Ja Adventure samoilla isommilla renkailla ja ABS-jarruilla(wekkuli @ Elo. 31 2009,20:48) kirjoitti
![]()
Muuten ihan totta, mutta 18-tuumaisen takavanteen takia rengasvaihtoehtojen kanssa ei joudu juurikaan pähkäilemään.(Timo Tyhjäkäynti @ Syys. 04 2009,10:29) kirjoitti
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Moi,
SMT hankittu . Onko kukaan laittanut Wingsin pönttöjä. E-merkinta kaiketi puuttuu eli raukeeko takuu pyörästä? Varmaan toimisi jos saa vaikka Akran softa-päivityksen huollosta.![]()
Käsikirjan mukaan takuu raukeaa jos pyörään asentaa mitään muuta kuin virallisia KTM-osia ja/tai jos joku muu kuin virallinen KTM-asentaja suorittaa asennuksen jne. Varmaan on vähintäänkin moitittavaa jos ajaa missään muissa kuin KTM-varusteissa.
Putkien E-hyväksynnällä ei sinänsä ole mitään väliä, saahan virallisia Akrojakin sekä hyväksynnällä että ilman "kisaversiona".
En usko että on mikään käytännön ongelma ellei kyse ole viasta, jonka voi jotenkin perustellusti kuvitella liittyvän putkiin (joku teknisesti lahjakkaampi voi keksiä uskottavan esimerkin jos sellainen on).
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Takuu voi raueta, mutta myyjän virhevastuu ei katoa mihinkään. Sitä ei KTM/maahantuoja/myyjä pääse mitenkään ilmoitusluontoisesti karkuun, vaikka jotain väärää oliskin ruuvannut motoon.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Jeps,
En pyörän puolesta pelkää. Sliparit nyt tuskin vaikuttavat muuhun teknisesti kuin pyörän äänimaailmaan. Jos vain saisi niiden kylkiäisenä kotarin "softan" jos sattuu jäämään vähän laihalle. Reilu tonni Akran vaimentimisista tuntuu aika hurjalta hinnalta lisäpäpätyksen aikaansaamiseksi. Tai sitten nöyrtyy ja ostaa Power Commanderin. Hemmetin hyvä pyörä tosin jo pakasta vedettynä. Eikun ajoa vaan.
Voisi kuvitella että jos esim. käytät pyörän huollossa niin siinä sivussa heittävät uutta karttaa koneeseen jos pyydät. Jos menet pelkästään sitä tiedustelemaan niin paikasta riippuen voi olla nihkeämpää/kalliimpaa. Mene tiedä. Pyörän myyneessä liikkeessä luulisi suhtautumisen sinuun olevan ns. kohdallaan mutta eihän noista koskaan tiedä.
Takuu/tuotevastuuasiat nyt ovat joka tapauksessa maahantuojan ja myyjän hyvästä tahdosta kiinni viime kädessä. Korjaavat/maksavat/korvaavat tai sitten eivät. Niin isoista rahoista ei kuitenkaan ole mopoissa kyse että kannattaisi ketään lähteä oikeuteen haastamaan. Alioikeudet ovat nykyään ihan lottokoneita. Käykää vaikka juristilta kysymässä, ehkä joku 5000 on ihan alaraja mistä missään tapauksessa kannattaa ryhtyä juttua nostamaan. Joku toinen voi sanoa 10 000. Riski joutua itse tuhansien eurojen oikeuskulujen jne. maksumieheksi on vaan niin suuri. Se että (mielestään!) on oikeassa ei takaa mitään.
Tosin vaihdettiin minullakin ravistavat jarrulevyt (ja palat) ihan ilman mitään kitinää takuuseen joten ei toistaiseksi KTM Nordicissa mitään valittamista. Vaikka masiinassa on ei-KTM-osiakin jopa, peräti itse asennettuna *![]()
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Milläs renkailla sitä ajellaan? (kai joku nyt on sentään SMT:n ekat Sport Attackit kerinnyt loppuun ajamaan) ?
Oli meinaan itsellä takarenkaasta päässyt ilma pois :/
Nyt kun sitten uutta kiekkoa taakse niin mitäs suositellaan ?
Olen kuullut Moniseos renkaistakin juttua, mites näiden kanssa ?
Ajotyylini on melko agressiivinen ja ehkä myös hieman "etupyörä apupyörä" tyylinen. Joten saisi olla pitoakin kohtuudella.
Varoituksen sananen: Jos SMT:n (taka)rengas tyhjenee kun pyörä on jalanvarassa, se menee sitten NURIN. Omani oli vain muutaman sentin päässä autoni keulasta kun rengas oli tyhjentynyt ja nojasi auton rekkariin kiltisti oikeanpuolen kuskin jalkatrampilla..... luojan kiitos näin.
t:kekke
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Alkuperäinen takanen kesti alle 6000 ja silloinkin monta sataa tuli ajeltua ilman että keskellä oli minkään maailman kuvionjämää.
