juuen![]()
SUZUKI B-KING
Kuinkas moni täällä ajelee sumeisella mittaristolla?
Syyskuun alusta olen odotellut uutta mittaristoa, mutta eipä ole vieläkään tullut.
Meinasin vain, että onko muut saaneet mittaristot vaihdettua ja minkälaisella aikataululla?
Honda CRF 250 L
Sillon kun itsellä oli sama ongelma, sain vaihdettua mittarin ensihuollon yhteydessä. Olin tosin ilmottanut tulevasta toimenpiteestä etukäteen. Takuusen meni.
ps. mittari oli sumuton vajaan tonnin, jonka jälkeen rupesi vetämään usvaan uudestaan.
Sanoivat liikkeessä, että olisi parannettu tätä uutta mallia. Ei kuulemma pitäisi mennä sumuiseksi enään.(Duneon @ Loka. 19 2008,16:27) kirjoitti
Täytyy kohta ruveta virittelemään jotain kosoa tai sigmaa.
Honda CRF 250 L
^ Kosolta tullut tämmöönen aika näppärä enskamittaristo
Linkki nettikauppaan
Aika fiksun näköinen mittaristo ja kaiken lisäksi halpa!(-dq- @ Loka. 19 2008,19:35) kirjoitti
Tänään kävin hakemassa uuden mittariston, pääsee viikonloppuna asentelemaan ja kokeilemaan.
Kiitoksia vain lähiseudun ktm-kauppiaille, hienosti hoidatte homman!
Honda CRF 250 L
Kotka haettu ja ei kaduta Jammun vaihto tuohon, ei sitten pätkääkään! Pitkästä aikaa nautin ajamisesta jopa sateessa *
Kotimatkalla erehdyin sitten pysähtymään erään liikkeen pihaan, morjenstamaan tuttua myyjää. Se olikin selkeä virhe, sillä ko runkku *(yllättäen) onnistui kauppaamaan LeoVincen pönikän tuohon kotariin.. Joten sitä odotellessa siis *
![]()
04 Buell xb12s
Onnea uuden mopon johdosta. loisto ostos. itsellä yhden kesän ollu ja paljon hauskempaa ollu, kun vanhalla kawan 6r:llä. ja kyllähän siihen tosiaan se putken vaihto tekee eetvarttia.
Vielä liikkeestä hakiessa oli vähän semmonen ajatus ja fiilis että mitäs helkuttia sitä taas on tullut tehtyä ja ajateltua, mutta muutaman kilomeetterin jälkeen se hymy ajaessa palasi korville..pitkästä aikaa.(xlr8 @ Loka. 21 2008,19:26) kirjoitti
----------------------
Onkos porukka muuten säätänyt tuota jollaan tapaa pelkän sliparin vaihdon jälkeen? Vai onko tossa niinkin "fiksu" ruisku jossa pelivarat riittäs tarpeeks tjtn?
04 Buell xb12s
Ei oo säädetty vielä mut Acran sliparilla db-killeri paikallaa miul ainakii käy laihalla. Ei hirveesti haittaa mut tasakaasulla ajellessa nykivää menoa. Keväällä sit penkkii...(Inkku @ Loka. 21 2008,23:34) kirjoitti
Ilman hauskaakin voi olla viinaa!
Ookei. Onko tietoa tarviiko P.kommanderia väliin, vai saako tyyliin ladattua suoraan kartan tohon?(Ratanaula @ Loka. 22 2008,03:01) kirjoitti
P.s. Pahoitteluni vaan kaikille jos on typeriä kysymyksiä, on vaan eka omistamani smoto ja ruiskuvehje *![]()
04 Buell xb12s
KTMllä on oma softa minkä saa ladattua suoraan tohon, joku vajaan puolen tunnin homma KTM-huollossa(Inkku @ Loka. 22 2008,07:20) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Ymmärsin että niiltä löytys vain Akran kokorännille tarkotettu softa *(mekanik @ Loka. 22 2008,07:43) kirjoitti
Täytyy vaikka soitella vantaan BW:n huoltoon ja kysellä, mitä he sanuvat noista softista jne. Hyvä olis jos ei sen enempiä tarviis duunailla. Tosin parashan lopputulos varmaan ajettavuuden/hyötysuhteen kannalta tulis jos pyörän penkkiin veis..mutta, mutta..
