Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Eli cebari ois tarkotuksena vaihtaa johonkin nelari enskaan.
    Kokoluokassa "kevyt metsässä". Eli spooreihin ois tarkoitus taas päästä. ( Ei oikein onnistu ton ceepparin kanssa) Plussaa olisi myös mukava ajettava tiellä ja ehkäpä smoto valmius.
    Jos joltain löytyy omakohtaisia kokemuksia yllämainituista peleistä niin infoa tänne kiitos.
    -Vexu-
  2. #2
    EXC:n kovin myyntivaltti ei taida olla mukavuus ;)
  3. #3
    EXCit on ihan sama peli, alusta, rungo you name it. Kone vain erilainen. Eli painoeroa ei ole.

    Tollanen 50hv(525, 520) EXC voi olla aloittelijalle aika vaikee vietäväks spoorissa, siinä on aika paljon paukkua.

    Plussana on että saa laillisesti muuttaa supermotoksi, niinkuin melkein kaikki KTMn enskat (LC4, EXC, 2t pelit)
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  4. #4
    Ei hirveesti infoo multa, mut onpa hieno nähdä kun joku on tullut järkiinsä ja hommaa KUNNON mopon siitä
    Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
  5. #5
    Lainaa (FuturaRST @ Loka. 08 2003,12:36) kirjoitti
    EXC:n kovin myyntivaltti ei taida olla mukavuus ;)
    "Mukavuudella" tässä nyt lähinnä haettiin sitä että vehkeellä yleensäkin pystyy ajamaan 100km putkeen päällystetyillä teillä ilman tylsistymistä. Itsellä kokemuksia löytyy 450cc Lc4:sta joka oli ihan ok peli. mitä nyt painoi vähän liikaa.
    -Vexu-
  6. #6
    Noilla kriteereillä sanoisin EXC450 tai EXC525, jos jaksat vaihdella öljyjä muutaman sadan km välein.

    Itsellä 625 SXC -03, paukkua riittää omiksi tarpeiksi mutta painoahan siinä on. Öljynvaihtoväli 25 h. Tehot lienee kw:na jokseenkin samat kuin 525:ssä, ei yhtä silmille tulevana kuitenkaan.

    LC4:n enduromalli lienee sinun tapauksessasi poissuljettu. Vähemmän tehoa, enemmän painoa ja öljynvaihtoväli 50 h.
  7. #7
    KTM 550 2T vois olla ihan jännä vaihtoehto tollaselle "tylsälle" nelarille! Tehoo joku 60hp ellen väärin muista ja varmaan kevyempi kun noi nelarit. Tosin saattaapi olla hieman vaikeempi suomesta löytää sellasta pyörää.
    Pain is just weakness leaving the body
  8. #8
    450 exc tuli sitten hankittua. Vuosimalli on 03 ja on aika helmi peli. Tehoa ja vääntöä löytyy. Aika rauhallinen pyörä se on silti ajella. Viikonloppu tuli pyöritettyä pitkin metsiä hymy korvissa! * Hakkaa katupyörät 6-0!
    -Vexu-
  9. #9
    Lainaa (sakuc @ Loka. 11 2003,03:57) kirjoitti
    EXCit on ihan sama peli, alusta, rungo you name it. Kone vain erilainen. Eli painoeroa ei ole.

    Tollanen 50hv(525, 520) EXC voi olla aloittelijalle aika vaikee vietäväks spoorissa, siinä on aika paljon paukkua.

    Plussana on että saa laillisesti muuttaa supermotoksi, niinkuin melkein kaikki KTMn enskat (LC4, EXC, 2t pelit)
    saku jostakin kumman syystä puhuu asiaa.

    exc:t rungoltaan hyvin samoja laitteita. koneet eroavat toisistaan isku/poraus suhteeltaan.

    voimaa kadulle / radalle (varsinkin radalle) liian vähän.
    tuo +50 hv takarenkaalle ei riitä kyykkyjä vastaan millään suomen moottoriradalla, vaikkakin 1:35 ahvenistoa kierrertty lötköjousisella excillä. katsotaan tilannetta uudestaan supermoto jousilla ja +560 moottorilla.

    noita pututtavia vessoja kannataa huoltaa tiuhaan. öljynvaihto viikottain ja männänvaihto kuukausittain. eli kyseessä ei ole todellakaan mikään enskojen cebari, jolla ajaa huolettomasti maailman tappiin asti.
  10. #10
    Yep, Itselläni aikaisempaa enduro taustaa ostin kuitenkin viime syksynä 03 zx6r kawasakin ja se oli käytössä muutaman kuukauden ja voi tuska että oli tylsää touhua kadulla kepittäminen. Ketkä katupyöräilystä löytää haastetta niin ihan ok, ei siinä mitään. Oma aika tuli vaan melkoisen pitkäksi muoviluodin päällä.

