Sivu: 77 / 77:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677
Tulokset 2281:stä 2299:een 2299:sta
  1. #2281
    Moro.oliskos kellä tiedossa purettua 690 duke/smc-r.ää vm.11-13 tartteis ehjän kaasuläppärungon???uus aika suolaisen hintainen 871 egee
  2. #2282
    Osaiskohan kukaa kertoa, et mistä johtuu etujarrun nykiminen..? Tämä ilmenee varsinkii hitaissa nopeuksissa. Esim. kaupungilla pörrätessä, kun valoihin tullessa etujarruvipua kevyesti vetää, nii pyörä alkaa "nykiä" v-mäisesti.
  3. #2283
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Stimbe kirjoitti Katso viesti
    Osaiskohan kukaa kertoa, et mistä johtuu etujarrun nykiminen..? Tämä ilmenee varsinkii hitaissa nopeuksissa. Esim. kaupungilla pörrätessä, kun valoihin tullessa etujarruvipua kevyesti vetää, nii pyörä alkaa "nykiä" v-mäisesti.
    Herkistele jarrulevyn holkit että kelluu paremmin
    <p>Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä KTM Super Adventure 1290 -2015 Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650</p>
  4. #2284
    Meneeköhän pyörä liian laihalle, jos ennen muita muutoksia vaihtais vaan sen avaremman ilmansuodattimen kannen alaväännön toivossa? Pyöränä 2017 SMCR.
    prumprum
  5. #2285
    Tuli vaihdettua Herttua uuteen SMC:hen enkä ole kyllä katunut. Ainut mikä mietityttää, niin onko tosiaan 2-3 vaihteen tehoja rajoitettu? Mitenhän se vaikuttaa takuuseen jos se ottaa pois.
    Vespa GL150 -63 (m) /PappaTunturi -65 (m) / KTM 690 SMC-R -17 / Joitain leluja millä yleisille teille ei
    saisi mennä...
  6. #2286
    Uusissa ei ole rajoitettu millään vaihteella tehoja
  7. #2287
    Onko Oulun alueella Kotarin omistajia? Ois hauska miittailla esim. Oulu Zonessa ym. Ajellaan useasti yhessä kaverin kanssa, kummallaki meillä on SMC R.
    prumprum
  8. #2288
    Onko täällä kenelläkään kokemuksia SMC-R:n käyntiongelmista? Vaihdoin viikko sitten pyörää ja talliin tuli 2012 vuoden SMC-R, joka alkuun pelasi mielestäni hyvin. Noin 200km aikana kävi kuitenkin suunnilleen 10 kertaa niin, että pyörä sammui kun esim. hiljensi hidastetöyssyä varten ja veti kytkimen pohjaan. Toissa päivänä ollessani käymässä lenkillä tein pienen kiihdytyksen, jonka jälkeen aloin hidastamaan töyssyä varten ja vedin kytkimen pohjaan niin koneesta kuului pamahdus, joka tuntui penkissä (ilmeisesti jonkin sortin backfire). Tämän jälkeen pyörä sammui ja kun käynnistin sen uudelleen, nousi tyhjäkäynti 3000-4000rpm välille. Hetken pyörän levättyä kierrokset laskivat hieman maltillisemmiks ja sain pyörän tuotua kotiin.

    Tarkastelin liitoksia ym. ettei mikään ole huonosti kiinni tai irti, mutta ainoana asiana löysin lohkon ja kaasarin välisen imukaulan lohkon puolisen kiinnikkeen olevan hieman väärässä asennossa. Kiinnitin sen uudelleen ja koitin käyttää pyörää tyhjäkäynnillä, mutta tällä kertaa kierrokset olivat hieman yli tuhannessa ja kun kaasua "nypytteli" hieman niin kone sammui jonka jälkeen ei tahtonut lähteä enää käyntiin ilman lepoa. FI valo syttyi yhdessä kohtaa hetkeksi. Latasin akun täyteen, tarkastin ilmanputsarin, vaihdoin sytytystulpan, joka oli hieman heikkokuntoinen sekä tarkastin sytytyspuolan + liittimet hapettumien varalta. Pyörä tulille ja nyt tyhjäkäynti oli ~1500-1900rpm. Kaikki hyvin siihen asti kunnes taas väänsi kaasua hieman, jonka jälkeen kierrokset laskivat ~1100rpm ja nousi pikkuhiljaa takaisin tuonne 1500 paikkeille. Kaasun "nypyttely" aiheutti pyörän sammumisen, jonka jälkeen pyörä ei tahtonut käynnistyä.

    Vaikuttaa että vika voisi olla jossain polttoaineensyötössä tai seoksissa, mutta itselläni ei tietämys välttämättä riittä löytämään syyllistä. Pyörässä on vaihdettu ainoastaan Akrapovicin pönttö, josta otin itse tietenkin killerin irti heti Mutta ainakin ymmärtämäni mukaan killerin poiston ei pitäisi vaikuttaa käyntiin tuolla tavalla?
    Joten löytyisikö täältä joku viisampi tai henkilö, jolla olisi kokemusta samasta ongemasta?

    Tulikin melkonen romaani.
  9. #2289
    Ruiskusuutin paskainen tms? Tuossa ei kyllä ole kaasaria
    Vikakoodit vois tietty lukea.
    Missä majailet? Johtoja nyt on varmaan ympäri suomea.

