275mm se on, pumpun pituutta en nyt pääse mittaamaan. Löytyisköhän jostain WP:n sivuilta?
Ei löytynyt. Ja niitä on myös 250mm joustolla, 2012->. Ilmeisesti vanhemmat on 275 millisiä? Tärkein on saada se kokonaismitta että pääsen miettimään mitä teen enskan keulalle.
EDIT: Keulan kulmikkuus poistui kun vaihdoin rikkinäisen rengaspainemitarin ehjään ja laitoin renkaisiin oikeat paineet.
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 16.04.2013 klo 16:37.
Kylätason kurapyöräilijä.
Sanoppas minkä merkkiset lämpösuojat sulla on putkessa?
Miten toi pakoaukolta nähden ensimmäinen tulee kiinni? Meinaan että sopiikohan Akran alkukäyrään?
Oisko tuolta: http://www.carbon-performance.com/index.php?kat_id=82 ??
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Eipä täällä rovaniemen korkeuksilla taida olla kuin tuo proboost. Ja sielläkään ei osattu...häytyy varmaan se memjet boxi tilata ja kattoa mitä se sanoo...
Ktm 690Enduro/smc -12vm
Tuli tilattua tuo SM:n pikkulokari/teleskooppien suoja (7500109400033 Splash protector black matt, 18€) ja jarruputken pidin. Katotaan miten se tuohon SMC:hen istuu paikalleen.
No seuraavana on tietenkin tilattava "TuneEcu kaapeli", tai ainakin sovitin plugi "6-Way Plug Kit (B6AP) Sumitomo type" jostain, koska noita VAG-konsernin kaapeleita on jo hyllyssä pari/kolme versiota tuolta autopuolen harrastuksista joten vois sillä ensin testata. Iski se perinteinen oire mopoon, ettei käy tyhjäkäyntiä kunnolla, sammuilee. Syyksi kyllä paljastui murtunut tulpanhattu joka kostealla alkoi oirehtia (tilauksessa). Mopossa Arkamap, akran slipari, vakio putsari, ja perisnteiset vaihteiden tehorajoitukset ja sas poistettu.
No nyt sitten iski vielä kuume noihin musta/valkoisiin muoveihin... prkl
Sen verran tuli kyseltyä, että valkoisen sävyissä voi olla eroja ja semmoista kombinaatiota jonka halusin, ei ole enää saatavana. Eli valokerhystä ei saa valkoisena, eikä spoilereita, joten joutuu kasailla vaihtoehdon 2.
Lisäksi menee osittain teippailuksi... kalliitahan nuo muovit ei ole, ~30€ kipale.
Musta/Valkoinen katesarja:
+765.08.013.000 / 28 Rear Fender,
+765.08.041.000 / 28 Side Fairing left,
+765.08.042.000 / 28 Side Fairing right,
-765.08.050.000 / 30 Spoiler Left,
-765.08.051.000 / 30 Spoiler Right,
-765.08.001.000 / 30 Headlight Mask,
+773.08.210.000 / 28 Front Fender,
30 mustan värikoodi
04 oranssin värikoodi
20 valkoisen värikoodi KTM valkoinen
28 valkoisen värikoodi Husaberg valkoinen (valkoisempi)
Tuo väritys ois ollu haaveena
![]()
Viimeksi muokannut: alittaK; 16.04.2013 klo 10:45.
KTM 950 SM
Kurapyöräforumilta löytyy aika kattavasti 690:iin TuneEcu ohjetta, kun lukee ketjun läpi.
TuneECU ohjeet
KTM 950 SM
Onko kellään kokemuksia noista carbon-perfomancen tuotteista?
Onko ne nyt liian kiiltävät? Vai onko se vaan fiksumpi kun tahtoo mustaa tuunata tuonne alapuolelle niin maalauttaa vaan alumiininen petisuoja mustaksi?