    Uusi KTM 525 tilauksessa ja tuskin maltan odottaa että pääsee mantsa/crossi/jää/supermoto radoille/12 kk. / v. !
  11. #11
    Milloinkohan uudet Kotarit on tulossa maahan? Onko hinnat jo tiedossa. Aikomuksena on myös hankkia 450 tai 525 EXC kesän tauon jälkeen.
    Kesä tuli ajeltua Honda CBR 600 RR:llä. Ei siitä suurta hupia saanut muualla kuin radalla.
  12. #12
    Lainaa (mekanik @ Marras. 03 2003,19:18) kirjoitti
    KTM 550 2T vois olla ihan jännä vaihtoehto tollaselle "tylsälle" nelarille! Tehoo joku 60hp ellen väärin muista ja varmaan kevyempi kun noi nelarit. *Tosin saattaapi olla hieman vaikeempi suomesta löytää sellasta pyörää. *
    Vaikka onkin threadi vuodelta miekka-kypärä...

    Tollanen 525 EXC smotovanteilla on KAUKANA tylsästä. :P

    Ei noita 2t vessoja varmaan jaksais remppaa, tollanen vanha 2t KTM on varmasti levällään kokoajan.

    Tämä siis mun mielipide jotkuthan palvoo 2t huusseja maailmanloppuun asti
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  13. #13
    Nyt meikäläinenkin sai vihdoin viimein ostettua vehkeen talveksi. Monta syksyä sitä jo kärvisteltiinkin tän asian parissa. No nyt kausi on sitten 12kk/365vuorokautta.

    Maanantaina se sit tulee ja pääsee koohottamaan. Jaa mikä tuli laitettua? No KTM 450 Exc -03. Eiköhän sillä kerkee ihan tarpeeksi puiden välissä.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  14. #14
    Lainaa (jalkamaassa @ Heinä. 25 2004,02:07) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Loka. 11 2003,03:57) kirjoitti
    EXCit on ihan sama peli, alusta, rungo you name it. Kone vain erilainen. Eli painoeroa ei ole.

    Tollanen 50hv(525, 520) EXC voi olla aloittelijalle aika vaikee vietäväks spoorissa, siinä on aika paljon paukkua.

    Plussana on että saa laillisesti muuttaa supermotoksi, niinkuin melkein kaikki KTMn enskat (LC4, EXC, 2t pelit)
    saku jostakin kumman syystä puhuu asiaa.

    exc:t rungoltaan hyvin samoja laitteita. koneet eroavat toisistaan isku/poraus suhteeltaan.

    voimaa kadulle / radalle (varsinkin radalle) liian vähän.
    tuo +50 hv takarenkaalle ei riitä kyykkyjä vastaan millään suomen moottoriradalla, vaikkakin 1:35 ahvenistoa kierrertty lötköjousisella excillä. katsotaan tilannetta uudestaan supermoto jousilla ja +560 moottorilla.

    noita pututtavia vessoja kannataa huoltaa tiuhaan. öljynvaihto viikottain ja männänvaihto kuukausittain. eli kyseessä ei ole todellakaan mikään enskojen cebari, jolla ajaa huolettomasti maailman tappiin asti.
    Tuon männävaihtoväli on kyllä aikasta tihee..?

    Omassa kotarissa (LC4:n kone) ei mäntä ollut pahasti kuluneen näköinen neljän vuoden käytönkään jälkeen, tunteja tuolle koneelle mulla kertyi tietysti melko vähän kadulla ajeluun verrattuna, oma ajelu oli periaatteessa pelkästään metsässä möyryämistä.

    Omalla kohdallani tuo iso nelarienska ei tuottanut tehon puolesta ongelmia edes metsäkäytössä, mutta oman aikansa se vaati ennenkuin opin että pyörä tosiaan menee minne käskee, kunhan vaan pitää vauhtia tarpeeksi yllä. Tuo mun kotari on kuitenkin kohtalaisen painava verrattuna uudempiin nelareihin, eli niillä on ehkä pikkusen helpompaa tykitellä lepikossa.

