Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 80:sta
  1. #1
    Ryhmäkanteen nostaminen tulee mahdolliseksi kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisissä riidoissa lokakuun alusta.

    Käytännössä oikeusjärjestelmän piiriin tulevat nyt sellaiset suurta joukkoa koskevat oikeudenkäyntikelpoiset vaatimukset, joita nykyisin ei viedä tuomioistuimen tutkittavaksi esimerkiksi kustannusten vuoksi.

    Ryhmäkanteessa usealla henkilöllä on samaa vastaajaa koskeva vaatimus, joka perustuu samoihin tai samankaltaisiin seikkoihin.

    Oma, äärimmäisen siististi ajettu ja ohjelman mukaan huollettu Kotarini laukesi totaalisesti 33.000 ajokilometrin jälkeen. Kiertokanki hajosi ja tuho oli täydellinen: uusi mäntä, molemmat uudet öljypumput jne. Pyörä seisoi parhaana ajokautena 3 viikkoa korjaamolla ja lasku oli noin 1500 euroa.

    Maahantuoja KTM Nordic Oy ei osallistunut kuluihin mitenkään, kun pyörän takuu oli jo loppunut. Kohautettiin vain olkapäitä ja kerrottiin, että LC4-koneet hajoavat usein noin 40.000 km kohdalla.

    MP-asiantuntijoiden mukaan nykyaikaisen moottoripyörän kuitenkin pitäisi kestää vähintään 100.000 km ilman isoja vikoja.

    Niinpä kyseisessä KTM:ssäni oli mielestäni kuluttajansuojalain 5. luvussa tarkoitettu virhe, eli tavara ei vastannut kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.

    Itse en ainakaan muista nähneeni KTM:ltä sellaisia mainoksia, joissa kerrottaisiin, että Kotarien moottorit hajoavat aikaisemmin kuin kilpailijatehtaiden malleissa.

    Virhevastuulle ei ole laissa säädetty aikarajaa.
    Ryhmäkanteen nostaa uuden lain mukaan kuluttaja-asiamies, joka toimii myös ryhmän edustajana. Oikeudenkäyntikulut eivät tule ryhmän jäsenten maksettaviksi, vaan ne maksaa joko kantaja eli kuluttaja-asiamies tai vastaaja, tässä tapauksessa siis KTM Nordic Oy.

    Olisin kiinnostunut tietämään, onko tämän foorumin jäsenillä ollut KTM-pyöriensä kanssa samanlaisia ongelmia ja onko kiinnostusta lähteä mukaan mahdolliseen ryhmäkanteeseen. Minun osalleni aiheutunut 1500 egen korjauskustannus on iso summa, mutta pieni lähteä omalla riskillä oikeudessa taistelemaan. Jos näitä tapauksia on kuitenkin enemmänkin, asia muuttuu, sillä juuri tällaisia tapauksia varten ryhmäkannelaki on Suomeen säädetty.

    Asialliset sähköpostit voi lähettää watergate@luukku.com
  2. #2
    Etkös ole kokeillut ajaa tuota asiaa jo nyt kuluttaja-asiamiehen kautta? Ei kait tuohon tarvita useampia osallistujia? Tietty, jos olen ymmärtänyt oikein, taitaa olla nykyään aikamoinen jono (ainakin kuukausia) tuolla kuluttaja-asiamiehellä.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  3. #3
    Lainaa (watergate @ Syys. 26 2007,14:41) kirjoitti
    MP-asiantuntijoiden mukaan nykyaikaisen moottoripyörän kuitenkin pitäisi kestää vähintään 100.000 km ilman isoja vikoja.
    Tämä varmaan lähinnä koskee jotain 4-pyttysiä laitteita...
    Pain is just weakness leaving the body
  4. #4
    33000 mittarissa on paljon kaksitahtiselle varsinkin jos se on maastoajoa kuten merkistä voidaan päätellä. 1500€ ei ole iso raha noin paljon ajetun korjauksesta. Jos kaikki samanikäiset alkaa laueta niin ryhmäkanne on paikallaan mutta silloinkin kannattaa jättää asia kuluttajaasiamiehelle. Siis kuluttaja-asiamiehelle ja odottamaan. Pidetään kuitenkin mielessä kuitenkin tuo KTM.n taipumus enskan hankinassa.
    GTR 1400
  5. #5
    Lainaa (Linksterman @ Syys. 26 2007,16:34) kirjoitti
    33000 mittarissa on paljon kaksitahtiselle varsinkin jos se on maastoajoa kuten merkistä voidaan päätellä.
    LC4-kone ei ole kaksitahtinen. Ja KTM valmistaa myös katupyöriä.



