Tuskinpa niissä paljoa eroja on. Ehkä jotain jarru hommia ja keulakulmaa kun SM on enemmän katumopo kun supermoto. Ja painojakauma, kun SMC tankki on takana. Ja se 10kiloa tulee varmaa sen SM toisesta vaimentimesta(vakiona siis). Mulla on SMC ja parempaa en vielä ole ajanuMutta eiköhän molemmilla hymy synny.
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Pitäisikö jäähdytysjärjestelmä ilmata jotenkin nesteiden vaihdon yhteydessä? Oli syyläri korjattavana ja näin ollen koko järjestelmä tyhjeni. Ohjekirjassa ei ainakaan ollut mitään mainintaa asiasta.
Ohjekirjassa varmaan kerrotaan järjestelmän tilavuus?
Jos jää huomattavasti ylimääräistä nestettä niin joko järjestelmä ei ollut tyhjä, tai johonkin jäi ilmaa...?
Ja mitä pikaisesti vilkaisin niin kyllä esim 690 Duken manuaalissa on ohjeet ilmaukseen, liekö SMC eroaa kovinkin paljon noilta osin?
Viimeksi muokannut: Seikkailu_R; 21.09.2012 klo 14:17.
Kaks kertaa oon nesteet vaihtanu enkä ole kummallakaan kerralla mitenkään ilmannu. Ensiks vaan syylärin korkista täytee ja sit lopuks paisuntasäiliöön nestettä, sitte oon käyttäny vähä aikaa ja kattonu et siellä säiliössä on edelleen oikea määrä. Hyvin on (sen osalta) toiminu![]()
690 SMC
Morjesta kaikille!
Tuli vapautettua tuollanen 690smc ja otin välittömästi kyytiläisen jalkatapit ja "kauhukahvat" pois, mutta kauhukahvoista jää melko isot reijät takakatteeseen. Joten, onkohan jossain myynnissä valmiita tulppia niihin reikiin? Ois hyvä tietää etten turhaan sorvaa tulppia ja sitten huomaa että niitä ois saanut kaupasta 1e/kpl!
No kyllähän tommosille käyttöä olisi
Laitan PM:llä kyselyä...
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Kellään täältä kokemusta tästä pyörästä 25kw kuristettuna? Olis meinaan tarkoitus keväällä vaihtaa varaderosta isompaan, ja tällanen kottaranen on alkanut kiinnostamaaan.![]()
Onko kukaan käyttänyt nuita 17" välikelin piikkikumeja? Että tekeekö niillä mitään?
Ktm 690Enduro/smc -12vm
Ehhh, meni päräytin 15k huoltoon ajokuntoisena tuossa. Huollosta sitten soittivat ettei käy enää tyhjäkäyntiä-> throttlebody kuulemma paskana. Uusi maksaa 811e, naurattaa kovasti. Nyt sitten oottelemma mitä tehdas sanoo, takuuhan tuossa loppui juuri passelisti syys tai elokuussa.
Onko muilla ollut vastaavaa? Mikäli on niin kertokaa tyhmälle että mitä sieltä ruiskurungosta hajoaa?
vituttaa.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Löytyykö mielenkiintoa ostaa enskanastapyörät 690 SMChen? Löytyy 21" etuvanne jossa enskakumi päällä, tehty sopimaan SMCeen ison etujarrulevyn kanssa,eli SMCeen uuteen napaan pinnotettu 21" ulkokehä. Taakse löytyy SMCeen omalle 17" vanteelle mitaksen 130/80-17 kumi enskanastalla http://www.mitas.eu/index.php?strank...d=420&pid=2893
http://forum.bomber.fi/gallery/image...7&image_id=226
Jos ei kuva aukea niin sähköpostilla saa kuvan.
Samanmoista miehekästä ääntä pitävät kaikki sliparit ilman killeriä, kokemukseni mukaan leovince taitaa olla äänekkäin...toki jos ottaa power partsin vaimentimen niin se on himpan hiljaisempi. Kyllä akra vaan oli hyvä![]()
Kannattaa muuten välillä huoltaa niitä. Wings 16tkm: sisäputkikuva
ja ääni sen mukainen.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Vähän vanha viesti mutta... Enska on ihan hyvä ajaa motovanteilla, ohjaus on erittäin kääntyvä pienissä vauhdeissa/jyrkissä pokkauksissa mutta vakaa ja tarkka suuremmissa nopeuksissa, ei vipota eikä vatkaa.
Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin Memjet ja Power Commander. Kumpaakaan ei tarvita näissä värkeissä, ostatte johdon läppärin ja mopon väliin, lataatte TuneEcun ohjelman ja kartat koneelle niin se on siinä. TuneEcun sivuilta löytyy vakiokartat, Akralle, Evo-1 ja Evo-2 kartat sekä lukuisia kaasukäyrälle erilaisia karttoja. Näissähän saa seoskartan lisäksi ohjelmoitus kaasuläpän aukeamista ja kaasun progressiota koska kaasuläppää ohjataan sähköisesti.
Kylätason kurapyöräilijä.
ei kellään ois jääny hyllyyn lojumaan smc:n factory racing tarrasarjaa, kun oli kesällä tankista vuotanut pensa tehny tuhojaan talvisäilössä
![]()
Nyt on liitytty jengii ja smc-r ens viikolla tallissalunta vaa niin perkeleesti vielä.. no jos kävis ostamassa kypärän nii vähän helpottais
![]()
Joo. Elikkä tuolla sisävaimennusmassalla ajelu veti titaanikuorta siniseksi, sulatti nokkakartiosta lakat, haperoitti hiilikuitukartion, tuhosi logon, sulatti pidikkeen kumin etc etc. "Fail"
Päädyin remontoimaan pöntön parhaani mukaan. Mylläsin autosolin kromipuhdistustahnalla kuorta ja yllätykseksi siitä lähti sinisyys pois. Wings myy varaosia suoraan Slovenian tehtaalta, josta sitten reilun 50e kokonaishinnalla tuli uusi uudenmallinen nokkakartio, logolätkä ja roikutuslenkin kumi. Värkki näyttää nyt sitten tuolta: "kasattu"
Sisälle tuli levitettyä tasaisesti tuo paakkuuntunut metallivilla, sen päälle sammutusmattosuikaleita pari kerrosta ja ympärille motonetin basalttipussi. Saapa nähdä pysyykö syksyyn asti sisällä.
Päätin sitten vielä racettaa pönttöä hiukan... "lepuuttaja"
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
nyt on kypärä päivitetty uuteen ja testailun tuloksena päädyin shoein hornettiin on kyllä perkeleen hyvä päässä ja ei tarvi enää lasien kanssa kikkailla.. mutta minkälaisilla monoilla ootte ajellu? noi alpinen tech 3 tuntuu vähän turhan jämäkiltä tähän tarkotukseen.
Mulla Forman TX terrain mustana vuoden takaa.
Kuva valkoisena
+kärki liikkuu nilkkavoimin ylös ja alas eli vaihteenvaihto helppoa
+paksu ja jämäkkä pohja kantasuojin
+kevyet, tukevat ja helposti säätyvät soljet
+ok kävellä
+edullinen
-paksu nokka, joten vaihdepoljin pitää siirtää aika ylös, jotta mahtuu alle
-materiaali narskuu kävellessä
-ei pidä vettä kauaa
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Eri kottarainen alla, mutta tällä hetkellä kahdet saappaat eteisessä, tech 10 ja diadoran stonet.
Nahkamonot erillisellä vedenpitävällä sisätöppösellä, ja selkeästi 10:ä notkeammat
Enempi kai trial kuin enduro kenkä, tuosta taisi olla joku oikein sumo mallikin joskus.
Forma boulder ilmeisesti tuon seuraaja?
Sidi crossfire srs. Kalliit, mutta parhaat
Alle 400€ voipi saada, kun uutta mallia pukkaa. Lesti aavistuksen kapia.
http://www.sidisport.com/eng/splash....i¯o=2&id=4
Jos krossimonot ostaa, niin ilmanmuuta nivelletyt ja motopohjilla(eli vaihdettavat) jos radalla aikoo ajaa.
KTM SMR 450 2013 #168
onhan noita, täytyy messuilla kokeilla tarjontaa.
Tarkoitatko nyt SM, etkä SMR? SMR:t on käsittääkseni EXC pohjautuvia kisapelejä supermotoon.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R