Mietin että tekis mieli,tottakai, jotain värkätä Smc:hen ennen kuin lähtee kruisaileen ja ajattelin että jos tilais tälläiset tuotteet:
http://www.carbon-performance.com/in....php?kat_id=82
Tuolta nuo lämpösuojat kokonaisuudessaan putkeen sekä tuo pohjapanssari, onko kukaan törmännyt näihin tuotteisiin että miltä näyttää?
Musta sc:n putki sais mukavasti jatkumoa ja näyttäis nätimmältä <- eikö tuo ole se homman ydin ;)
<p>Ktm 690 Smc -> Pure pleasure!</p>
Osta kaikki noi cp osat mitä menee smc:lle. Haluaisin nähä miltä se näyttää![]()
En oo muuten varma siitä miten se takimmainen lämpösuoja sopii yhteen sen sc pöntön kanssa. Niitä sc pönttöjä löytyy kyllä täältä niin joku saattais jopa tietää että onks siinä kiinnityspaikkaa.
Alkuperäisiin lämpösuojiin ainakin on joutunut tekemään ylimääräisen reiän jotta on saanut pönttöön kiinni, siinä näyttää jonkilainen paikka olevan mutta eri kohdalla ilmeisesti..
<p>Ktm 690 Smc -> Pure pleasure!</p>
http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html
Tuolta SMC-R:n vireihisi sopiva mappipari. Siis EP-map ja FI-map. Piuha löytyy ainakin vanhemmasta pukattuna sulakerasian lähellä nokka alaspäin. Paikallaan suojapulikka vielä irrotuksen jälkeen. Ota 15A sulake pois sulakerasiasta kun värkkäät tai iske useamman amppeerin laturi kiinnni pyörään yhteyden ajaksi. Pyörässä siis pitää olla virrat päällä ja sulake paikallaan palaa mm. ajovalo. Tune ecusta yhteys pyörään ja vuorotellen mappien lataus pyörään.
Ainakin minulla meni näin ok:
-piuha kiinni
-virta pyörään
-yhteys auki
-ep map auki tune-ecuun
-ep mapin pusku pyörään
-pyörästä virrat pois kun lataus valmis, odota muutama sekunti
-virrat päälle
-hitaasti kaasukahvasta kaasu täysin auki ja yhtä hitaasti kiinni
-virrat pois
-virrat päälle
-yhteys auki
-fi map auki tune ecuun
-fi mapin pusku pyörään
-pyörästä virrat pois kun valmista, odota muutama sekunti
-virrat päälle
-käynnistä pyörä koskematta muuhun kuin starttinappiin ja anna käydä vähintään 15min. Tyhjäkäyntiä. Älä koske. Ei. Ei koske ei.
-PRAA
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Ei ole turhaan tullu selattua tätä- ja kurapyöräfoorumia. Pakkohan se oli omakin mopo tarkistaa noiden tyyppivikojen osalta, eli johtosarja sulakeboxin, lampun- ja syylärin takaa. Johtosarjoissa ei onneksi ollut mitään vikaa kuin tosiaan se, että tehtaan jäljiltä niitä ei ole juuri suojattu ja johtovedot ovat jotain aivan ihmeellistä.
Paljastui kuitenkin yksi piilevä vika, että ylävesiletku oli hinkautunut melkein puhki flektin ripaa vasten. Oishan se vittuttanut tuolla jossain hevon jeerassa, jos ja kun vedet ois tullu pihalle. Huomatkaa nuo hienot tehtaan sähköt oikealla. Ristus mitä kötöstelyä!!!
Johtosarja penkin alla sulakerasian pohjalla. Osa johdoista on siis avonaisena ilman päälyvaippaa ja hieman hinkanneet tuonne pohjamuoveihin. Ei noissa nyt ollut vielä vikaa, mutta pitäähän ne nyt teipata ettei vikaannu.
