Sivu: 48 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 2518:sta
  1. #1411
    Kyllä porukat on SMC:n alle laittanut enskavanteita, taakse menee heittämällä ja edessä taisi joutua hiomaan millin-pari pois jarrusatulasta ettei osu pinnoihin. Jos heti alkuun on mielessä molempien pyörien hommaaminen, kannattaa ottaa Enduro ja siihen motot.

    jaulis on asian ytimessä, kompromissi mikä ei loista missään mutta voi tehdä vähän kaikkea jos pitää pärjätä yhdellä pyörällä. Jerkkua siihen saa, parista Endurosta on penkitetty kevään aikana yli 70hp lukemia takapyörältä ja kaasua vääntäessä meno on aika hysteeristä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #1412
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Pikkuradoille turhan raskas ja kömpelö, isoille radoille liian tehoton. Metsään SMC:n alusta on surkea. Asfaltille alusta taas on hyvä, mutta jerkku ei riitä varsinkaan kadulle.

    Melkoisen kompromissi moto se on, tosin aivan laadukas sellainen.
    Itselle ei kyllä tämän pyörän kohdalla kompromissi tule ihan ekana mieleen. Kura- ja ratahommiin on ihan eri lelut. Jos loppuu kadulla jerkku kesken, niin sitten äkkiä pois motarilta.
    KTM 690 SMC R
    Suzuki B-King
    Beta 450 RR
    KTM RC8
    Kawasaki ZX-9R
    Honda CB 1300F
  3. #1413
    Lainaa Anzzi kirjoitti Katso viesti
    Itselle ei kyllä tämän pyörän kohdalla kompromissi tule ihan ekana mieleen. Kura- ja ratahommiin on ihan eri lelut. Jos loppuu kadulla jerkku kesken, niin sitten äkkiä pois motarilta.
    Yhden SMC:n omistaneena minulle se nyt kuitenkin tulee mieleen... Ja samaa mieltä, kura- ja ratahommiin ihan eri lelut.
    Supermoto
  4. #1414
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Pikkuradoille turhan raskas ja kömpelö, isoille radoille liian tehoton. Metsään SMC:n alusta on surkea. Asfaltille alusta taas on hyvä, mutta jerkku ei riitä varsinkaan kadulle.

    Melkoisen kompromissi moto se on, tosin aivan laadukas sellainen.
    Ei voima riitä kadulle, paljon sitä voimaa pitää olla että on riittävästi? Eikä riitä varsinkaan kadulle, meinaatko siis että maastossakin tehoa on siinä ja siinä tarpeeksi? Jos tuossa ei potku riitä kadulle niin erityyppistä pyörää alle tai sitten hieman harkintaa ajoreitteihin.
  5. #1415
    Kiitos vastauksista, tuosta painosta tuli mieleen. Se taitaa tuntua vain kovassa ajossa pikkuteillä. Mites on kulutuksen, onhan näitä peruskysymyksiä vaikka mitä. Esim, pystyykö/onko tilaa säätä venttiileitä itse.
    Kun on tullut ajatus ehkä vaihtaa pois tuo Husse
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #1416
    Mä olen omalla Endurolla ajanut niin isoja kun pikkuteitä, enskapolkua ja krossirataa, apino on mitä on ja sen kanssa tulee toimeen tai ei. Kaikista se selviytyy vaikka on ylipainoa kisapyöriin nähden, kuskin asenne ja tavoitteet ratkaisee painoa enemmän. Jos hyväksyy sen korkeamman painon kisavehkeisiin verrattuna niin samalla hyväksyy pitkät huoltovälit ja pyörän yleisen huolettomuuden joten kannattaako tätä alkaa vertaamaan ollenkaan kisapyöriin?

    Jos on fyrkkaa ajaa joka hommaan parhaiten soveltuvalla pyörällä niin se on hieno homma. Me persaukiset joudutaan tyytymään kompromisseihin ja siinä KTM 690 SMC/Enduro painii tällä hetkellä aivan omassa sarjassaan eikä ole edes huhuja varteenotettavan kilpailijan esiintulosta.