    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  6. #6
    Lainaa (mekanik @ Syys. 26 2007,16:25) kirjoitti
    Lainaa (watergate @ Syys. 26 2007,14:41) kirjoitti
    MP-asiantuntijoiden mukaan nykyaikaisen moottoripyörän kuitenkin pitäisi kestää vähintään 100.000 km ilman isoja vikoja.
    Määrittele mp-asiantuntija.
    Z1000 -08
  7. #7
    Yrittäähän aina voi. Jenkeissä puoli yhteiskuntaa elää ajamalla toisen puolen keskinäisiä oikeusjuttuja. Tietty jos useilla Kotarin omistajilla on samantyyppisiä ongelmia, niin pohjaa saattaa juuri ja juuri olla. Yleisesti ei taida vaan olla määritelmää siitä minkä verran moottoripyörän (minkä kokoisen?) moottorin on kestettävä. Jos joku minulle sanoo, että piikin koneen on kestettävä 100000km, taitaisin naurahtaa. Jos joku sanoo maastokäytössä olleen enskan moottorin kestävän 100000, saattaisin tuolloinkin naurahtaa. Miten jos tuota on käytetty kadulla? No mistäs sen taas tietää? Eli paljon on jossittelua, helppo on kyseenalaistaa, vaikeaa saattaa olla moista oikeusjuttua pitäväksi. Pyörillä kun kuitenkin ajetaan kovin eri tavoin. Joku voi hyvinkin argumentoida ja spekuloida Kotarin ostavien ajavan keskimääräistä enemmän metsässä, koneen olevan kiristetympi ja siten luontaisesti nopeammin laukeava kuin joku 4-sylinterinen maantiejuna.

    Eli kovin isoa panosta en vedonlyöntiin asettaisi sen päätöksen puiolesta, jotta KTM:ssä todettaisiin olevan joku yleinen virhe.

    Tällainen kyselyhän ei tietty mitään maksa tai ole keneltäkään veks. Ja onnea taistelussasi...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Lainaa (Linksterman @ Syys. 26 2007,16:34) kirjoitti
    kannattaa jättää asia kuluttajaasiamiehelle
    Totta, koska lain mukaan kukaan muu ei Suomessa voine juttua ajaa...
    ... jotain piti muistaa
  9. #9
    Kyllä tuo kanne vaikuttaa mun mielestä ihan asialliselta, miettikää skeptikot nyt:
    HUOLTO-OHJELMAA NOUDATETTU, sehän tarkoittaa käytännössä sitä, ettei sellaisella laitteella saa jäädä tien päälle totaalisen hajoamisen seurauksena.

    Normaalikäytössä: eli LC4:n yhteydessä sillä tarkoitetaan varmasti maanteitä hiekka ja asfalttimuodossa, kevyttä enduroa ehkä. 40000km toteamus KTM:n edustajalta oli varmasti hieman harkitsematon, mutta on kyllä syytä selvittää onko kyseessä yksittäistapaus. Jokatapauksessa tästä on hyötyä tavalliselle kuluttajalle onnistuu tai ei.
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  10. #10
    Lainaa (Timbacharly @ Syys. 27 2007,08:47) kirjoitti
    Kyllä tuo kanne vaikuttaa mun mielestä ihan asialliselta, miettikää skeptikot nyt:
    HUOLTO-OHJELMAA NOUDATETTU, sehän tarkoittaa käytännössä sitä, ettei sellaisella laitteella saa jäädä tien päälle totaalisen hajoamisen seurauksena.

    Normaalikäytössä: eli LC4:n yhteydessä sillä tarkoitetaan varmasti maanteitä hiekka ja asfalttimuodossa, kevyttä enduroa ehkä. 40000km toteamus KTM:n edustajalta oli varmasti hieman harkitsematon, mutta on kyllä syytä selvittää onko kyseessä yksittäistapaus. Jokatapauksessa tästä on hyötyä tavalliselle kuluttajalle onnistuu tai ei.
    Muistakaa nyt sitten palkata myös amerikkalainen lakimies joka asettaa kotarille VIIDEN MILJARDIN euron korvausvaateen!

