Dodiih olen liittymässä isompien pyörien joukkoon! Pikkunelari on myyty pois ja 690 smc tulossa pihaan.
Tässä jo netissä surffailenkin kovasti ja katselen mahdollisia slipareita tulevaan pyörään. Houkuttaisi ostaa tuollainen SC-project merkkinen slipari, mutta onko tuo e-hyväksytty slipari? Pyörä kannattaisi varmaan myös säätää tuota sliparia varten, mutta pystyykö tuota itse pyörän ruiskua säätämään ammattimiehet esim. prätkäpaja? Vai toimiiko pyörä esim. jollain acran mapilla? Vai mikä olisi paras ratkaisu tuolle pyörälle jos tuuppaan tuon sc-projectin sliparin kiinni?
Pikkunelarissani ei siis prätkäpaja voinut säätää itse ruiskua vaan siihen olisi tarvittu powercommanderia.
SC-Projectissa on E-hyväksyntä, ja paketissa tulee mukana pieni laminoitu läpyskä, joka käsittääkseni selittää kyseisen putken olevan 690 SMC:hen suunniteltu. Pyörä täytyy säätää sliparin vaihdon jälkeen, helpoimmin asia hoituu KTM:n perehtyneissä huolloissa, jotka vaihtava pyörään Akrapovicin putkistoille tarkoitetun vapaammin virtaavan putken ruiskukartan. Pyörä kannattaa vielä kartan vaihdon jälkeen käyttää 15min, jotta pyörä löytää viimeisimmätkin asetukset kuntoon. Tosi hifistelijä vie pyörän penkkiin säädettäväksi, mutta onko todelinnen hyöty sen rahan arvoista, jos muutokset jäävät slipariin...(Kappsi @ Helmi. 09 2010,23:21) kirjoitti
Mun SMC:ssä on SC Project, Akran kartta ja pyörä käy ja kukkuu ihan mallikkaasti!
Onnittelut pyörästä ja suosittelu: pistä siihen se KTM powerpartseista löytyvä kireämpi nokka. Ei maksa kovinkaan paljon (alle 300 asennettuna) ja pyörä muuttuu ihan eri peliksi. Muutos on vakuuttava SM:ssä jo vakioputkillakin saati sitten avarammalla röörillä![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kiitos, kyllä tässä alkaa ajohimot olemaan jo aivan mahdottoman kovat!
Pitää katella tota kireempää nokkaa kesällä hieman enemmän kunhan rahatilanne sen vaan sallii. Kun tällä hetkellä eletään opiskelijabudjetilla.
Hyvä tietää myös, että sc-projectin slipari toimii acran kartallakin hyvin. Ton sliparin laitankin samantien nyt tilaukseen kun se kerta e-hyväksyttykin on.![]()
Olen tuossa ohi mennen katsellut supermoto touhua ja näyttää aika hassunhauskalta. Itse laitteesta en oikeen vielä osaa sanoa mitään, mut millaisia kokemuksia ihmisillä on 690 SMC ja Husabergin FS 570 välillä? Voiko kyseisiä mopoja edes verrata? Hintojen puolesta kun näyttäisivät olevan aika samoissa, mitä nyt liikkeissä olen katsellut. Voiko tuota Husabergia edes suositella kaverille, jolla on aikaisempaa ajokokemusta, vain lähinnä muoviluodesita ja nakuista? Supermotoista on vain koeajo kokemusta.
Mites huollot, vakuutukset, muunto enduroksi, jäärata-ajo, ajokamat jne? Onko noissa paljon sellaista, joka eroaisi ns. muoviluodeista / nakuista? Onko touhu paljonkin arvokkaampaa, kuin edellä mainitut mopoilumuodot?
Hiukka tyhmiä kyselen, mut kun ei oo oikeen edes tuttuja/kissanulkoiluttaja kavereita, joilla olis supermotoja tms?![]()
Mulla on tuo FS570 ja se ei sovellu ainoaksi pyöräksi. Se on race-peli, kova alusta, kevyt ja tehokas. Huollot on tehtävä tiheään. Siihen menee 21" ja 19" vanteet heittämällä kun laittaa jarrulevyn alle 4 mm aluslevyn ja sorvaa uudet akselin holkit vastaavasti. Mullakin on nyt välikelin nastat siinä alla, mutta ei ehdi ajaa kun kelkka vie voiton tähän aikaan vuodesta.