    Makeimmillaan toi on mutkaisilla teillä, oli alla pikeä tai hiekkaa. Liian isoilla areenoilla pyörä on tylsä jos pitää päästä vähintään 300kmh jokaisella suoralla. Käytännössä SMC/Enduro on ihan yhtä hyvä sekalaiseen käyttöön mitä kisapyörät on katukäyttöön, samanlaisia kompromissejä molemmat omassa kategoriassaan.

    Venttiilit pystyy ite säätämään, on palasäädöillä ja vaatii nokan irroituksen. Pikkasen puuhaa mutta ei mikään mahdoton projekti. Kulutus keikkuu käytännön ajossa 4-7L/100km kun pysytään tiellä, normi taajama/katuajossa kuluttaa noin 4-4.5L ja räpätessä roiskahtaa helposti 5-7L sataselle. Tankillisella ajaa n.200-260km.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #1417
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Makeimmillaan toi on mutkaisilla teillä, oli alla pikeä tai hiekkaa. Liian isoilla areenoilla pyörä on tylsä jos pitää päästä vähintään 300kmh jokaisella suoralla. Käytännössä SMC/Enduro on ihan yhtä hyvä sekalaiseen käyttöön mitä kisapyörät on katukäyttöön, samanlaisia kompromissejä molemmat omassa kategoriassaan.

    Venttiilit pystyy ite säätämään, on palasäädöillä ja vaatii nokan irroituksen. Pikkasen puuhaa mutta ei mikään mahdoton projekti. Kulutus keikkuu käytännön ajossa 4-7L/100km kun pysytään tiellä, normi taajama/katuajossa kuluttaa noin 4-4.5L ja räpätessä roiskahtaa helposti 5-7L sataselle. Tankillisella ajaa n.200-260km.
    Just tätä, ei tuo paljoo rahaa tarvii jos ajaa kisapyörällä. Kisapöyrän huonot puolet, penkki kova ei todellakaan putkeen ajamisen iloon, ajat tankillisella noin 100km, öljyn vaihto noin 500-750km, tärinä....
    Eikä näitä voi mitenkään verrata toisiinsa, siis kilpapyörää ja katu motoa. Tuota kulutusta juuri ajattelin ja muutenkin vähän huoltovapaampi ja muutenkin ehkä yksi suosikki vaihtoehdoista....Näitä on niin paljon mitä pitäisi pitää vähän aikaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #1418
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Ei voima riitä kadulle, paljon sitä voimaa pitää olla että on riittävästi? Eikä riitä varsinkaan kadulle, meinaatko siis että maastossakin tehoa on siinä ja siinä tarpeeksi? Jos tuossa ei potku riitä kadulle niin erityyppistä pyörää alle tai sitten hieman harkintaa ajoreitteihin.
    Olisiko vaikka joku 180hv takarengas teho sellainen että alkaa katuajossa olemaan jo pikkuhiljaa tylsistymisrajan yläpuolella, kunhan on riittävän tiheät välit.

    Käyppä kuitenkin ajamassa jollain hieman kutitellulla isolohko husalla niin tiedät tarviiko olla eri tyyppinen pyörä...

