Ei noilla kilsoilla pitäisi olla muuta huollettavaa kun normi huollot ja kulutusosien vaihtoa. Ulkomailla 690 on monella reissupyöränä ja kilsoja taitaa olla kovimmilla kuskeilla lähempänä 80-90k eikä ole juuri muuta tehty kun huollot.
Moottoriltaan uudempi LC4 on luotettassa maineessa mutta bensapumppu ja johdotukset tekee monesti ongelmia, toki jotain randomi vikoja voi tulla mutta kukapa niistä etukäteen voi tietää. Johdotukset käy läpi kangasteipin tai laadukkaan PVC-teipin kanssa ja ehkä vaihtaa bensapumpun jos siltä tuntuu. Muuten noilla kilsoilla oleva pyörä on juuri siinä kunnossa miten edelliset omistajat on pyöräänsä käyttäneet/huoltaneet.
Kylätason kurapyöräilijä.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kumpaa ne oli, maileja vai kilsoja? Kaikkea ei voi muistaa...![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuonne porukat laittelee viestiä kun on jonnekkin menossa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=1&t=19922
Kylätason kurapyöräilijä.
Onko kellään tai onko kukaan nähny dyno lappua suomessa tehdystä 654cc smcstä evo2 kitillä? Tiedän että ainakin yksi sellanen mopo on kun se oli myynnissäkin samoihin aikoihin kun omani ostin(oisin ostanu sen mutta kerkes mennä). Muistaakseni oli vittaniemellä säädetty. Oma mopo on nokkaa vaille evo2 ja se olis harkinnassa vielä tälle kaudelle..talvella sitte lisää tilavuutta.
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Joutuu valitettavasti tästä hienosta pyörästä luopumaan rahapulan takia.
http://www.nettimoto.com/ktm/690/1544944
Jos joku on kiinnostunut ostamaan, niin rohkeasti ottamaan yhteyttä! Hinnastakin voidaan keskustella; tinkimisvaraa löytyy..
Vaihdoin kun varoitusvalo syttyi. Tankki pystyyn käännettynä ulos lirisi reilu litra, loput pysyivät sisällä "montussa". Fiksu näppäräsorminen irrottaa bensaletkun pumpun jälkeen ja pyörittää pumpulla bensat kanisteriin. Vähemmän jaksava kaivaa varastosta öljyastian ja tekee siitä puron kanisteriin...
Vaimon mielestä ratkaisu vähän haisi
Ei se bensa siis mihinkään lennä. Kun pumpun kiinnitysruuvit löysää, niin bensaa alkaa vuotaa sen laipan ja tankin välistä tiristen. Tuon kun kerää jotenkin niin ei siitä sotkua tule yhtään. Käytin itse muuten Lynxin bensafiltteriä. Pelas ainakin Norjan reissun ongelmitta.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ja täten voin julistaa, että 3kpl 2008, 2009 ja 2010 mallin SMC:tä kiersi Norjan reissun Tour De WTF väreissä about ongelmitta. 2008 ja 2009 vuosimallit ajoivat 3944km ja 2010 eri lähtöpaikasta johtuen 1000km vähemmän. Itse huonosti korjaamani Wingsin slipari ei kestänyt korjaamatta reissua ja kahdesta yksilöstä tippui pakoputkiston taaemman lämpökilven taaempi ruuvi aiheuttaen lämpökilven irrotustarpeen reissulla. Yhdessä mittaristo kävi hetken pimeänä ja yhdessä takavalo toimi hetken oudosti. Molemmat järjettömässä kelissä ajettujen satojen kaatosadekilometrien syytä. Sellainen 2-3dl meni öljyä joka yksilössä, koska painettiin melko haipakkaa ja tuntuu olevan ominaista LC4:selle tuolla 6000rpm tasossa. Kilsat laitteissa reilu 10tkm, reilu 20tkm ja reilu 30tkm. 20tkm laitteesta ei ole koskaan katsottu edes venoja. Kelasi 189km/h mittariin kassit päällä reppu selässä.
Ennätyskulutus yhdellä tankilla 3,9l/100km![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kuullostaapa mukavalta reissulta. Olis kiva itekin osallistua moiselle tourinkilleOlis voinu 2012 mallin testailla siinä samalla.
Oisko kellään kiinnostusta lähtee Pkseudulta ajaa torstaina tonne Paimion karting radalle?
