5k kierroksia.
    Nuo 15-45 välit EVO1 kanssa oli ihan mahottomat ja sarvet kasvoi heti päähän
    Täältä noita voi vertailla
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
    Juu komppaan. 15-42 tai about vastaava 16-45 on ihan jees smc-ratastus. Ei mene kovin helpolla kutosella rajottimeenkaan. 15-45 alkaa olla 17" vanteella varmaan maantielle kelvoton, mutta minulla nyt testiä odottamassa. Varmaan taajamassa ja metsässä ok.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Hola! Erilainen kysymys. Olen ajatellut vaihtaa osittain genreä ja suuntana olisivat hiekkatiet. BMW-miehenä tietysti pitäisi päätyä BMW:en mutta mallisto ei jotenkin kokonaisuutena iske. Gessu on melkoinen laiva ja kutistetut on vähän saman tyylisiä. Joskus nuoruudessa oli haaveena Yamahan XT, mutta sekin on melkoinen lihava porsas. Havaitsin sitten, että 690 Kotarissa olisi suunnilleen samat tehot Kw:ssa kun Yamuussa Hp:ssa. Näyttää vielä täällä olevan kaiken lisäksi melko aktiivinen merkkikohtainen osallistuminen.

Pari kysymystä käytännön asiantuntijoille:

1. Onko kokemusta varusteluista? Havaitsin mielenkiintoisen pajan, joka tekee melkoista laajennussarjaa:

http://www.ktmbasel.ch/ktm-basel-690...avel-bike.html

Isompaa tankkia jne. Noin äkkiseltään voisi päätellä, että Lapissa alkuperäisellä tankilla ajelussa voi olla haastetta noin huoltoasemavälejä ajatellen.

2. Mitä lisävarusteita on PAKKO ostaa?

3. Onko noilla oikein matkustettu? Siis vaikka Alppilandiaan, kestääkö prse ja kantti muutoinkin esim. moottoritiesiirtymiä?

4. Onko olemassa "sekarenkaita" joilla tulisi toimeen "aktiivisessa" ajossa asfaltilla ja sen lisäksi hiekkateitä ajelleen?

5. Miten takuut suhtautuu Akrapovitsiin ja polttonestesyötön rukkaamiseen? Miten jos vaihtaa sisuskaluja esim. nokkaa jne. Onko vielä käyttöpeliksi?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Muutaman illan kun kahlaat kurapyörä-foorumin 690 ketjua läpi niin moneen kysymykseen löytynee vastaus...

Rally Raidillakin on kaikkea kivaa ja välttämätöntä, kuten myös 21 veljeksellä, noin niinkun aluksi...
    Rakentamallahan tuon(kin) saa just mieleisekseen.
    Asiantuntijasta niin tiijä mutta kylätason kommentteja voi heitellä

1: Baselin poikien sarja on järkyn hintainen, on toki laadukas ja mukana tulee paljon rompetta. Toinen vaihtoehto on Rally Raid EVO2 Adventure sarja joka on vastaava mutta selkeästi edullisempi. Siinä on myös se hyvä puoli että jos haluaa pelkät lisätankit niin sekin onnistuu, 2x5L tankit on helppo kiinnittää/irroittaa huoltoa varten tai jos haluaa välillä ajaa sirommalla/kevyemmällä pyörällä.

RR tekee paljon kaikkea kivaa 690:een: http://www.rally-raidproducts.co.uk/...ture-kit-white

2: Mitään varusteita ei ole pakko ostaa, aika moni ajaa ihan vakiona ja pyörä ei pakosti tarvitse mitään optio osia. Jokainen toki rakentaa pyöränsä omien perverssioiden ja käyttötarpeiden mukaan ja siinä 690 on esimerkillinen, varustetta on ihan älyttömästi ja samaa pyörää voi käyttää pohjana eri variaatioille varustusta muuntelemalla.

3: Onhan noilla porukat reissanneet, olen kuullut 1500-3500km reissuista ja kuulema onnistuu kun ottaa asenteen ettei 690 ole mikään iso bemari tms. Jos pyörään laittaa "rallivarustuksen" eli tankit/katteet sekä paremman jakkaran niin mikä ettei voisi vetää pitkääkin reissua. Mä en ole pitkiä reissuja tehnyt kun en niistä muutenkaan pidä, tylsistyn aika nopeasti suoralla tiellä ja pää alkaa pyörimään ja etsimään pienempiä latuja, niillä kyllä viihtyy vaikka kuinka ja kauan. Pisimmät päivälenkit mulla lienee jossain 350km paikkeilla, eikä ne ole pelkkää maantietä vaan myös pienempiä latuja. Motaria pystyy kyllä ajamaan mutta pyörän luonteesta johtuen mielummin ajelee pienempiä teitä joissa vauhdit pysyy pääsääntöisesti alle 100 lukemissa.

