Juurikin näin. Se penkin alla oleva valitsin ei vaikuta siihen karttaan mikä sinne on ajettu. 2 asennolla tuo reagoi kaasuun todella äkäisesti. 3 on miellyttävin.(jahonen @ Elo. 26 2011,16:49) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tapahtunutta ja opittua:
Otinpa eilen pyörän ajoon, kun se oli päivän seissyt pihalla sateessa. Käynnistin ja annoin käydä sen aikaa kun kypärän ja hanskojen päälle vetämiseen menee. Lähdin siis kylmällä koneella liikkeelle ja ajelin pintakaasulla odotellen koneen lämpiämistä. Heti kun neljäs palkki syttyi mittariin niin urku auki ja...mooo mooo poff mmmmmm
Kone stumppasi täysin ja ei muuta kuin tiensivuun. Ei vikavaloja, starttaa hienosti mutta kaasua antaessa hyytyy heti.
Saako tankki ilmaa, saa. No mikäs perkele, vettä jossain tms, ei keksi vaikka kuinka pähkii.
Ajelin sitten tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kotiin itkupotkuraivarin kourissa, notta joko tää perkele hajosi.Kotipihassa puhelinta kouraan ja Bikeworldista huolto oli jo juopottelemassa-> Ktm assistance tms vastasi mutta ei osannut muuta kuin luvata lähettää hinausauton, antoi kuitenkin numeron turun huoltoon. -> Turkulaiset olivat myös kuitenkin jo viihteellä tuohon aikaan.
Eipä siinä, tuntui siltä että kortit on jaettu ja tällä haavaa en mitään enää keksi, eli pakko soittaa assistancen kautta se hinuri mestoille. Joku aivopieru sai kuitenkin kurkkaamaan satulan alle, josko sieltä jotain löytyisi.
Ja löytyihän sieltä! Se perkele oli imaissut penkin alle teipatun rekisteriotteen minigrippussissa imuilmasnorkkeliin.
Helpotus oli suunnaton, ei vähiten sen takia että mopo toimi taas kuin unelma, vaan siksi etten ehtinyt tilaamaan sitä hinuria viemään tota johonkin huoltoon naurettavaksi.
Heti tilaukseen snorkkelin korvaava vaahtomuovihärveli.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Nyt on kyllä kahvit näppiksellä...![]()
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan tuota kireämpää nokkaa?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Koska olet Tampereella, niin Motokeitaalta.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Katos joo, sieltähän niitä saa(vtwin @ Syys. 04 2011,11:56) kirjoitti
Kiitos vinkistä. Pitääpä käydä hakemassa.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kertokaapas mulle käyttökokemuksia tuosta nokasta. Paljonko se käytännössä vaikuttaa pyörän luonteeseen?![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
edellisellä sivulla oli linkki yhen käyttäjän kokemuksiin tuosta nokan vaihdosta 690SM.(-kepa- @ Syys. 04 2011,21:32) kirjoitti
Cmas:
Nokka kiinni. Melkonen efekti tuolla nokalla. Alakierrosvääntöä on vaikea verrata entiseen. Ehkä samaa tasoa, ehkä hieman vähemmän. Mutta todella näppärä pyöritellä kaupungissakin ja vastaa kaasuun nyt hanakammin. Yli 4500 rpm:n onkin sitten toinen juttu. Kelaa perkule kierroksia niin nopsaan, että tulee kiire vaihtaa isompaan. Mekaanikko oli käyny kuivalla kelillä testailemassa: kakkosella lähtee kaasulla keulimaan ja kolmosella yrittää vielä oikein tosissaan. Aika hyvä vakioputkilla. Paukkuukin jo moottorijarrutuksessa melko räväkästi. Melkonen piristysruiske tuonne ylärekisterin osastolle siis. Saapi nähdä haittaako tuo "jyrkkyys" nyt sitten soralla ajoa - siitä kommentteja sitten, kun on ehtinyt testata. Nokka maksoi 273 euroa, jos se nyt jotain kiinnostaa.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Noniin, kauan sitä pitikin yrittää ja nyt se sitten lipesi.
Mistähän sitä kannattais ruveta kyseleen etuvannetta, jarrukahvaa, jarrupoljinta. Vinkkejä? Etuvanteen ainakin veikkaisin olevan todella edullinen...
Onneks sentään ei menny paraatipuolelle niin ei tarvii uutta putkistoa hommata.
Voi veljet tätä vitutuksen määrää, kyllähän tolla jo muutaman viikon kerkeskin ajeleen.![]()
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Mitäs kävi jos saa kysyä?(iirot @ Syys. 11 2011,18:14) kirjoitti
Itsekkin meinasin keulia tänään ympäri![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Jarrukahva (~40e) ja poljin (~67e) liene kohtuu edullisia ihan lähimmässä ktm-kaupassa.