    Taivaan tosi on kuitenkin se seikka, että tuo kotari hakkaa hauskuudessa 9R:n mennen tullen. Vaikka moottoripyöristä puhuttaessa usein mainitaankin se vapauden tunne, niin kyllä se vapaus koittaa oikeasti vasta enskan sarvissa...
  15. #15
    Lainaa (vexu @ Loka. 01 2003,14:38) kirjoitti
    Eli cebari ois tarkotuksena vaihtaa johonkin nelari enskaan.
    Kokoluokassa "kevyt metsässä". Eli spooreihin ois tarkoitus taas päästä. ( Ei oikein onnistu ton ceepparin kanssa) Plussaa olisi myös mukava ajettava tiellä ja ehkäpä smoto valmius.
    Jos joltain löytyy omakohtaisia kokemuksia yllämainituista peleistä niin infoa tänne kiitos.
    Jos ihan vaan haluat hyvän enskapyörän ja et vielä ole ihan Tiaisen tasolla niin sitten kannattaa hommata 250 tai max 450 -malli. Supermotoon ja varsinkin kadulle kannattaisi mun mielestäni kyllä hommata vähintään se 525-malli...

    Et mun mielestäni vähän huono yhdistelmä tollanen hyvä supermoto ja hyvä enskapyörämalli....jompaan kumpaan kannattaa sitten vaan satsata...

    Itse olen kokeillut -04 mallista 450 EXC (enduro) ja voin sanoa että HYVÄ on....
  16. #16
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 13 2004,10:26) kirjoitti
    [Tuon männävaihtoväli on kyllä aikasta tihee..?

    Omassa kotarissa (LC4:n kone) ei mäntä ollut pahasti kuluneen näköinen neljän vuoden käytönkään jälkeen, tunteja tuolle koneelle mulla kertyi tietysti melko vähän kadulla ajeluun verrattuna, oma ajelu oli periaatteessa pelkästään metsässä möyryämistä.

    Omalla kohdallani tuo iso nelarienska ei tuottanut tehon puolesta ongelmia edes metsäkäytössä, mutta oman aikansa se vaati ennenkuin opin että pyörä tosiaan menee minne käskee, kunhan vaan pitää vauhtia tarpeeksi yllä. Tuo mun kotari on kuitenkin kohtalaisen painava verrattuna uudempiin nelareihin, eli niillä on ehkä pikkusen helpompaa tykitellä lepikossa.

    Taivaan tosi on kuitenkin se seikka, että tuo kotari hakkaa hauskuudessa 9R:n mennen tullen. Vaikka moottoripyöristä puhuttaessa usein mainitaankin se vapauden tunne, niin kyllä se vapaus koittaa oikeasti vasta enskan sarvissa...
    no joo vähän kärjistetty tuo mainitsemani kuukausittainen männänvaihto, ainakin tavallisessa käytössä mihin nuo endurot ovat tehty.

    mutta jos/kun ajaa supermotardia nopealla radalla (=ahvenisto on nopea noille papattimille) niin aika koville se kone joutuu. käytännössähän siellä mennään kaasu levällään koko kierros ympäri ja vaihteella säädellään vauhtia. ihan erilaista kaasunkäyttöä kuin hiekkakuopilla, missä voimaa on noin 40 hp liikaa. siellä jos erehtyy kaasun kääntämään pohjaan niinkuin asfaltilla, niin papatin linkoaa selästään tai sinkoaa tangentin suuntaisesti lähimpään penkkaan tai lepikköön. siellä on sitten kiva haukkoa happea ja alkaa hinaamaan mukamas kevyttä exc:iä takaisin ajouralle.
  17. #17
    Lainaa (sakuc @ Elo. 17 2004,14:31) kirjoitti
    Tollanen 525 EXC smotovanteilla on KAUKANA tylsästä. :P

    Ei noita 2t vessoja varmaan jaksais remppaa, tollanen vanha 2t KTM on varmasti levällään kokoajan.

    Tämä siis mun mielipide jotkuthan palvoo 2t huusseja maailmanloppuun asti
    Lähinnä herjalla heitin ton "tylsän" sinne... Oon itekin joskus ajanut nelarilla ja on nekin ihan kivoja. Mutta makuasiahan se on kummasta tykkää enemmän.
    Pain is just weakness leaving the body
  18. #18
    Lainaa (jalkamaassa @ Syys. 14 2004,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 13 2004,10:26) kirjoitti
    [HÖPINÄÄ LÖPINÄÄ...
    no joo vähän kärjistetty tuo mainitsemani kuukausittainen männänvaihto, ainakin tavallisessa käytössä mihin nuo endurot ovat tehty.

    mutta jos/kun ajaa supermotardia nopealla radalla (=ahvenisto on nopea noille papattimille) niin aika koville se kone joutuu. käytännössähän siellä mennään kaasu levällään koko kierros ympäri ja vaihteella säädellään vauhtia. ihan erilaista kaasunkäyttöä kuin hiekkakuopilla, missä voimaa on noin 40 hp liikaa. siellä jos erehtyy kaasun kääntämään pohjaan niinkuin asfaltilla, niin papatin linkoaa selästään tai sinkoaa tangentin suuntaisesti lähimpään penkkaan tai lepikköön. siellä on sitten kiva haukkoa happea ja alkaa hinaamaan mukamas kevyttä exc:iä takaisin ajouralle.
    No joo, taitaa tosiaan olla supermoto hiukkasen enemmän konetta kuluttavaa touhua kuin tuo meikäläisen metsässä makailu...

    Ja yksi nelitahtikoneen vittumaisimpia ominaisuuksia tulee esille, kun onnistuu vahingossa sammuttamaan koneen kuumana. Mulla ainakin kasvoi kunto eniten pyörää käyntiin polkiessa. Se loppukiri kuntoilun suhteen tuli sitten otettua, kun pyörä leikkas kiinni 3 km:n päässä kotoa, kivaa työntää kaikki ajokamat päällä... Jos hyviä puolia haluaa tuosta stumpanneen koneen käyntiin polkemisesta hakea, niin luonnetta se ainakin kasvattaa, nykyään mua ei itketä mikään, ei edes sipuli.

    Ja tuon kiinnileikanneen nelitahtimyllyn kuntoon laittaminenkaan ei ole mitään halpaa puuhaa, laittelen konetta kuntoon sitä mukaa, kun rahaa ja aikaa riittää, eli hitaasti...
  19. #19
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 14 2004,13:55) kirjoitti
    Ja yksi nelitahtikoneen vittumaisimpia ominaisuuksia tulee esille, kun onnistuu vahingossa sammuttamaan koneen kuumana. Mulla ainakin kasvoi kunto eniten pyörää käyntiin polkiessa.
    Onneksi näissä uudemmissa on melkeen kaikissa startti vakiona.
    Säästyy tuoltakin kuntoilulta..
  20. #20
    Lainaa (Muumipeikko @ Syys. 23 2004,20:09) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 14 2004,13:55) kirjoitti
    Ja yksi nelitahtikoneen vittumaisimpia ominaisuuksia tulee esille, kun onnistuu vahingossa sammuttamaan koneen kuumana. Mulla ainakin kasvoi kunto eniten pyörää käyntiin polkiessa.
    Onneksi näissä uudemmissa on melkeen kaikissa startti vakiona.
    Säästyy tuoltakin kuntoilulta..
    Juu, mikään turha keksintö startti ei enskoissakaan ole.
  21. #21
    450 exc aivan loisto peli, ekat ajot crossiradalla, kevyt kuskaa ja paukkuu löytyy, talvella tarkotus vaihtaa 540cc kit,putkisto, pehmyt satula, ym ym paremmin kadulle soveltuvaa palikkaa.
  22. #22
    Lainaa (sakuc @ Loka. 11 2003,03:57) kirjoitti
    Plussana on että saa laillisesti muuttaa supermotoksi, niinkuin melkein kaikki KTMn enskat (LC4, EXC, 2t pelit)
    Saisko lisäselvitystä tosta?

    Onhan rek.ottessa mainittu rengaskoko.

    =simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_bike_type=@id_make=1 56@id_model=@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@ efrom=@eto=@eng_type=@search=Hae]LAITE
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  23.  
  24. #23
    Lainaa (mika69 @ Heinä. 31 2006,20:04) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Loka. 11 2003,03:57) kirjoitti
    Plussana on että saa laillisesti muuttaa supermotoksi, niinkuin melkein kaikki KTMn enskat (LC4, EXC, 2t pelit)
    Saisko lisäselvitystä tosta?

    Onhan rek.ottessa mainittu rengaskoko.
    uudemmat exc:t on tyyppihyväksytty motovanteille ja 120/70-17 renkaalle. ei tarvii kikkailla renkaan profiilin kanssa, että saa motovanteet otteeseen...
    <p><strong>CBR1000RR 2005</strong></p>