    Ja jottei jäisi tuohon niin oisko kellään tai tietoa ylimääräisestä mittaristosta, tai edes sen piirilevystä? olis tarvetta.
    KTM 690SM -08
  10. #2290
    Tee sille 15 minuutin tyhjäkäynti kalibrointi, saattaa joskus auttaa mitä ihmeellisimpiin vaivoihin. Kylmä kone käyntiin äläkä koske kaasuun, annat käydä tyhjäkäynnillä 15min, sammutat ja se oli siinä.

    Putsariin poksuminen on -12 mallin tyyppivika, siitä pääsee eroon kaasu/polttoainekarttoja muokkaamalla eli kaasuprogression muokkaus ja seoksen lievä rikastaminen. Sulla on Akran putki, onhan sun pyörään ladattu Evo1 polttoainekartta? Yleensä poksuminen on loppunut tai kokonaan vähentynyt Evo1 kartalla.

    Kytkimestä koneen stumppaaminen viittaa seisontatuen anturivikaan, kytkinkahvassa olevan katkaisijan toimimattomuuteen tai johtosarjoihin jotka on hankautunut puhki. Jälkimmäinen on 690 mallisarjan tyyppivika ja koko johtosarja kannattaa käydä läpi ja suojata/reitittää johtoja uusiksi, osa johdoista on ilman lisäeristystä ja ongelmia tulee jatkossa. Etuvalon takana ja penkin alla sulakerasian alapuoli on täynnä suojaamattomia johtoja ja ne on tehneet monelle ongelmia kun eriste on kulunut puhki.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #2291
    Polttoainesuodatin tukossa, eli uutta suodatinta ja mahdollisesti myös pumppu vaihtoon.
    Tuono 1100RR
  12. #2292
    Kiitos vastauksista! 15 min tyhjäkäynti olisi tarkoitus tehdä seuraavaksi ja kattoa onko vaikutusta. Samalla tsekkaan suodattimen ja johdot. Kartoista ei ole tietoa, mutta tarkoituksena olisi ladata esim. juuri tuo evo1 kartta, jos se auttaisi samalla kaasuvasteeseen ykkösvaihteella joka on alakierroksilla vähän "kulmikas"

    Jos jollain lojuu ylimääräisenä johtoa TuneEcua varten Helsingin suunnalla niin olisin kiinnostunut myös sen ostamaan, niin saisi uuden ruiskukartan sisään.
  13. #2293
    Evo1 kartta ei auta kasun kulmikkuuteen vaan läppäkarttaa pitää muokata aika radikaalisti että saa kaasuvasteen pehmeämmäksi. Aikoinaan tein oman version kaasukartasta mutta sitä ei valitettavasti ole enään tallessa, siitä kiitos tiltanneelle läppärille. Kurapyörä foorumilla nimimerkki AMa on myös tehnyt oman version pehmeästä kaasukartasta ja on sitä jakanut pyydettäessä.

    Pa-suodatin tosiaan kannattaa vaihtaa, myös ruiskusuuttimia on välillä mennyt tukkoon ja sen saa puhdistettua. Bensapumppuja on mennyt enemmän vanhemmissa pyörissä, ei niinkään -12 ja uudemmissa mutta mahdollista sekin on.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #2294
    Selvä homma, täytyy katsoa auttaa tuo idle reset mitään ja sen jälkeen käydä suodattimien kimppuun.
    Myykö joku liike malliin sopivia suodattimia vai löytyykö jotain hyväksi havaittuja tarvikeosia?

    Täytyy ettiä noi kartat kun saa laitteen käymään kunnolla
  15. #2295
    Orkkis suodatin on ökyhintainen, vastaava Mahle maksoi muutaman kympin. Tavallista pa-sutia sinne ei kannata laittaa koska niissä ei riitä suodatuskyky, nyt en vaan muista Mahlen koodia mutta varmaan löytyy googlettamalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #2296
    Pehmeämmän kaasukartan saanee kopsattua myös SM:n kartoista, itse taas tein päinvastoin ja pöllin SMC:n äkäsemmän kartan, onhan se herkkä mutta noilla tehoilla jos ei kokoajan nysvää jonoissa niin aivan sama, kyllä ainakin sora lentää.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 12.08.2017 klo 23:03.
    KTM 690SM -08
  17. #2297
    Tuon Mahlen löysin myös jostain toiselta sivulta, täytyy sellanen metsästää. Tällä erää auttoi onneksi tuo 15min idle resetti, mutta täytyy vaihtaa suodatin varmuuden vuoksi kun kerkeää
  18. #2298
    Hyvä että alkoi pelittämään. Talvella jos on mahdollisuus ropata mopoa niin käy kaikki paikat läpi mistä olikin jo puhetta, sen jälkeen voi aika huoletta laskea menemään vuodesta toiseen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19.  
  20. #2299
    Terve! KTM polttoainesuodain ainakin alkupään 690SMC on MAHLE KL 15.

    Löytyy alle 4€ Fixus liikkeistä. Ja täysin sama malli.

    Jos käynnistys on ailahtelevaa esim. Välillä lähtee laakista ja välillä saa sahata on merkki polttoaine järjestelmän ongelmasta. Myös epätasainen käynti on merkki siitä.
    Vaihtoehdot on yleensä: Ruiskusuutin tukkoinen, bensansuodatin paskanen tai Bensapumppu vaihtoon. Jälkimmäinen kallein.

    Uudemmissa malleissa (Ainakin Enduro R) on myös ennen ruiskusuutinta "In-line" suodatin joka kannattaa myös vaihtaa.

    Jos on kysyttävää tai epäselvää bensansuodattimen vaihdosta, niin voin neuvoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
Sivu: 77 / 77:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677