Nyt on Michelin Pilot Road 2:lla ajettu saman verran ja näyttää kestävän kympin nurkille arviolta.
Muuta arviota on tuossa vähän aiemmin. Samoin edessä olevasta Scorpion Syncistä.
Jos aikoo asfaltilla tiukasti pysyä niin panisin Pilot Power 2CT:n eteen. Taakse Roadin, tosi vetomies ehkä haluaa sinnekin Powerin ennemmin.
Puhtaan sporttirengastuksen toisena vaihtoehtona harkitsisin Metzelerin Sportec M3:ia.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Vaihdatin alkuperäisen takarenkaan Saksassa n. 6000 km paikkeilla. Siinä oli vielä hiukan pintaa jäljellä. Ajelin reippailla paineilla (2.5..2.7 bar) ja se varmaan paransi kestoa. Nykyään takana on Dunlop Sportmax Roadsmart. Ei tuo tunnu ainakaan huonommalta kuin orkkis Continental. Saksassa hinta oli alle vaihdettuna 170 e. Aktiiviseen ajoon paras on varmaan joku vähän pehmeämpi gummi.
Pilot Road 2 meni vaihtoon 8000km kohdalla kun siihen tunkeili jokin metallinkappale joka aiheutti ilmastonmuutosta ulospäin. Tonnin pari olisi muuten vielä päässyt riippuen siitä miten paljon olisi onnistunut ajamaan reunoilla.
Hain eilen taaksekin Scorpion Syncin kun edukkaasti sain.
Jonkun 400km ehdin sillä eilen ja tänään kurvailla, lähinnä mutkapätkillä vauhdikkuutta tavoitellen. Vaikuttaa hyvältä, puuttuu se outo "hetkauttava" tunne joka PR2:ssa vaivasi, tuntui aina tietyssä kohtaa kallistusta. Mietin että oliko se sen kaksikomponenttikumin raja mutta vaikea uskoa että minun lahjoillani sellaista huomaisi![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Olisikohan ollut kuitenkin vanha kumi kulunut jo neliskanttiseksi ja tuo kantti oli sitten se mikä mutkissa tuntui? Uusi ja pyöreä kumi toki kääntyy jouheammin merkistä riippumatta.(Tympeysmies @ Syys. 19 2009,20:17) kirjoitti
Ei ollut kulmikas, sellainenkin on kyllä koettu.(Talttapää @ Syys. 19 2009,21:12) kirjoitti
Toki tuo oli vähemmän reunoilta kulunut kuin keskeltä mutta ei siinä mitään "hartiaa" tai "kulmaa" ollut vaan ihan oli "pyöreä", melkein pelkillä mutkapätkillä ajettu ja "kokonaan käytetty" paria milliä lukuun ottamatta.
Tuo havaitsemani ilmiö oli huomattavasti lievempi kuin kulmikkaan renkaan aiheuttama "nuljahdus" ja tuntui sellaiselta ikään kuin puolittaiselta pidon lipeämiseltä joksikin ihan häviävän pieneksi hetkeksi joka aiheutti sellaisen pienen takapään... "värähdyksen". Erittäin lievä tuntemus ja vaikea kuvailla mutta toistui kellontarkasti.
Mielestäni se oli siinä alusta asti mutta ei voi muistaa varmasti, sama pää kesät talvet.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
No joo, mulla on kanssa samanlainen tunne tuon roadattacin kanssa. Muljahtaa kuin perä irtoaisi hiukan. Sportattacilla ei ollut tuollaista.
Pitää keväällä vaihtaa noi sorcion syncit alle jos t-mieheltä ei tule moitteita renkaasta![]()
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Onko teilläkin tyhmäkäynti 1500 luokkaa? Tuntuu tavallaan vähän reippaanpuoleiselta mutta onhan tuohon jo tottunut. Olisihan sitä varmaan huollossa säädetty jos ei pitäisi olla noin.
Onko öljyä mennyt? Katselin että itselläni ajarajalla...
Ulkomaanpalstalla väitettiin että öljymäärä on helppo katsoa väärin ja lisätä öljyä turhaan.
Ohjekirjan mukaan pitää katsoa kone lämpimänä (6 tolppaa mittarissa ja kone seis). Käytännössä itse otin kännykkäkameralla kuvan päällä istuen ettei tarvitse tasapainotella yhdellä kädellä sarvesta vieressä kykkien.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Katsos, kätevää - enpäs olis keksinytkään!(Tympeysmies @ Syys. 22 2009,18:23) kirjoitti
Tätä koitetaan seuraavalla kerralla![]()
FXSB & ZX10R
Tyhmäkäynti on samaa luokkaa. Öljyä kuluu myös jonkin verran. Tarkistan itse öljynmäärän kone lämpöisenä ja sivujalalle laitettuna.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Sellaiset 0,5-1 litra kuluu öljyä yleensä vaihtovälillä. Riippuen tietysti jonkin verran ajosta. Radalla vie öljyä vähän enempi pitkien moottorijarrutusten takia.