04 Buell xb12s
joo kyllä niillä on kartat putkistolle ja pelkälle pöntöllekin. itseäkin kiinnostais joku säätölaite tolle ruiskulle. pcTä ei kait vielä saa?? tune boyn kuulemma saa ja se olis siitä hyvä ettei tarttis sitä boxii jättää pyörään , kun tossa smc.ssä on sitä tilaa niukanlaisesti.
No se akran softa on juurikin se KTM:n oma(Inkku @ Loka. 22 2008,08:56) kirjoitti
Sama softa on sliparille ja kokorännille.
Pain is just weakness leaving the body
Mnoniin, kiitos tästä *(mekanik @ Loka. 22 2008,17:56) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
Hommasitko YLLE tuon alakatteen/suojan samasta puljusta kuin muovisarjan ja paljos moinen härpäke kustansi?(YLLE @ Elo. 13 2008,17:47) kirjoitti
Oon yrittäny samanlaista metsästää, mutta heikoin tuloksin. Peltistä kyllä löytys, hintaan yli 100e ja aikas ruman näkösiä vielä *
Niin ja jos joku viittis kertoa suurinpiirtein sivunumeron jolla tuo 2-3 vaiht. rajottimen poisto-ohjeet kerrotaan, olisin kiitollinen. Ei tarviis silmät punasena kahlata koko topikkia lävitte, tällä hetkellä menossa sivulla 7/31...
Kyse siis linkistä joka johtaa sivuille mistä pitäs ohjeet löytyä, ja linkki on siis tämän topikin ensimmäisellä sivulla.
04 Buell xb12s
1. Poista penkki
1.1 Poista vasen sivukate
1.2 Poista eturattaan suojamuovi
2. Bongaa eturattaan suojamuovin takana oleva musta sensori josta lähtee johtonippu
(vaihteen Neutraali asento sensori + 2. ja 3. vaihteen sensori)
3. Seuraa johtoa ylemmäs...
4. Vastaan tulee liitin...
5. Homman helpottamiseksi poista nippusiteet jotta saat pelivaraa.
6. Avaa liitin. Uros ja naaras erilleen.
7. Se missä on uroslattapinnit otetaan työnalle
8. Etsi pieni kellosepän talttaruuvari noin 1mm leveä
9. Johtojen värit jotka irroitat -> KeVi (KeltaVihreä) ja SiPu (SiniPunainen)
10. Talttaruuvari tungetaan liittimen sisäpuolelta. Latta mallinen pinni.
10.1 Tunge talttaruuvari siihen väliin missä näkyy ikäänkuin kaksi kynttä
(kynsien yläpuolelle ja liittimen rungon väliin, se vapauttaa lattapinnin lukituksen)
11. Ota toiseen käteen vaikka kärkipihdit/lattapihdit jonka päihin olet laittanut erkkateippiä.
(Erkkaa siksi ettet riko johdon eristettä.)
11. Vedä varovasti kärki-/lattapihdeillä johto liittimineen ja vesieristeineen pois.
12. Suojaa lattapinnit kutistesukalla(älä anna lämpöä) ja erkkateipillä.
(ei lämpöä->kutistesukat helpompi poistaa jos pitää jostain syystä palauttaa piuhat omille paikoilleen)
12.1 Liittimeen jää siis yksi piuha -> vaihteen neutraaliasennon sensori
12.1 Sulje liitin uros/naaras yhteen. Erkkaa paketti siistiksi.
12.2 Asenna katkomasi nippusiteet.
12.3 Asenna sivukate
12.4 Laita penkki paikoilleen
12.5 "Ready to Race"
kuva pinneistä, jotka nyppäät irti. Älä poikkase piuhoja.
04 Buell xb12s
Inkku: Alakate on 690 enduromallista ja maksaa 31€. Pitäisi löytyä joka ktm kaupasta, tilaavat jos ei löydy.