Mikäs etuvanteeseen tuli?
Kehä solmussa?
Pelkkä kehä (~350e) ja pinnat & nipat (~2e ja ~1,5 kpl) ei ihan mahdottomia maksa, verrattuna koko vanteeseen.
Soitto vaikka Symoticille niin selviää etusen hinta.
Kävin tuolla uudella vuoreksen asuinalueella kääntymässä kotimatkalla, ja siinä sitten erään uuden sillan ylitettyäni yhdellä renkaalla tapahtui jotain mystistä. Otin etusen alas ja seuraavaksi sitten oltiinkin naama edellä tontissa kun pyörä katosi vasemmalle.
Ilmeisesti osittain kuivunut vesilätäkön pohja koitui tässä kohtaloksi ja vei renkaan vauhdilla alta. Kippauspaikalta otettu kuva olisi ollut mainio tuohon kuvajahtiinkin, mutta eipä tullut mieleen...
Tässäpä kuva paikanpäältä
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
No perkule, meikäläisen vanha peli!!(iirot @ Syys. 11 2011,20:22) kirjoitti
![]()
FXSB & ZX10R
Hei kävin koeajamassa tänään 2010 smc 690, olen vaihtamassa kyykkyä supermotoon, ajoasento oli huono, onko smr 690 2008 sama ajoasento?
Pk-seudulla ei ole smr joita voisi koeajaa.. Nähtävästi tottunut kyykkyyn ja tuntui että pitää puristaa luonnottoman paljon jaloilla pyörään sekä kädet omituisesti.. Kaikkeen varmasti tottuu mutta smc on ainakin pois vaihtoehdoista..
Mitä ero käytännössä smr sekä smc? Olen katsellut 2008 malleja, tehonpuute ei haitannut eikä se että ajetaan korkealta..
Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse
ex - Gsx-r 600 K7
KTM smr 690 -09
SMR ajoasento on aivan pysty hyvä minulle, SMC en ole ajanut mutta 690E on ollut ja SMR:ssä parempi ajoasento muistaakseni.(Devils & Dust @ Syys. 12 2011,16:16) kirjoitti
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Mitä kumia alle?
Nyt alla michelinin power puret, mutta noilla ei oikein asfaltin ulkopuolella pärjää. MOT.
Ajotapa pyrkii olemaan vauhdikas ja luistatteleva, joten hallittava rengas olisi hakusessa, myös asfalttiteiden ulkopuolella saisi olla pitoa.
Eniten noihin näytetään laitettavan Avonin Distantzia:aa, tai Dunlopin Mutantteja.
Kokemuksia, radalla kesäkuumalla aivan paskat? Kumpi näistä olisi sinun valintasi, vai joku muu mikä?
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Omaaan 690SMR:ään menee alle Avonin Distantzia parin tunnin kuluttua, laitetaan kokemuksia kun ehdin käydä vähän hakemassa kilsoja mittariin.
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
Goldspeedin leikatut sliksit alle... Kaikki muut on ihan tissiposki renkaita.(iirot @ Syys. 20 2011,16:33) kirjoitti
![]()
Supermoto
Mulla on Distanziat kohta vaihtokunnossa, ja olen tykännyt. Ovat sopineet omaan ajoon, joka on pääasiassa asfalttia ja soraa joskus harvakseltaan. Hyvin pitävät assulla, kävin Apparalla vetämässä ratapäivänkin ongelmitta. Soralla ovat riittäneet myös, tosin sora-ajo on ollut aika pitkälti opettelua vielä.(iirot @ Syys. 20 2011,16:33) kirjoitti
Seuraavaksi alle vaihtuu Pirellin Scorpion Syncit, lähinnä vaihtelun vuoksi. Ovat ilmeisesti hieman paremmat asfaltilla, mutta soralla taas rahtusen huonommat kuin Avonit. Mutta meikäläisen ajossa ei varmaan eroja juuri huomaa...
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Tänään tuli uudet osat kaadossa rikottujen tilalle, loistavaa palvelua. Tilattiin palaset 15.9 ja tänään tosiaan noudettavissa.
Suosittelen lämpimästi motokeitaan palveluja.
On muuten vittumainen vaihtaa takajarrupoljin.
Btw, kohta on myynnissä oikaistu, tai jos itse haluat oikasta niin saa heti, smc:n etuvanne. Ilman jarrulevyä tietenkin.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Renkaista: onkos muilla tullut vastaan seuraavaa, kun vaihdoin Pirellin ensiasennusrenkaat (olikoDragon supercorsa pro tms.) pois ja tilalle tulivat Dunlopin Mutantit eli enemmän ns. supermoto-renkaat, niin kaksi havaintoa:
1) kääntyminen kankeampaa, lisäsin eturenkaaseen painetta ja vähän parani, mutta edelleen kankeampi lähtemään kääntymään kuin originaalirenkailla. Paineet kumpaisellakin renkaalla samat, 2.3 baria.