Superbike #7
Tyhjäkäynti ei ole käyttäjän säädettävissä ja vaatii huolloltakin jonkin ihmeellisen laitteen, mitä esim. Raision BW:ssä ei aikoinaan ollut, kun Adveni ekaan huoltoon vein. Jos tk on alle 1400rpm, alkaa stumppailu, olen jostain antanut itseni ymmärtää.(Tympeysmies @ Syys. 22 2009,18:23) kirjoitti
No nyt on tehty 15 tonnin huolto. Hinta oli aivan saatanallinen, nimittäin 666 euroa.
Venttiileitä ei ollut kuulemma tarvinut säätää. Ilmansuodatin vaihdettiin jostain syystä turhaan (huolto-ohjelmassa lukee tarkastus ja tarvittaessa vaihto). No, onpa nyt tuossa suodatin jonka voi sitten joskus sadan tonnin päästä vaihtaa takaisin pyörään. Jäähdytysnesteen pakkaskesto oli selvästi alle speksien joten sekin vaihdettiin.
Scorpion Syncit tuntuvat pitävän hyvin myös kylmällä ja/tai märällä asfaltilla ja sähkölämmityskamoille riittää sähköä.
Mikäs tässä on ajellessa kunhan vielä lämpenee takaisin normaaleihin lokakuun lämpöihin, tämä viikkohan on ollut enemmän tuollaista tyypillistä loka-marraskuun vaihdetta kuin syys-lokakuun...
Pitää selvittää ovatko alusivulaukut ja telineet halvemmat KTM-merkkisinä vai SW Motechina. Tankkilaukku on tiellä ja 35 litrankin perälaukku tuntuu täyteen pakattuna ajossa negatiivisesti.
Osaako joku purkaa sen keulan lampun vaihtamista varten vai pitääkö itse tehdä pioneerityötä? Ulkomaanpalstalla oli joku äärimmäisen epämääräinen ohje tyyliin "irrota kaikki löytämäsi ruuvit kunnes keula hajoaa atomeiksi".
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Lampunvaihto värikuvina.
Umpiota takaisin pannessa pitää katsoa että se säätösysteemi menee kohdilleen, vaatii vähän hienosäätöä ja venkoilua (vika kuva).
Lisäksi kannattaa olla huolellinen että todella vaihtaa polttimon eikä pane vanhaa takaisin *![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tää oli hieno! (Jos kyseisenlaisen härvelin omistaisin, olisin kovin kiitollinen ohjeista)(Tympeysmies @ Loka. 07 2009,18:05) kirjoitti
Lisää tämmöisiä!![]()
FXSB & ZX10R
Kannattaa selvittää missä arvoissa venttilien välykset olivat. Se helpottaa jatkossa säätötarpeen arvioimista. Jos seuraavassakaan huollossa ei ole tarpeen vaihdella säätöpaloja,, kahden mittauksen perusteella voi jo kohtuu luotettavasti tarvetta arvioida. Huolto varmaan merkkasi ne jonnekin ylös.(Tympeysmies @ Loka. 02 2009,08:52) kirjoitti
Lc8ssa kannattaa myös sytytystulpat vaihtaa kun kerran imukotelo on irrallaan ja pääsy varsinkin etutulpalle on kohtuullinen. Eihän nuo nykytulpat kovin useasti enää pimene mutta kustannus vs vaiva on minimaalinen siihen että jos tulppa sittenkin hetkenpäästä pimenee.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tulppien vaihto kuuluu juu ihan viralliseen ohjelmaan tuossa 15 tonnin huollossa.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Skidmarxin huggeri, Super Dukeen tarkoitettu, näkyy sopivan SMT:hen.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
SW Motechilta saatavana nyt myös keskituki ja bellypan.
Edit: ja näköjään myös virallisina Powerpartseina saa samat, jotta mahapannussa oikein lukee KTM.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kappas, Powerpartseissa on taas uutta kivaa. Aika ruma tuo pannu. Keskiseisontatuki olisi kyllä poikaa reissussa. Se helpottaa kummasti ketjun rasvausta. Jos se olisi siedettävän näköinen myös ylhäällä ollessaan, voisi pistää joulupukin toivelistalle. Tuo olikin pyörän ainoa puute..
Jos keskitukea tarvitsee vain ketjujen rasvaamiseen, niin eikö silloin kannattaisi ostaa samalla rahalla joku automaattirasvari?
TL1000R
Ristus ku ruma pohjapanssari
Ei sit löytyny Star Wars-hymiötä tähän rakoon, vaikka se olis parhaiten kuvannut tuota kammottavaa häksätinä...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Automaattirasvaria on kokeiltu. 6000 km reissun aikana automaattirasvarin ja passelin spray-ketjuöljyn välinen siisteysero on järkyttävä, sprayn eduksi. Onhan se automaatti toki muuten vaivaton.