    Kyllähän tällainen veivin narahtaminen aiheuttaa kaikille mielipahaa ja r*nkkausta

    Ei helvetti teidän kanssa
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  11. #11
    Jos kaluston kestävyys on tuota luokkaa, niin ehkä ryhmäkanteen sijaan kannattaa välttää koko merkkiä.

    Ei tietty ketjun aloittajaa enää lohduta.
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
  12. #12
    Mun mielestä kyllä pitäisi nykyaikaisen moottoripyörän moottorin kestää enemmän kuin 33tkm jos on huollettu ohjelman mukaan.

    Kannattaa ajaa tuota asiaa eteenpäin ehdottomasti.

    Me suomalaiset ollaan vähän huonoja kuluttajia, liikaa maksellaan omasta pussista kaikkia juttuja ja sit baarin nurkassa kiroillaan kun kampiakselit poksuu ja koneet repeilee.

    Jos tuotteessa on valmistusvirhe niin silloin valmistaja on vastuullinen asiasta vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Koska virhe on ollut jo tehtaalta lähtiessä ja näin ollen jo syntynyt takuun voimassaolo aikana, eikös niin??

    Jenkkityyliä en kannata mutta kyllähän se kannattaa edes oman maan lakien mukaan toimia. Kuluttajan suoja on meidän turvaksemme, joten kannattaa sitä hyödyntää.
  13. #13
    Lainaa (dYNY @ Syys. 27 2007,09:01) kirjoitti
    Lainaa (Timbacharly @ Syys. 27 2007,08:47) kirjoitti
    Kyllä tuo kanne vaikuttaa mun mielestä ihan asialliselta, miettikää skeptikot nyt:
    HUOLTO-OHJELMAA NOUDATETTU, sehän tarkoittaa käytännössä sitä, ettei sellaisella laitteella saa jäädä tien päälle totaalisen hajoamisen seurauksena.

    Normaalikäytössä: eli LC4:n yhteydessä sillä tarkoitetaan varmasti maanteitä hiekka ja asfalttimuodossa, kevyttä enduroa ehkä. 40000km toteamus KTM:n edustajalta oli varmasti hieman harkitsematon, mutta on kyllä syytä selvittää onko kyseessä yksittäistapaus. Jokatapauksessa tästä on hyötyä tavalliselle kuluttajalle onnistuu tai ei.
    Muistakaa nyt sitten palkata myös amerikkalainen lakimies joka asettaa kotarille VIIDEN MILJARDIN euron korvausvaateen!

    Kyllähän tällainen veivin narahtaminen aiheuttaa kaikille mielipahaa ja r*nkkausta

    Ei helvetti teidän kanssa
    En tiedä paljonko tuommoisen koneen pitäisi kestää mutta ei sen tarvitse aiheuttaa tarpeetonta halveksuntaa jos yrittää saada hyvitystä kärsimälleen vahingolle ja mielestään epäoikeuden mukaiselle kohtelulle lain sallimien keinojen puitteissa.
  14. #14
    En tiedä paljonko tuommoisen koneen pitäisi kestää mutta ei sen tarvitse aiheuttaa tarpeetonta halveksuntaa jos yrittää saada hyvitystä kärsimälleen vahingolle ja mielestään epäoikeuden mukaiselle kohtelulle lain sallimien keinojen puitteissa



    Justiinsa noin...
    TIEMASSAAREN MP-LUPI, RANTASALMI KINGDOM
  15. #15
    eikös TL suzukeista hajoa ainakin puolet 30 tonnin tietämille.

    yleinen vastaus olisi tietty, että sillä on keulittu. ja onhan niillä.

    kyllä koneiden pitäs kestää ja oikein rakennettuna kone lopulta hajoaisi niin, että kuluma ylittää toleranssit ja kone rupeaa savuttamaan yms.

    Aina kun kone saadaan kestämään mukavasti, niin kestävyys ulosmitataan lisäämällä kierrosnopeutta ja tehoa. Tämä on ainoa keino pysyä kilpailussa mukana. Esim dukeII:sen ollessa kyseessä rinnalle voisi ottaa honda FMX650:kaan. Kone on luottopeli ja menee hyvillä huolloilla varmasti tommosen 70-100tonnia ainakin. tehoa ei kylläkään ole kuin 38heppaa ja sen takia sitä syytetään tehottomaksi ja ostetaan 55 heppainen dukeII.