2) asfaltilla ajaessa sekä etä- että takapää "seilaa" sivusuunnassa, jos sattuu ajamaan esim. lumikarhun asfalttiin tiensuuntaisesti jättämässä pienessä urassa.
Mikä näissä voisi auttaa vai onko Mutanttien ominaisuus?
Näkemyksistä/arvauksista kiitollisena!
Itse kanssa juuri vaihdoin mutantit alle ja samat huomiot mitä sullakin. Veikkaisin että kun mutanteissa on "kunnon" kuvio(ns. palat) niin tuo on herkempi asfaltin epätasaisuuksiin ja siksi vetelee yms. Ei tuo itseä ainakaan kauheasti kyllä haittaa kun voi sitten taas päästellä soralla ja mettässä reilusti täyskatukumia kovempaa.
Vielä ei ole päässyt oikealla radalla koittamaan miten toimivat mutta mikroautoradalla kun kävin pyörittelemässä niin kyllähän nuo ihan mukavasti tuntuivat toimivan!
Ainakin itse aattelin ajella nyt kevään ja syksyn noilla mutanteilla ja jos sitten kesäksi ratailu hommia varten vaihtais sit taas vaikka pilot powerit tms. alle jos noi mutantit ei radalla toimi niin hyvin.![]()
BRAAAAPB...
Päivää tännekkin SMC:n omistajille. Itsellä olisi tarkoitus siirtyä astetta isompaan pyörään ja tätä olen nyt koko kesän himoinnut. Töitä on tehty ja rahat alkavat olemaan kasassaTeknisiä tietoja olen katsellut ja pyörien kuvia katsellut joka ilta ennen nukkumaan menoa, mutta askaruttamaan on jäänyt pyörän huonot puolet? Mitkä ne on? Onko mitään tyyppivikoja yms tässä pyörässä? Sekä löytyykö sellaista "ostajan opasta" koska tässä (joko nyt syksy tai ensikeväällä viimeistään) ruvetaan todenteolla pyörää katselemaan, joten olisi mukava tietää mitä ostovaiheessa käytetyssä pyörässä tulisi huomioida, sekä myyjältä kysyä!
![]()
Huonoin puoli on se, että oulun seudulta ei löydy mistään kunnon mutkapätkää missä kotari olisi eniten kotonaan.(Pego @ Loka. 15 2011,20:16) kirjoitti
Supermoto
Hyvä kuulla, jos vikoja ei sen kummemmin löydy! En ole tainnut muutenkaan törmätä smc:hen, joka olisi rikki. Kulutusosat erikseen.. Mutta täältä taitaa hyvin suurella todennäköisyydellä heilutella ensikesällä uusi kotarin omistajakirjoitti
![]()
Sellainen pieni tyyppivika kyllä ainakin vanhemmissa on että mittaristo ei ollut alkujaan kovin tärinänkestävä, ne hajoilivat melko nopeaan. Syynä on se että LCD:n takana olevasta muovista katkeaa ne tukinastat ja sen jälkeen kun se taustalevy pääsee heilumaan, katkeaa LCD:stä pinnit joilla se on kiinni piirilevyssä ja mittaristosta hitaasti mutta varmasti katoaa numerot yms.
Tosin takuuseenhan ne mittaristot on saanut vaihdettua uuteen. Itse sain uuden takuuseen nyt heinäkuussa ja toistaiseksi ei ole esiintynyt sisäisten muoviosien murenemista.
Tuota mittaristoepisodia lukuunottamatta pyörä on kyllä pelannut loistavasti, ei moittimista.
t. Janne
KTM 1190 Adventure ABS -16
Olikos sulla joku jatkettu takuu vai kuin ne viel nollakasiin takuuseen sen vaihtaa?(jahonen @ Loka. 16 2011,20:01) kirjoitti
Mietin vaan ku itellä ilmenny samaa vikaa tässä syksyllä.
690 SMC
Ostin ylivuotisena, 2009 heinäkuussa, joten takuu kattoi tuon vielä sopivasti. Lienee kyllä niin yleinen vika että kuvittelisin että kauniisti pyytämällä saisi uuden vaikka olisikin takuu jo umpeutunut.
Tietenkin jos kolvi pysyy kädessä ja omaa hiukan sorminäppäryyttä niin voihan sen mittariston korjata itsekin, mutta pitää olla hyvät hermot
690 Mittariston korjausta: http://www.supermotojunkie.com/showthr....-repair
t. Janne
KTM 1190 Adventure ABS -16