Venttiilivälykset oli hyvä samalla tarkistaa, kun romut on edestä poissa. Yläkerta oli kunnossa kilometrien näyttäessä 18tkm. Ei kulumaa vaikka kuvassa näkyykin imupuolen ohjurissa pieni pitkittäis jälki. Varsinaista kulumaa siinä ei tunnu.
Eli parannuskohteet:
-johtosarjan teippaus johtosarjaan tarkoitetulla kangasteipillä
-johtosarjaan liittimien juureen silikonia
-nippareita johtoihin ja järkevät linjat johtovedoille
-rosteri klemmareita letkuihin noiden pikaliitosten sijasta
-uusi ylävesiletku ja rosteri klemmarit
-uusi bensansuodin ja uudet klemmarit ja uusi bensaletkun pätkä, koska sekin oli hinkautunut runkoa vasten
Viimeksi muokannut: alittaK; 17.04.2013 klo 11:31.
KTM 950 SM
Ai että ku on komian näköset johdot. Pitää varmaan itekki jaksaa katella nuo, sillä mikään ei oo vittumaisempi ku sähkövika.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Erittäin suuri kiitos, tästä on hyvä jatkaa opiskelua![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Tänään kyselin parista liikkeestä tarjousta uudesta smc ärrästä, ei kyllä montaa sataa tipu ovh:sta. Pakko se on kai silti ostaa![]()
ZX-10R----> 690smc-r
Komialta näyttää noilla teipeillä ja lisämausteilla! Mistä oot kaatumis suojat hommannu vai onko ite tehty? Mikäs toi lisämittari on?
Viimeksi muokannut: Jurz4; 05.06.2013 klo 19:37.
Kiitoksia! Aika helppoa päivittää pyörän ulkonäköä teipeillä. Kaatumatatit löysin ebaystä. Toi "lisämittari" on puhelinteline joka ei kestäny kotarin tärinää. Testasin tänään ja palasiks meni.
Onko kukaan 25kw papruihin rekkaillut? Mitä tulee lystille hintaa ja mitä vaatii?
Paikasta riippuen 25kw softan lataaminen maksaa noin 80€, saat mukaan 25kw todistuksen jonka kanssa meet katsastuskonttorille muutoskatsastamaan pyörän. Simppeli homma.
Kylätason kurapyöräilijä.
jos joku tietää kuinka sc-projectin putkiston saa toimimaan ärrässä niin vinkkejä otetaan mielellään vastaanonko ainut vaihtoehto power commander? oon kuullu juttua että valmiit softat ei toimi kunnolla? pitääkö ilmanputsari vaihtaa myös virtaavampaan? apu olisi tarpeen... joo myönnän oon noviisi näissä jutuissa toi pc5 mikä on tarjolla nii on enduro r malliin mut eiköhän se kumminki ole myös smc malliin kun sama mottihan siinä on?
Viimeksi muokannut: jeppos; 23.04.2013 klo 09:29.
690 smc-r 2012
Paljonkos ootte laittaneet motorenkaisiin painetta? Oli juuri huollossa ja ne oli laittaneet E-2.6 T-2.8 baaria, vähä kuulostaa kovalta mutta niin he sielläkovasti väitti että pitää olla kovat paineet noissa renkaissa. Tähän asti olen ajanut noin 2-2.2 paineilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ooukkei, ei pysty noin pienillä paineilla ajamaan muualla kun hiekkatiellä. ContiAttack SM:ät menee luikeroksi jos pikitiellä alle 2.0 paineilla. Mä en tajuu kun viime kesänä ajoin 1.8-1.8 paineilla ja hyvin toimi, nyt on pakko vähintään olla 2.0-2.2 ettei pyörä nulju, eikä se tuolla 2.6-2.8 paineillakaan huono ole ajaa ja pitoakin tuntuu olevan. Ilmeisesti viime kesän painemittari oli sökösöö.
Kylätason kurapyöräilijä.