    55 heppaa ei tunnu paljolta tai kireältä 650cc:stä, mutta laskiessa sitä ei voi verrata useampi sylinterisiin. yksisylinterisissä yksi kampi, yksi mäntä(raskas) välittää kaiken energian. Jos konetta vertaisi esim busaan, niin per kiertokanki busan kone on helpommalla. lisäksi useampi sylinterinen tekee tehonsa suuremmilla kierroksilla, joten vääntömomentit koneessa on pienempiä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Pointti näissä ryhmäkanteissa on paljolti myös se, että nostetaan iso meteli ja sen kautta valmistajan on pakko miettiä että halutaanko tällainen määrä negatiivista julkisuutta parin moottorin korjauksen takia vai ei. Aika usein tämän takia sitten päädytään sovitteluratkaisuun. Voisi miettiä olisiko joku muu tapa kerätä firmalle mahdollisimman paljon tätä ns. negatiivista julkisuutta ja saada sitä kautta painetta sovitteluun (lentolehtisiä, joissa kerrotaan KTM:n koneen kestävän vain 33.000 km )

    Täällä sivustolla ei kyllä uskalla enää paljon huudella ja moittia, käy vielä tylyttäjät eli syytetään KTM:n busineksien pilaamisesta*
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  17. #17
    Kuulostaa ihan normaalilta KTM:n moottorin kestolta. Eivät koneet ole ikuisia koskaan. Ryhmäkanteena tuollaista tuskin saa menemään. Uskallan epäillä ryhmän jolta on moottori KTM:stä hajonnut olevan kovin pieni.
  18. #18
    tullut tuon merkin varsinkin korjaukseen saamisen hankaluus
    tässä ilmi,vaikken ko: merkkiä omistakkaan,niin parikin korjaamoa
    on ns. pessyt kätensä eivätkä suostu ottamaan tuon merkkistä
    pyörää korjattavaksi,kun olen syytä tiedustellut olen saanut vastaukseksi että esim. varaosien saanti todella kiven takana,ja
    sitten myös sen tyypillisen että ovat vähän ...... no empä viitsi
    sanoa.

    mutta tuntuu kummalliselta että tuota merkkiä buukataan joka tuutista ulos,eikä edes huoltoa pystytä järjestämään,kun muutama
    vuosi kuluu.veikkaan että ollaan paljon viisaampia tämän suhteen,
    mutta eipä tuo kovin hyvältä näytä,jos tuo pitää paikkaansa mitä
    eräs asentaja sanoi,että noissa on kertakäyttö kone,mitä tuo
    sanonta sitten pitää sisällään,sen kuulemme varmaan jossain
    vaiheessa.
  19. #19
    Täytyy kyllä olla eri mieltä tosta varaosien saannista... Ainakin omiin pyöriin (2-t EXC ja SuperDuke) on kaikki palikat löytynyt suht nopeasti, korkeintaan parin viikon toimitusajalla. Huollotkin toiminut hyvin, ellei jopa erinomaisesti...
    Pain is just weakness leaving the body
  20. #20
    jos takuu on ohi niin se on ohi. ei taida kotari edes yrittää tehdä pyöriä joiden olisi tarkoitus huimia kilometrimääriä kestää. muita ominaisuuksia taas on painottanut.
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
  21. #21
    Lainaa (mekanik @ Syys. 27 2007,14:02) kirjoitti
    Täytyy kyllä olla eri mieltä tosta varaosien saannista... Ainakin omiin pyöriin (2-t EXC ja SuperDuke) on kaikki palikat löytynyt suht nopeasti, korkeintaan parin viikon toimitusajalla. Huollotkin toiminut hyvin, ellei jopa erinomaisesti...
    Joo, ihmettelen tätä lausuntoa itsekin. En tosin ole tarvinnut mitään eksoottisempaa ja itsellänikin on ainoastaan kilvetön kurapyörä, mutta osatoimitukset on toimineet todella kivuttomasti. Muuten en ota kantaa asiaan.
  22. #22
    Takuuaika oli loppunut jo. Se on selkeä homma mielestäni silloin; ei korvata, ainakaan täysmääräisesti.