Mites ne takuun vaatimat huollot nyt oli?
1000km huolto teetetty Niemitalolla ja muistaakseni sanoivat, että seuraava huolto kymppitonnissa, että ite vaihtelet vaan öljyt&suodattimet välillä. Kun nettiä selailee niin esim. joissain 690:ten myynti-ilmoituksissa lukee, että teettäneet 5000km huoltoja liikkeessä. Öljyt&suodattimet vaihdoin 3500km paikkeilla.
ZX-10R----> 690smc-r
Siel on torstaisin motovuoro klo 16:00 - 20:00.
http://www.swkfinry.com/site/?p=1
Mää tykkäsisin radast nimpal kauhiast, et kyl mää mene sinne toistekki.
http://youtu.be/mo_d4gIE2SA
Sinne vaan sekaan XT:tä huudattaa.
Routaisten peltojen pehtoori
Meinasin vastata ihan samaa, mutta sitten hoksasin että kysymys taisi koskea sitä takuun säilymistä. 10tkm on niin pitkä väli, että monella sen ajamiseen menee 2-3 vuotta ja pyörähän pitää huoltaa joka vuosi. Eli tarviiko joka vuosi käyttää huollossa vai säilyykö takuu, jos vaihtaa itse öljyt joka vuosi ja käy vasta 10tkm kohdalla huollossa. Minua asia ei kiinnosta koska takuuta ei enää ole.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
No perskules, mitäs moinen lysti tuolla paimiossa kustantaa? Ilmeisesti tuon 20€ ratamaksun?
Tähän päivään ei pääse kun eilisellä turkumiitin letkalla huokas stefat viimisen kerran, nyt osia keräämään et sais etupään kuntoon ja uudet renkaat alle.
Mut täytynee pitää mielessä, voisha sitä kokkeilemaan tulla.![]()
Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 25.07.2013 klo 09:40.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
10tkm tulee helposti kesän aikana kun ajaa pyörällä 2-7 päivänä viikossa
Takuun säilymisen kannalta pitää tehdä -12 mallista eteenäin 1000km ja 10000km huollot, tai vuosihuollot jos kilsat ei täyty vuoden aikana. Huollot on tehtävä valtuutetussa KTM huollossa joka kirjaa huollot valmistajan tietokantaan, jos heillä' ei löydy merkintää huolloista, takuu raukeaa.
Fiksu omistaja vaihtaa öljyt/suodattimet 2500-3000km välein, sen voi tehdä ite eikä vaikuta takuuseen. Missään nimessä en ajaisi öljyillä 10tkm, tai edes 5tkm. Öljytilavuus on pieni ja 2500-3000 kohdalla öljyt alkaa olla tummaa ja vaihteisto alkaa takkuamaan, molemmat on merkkejä siitä että on aika vaihtaa öljyt.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kyllä, joko 10k, tai vuosihuolto, riippuen kumpi tulee ensin täyteen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ostin pyöräni noin 15tkm ajettuna ja koska näissä on tehty ilmeisesti 2009 vuosimallista lähtien joissain huoltopisteissä siten, että 10tkm venatarkistus siirretään 15tkm huollon yhteyteen, niin se jäi minulle hoidettavaksi. Värkki pelasi loistavasti ja vitkuttelin tarkistusta tuohon Norjan reissun alle ja loppukiireiden vuoksi se jäi sitten tekemättä. 22610km oli palatessa mittarissa ja venakoppaa koskaan käytetty auki... Jännää oli kurkata, mutta mukava oli huomata, että 0,10mm liuska solahti tiukasti jokaiseen venaväliin ja näin on 0,07-0,13mm toleranssissa komeasti joka vena. Keinut ja niiden rullalaakerit olivat visuaalisesti ok.
LC4 22610km/
Kuvat on otettu ennen öljynvaihtoa, joten öljy on siksi tuon 4000km ajomäärän vuoksi tummaa.