    Ps. SMC:n alustalle lähes kaikki teho on liikaa metsässä. Jos vähänkään kiinnostaa metsässä/talvella ajaminen niin 690 enduro on paljon parempi kompromissi pyörä.
    Supermoto
  9. #1419
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Käyppä kuitenkin ajamassa jollain hieman kutitellulla isolohko husalla niin tiedät tarviiko olla eri tyyppinen pyörä...
    Niin siis ja noihan on numeroiden mukaan tosi paljon tehokkaampia?
  10. #1420
    690 täytyy olla tosi hyvä pyörä kun jo sen huonoja ominaisuuksia kerratessa pitää ottaa verrokiksi kisaenskat, rata-motot, isot kyykyt ja goldwing luokan risteilijät...
  11. #1421
    Kolme viikkoa pyörä seissy nyt. Imukaulaan oli polttanu reijän jostain syystä. Venailin eka viikon uutta kaulaa bb:stä, jonka vaihdoin ite. Vaihdoin samalla tulpan, mutta mopo ei lähteny siltikään käymään.
    Takuu vehje vielä ni vein pajalle piuhanpäähän tarkastettavaks. Huollossa ruuhkaa ni pyörä sai toistaviikkoo valohoitoo. Kun pyörä saatiin työnalle ni ilmeni että läppärungossa jotain häikkää ja se vaihdettiin. Kuulemma aikasemminki vaihdettu takuutyönä.
    Mopo tulille ja alakerta pitää kuulemma kovaa kolinaa.. Ottavat seuraavaks sit vissiin koneen auki ja kattoo mitä löytyy. Saas nähä minkä diagnoosin pyörä saa.

  12. #1422
    Lainaa Jurz4 kirjoitti Katso viesti
    Mopo tulille ja alakerta pitää kuulemma kovaa kolinaa.. Ottavat seuraavaks sit vissiin koneen auki ja kattoo mitä löytyy. Saas nähä minkä diagnoosin pyörä saa.
    Kerro sitten, paljon ajettu, mikä ikäinen........
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #1423
    Pyörä on siis 2012 ja 6000km rullailtu.
    Vika ilmeni sillee, että kruisailin sunnuntaina toistasataa kilsaa ja laitoin pyörän parkkiin eikä ollu mitään ongelmaa tai kolinaa. Maanantaina aamuna piti töihin lähtee ni laitoin pyörän käymään. Käynnistys ihan normaalisti, mutta sammu sit itelles ku laitoin kamppeita päälle. Sen jälkeen ei sit enään lähtenykään käymään.
  14. #1424
    2012 malleissa oli ongelmaa imukaulojen ja ilmanputsariin ampumisen kanssa, voi hyvinkin että kone on yskäissyt kunnolla ja rikkonut imukaulan siinä yskäsyssä. Sitä ei tiedä, jos on yskäissyt aiemmin imukaulan ruvelle, on päässyt käymään laihalla ja mäntä ottanut itteensä? Kerro raporttia miten kävi.

    Mulla oli 2012 Enduro ja joku 6-8x se ampui kunnolla ilmanputsariin, on kun haulikolla olisi latassut. Aina samalla tavalla tyhjäkäynin tuntumassa liikkeelle lähdettäessä. Nyt on '013 Enduro ja toimii moitteetta, ei stumppaile eikä tule takapotkuja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #1425
    Osaatko sanoa mitä muutoksia -13 malliin on tehty? Jos niitä sais vaikka päiviteltyä sitte.
    Saisivat mun puolesta vaihtaa koko motin takuuseen.
    Viimeksi muokannut: Jurz4; 05.06.2013 klo 22:33.
  16. #1426
    Lainaa Jurz4 kirjoitti Katso viesti
    Pyörä on siis 2012 ja 6000km rullailtu.
    Vika ilmeni sillee, että kruisailin sunnuntaina toistasataa kilsaa ja laitoin pyörän parkkiin eikä ollu mitään ongelmaa tai kolinaa. Maanantaina aamuna piti töihin lähtee ni laitoin pyörän käymään. Käynnistys ihan normaalisti, mutta sammu sit itelles ku laitoin kamppeita päälle. Sen jälkeen ei sit enään lähtenykään käymään.
    Voihan tu olla ihan perus Bensasuodatin/pumppu ongelmakin. Eikö se ole ihan perus kauraa 690:ssä.
    Supermoto
  17. #1427
    Tuskin noilla kilsoilla bensapumppu vielä porsii, ei mahdotonta mutta epätodennäköistä. Yleensä bensalinjaston vaivat alkaa isommilla kilsoilla, tai/ja jos tankkaillaan kannusta ja tankkiin pääsee kikkaroita.