Rajoittajan poisto on helppo, kun ettii vain oikean väriset piuhat koneelta tulevasta johtosarjasta (KeltaVihreä ja SiniPunainen). En muistaakseni purkanut mitään katteita.
Honda CRF 250 L
Tuli tehtyä ns. Inkut ja Suzuki tulee jäämään liikkeeseen ja tilalle tulee tämä! Voi pojat miten se poltteleekin!
Tuttu vaiva joka ilmenee ajoittain...levyn ja napakappaleen pyöreissä prikan näkösissä kappaleissa moskaa ja pintaruostetta.kirjoitti
Aina sillon tällön käyn jokasen läpi, pultti läpi "prikasta" ja toiselle puolen mutteri kireälle, sitten vaan räikällä pyörittää pultin päästä ja samalla putsisprayta levyn ja prikan väliin, ruostelitkua alkaa valumaan...
kun pyörii vapaasti ja kevyesti, eikä ruostetta valu niin puhdas on taas pelaa, noin pari kuukautta..![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
mä katselin sitä siellä kaupassa ja ihmettelin sitä et miks 100km ajetussa on muovit täysin naarmuilla(villero @ Loka. 23 2008,19:34) kirjoitti
![]()
SUZUKI B-KING
Näissä vehkeissä naarmut menoa haittaa *(AF-1 @ Loka. 23 2008,21:15) kirjoitti
Tere tulemast joukkoon Villero ja onnittelut uuden mopon johdosta *![]()
04 Buell xb12s
Höh, BW:n (espoo) varaosatiskillä tarjos vaan jotaan helkutan kallista peltistä suojaa *(YLLE @ Loka. 23 2008,15:03) kirjoitti
Mutta kiitos infosta! Yritän vaikka Vantaan pisteestä saada sen.
Rajotin modi tulikin jo tehtyä. Mielestäni eron kyllä huomaa, tuntus pirteämmin lähtevän esim. kolmosella tasakaasulta nopeaan kiihdyttäessä. Vielä kun sais sen änärin & softan tohon, niin sitten alkais kulkupuoli varmaan tyydyttämään...ainakin hetkeksi *![]()
04 Buell xb12s
....kunnes vittu tää mee minnee papattaa vaan ja haet litrasen takas![]()
SUZUKI B-KING
Kiitos kiitos. Niitä naarmuja, joita esim kengät aiheuttavat on kovin vaikea välttää. Varsinkin jos pyörä on esittelyhuoneessa, ja persjalkaset janipetterit päättävät poistua pyörän selästä vähän miten sattuu, niin siinähän niitä syntyy. Musta pyörä on musta hyvässä ja pahassa. Niin ja nuo KTMn katteet ovat sen verta edullisia, että mitä sitä nyt muutamista "arvista" välittämään.(Inkku @ Loka. 23 2008,21:21) kirjoitti
Kyllä näillä vajaatehoisillakin voi pitää hauskaa, ja jotkut jopa valitsevat näitä pyöriä noiden ylipainoisten tonnisten sijaan.
Epäilen suuresti, mutta koskaanhan ei pidä sanua ei koskaan *(AF-1 @ Loka. 23 2008,21:38) kirjoitti
Uskoisin kuitenkin jotta se litranen olisi tulevaisuudessa joko A) kunnon matkavessa tai B) tyyliin kilvetön Rykkönen. Kumpikaan noista ei kotaria pysty ihan het sivuuttamaan..niin hauska laite se on *![]()
04 Buell xb12s
lopettakaa nyt jo tämä hehkuttaminen..
Vannoin etten mene paikalliseen koeistumaan, ja huomenna olen kuitenkin menossa..en _varmana_ ota kypärää + muita vermeitä mukaan, etten vaan missään tapauksessa pysty koeajamaan. Nimittäin senjälkeen olisis vielä vaikeampi olla ostamatta...
![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
^ Eiköhän niiltä tarvittaessa löyry vermeitä senverta lainaks..tai sit myyvät sulle uuden pyörän JA uudet ajovermeet *![]()
04 Buell xb12s