690 on parikymmentä kg painavampi ja se voisi jo mennäkin ainoana pyöränä. Ei ole niin kireä, huoltovälit ovat pitkät ja koneessakin on tasapainoakseli. Jos SMC on se puhdas supermotomalli siihen ei välttämättä mene 21/19 vanteet. Saattaa ottaa lokariin ja pakoputkeen kiinni ainakin piikit. Se enduroversio olisi varmaan monikäyttöisempi, laittaa siihen sitten 17" vanteet lisäksi.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
690 SMC on varmasti käypänen peli ainooks mopoks. Mulla tuo 690e on palvellut mainiosti juurikin yllämainitulla kokoonpanolla (siis enskavanteiden lisäks motosetti).
Enskavanteet pitäis kyllä sopia yms. SMC:hen, mut otteessa niitä ei ole, kun taas enskassa on motovanteet merkattuna. Tuskin ainakaan ottais renkaat mihinkään kiinni. Ennemminkin päinvastoin, mää ainakin oon käsittäny, et SMC jää enska vanteilla vähän liian korkeeks ja "yläpainoseks" 2cm pitempien joustojen takia. Eli enska motovanteilla on vähän matalempi, ku SMC.
Korjatkaa jos olen väärässä.![]()
Tuutti Honda
Mistäs ootte noita akran pönttöjä hommaillu, ja mitä tuli kustantamaan? Toki jos joltain löytyy myytävänä käytettynäkin, niin laittakaa vaan tarjousta tulemaan.
Täällä saattas olla Leovincen rähinäpönttö sit kaupan
KTM SMC690 -08
Mun Akra tuli mopokaupan yhteydessä Motokeitaasta. Jyväskylässähän on BikeForum josta kannattanee käyä kysäsemässä tarjousta, sieltähän sit sais samalla kartatkin kohilleen. *
Tai sit tilaat Wingsin ja mapin asennutat BikeForumissa. *
Tuutti Honda
Jep, täytyy varmaan jossainvaiheessa pyörähtää *
Tuli muuten vastaan hyvä ohje, miten tuon mittarin sumu ongelman saa omin konstein korjattua http://home.comcast.net/~ktm690/690SMC_speedo.html
Eli kohta nikkaroimaan *
KTM SMC690 -08
Olen aikeissa myydä&vaihtaa oman kotarin
-kyseessä siis 08 ktm 690 enduro
-ajettu reilut 12tkm
-akran slipari & akran hiilikuitu lämpösuojat ja ruisku säädetty, -alkuperäinen pönttö mukaan
-alla supermotovanteet pilot power 2ct:llä
-mukaan käyttämättömät enskavanteet&renkaat
-mustilla katteilla, mukaan alkuperäiset(voin myös halutessa vaihtaa)
-ainut vika mittarin sumeus, mittaristo tilattu uusi syksyllä takuisiin
-8900e
vaihdossa huomion kohtuudella rullatut kiloset japsikyykyt vm03-->
kysykää ihmeessä jos kiinnosta![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
(eniro @ Helmi. 23 2010,11:27) kirjoitti
Sori.![]()
Tuutti Honda
Onko mun SMC ainoa, jossa on pieni välivapaa 5 ja 6 vaihteen välillä? Onko kukaan kokeillut takuuseen vaihtoa?
Millon on laatikkoöljyt vaihdettu? Ite kyllä oon löytänyt helpostikin välivapaan aikasemmista pyöristäni (siis 5-6:n väliltä) jos öljyt on ollut huonot ja rauhallisesti yrittänyt vaihtaa vaihteita
Siellähän se välivapaa on, olivat öljyt uudet tai vähän ajetut.. Viime kesän alussa vaihdettiin uudet öljyt 1000km huollossa, ja koko kesän se siellä huhuili, mikäli 5->6 vaihdossa ei työntänyt hiukka enempi sisään. Racingbike ei kuulemma tunne kyseistä ongelmaa, mikä tuntuu hieman oudolta...(Kappsi @ Helmi. 23 2010,15:13) kirjoitti
paha sanoa oikein itsekään mitään kun en ole omaakaan pyörääni vielä päässyt ajelemaan, että onkohan toi "ongelma" sitten kaikissa smc pyörissä... voisikohan auttaa, jos vaihtaisi sitkeemmät öljyt?
Huomasin muuten, että ktm powerparts sivustolla ei ole enään myynnissä mustaa tarrasettiä?vai olenko niin sokea, ettei tuo vain osu silmiini?
tämä?(Kappsi @ Helmi. 23 2010,15:53) kirjoitti
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
justiinsa tuo, kiitos
E: eipä löytynyt suoraan tuota tarrsarjaa hyllystä, mutta tilaukseen lähti joka tapauksessa
E2: Mitä mieltä olette yleisesti ottaen tuosta tarrasarjasta? Näyttääkö se teidän mielestänne hyvältä vai huonolta tai olisiko mahdollisesti ollut olemassa jtn vielä paremman näköstä tarrasarjaa?
SM:ssä oli vastaavaa. Mulla meni ohi noin 5000 km:n jälkeen (kun oppi oikean tyylin). Ja tosiaan ei mitään hienosteluvaihtoja tyyliin "nostanpa nyt kepeästi siipikarjakengällä vitoselta kutoselle". Krossisaappaat jalassa kun vetäsee miehekkäästi (kuka näillä peleillä muutenkaan himmailee tai neiteilee? *(villero @ Helmi. 23 2010,14:19) kirjoitti
), niin ei mitään ongelmaa. Joskus vahingossa välivapaa, mutta mitä enemmän pyörälläni ajoin, sen harvemmin toi välivapaa löytyi.
Ominaisuus on kovin tyypillinen näillä kotareille. Ei se aski siitä hajoa. Kokeile muutama kerta vaihtaa ilman kytkintä, silloin tuskin ongelmaa on. Eli tarttee määrätietoisia otteita vaihdetta vaihtaessa ja homma toimii.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Pari linkkiä tarrasarjoihin liittyen (nämä on esitelty aiemmin jo tuolla 690 sm -ketjussa):(Kappsi @ Helmi. 23 2010,16:20) kirjoitti
Tarroja vaikka mihin
Ja tässä sitten erilaiset layoutit noihin tarroihin. Tekevät kuulemma customoidustikin noita eli pistä mailia mitä muutoksia haluat & onnistuupi.
Välivapaat on tullu tutuks joo. Joskin niinku aiemminkin oon jossain todennut, et kyse saattaa mun tapauksessa olla monestikin vähän hätäsestä vaihosta. Yleensähän toi tulee rouheemmissa kiihytyksissä ja "nopeissa" vaihoissa jolloin krossikengällä huimaa kiihtyvyyttä uhmaten suoritettu vaihekepin potkasu ei tuota toivottua tulosta.
Musta tarrasetti on just hieno. Oon miettiny, et saattais olla varsin maukkaan näkönen orkkismuoveissakin...![]()
Tuutti Honda
Hopsista, vieläkin (taas) saa ostaa Akran sliparin pois jos tahtoo.
juhvelström
bongasinpa ktm powerpartsista uuden sliparin tähän pyörään http://www.ktm.com/index.p....otype=6 *Toi taitaa tosin olla aivan vakio putkilo kuristuksineen? Noh ovatpahan ainakin hokanneet alkaa tekemään nätimpää putkiloa tähän pyörään, jos vielä vaikka ne sais ton putken kaikkiin uusiin myynnissä oleviin pyöriin jatkossa kiinni
Tuli bongattua vielä uusi lc4 stunttipyöräkin ktm:ltä. Kuuluu ilmeisesti samaan kategoriaan tulevan piikkisen ktm stunttipyörän kanssa? Vaikohköh
Eikös tämä tullut ensin ja oli ilmeisesti suomalaisen suunnittelijan kynästä?
Turbo Bandit
Oisko tämmöselle tarvetta jollakin
http://www.nettimoto.com/ktm/smc/908486
690 kottarainen
Kuuluu kategoriaan showpyörät joita ei koskaan nähdä esitellyssä muodossa tuotannossa.(Kappsi @ Maalis. 12 2010,10:18) kirjoitti
Tuollaisia ainakin tarinoivat silloin vuosi-pari sitten kun tuota esiteltiin. Liian kalliita ja laadukkaita komponentteja käytetty läpi koko vehkeen -> ei löydy tarpeeksi asiakkaita joilla perse kestäisi ostaa.
Onse vaan ihme vekotin! Syksyllä talliin ja viime lauantaina käväsin kokeilemassa = kuin palmun alta käyntiin *Kertaakaan en oo talven aikana käyny käynnistämässä saati akkua lataamassa..eihän ex-jammumies tälläseen oo tottunu *
![]()
04 Buell xb12s
Mulla on ollut 690sm jo kohta pari vuotta ja en ole ikinä ladannut akkua tai saatika irroittanut sitä, välillä kun kerkee tallilla käymään niin olen käynyt herättelemässä sitä ja silti se lähtee kuin palmun alta!!!(Inkku @ Maalis. 17 2010,14:48) kirjoitti
ps. talli ei ole mikään lämmin ja ex-jammu miehen pitää nyt tottua tohon että se käynnistyy ihan joka kerta =D
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Nyt on ekat 10km työmatkaa mopolla takana ja hymyy näkyy varmasti myös takaapäinTarkoitus oli myydä mopo pois nyt keväällä, mutta tais katumus tulla ja mopo jää
kuivais vielä tiet ettei kura lentäs niin pahasti...mutta ei pidä valittaa kun pääsee
![]()
![]()