    '013 mallissa on ECU:ssa täysin eri EFi ja EP kartat, enkä niitä lähtisi laittamaan eri vuosimallin pyörään.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  18. #1428
    Juu bensanpaineet tarkastettiin heti alkuun, ettei se vika ainakaan pumpussa ollu. Käynnistys ongelma johtus siitä imukaulasta ja läppärungosta. Nyt selvitellään mistä kolina on peräisin. Kone kuulemma avattu jo ku soittelin tänään, mutta ei ollu toistaseksi viel mitään löytyny.

    Odottavan aika on pitkä. Yks kevennyskuva reilu 5000km ajetusta smstä.

  19. #1429
    [IMG][/IMG]


    Ei päässy ku sen 2600km.. toivottavast tulee ens viikol uus gummi. Millä paineilla te noilla ajelette, mulla ollu ohjekirjan mukaset 2bar, ihan törkeen nopeest tuntuu toi takanen kuluvan. Huhhuh!
    ZX-10R----> 690smc-r
  20. #1430
    Oon itse vasta ajanut 500km ja painetta noin 1.8. Näyttää että olisi vähän tyhjä, mutta toimii
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  21. #1431
    Eipä tulisi mieleenkään ajaa kadulla alle 2.5bar kun pito riittää kovemmilakin paineilla. Omassa pidin 2.8bar takana ja rengas kesti kauemmin kuin mielenkiinto koko vespaan.
    Supermoto
  22. #1432
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eipä tulisi mieleenkään ajaa kadulla alle 2.5bar kun pito riittää kovemmilakin paineilla. Omassa pidin 2.8bar takana ja rengas kesti kauemmin kuin mielenkiinto koko vespaan.
    ok, Hussessa on vakiona edessä 1.9 bar takana 1.8bar....Noissa oli liikkeessä laitettu noin 2 bar, mutta laitoin vakio paineet. Takana varmaan tuo 2 bar ei tunnu ja kun on isompi rengas kuin vakiona, no pitää kokeilla tänään
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #1433
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eipä tulisi mieleenkään ajaa kadulla alle 2.5bar kun pito riittää kovemmilakin paineilla. Omassa pidin 2.8bar takana ja rengas kesti kauemmin kuin mielenkiinto koko vespaan.
    Mikä motivaatio jauliksella no dissata jokaisessa viestissä merkkiosion pyöräkohtaisessa ketjussa kys pyörää? Vastaa jos on vastattavaa ja lopeta tuo täysin turha trollaaminen. Et pitänyt pyörästä ja se on aikaa sitten ymmärretty.

    Minä ajelen tourinkia jotain reilut 2,5bar ja muuten pidän lähtöpaineena 2bar. Kovemmassa ajossa tuntuu nousevan 1,6 tasosta hyvinkin kahteen että sekin kannattaa ottaa huomioon.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  24. #1434
    Nostin tuohon 2 bar takana, kyllä noi bensa-asemien ilmamittarit heittää, yhdellä laitoin sen 2 bar. Tuli aika saatanan kovaksi, sen kyllä tunsi, poistin otin liikaa pois. Kokeilin toista asemaan ja 2 bar, nyt tuntuu hyvältä.
    Näihin on kyllä luottoa, seuraavaksi kokeilen sillä 150/60 renkaalla
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #1435
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eipä tulisi mieleenkään ajaa kadulla alle 2.5bar kun pito riittää kovemmilakin paineilla. Omassa pidin 2.8bar takana ja rengas kesti kauemmin kuin mielenkiinto koko vespaan.
    Sulle ei riitä hevoset eikä normaali rengaspainemittareiden mitta-asteikkokaan.