Tulppa oli aavistuksen löysällä ja ehkä siksi jengat ovat käytössä olevassa tulpassa (vasen) likaiset. Huomio kuitenkin kärkeen. Oikea tulppa on aiemmasta pyörän historiasta kun sillä ajettiin akramapilla ja ilmeisesti evo1 kannella. Vasen tulppa taas on hiukan rikastetulla evo1 mapilla. Väittäisin nykytilanteen olevan lähempänä tervettä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Oon kattellu itelle leikkikaluksi/kakkos pyöräksi smc-r -13 pyörää.. Nyt kotareista mitään tietämättömänä kyselen että sopiiko enduro r mallin vanteet paikoilleen?? Ilmeisesti eroa on etujarrussa ja toisiovälityksessä.. Pitääkö näiden kanssa asua jotain isompaa jotta saa sopimaan??
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Jos meinaat myös enskailla niin osta mielummin Enduro ja siihen motovanteet, alusta on Endurossa parempi kompromissi molempiin touhuihin. Jos laitat enskat SMC:n alle niin joudut hiomaan etujarrusatulasta muutaman millin pois ettei enskavanteiden pinnat osu siihen. SMC:n alusta on sitten pikkaisen kova enskailuun ja joku jossain mainitsi ettei SMC:n keulaa pahemmin shimmailla kun on eri sisuskalut mun Endurossa. Myös takakeppi on SMC:ssä tömäkämpi.
Mutta jos välttämättä haluat ostaa SMC:n niin kyllä siihen enskat saa alle. Välitykset SMC:ssä on 16/42 jotka on mun mielestä liian pitkät joten samalla kannattaa vaihtaa eteen 15 ratas. Endurossa on 15/45 välit ja silloin kun motojen kanssa on 15/42 ratastus niin kokonaisvälitys on molemmilla renkailla sama.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ok, no tämä selventikin asioita. Ei mulla oo vielä selvää suunnitelmaa kumpi olis sitte lopuksi parempi vaihtoehto itselle. Tulee ajettua tuolla Honulla katua, ja oon kyllästyny siihen ettei sillä oo oikeenkaan häävi mennä sorateille. Oon kuiteski sen verran utelias ajaessani, että jos tulee nähtyä jokin kiinnostavan oloinen liittymä jonnekkin tuntemattomaan, ni olis mukava poiketa kunhan olis sellainen kalusto alla jolla vois päätieltäkin livahtaa pikkuteille. Onkohan smc sit moto renkailla millanen ajella sora/metsäauto teitä? Enskailu ei oo mulle varmaankaan se tärkein juttu, vaan se että vois poiketa tosiaa tielle ku tielle. Mettä vehkeet sitte erikseen![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Kyllä mä taas mielummin ajelen Endurolla kun SMC:llä vaikka 80% ajosta on pikiteitä, enskailua 2% ja loput sorateitä ja mettäautoteitä. Enduro sopivilla renkailla on suorastaan yllättävän hyvä ajaa pikitiellä ja soratiellä selkeästi parempi kun SMC.
Mulla oli viime kesänä ja tänä keväänä motovanteet ja aina tuntui siltä että on väärät pyörät alla. Myin motot pois enkä ole katununut sitä päätöstä kertaakaan, katunappuloilla pyörä on parhaimmillaan ja voi mennä juuri niille syrjäisemmille reiteille etsimään tien toista päätä.
Makuasiota nämä jutut, SMC on enemmän korttelipommitukseen ja mutkateille. Endurolla sitten tehdään ne kaikki muuta ajot hymyssä suin, eikä tarvii miettiä oliko viisasta lähteä sileillä kumeilla tälle tielle/polulle![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Käympä huvilseni Seinäjoella kattomassa uutta smc-r:ää... Jos sitä menis vaikka huomenna töihin kotarin lippis päässä
Edit: Jäi sitte smc-r näkemättä, vaikka sellainen liikkeestä piti löytyä. No oli siellä 2kpl Enduro-R mallia. Olihan se aika vaikuttava laite juurikin sora/metsäauto teiden koluamiseenMyyjä tuumasi samaa kuin yllä, että smc malleihin ei olla laitettu enska vanteita, vaan enskaan moto vanteita. Tuli myös puheeksi se alusta, mutta ei siellä tiedetty oikein mitä eroa niillä sisuskaluilla on. Smc tiedoissa lukee etupumpuista "roma" mitä lie tarkoittaakaan??? Nii ja onko noissa uusissa bensamittaria, vai pelkkä varoitusvalo? Jäi siinä kaikessa täpinässä tarkistamatta
![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
pelkkä varoitusvalo.
690 smc-r 2012
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com