    Veivit voi narahtaa myös väärän käytön takia, sen takia homma ei ole ihan yksiselitteinen. Kaiken saa rikki, esim, jos huudattaa kylmää konetta. En väitä että tässä tapauksessa se olisi niin, mutta milläs todistat sen maahantuojalle?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #23
    Lainaa (jaket @ Syys. 27 2007,12:22) kirjoitti
    55 heppaa ei tunnu paljolta tai kireältä 650cc:stä, mutta laskiessa sitä ei voi verrata useampi sylinterisiin. yksisylinterisissä yksi kampi, yksi mäntä(raskas) välittää kaiken energian. Jos konetta vertaisi esim busaan, niin per kiertokanki busan kone on helpommalla. lisäksi useampi sylinterinen tekee tehonsa suuremmilla kierroksilla, joten vääntömomentit koneessa on pienempiä.
    Siinähän se tuli pähkinänkuoressa
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  24. #24
    Lainaa (hondamania @ Syys. 27 2007,12:43) kirjoitti
    Pointti näissä ryhmäkanteissa on paljolti myös se, että nostetaan iso meteli ja sen kautta valmistajan on pakko miettiä että halutaanko tällainen määrä negatiivista julkisuutta parin moottorin korjauksen takia vai ei. Aika usein tämän takia sitten päädytään sovitteluratkaisuun. Voisi miettiä olisiko joku muu tapa kerätä firmalle mahdollisimman paljon tätä ns. negatiivista julkisuutta ja saada sitä kautta painetta sovitteluun (lentolehtisiä, joissa kerrotaan KTM:n koneen kestävän vain 33.000 km *)

    Täällä sivustolla ei kyllä uskalla enää paljon huudella ja moittia, käy vielä tylyttäjät eli syytetään KTM:n busineksien pilaamisesta*
    Uskooko joku OIKEASTI, että esimerkiksi tällä kiukaalla ajettaisiin oikeasti se 100tkm?

    http://www.totalmotorcycle.com/photos....0Xa.jpg
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  25. #25
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2007,14:49) kirjoitti
    Takuuaika oli loppunut jo. Se on selkeä homma mielestäni silloin; ei korvata, ainakaan täysmääräisesti.
    Ei missään nimessä ole näin. Tavaran, olkoon se vaikka mopo, pitää kestää niin kauan kuin samanlaisen tavaran voi yleensä olettaa kestävän (kuten tuolla alussa jo mainittiinkin). Tässä mielessä takuu on usein kuluttajaa hämäävä, kun automaattisesti oletetaan, että takuuajan umpeuduttua kaikki vahingot pitää kärsiä omissa nahoissaan.

    Siitä tuleekin sitten mehevä riita, että mitä tuollaisen koneen pitäisi kestää ja millaisissa ajo-olosuhteissa. Se on mielestäni selvää, että kiertokanki ei saa pamahtaa 33.000 km:n jälkeen missään nimessä, olettaen että konetta on käytetty ja huollettu niin kuin pitääkin.

    Tsemppiä watergatelle, pidän peukkuja!



    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  26. #26
    Lainaa (jarijii @ Syys. 27 2007,13:49) kirjoitti
    parikin korjaamoa on ns. pessyt kätensä eivätkä suostu ottamaan tuon merkkistä pyörää korjattavaksi,kun olen syytä tiedustellut olen saanut vastaukseksi että esim. varaosien saanti todella kiven takana,ja
    sitten myös sen tyypillisen että ovat vähän ...... no empä viitsi
    sanoa.
    Kuvauksesi sopisi kyllä enemmän erääseen Italialaiseen, minkä kanssa olen joutunut asioimaan enemmänkin. KTM nordicin touhuista olen kuullut pelkkää hyvää, olisiko nuo kuulemasi asiat peräisin siltä ajalta Kotarin maahantuonti ei ollut vielä tuolla Nordicilla?
  27. #27
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 27 2007,15:33) kirjoitti
    Lainaa (jarijii @ Syys. 27 2007,13:49) kirjoitti
    parikin korjaamoa on ns. pessyt kätensä eivätkä suostu ottamaan tuon merkkistä pyörää korjattavaksi,kun olen syytä tiedustellut olen saanut vastaukseksi että esim. varaosien saanti todella kiven takana,ja
    sitten myös sen tyypillisen että ovat vähän ...... no empä viitsi
    sanoa.
    Kuvauksesi sopisi kyllä enemmän erääseen Italialaiseen, minkä kanssa olen joutunut asioimaan enemmänkin. KTM nordicin touhuista olen kuullut pelkkää hyvää, olisiko nuo kuulemasi asiat peräisin siltä ajalta Kotarin maahantuonti ei ollut vielä tuolla Nordicilla?
    jäi ehkä hieman vajaanaiseksi tuo sepustukseni,kysymys on ei
    maahantuojan huolloista,joista kysytty korjaus/huolto toimenpiteitä,
    kun ei maahantuojien huollot ole vetäneet toivotulla tavalla,ja näistä erää korjaamot/huollot ovat kieltäytyneet,sitä en tiedä
    eivätkö toimita varaosia kovinkaan herkästi noille ei valtuutetuille huolloille,mutta näin hiukan arvelen asian olevan,ainakin eräillä seuduilla ollut tukkoista noissa huolloissa/korjauksissa,ja viivettä
    paljon.

    eipä silti tuo ongelma on jo olemassa kaikilla merkeillä,ellei pian rupea tulemaan huolto/korjaamo palveluja lisää,tälläkin kaudella
    ollut järkyttäviä odotuksia pelkkään huoltoon,korjauksista
    puhumattakaan.

    eipä kai ole yhtään ns. supermoto tyyppistä pyörää nykyään
    joka kestäisi kilometrejä,samaa luokkaa kun nuo vanhat
    1-pyttyiset putputtajat,vaikka eihän ne varmaan ole edes
    suunniteltuja miksikään matkapyöräksi,vaan pelkästään hauskan pitoon,joskin kalliiseen sellaiseen.
  28. #28
    Mulla on niin tuore (7000km) SE että varaosia ei ole vielä tarvinnut ostella. Pari kulutusosaa ja vähän lisämausteita olen tilannut ihan rivakasti ovat tulleet.
    KTM950SE
  29. #29
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2007,14:49) kirjoitti
    Takuuaika oli loppunut jo. Se on selkeä homma mielestäni silloin; ei korvata, ainakaan täysmääräisesti.
    Tossa on mun mielestä se olennaisin viimeisenä. Eihän minkään voida olettaa olevan ikuinen, mutta tietty oletettu elinkaari tuotteilla on. Mikäli sattuu tavara kilahtamaan huomattavasti ennen tuota edellä mainuttua aikaa, tulisi (ainakin mun mielestä) valmistajan tulla kustannuksissa vastaan. Ei siis korvata koko härdelliä. Näin tiedän eräiden vastuuntuntoisten vamistajien toimivankin, kotarista ei pysty sanomaan.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  30.  
  31. #30
    Takuu ajan "loppuminen" on vain osoitus velvollisuuden siirtyminen.
    Valmistus ja materiaali virheelle takuu on voimassa vielä pitkään.

    Itsellä tuli meganen koneeseen vikaa ja meni korjaukseen auto oli reilusti takuuajan ylittänyt eli 5 vuotta vanha.

    Autoa noutaessa sanoivat että koneesta puuttui toinen kohdistus holkki ja siitä syystä tiiviste ei ollut kohdallaan vaan tukki öljy, vesi tjsp kanavan.
    Aiheuttanut kuumentumista / kulumista normaalia enemmän ja siksi se nyt vain sitten hajosi.
    Kyselin että mitenkäs kun kerran valmistus virhe niin ei varmaan maksa mulle mitään, lupasivat selvittää ja soittivatkin tunnin päästä sanoen että maahantuoja ilmoitti sen olevan voi voi ja ettei ranskalaisia mun ongelmat kiinnosta.

    Palasin asiaan muutamaa tuntia myöhemmin, kun olin ensin ollut yhteydessä kuluttaja asiamieheen ja sitten vakuutus yhtiöön jossa selvitin oikeusturva tsjp vakuutuksen voimassaolon.

    soittelin takaisin huoltoon ja pyysin että ottaisi huolto päällikkö selvää maahantuojalta että mikä nimi ja osoite haaste lappuun kirjoitetaan. Lupasi selvittää ja soittikin puolta tuntia myöhemmin , minä maksoin tiivisteen ja maahantuoja loput.

    Ja jos SM:n kone leipoo alle 100tkm ni varmasti lähen yksinkin taistelemaan tuon jutun.
    Kisa koneet ja pyörät on asia erikseen. Kuin tieliikenteeseen myydyt kikottimet.



Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen