http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=92261(cabron @ Marras. 18 2009,15:28) kirjoitti
Mitäs tuosta smc.stä pitää purkaa että saa takaiskarin irti?
meinasin eilen säädellä esijännitystä mutta eipä näyttänyt
ihan yksinkertaiselta irroitus kun ei näytä mistään mahtuvan
tulemaaan ulos kun se kaasusäiliö on aikas isokokoinen.
Hornet 600-> VTR1000F-> Z750-> Voskhod 150cc-> CBR600F-> VTR1000F-> VN1500 Classic-> 690 SMC- TL1000R
Enduroon löytyi tällainen opastus video...(dlspade @ Marras. 29 2009,09:45) kirjoitti
onks kellää tietoa pitkässä viivassa tosta 690 koneen kestävyydestä. Onko mottoririkkoja sattunu ja paljon niillä enimillään ajettu?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Tuommosta(mikok @ Joulu. 06 2009,20:30) kirjoitti
..kytkinremppoja on vissiin ollut aika monella alta 20 tkm, mutta moottoririkkoja ei ole ainakaan omiin korviin kuulunut.
hyvältähän tuo luotettavuus vaikuttaa ja kun vielä saksalaiset testasi.. hinta oli vaan noussunna uutukaisella? muotiväri maksaa..![]()
Voin vaihtaa väliaikasesti motovanteet enskavanteisiin! miten olis vaikka n.4kk vaihto?(Hombre @ Joulu. 18 2009,18:46) kirjoitti
Helposti, tarvitsetko muuta?(mökkimopo @ Joulu. 18 2009,21:15) kirjoitti
Turbo Bandit
Mulla on ja kaverillakin on lähes ajamattomat. Ekat rengassetit molemmilla. Kromatut vanteet ilman hammasrattaan vaimenninta, KTM SMR 450 ja 560 alkuperäiset vm. 2007. Toisella on päällä slicksit ja toisella Pirelli MT60:set. Myydään ilman jarrulevyjä/hammasratasta. Hinta 750 Eur.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Onnistuuko mittarin kalibrointi smc:ssä ja miten? Nyt smoto 17" vanteilla *on arvo 1870. Talvivanteilla 21" arvon pitäisi olla esim. 2200 - 2300, mutta miten lukeman saa vaihdettua mittariin? Length arvo 1870 näkyy hetken, kun virran laittaa päälle. Kellon säätö sekä mph / km vaihto onnistuu, mutta length arvoa en saa näkyviin mode / set näppäimellä.
Onnistuu, kurapyöräfoorumilla olen vissin nähnyt ohjeet, samoin amerikan advrider-foorumilla.. joku piuha piti katkaista muistaakseni. niin, ja kurkkaapas tuo toinen 690 -ketju myös läpi. Sielläkin saattaa olla.
Enduron renkaan ympärysmitta tehtaalta on 2205.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Onnistuu. Muistelen näin: pitää ottaa mittarin kolmen johdon (ainakin yksi oli ruskea) liitin auki ja sitten kun on tunnit näytössä niin painat muutaman sekunnin sitä o-nappulaa. Sitten vain selailet valikoita niin kauan, että tulee WS näyttö. Siitä + nappulalla laitoin lukemaan 2297 ja sitten kuittasin päänappulalla. Sitten vielä pitää painaa pitempään o-nappulaa, että pääsi pois asetustilasta.
Pääasia on kuitenkin irroittaa tuo liitin, loppu on aika luontevaa.
Omassa Husaberg FS570 2010 on semmoinen juttu, että en saa tripmaster-kytkintä toimimaan. Menee koko mittari jumiin. Toisessa pyörässä enduro FE570 2009 toimii ihan hyvin. Uudessa näytti tripmasterin liitin olevan violetinruskehtava ja niin oli mittaristakin tuleva liitin. Vanhemmassa ovat valkoisia kaikki liittimet. Pitänee kattoa johtojen värit meneekö samalla tavalla tai kokeilla vaihtaa tripmaster-kytkintä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
akran sliparilla lyö sellasta hillittyä sinistä liekkiä n.10cm tosin näkyy vaan pimeellä.. mopo toiminu kuin junan vessa(Kappsi @ Loka. 30 2009,22:16) kirjoitti
![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
Ainakin nuoremman väen kannattaa käydä kysäisemässä vakuutustarjousta 690 SMC:hen, mulla tipahti Pohjantähden +800->640 euroon LV+Kasko. Aktialla omavastuu kolarissa on vissiin 250, kun se edellisessä oli 300. Tämä hinta tuli 10/70 bonareilla, ja muuten kuulunkin vissiin vieläkin moniin riskiryhmiin iältäni ja paikkakunnaltani. Heillä on myös joku oma laskutapa, jossa liikennevakuutus aloitetaan nollasta, jas sitä kertyy 5% per vuosi. Eli edellisessä puljussa liikennevakuutus oli 30%.
Noista kilpitelineen ja vilkun siirrosta, niin jos vilkut tulee pakoaukon eteen, niin itse ratkaisin ongelman laittamalla pienen kurvin putken päähän. ( tigillä hitsaten ruostumaton kurvinpätkä, alkuperäiseen vaimentimeen )
kuva modauksesta
Komiat pyörä(necbose @ Tammi. 24 2010,17:29) kirjoitti
mistä hommasit vanteet?
Turbo Bandit
käytetyt smc vanteet hommasin.
690 kottarainen
Pitäisi löytää samanmoiset. Uudet on kullan hinnoissa 2ke sarja.(necbose @ Tammi. 26 2010,09:09) kirjoitti
560 SMR vanteita olisi tarjolla, mutta ne ei kuulemma käy 690 enskaan...
Turbo Bandit
Ei ne nyt ihan kahta tonnia ole. Mulle tuli paketille hintaa asennettuna kumeineen ja jarrulevyineen vähän reilu 1500e.(Hombre @ Tammi. 26 2010,21:51) kirjoitti
Voin sanoo, et ehottoman kannattava ostos enduroon!![]()
Tuutti Honda
Mun mielestä sopii hyvin. Helppo käsiteltävyys (kevyt) eikä tehoa ole ns. "liikaa", mutta tästä huolimatta kahvaa kääntämällä tulet kokemaan kaikenlaisia outoja asioita. Mielummin tolla treenaa pikku kikkoja kuin katupyörällä ja siinä vaiheessa kun vedät ne ensimmäiset lipat niin ei harmita ne skraadet niin paljoin kuin jossain muussa pyörässä.(Otto-79 @ Tammi. 28 2010,20:23) kirjoitti
Ugh.
Käy kai ne, miksei sopisi?(Hombre @ Tammi. 26 2010,21:51) kirjoitti
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Todellakin sopii! Eikä sit oikeestaan muita mopoja ikinä tarvikaan. Tai siis nojoo, enduro on mun mielestä "järkevämpi" ostos. Tietenki riippuu miten ja missä ajelee. Kyllä määki kesän meinasin pitää motosetin visusti alla. On se vaan niin paljon kivempi niitten kans vetää noita sorapätkiä. Mut alkukeväästä ja loppusyksystä onkin kiva laittaa enskavanteet alle ja talveks piikit (joita tosin mulla ei nyt ole).(Otto-79 @ Tammi. 28 2010,20:23) kirjoitti
Mun eka mopo oli Z750 ja voi elämä sitä ajamisen tylsyyttä! Vaihoin sen sit 690 Supermotoon ja silloin oivalsin mistä mopoilussa onkaan kyse tai mitä se voi parhaimmillaan tarjota. Tää 690 Enduro on vielä parempi.![]()
Tuutti Honda
Orimattilalainen KTM jälleenmyyjä noin kertoi.(mikkoyli @ Tammi. 29 2010,08:07) kirjoitti
Turbo Bandit
^ BikeForum Jyväskylä.
Tuutti Honda