    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Nostin tuohon 2 bar takana, kyllä noi bensa-asemien ilmamittarit heittää, yhdellä laitoin sen 2 bar. Tuli aika saatanan kovaksi, sen kyllä tunsi, poistin otin liikaa pois. Kokeilin toista asemaan ja 2 bar, nyt tuntuu hyvältä.
    Näihin on kyllä luottoa, seuraavaksi kokeilen sillä 150/60 renkaalla
    1.8-2.0 noihin suositellaan paineita käytettäväksi. Mulla kulkee aina oma mittari mukana niin ei tartte ihmetellä mitä minkäkin aseman mittari näyttää. Tuommoista voi suositella kokeiluun http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...mittari-15219/. Ei maksa juuri mitään, on sopivan kokoinen ja näyttää oikein. Miksi vaihdat kapeampaan kumiin?
  26. #1436
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Sulle ei riitä hevoset eikä normaali rengaspainemittareiden mitta-asteikkokaan.
    Ei niin. Ja vaikka se onkin tympeää hommaa, niin kun käyt taluttamassa sitä vespaa tuolla radalla nopean tai edes keskiryhmän vauhteihin niin tiedät miksi ne paineet ei tarvitse olla siellä kadulla kuten Hermusella radalla...

    Ps. Tai lue internetistä mitä ne kilpa motokuskit käyttää goldspeedeissä ja vedä hyvillä mielin suttijarruja samoilla paineilla. Kuluu ainakin katu-uskottavan nopeasti.
    Supermoto
  27. #1437
    Nonni, meni SMC laukkuraudat ja sivulaukut myyntiin. Linkissä lisää

    http://www.moottoripyora.org/keskust...SMC-sivulaukut
  28. #1438
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Mulla kulkee aina oma mittari mukana niin ei tartte ihmetellä mitä minkäkin aseman mittari näyttää. Tuommoista voi suositella kokeiluun http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...mittari-15219/. Ei maksa juuri mitään, on sopivan kokoinen ja näyttää oikein. Miksi vaihdat kapeampaan kumiin?
    Täytyy käydä ostaa tuo, nyt kolme eri mittaria mukana. Kaikki näyttää eri lukemia. No ne on tuollaisia halpis kakkoja. En tiedä miksi pitäisi vaihtaa kapeampaan, tuo jotenkin tuntuu pienessä nopeudessa vähän ihmeelliselle, siis vertaan edelliseen kokoon. Saisi joko olla kapeampi tai profiili 55. Ei tätä osaa selittää kunnolla
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  29. #1439
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ei niin. Ja vaikka se onkin tympeää hommaa, niin kun käyt taluttamassa sitä vespaa tuolla radalla nopean tai edes keskiryhmän vauhteihin niin tiedät miksi ne paineet ei tarvitse olla siellä kadulla kuten Hermusella radalla...

    Ps. Tai lue internetistä mitä ne kilpa motokuskit käyttää goldspeedeissä ja vedä hyvillä mielin suttijarruja samoilla paineilla. Kuluu ainakin katu-uskottavan nopeasti.
    Sä jätit kertomatta mikä se suuren suuri teho ero on tämän vespan ja isolohko husan välillä. Samoja lukemia näistä on penkitetty. Sulla taitaa vaan olla nyt joku angsti päällä tätä mopoa kohtaan tai sitten saat jotain ihme mielihyvää trollailusta.

    Ei mulla ole goldspeedejä alla eikä varmaan ole tulossakaan joten on aivan sama mitä paineita niissä pidetään. Contiattack sm kumeihin laitan suositellut paineet ja niillä pääsee liki 5k kilsoihin.
  30.  
  31. #1440
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Contiattack sm kumeihin laitan suositellut paineet ja niillä pääsee liki 5k kilsoihin.
    Oho. Ite pitäis laittaa uudet kumekset ennen kesän touringrykäsyä ja pudotin Contit pois laskuista sen takia, että ne ois sen 2tkm jälkeen jo sileet. Ajeletko taajamassa 40km/h tuon 5tkm vai ihan normisti tuppi nurin?
    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Sivu: 48 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen