Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    moi,
    himottais sellainen rekisteröitävä monttukone, ilman järjellistä syytä, mua vaan miellyttää niiden esteettinen olemus; karu, laiha kisakone jossa kaikki tekniikka kauniisti esillä eikä mitään turhaa kuten kromia... Ajaisin kadulla ja sorateillä, en varsinaisesti maastossa.

    Kotarin EXC-sarjan pyörät oisi vaihtoehtona, mutta huoleni liittyy niiden huolto-ohjelmaan, pitäisi näköjään 40h välein mm. vaihtaa vaihteistoöljy???

    Mites on, kun siis en aja kisaa kurapoluilla vaan käyttö olisi ihan 'tavallista' ajoa, niin miten noita pitää käytännössä huoltaa, kuinka usein pitää tehdä jotain tosi vaivalloista; ja kuinka usein tällaisen ei-nikkarin pitäisi viedä pyörä ammattilaisten huollettavaksi?

    tänks...
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  2. #2
    Moottoriöljy kannattaa vaihtaa todella usein, 15 h väleinkään ei välttämättä ole liioittelua. Öljytilavuus näissä sen verran pieni. Toimenpide sinällään helppo ja nopea tehdä.

    Ei siinä muuta ihmeellisempää kuin venttiilivälysten tarkastus, sekin kyllä helppo tehdä verrattuna katupyöriin.

    edit; Niin, kannattaa kuitenkin etukäteen miettiä tarkkaan, mitä on ostamassa. Kone ei remontoimatta kestä yhtälailla kuin matalaviritteisemmät, ja itse laite menettää jälleenmyyntiarvoaan todella nopeasti. Mutta älyttömän hauska laite se on.



  3. #3
    Toisenmerkkisissä kisakoneissa on ihan vastaavat huoltovälit. Katu- ja soratiekäyttöön harkitsisin kotarin LC4-sarjan vehjettä, esim. 625SXC tai 690enduro.
    KTM950SE
  4. #4
    Joo jos vain tiellä ja soralla tai mettäteillä ajat niin riittää LC-koneiset. EXC:t ovat kisapelejä ja painoero on huomattava. Huollon tarve ei nyt älytön ole niissäkään. Jos voit niin käy kokeilemassa tuntuuko 625SXC liian painavalta/kankealta. Itselle valinta oli selvä: 525 EXC, mutta en aja kaupunki/matka-ajoa. Sunnuntaina kävin ajamassa enduropiikeillä ja hyvältä tuntui taas..
    Uusi 690 enduro näyttää upealta.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  5.  
  6. #5
    Itse luotan RFS-koneen kestoon niin paljon, että halusin vielä 450SMR:n vanhaa mallia niin käy paljolti samat osat kuin 525EXC:ssä ja samalla sain motovanteet EXC:ään jos haluaa ajaa kadulla tai sorateillä joskus. Ongelmia on ollut kuulemma 525 ja 560 kampiakseleissa. Kävin kattelemassa KTMtalk.com:lta kestävyydestä threadeja. Tässä muutama lainaus:

    There have been a lot of posts on the reliability of this bike on ADVRider. There is one thread, "The 525 as an Adventure Bike" that has a lot of data. One guy has 17,000 miles on his 450 EXC he converted to an SM and runs hard on the street. No problems. I put a post out there about mine (very reliable) and about a comment made by Dirt Rider Magazine a couple of months ago stating they had an '02 RFS with 30,000 miles on it with no problems.

    03 EXC 525
    850 hours (@ 40mph=34000 miles). Mainly DualSport. Rotella T every 25 or so hours.
    On third set of intakes.
    Cracked rear hub.
    Replaced cam and rocker roller.
    Chain buffer every year.
    Rings and piston---could have resued piston.
    Couple rear brake springs.
    Couple kick stand bolts.
    Cam chain--but didn't really need it.
    Couple heim joints.
    Stock clutch plates still---and running a Rekluse.
    Stock swing arm bushings.
    Stock fork seals.
    Very very reliable bike. Pretty happy with it.

    03 450 exc 10000km, changed inlets, cam chain, rings, water pump seals at 9000km. The inlets and rings were shot but all else could have stayed.

    My '01 520EXC has approximately 14,000 - 16,000 miles on it with no engine work, just regular valve adjustments and oil changes.

    My beast (525EXC '03) has around 420hrs and about 12000 miles on it. I ride mainly enduros, trail and rallys, sometimes I have fun with it on the pavement with my SM wheel set.
    At 180 hrs I opened the topend and checked piston, even the rings where within spec and left it alone.
    At 300 hrs I replaced the piston, rings, cam bearings (not really needed...) and camchain (1 click left) as a precaution before competing a 2500 mile desert rally but replacing the piston wasn't really necessary as the teflon coating was still reasonable.
    Intake valves started to get bad, replaced them.
    Replaced forkseals once. Can't remember when...
    Even the battery is original, never had starting problems whatsoever.
    Oil change every 400miles or 15 hrs, filters every other change.
    Valve adjustments once a year.
    Next year in March I will ride this 2500mi desert rally again without opening it up I trust it is ok. Rocksolid engine!
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500