4: Sekarenkaista on yhtä monta mielipidettä kun on kertojaakin. Mä ajan paljon pikitietä mutta en halua tinkiä soratien ominaisuuksista ja parin kesän aikana on parikymmentä eri tyyppistä rengasta pyörinyt alla. Continental TKC on ihan kelvollinen rengas, kuten Metzeler Karoo, Misukan T65, Sava Rockrider jne. Mulla on vakiintunut TKC edessä ja Bridgestone TW302 takana ja se on hyvä yhdistelmä sekalaiseen ajoon, etusella ajaa kesän-pari ja takarenkaita vaihdellaan 2500-5000km välein riippuen miten paljon on hauskaa pidetty.

5: Kaikki muutokset ja viriosat mitä löytyy KTM listalta, säilyttää takuun, varsinkin jos ne on merkkihuollossa asennettu. Sama koskee polttoaineen syöttöä. Käytännössä porukat ite vaihtaa putken/ilmasuodattimen ja käy lataamassa uudet polttoainekartat huollossa, toiset taas tekee nekin ite Tune-Eculla. 2014 malliin tämä ei ole enään mahdollista vaan se pitää kartottaa huollossa. Käytännössä kun on tehty Evo-1 muutokset (ilmansuodatin/putki/softa) alkaa pyörä vasta toimimaan kuten kuuluu, kone herää näiden jälkeen henkiin jo alakierroksilla. Evo-2 (aiempien lisäksi nokka vaihdettu) en ole ajanut mutta kovasti on kehuttu nokan tuomaa lisätehoa, eikä kuitenkaan moottori mene hengettömäksi/kulmikkaaksi nokan vaihdon jälkeen.

Kuten jo mainitsin, pakollisia päivityksiä ei ole mutta... Yleisimmät päivitykset mitä porukat noihin tekee on johtosarjojen reititysten ja suojausten läpikäyminen, tehtaalla ei ole vieläkään opittu miten sähköt pitää vetää. jotkut laittelee parempaa bensansuodatinta, korkeampaa tankin korkin kaulusta, eturattaalle suoja ketjukatkoa varten ettei iske lohkoa rikki, jne.

Omaan pyörään on laitettu -35mm madaltavat jalkatapit, +45mm korotuspalat ohjaustankoon, alumiininen pojhapanssari, ilmansuodatin kansi avarrettu, samoin rakennettu äänenvaimentimeen sisäkalut uusiksi, huollossa ladattu Evo1 kartat, ite tehty 3-asentoinen karttakytkin (1-25kw, 2-n.35kw, 3-täysitehoinen) myös kaasun progressiota on muutettu sievemmäksi, myös SAS (saastehärpäke) on tukittu. Etukepit on shimmitetty uusiksi, alunperin aivan liian kova vaimennus, samalla alustaan tehty hienosäätöjä sieltä täältä. Kilpiteline on tietenkin tehty sirommaksi ja varmaan kaikenlaista muutakin jotka ei nyt tule mieleen.

Tästä matkustuskelpoisuudesta oli pari sivua sitten puhetta, mutta toistan, ettei 700km päiväetapit tai 4000km reilun viikon reissu ollut paha. Vaatii tosin sen, että tiet ovat kohtuu pieniä ja nopeus pysyy alle 110km/h. Selän taakse tuki niin helpottaa valtavasti. Siis pyörän päälle kiinteästi nojaksi. Millään renkaalla mikä on kiva hiekalla, ei viitsi tourinkia ajaa. Itse laittaisin tourinkiin ihan katukumit, kyllä niillä aina pääsee kunhan ei suolle eksy. Nappuloilla ärsyttää liikaa ajaa asfaltilla.

4000km reissulle ostin varusteeksi putkikassin ja repun...

3x690smc@oslo
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    No köh, mä en taas millään tourinkirenkaalla viitseisi hiekalle mennä...

Toi yhdistelmä millä mä ajan, on hyvä myös pikitiellä. Mutkapikeä kun ajaa niin välillä unohtaa että alla on nappulat, pystyy aika surutta viemään pyörää mutkaan. Mulla oli myös supermotot pyörässä joten vertailupohjaa on useamman mutkatien verran

Tourinki ruisailussa taas ei slikseihin huomaa muuta eroa että on vähän äänekkäämmät, mutta ei tää muutenkaan mikään hiljainen pyörä ole, varsinkaan jos on Evo-1 kitti kiinni.

Rupulikumit on sitten asia erikseen, ne on aika karmeet ajaa pikitiellä eikä kaikki ole kelvollisia ajettavia edes sorateillä. Mettäpoluilla ja maastossa ne on parhaimmillaan joten oikeat renkaat oikean käyttöön.

Eipä näitä juttuja kannata kovin vakavasti ottaa, jokaisella on omat mieltymykset ja näkemykset. Rivien välistä jos saa poimittua itelle hyödyllisen tiedon niin hyvä homma.
    Juu kovasti vain suodatusta, niin sieltä voi omia preferointeja ottaa.

Meilläpäin on metsäteitä, polkuja ja hiekkateitä ajeltu ihan pilot powereilla ja ainut toivoton paikka on ollut suo, jossa sliksi ei työnnä. Samoin käyttäytyy märkä ruoho ja sammal. Pehmeässä hiekassa ei ole mukavaa, mutta jos ei mäkiä tule, niin voi sitä ajaa. Siis totta kai eteneminen on hitaampaa ja esim kosteita kohtia pitää oppia varomaan. Paljon paremmin kämmejä kuvioitu rengas sallii. Sotkussakin on jotain pitoa ja erityisesti sivuttaispito on parempi myös soralla.

Sama tilanne on minusta päinvastoin asfaltilla. Sopivasti valittu sliksi pitää hyvin märälläkin asfaltilla ja sallii enemmän. Kestää edessä 10tkm ja takanakin hienosti. Toimii takuulla paremmin radalla eikä värise yhtään maantiellä. Ne rupelit ja semirupelit, millä minä olen ajanut antavat kaikki jotain värinää tiestä. Siis Heidenau k73, Avon Distanzia, Pirelli MT60rs, Mitas c21 (no daa ) ja Goldentyre GT200. Katukumeilla oma kuusysikymppini ei värise tietyillä kierrosalueilla lainkaan.

Minulla logiikka siis näiden käsitysten vuoksi menee niin, että laitan rupeleiksi ihan crossipään rengasta ja kadulle niin tahmeaa katusliksiä kuin löytyy ja viitsii vaihtaa. Varmaan Mitaksen C21:n kaveriksi tulee enskoihin Unicross taakse ja motoille laitan Pilot powerien jälkeen Conti SM:t.
    Facebookissa on avattu ryhmä kaikille ktm 690 pyörille. Kannattaa liittyä, Global KTM 690 on ryhmän nimi.
    Lainaa Luke690 kirjoitti Katso viesti
    Facebookissa on avattu ryhmä kaikille ktm 690 pyörille. Kannattaa liittyä, Global KTM 690 on ryhmän nimi.
    Tuo on hyvä ryhmä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Ai ai, onks siin 3 690 rivissä?
    Mitkä/mistä noi kotareiden peilit on?
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
    Lainaa Luke690 kirjoitti Katso viesti
    Ai ai, onks siin 3 690 rivissä?
    Kaksi vain

Lainaa camshaft6 kirjoitti Katso viesti
    Mitkä/mistä noi kotareiden peilit on?
    Markkinoiden parhaat Design-peilit suoraan Kempeleen Billusta eli Biltemasta.
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Olisko bilteman tangonpää peilit?
    Samaa mallia, hinta eri.
    http://m.ebay.com/itm/121224713742?nav=SEARCH
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Eivät ole samat. Muoto kyllä sama, mutta noissa on yllättävän isoja eroja. Sellaisia, että onko se käytettävä peili vai ei. Mahtoi olla XT:ssä hetken tuollaiset Ebay-linkin peilit ja niissä oli muovinen "peililasi". Vääristymät rasittavat ja naarmuuntui puhdistettaessa. Bilteman peilit ovat varsin lujat ja tukevat. Peili on lasia ja ainut tapa vahingossa rikkoa nuo on ylikiristää kiinnike. Ei tietenkään suomikatteinen alvillinen peili kivijalkakaupasta ole halvin.
    Liittyi Sep 2008
    Sovittelin omaan jamppiin noita, eikä sitten millään istunu tankoon.
    Nämät tuli hankittua, on pienet ja näkee "kivasti" kainaloiden alta.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Sovittelin omaan jamppiin noita, eikä sitten millään istunu tankoon.
    Joo siinä on tuossa mielessä ikävän iso tankki. Tankoon kyllä sopii alapuolelle, mutta ottaa ohjatessa kiinni tankin muoveihin. 690:sissä ei ole sitä ongelmaa...
    Liittyi Sep 2008
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Joo siinä on tuossa mielessä ikävän iso tankki. Tankoon kyllä sopii alapuolelle, mutta ottaa ohjatessa kiinni tankin muoveihin. 690:sissä ei ole sitä ongelmaa...
    Näin juuri.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Tuota herää kysymys, mulla on poliisi sanonut että noi on laittomat, mutta tuolla puolella olevasta peilistä saa näkymän paremmaksi, kuin yläpuolella.
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tuota herää kysymys, mulla on poliisi sanonut että noi on laittomat, mutta tuolla puolella olevasta peilistä saa näkymän paremmaksi, kuin yläpuolella.
    Itsellä poliisit pysäytti loppukesästä ja kysyi vaan että: "näkeekö noista mitään?" Silloin oli vielä käännetty noi peilit tangon suuntaisesti ja toisiaan päin..
    itse kyllä käänsin peilit myöhemmin alaspäin, että näkee ja mielestä toimii paremmin kuin vakiopeilit. Eikä nuo ole tiellä metsäreissuille.
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
    Nämä lienee taas niitä makukysymyksiä, muutamaa pyörää olen ajanut missä on peilit alapuolella ja en pitänyt niistä. Kyllä niillä jotenkin erottaa onko siellä takana jotain mutta ei niillä pysty lukemaan liikennettä ja takana tapahtuvia asioita kun tangon yläpuolisilla peileillä. Mä ajan aika paljon peilien kanssa ja niiden avulla pyrin tiedostamaan pyörän ympärillä seikkailevat autot, tangon aluspeileillä tämä ei onnistu yhtä laajakulmaisesti ja ajaminen menee pään pyörittelyksi.

Enduron vakiopeilit on karmeen näköiset "ampiaisen sarvet" ja tärisee kovemmissa vauhdeissa ettei niistä saa kunnolla selvää, mutta taajamassa toimii mainiosti. Pojan pyörässä on nämä peilit, http://www.ktmtwins.com/ktm-690-950-...folding-mirror ja mulla on samat peilit mutta hieman modattuna, suomessa noi maksaa 23€/kpl. Noisen kanssa näkee hyvin taakse ja kun poistuu hallitusti mettään niin ne on helppo kipata ohjaustankoa vasten, krossiradalla ne taas on ruuvattava pois.

Mielummin kyllä ajaisin ilman yläpuolisia peilejä mutta vielä ei ole tullut vastaan alapeilejä joilla oikeasti pärjäisi taajama/kaupunkiliikenteessä niin ettei päätä tarvii pyöritellä tämän tästä. Ehkä taakse näkeminen on mulle siksi tärkeetä kun pidän jokaista autoa vaaratekijänä ja haluan tarkkaan tietää kuka törttö on milloin missäkin
    Kaksi ekaa pyörää oli sellaisia, ettei niistä oikein nähnyt mitään taaksepäin. Kai siinä tottui. Nykyään riittää yleisnäkymän tiedostus ja siihen nuo laajakulmabiltemat on hyvät. Ajaa riittävän kovaa, niin ei sieltä kukaan päälle tule. Pysähtyessä toinen silmä peileihin.
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Ajaa riittävän kovaa, niin ei sieltä kukaan päälle tule.
    Mutkumutku... emmää osaa...

Ne pyörät mitä olen kokeillut, ei tainnut olla B-raudan peileillä varustettuja vaan oli muovirunkoisia. Ei siinä konkurssiin mene jos noita kokeilisi, myy jollekkin mopojonnelle jos ei miellytä. Vaikka nyt on taitettavat peilit niin nopeilla mettäteillä niitä ei aina muista kipata ja sitten saa käydä kaupassa ostoksilla, parin peilin varret poikki viime kesänä kun peili osui tielle roikkuvaan puskaan nopealla osuudella.
  30.  
    Eipä kyllä haittaa miltä ne peilit näyttää, pääasia että näkee niistä ja ei tärisi paljoa. No pitää kokeilla jossain vaiheessa, tangon alapuoli peilejä.....
Sivu: 56 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 646545556575866 ... ViimeinenViimeinen