Taitaa olla samat kaikissa 990:ssä (ainakin SM, SMT, Superduke?) mutta tämä on arvaus. Jotkut Brembon radiaalit kuitenkin.
Mitenköhän usein niitä sitten pitäisi putsata? Kerran viikossa, parin tonnin välein?
Puristimet ja palat irti jne vai miten?
Argh, kun ei meinaa saada aikaiseksi pestäkään sitä *
Nytkin on aito "kurapyörä" kun kaatosade yllätti soratiellä, ja sen alla on tuon kotimaan kierroksen ötökkäsato.
"Tosimotoristi" ei ehdi pestä kun pitää ajaa ja niin poispäin *![]()
![]()
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Aina kun jarru rupeaa aavistuksen nypyttämään hitaassa vauhdissa, tietää että on aika ottaa jarrupalat irti ja puhdistelle palojen reunat ja jarrusatulat. Käytännössä ajosta riippuen 4-10tkm välein tuon joutuu tekemään. Nyt kuluneilla paloilla (32tkm) edellisestä putsauksesta matkaa n. 4tkm, ja taas nypyttää.(Tympeysmies @ Elo. 14 2009,22:04) kirjoitti
Superbike #7
Kauhea vekotin. Ensimmäinen Smoto/matkaenduro jota olen ikinä ajanut, eikä kyllä tällä koeajolla ole pyörän tyyppi ihan heti vaihtumassa.![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Se korkeanpaikan kammo saattaa olla kova...(Juutana @ Elo. 15 2009,15:10) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Kaikkia vaan ei ole luotu näin korkeaan asemaan *![]()
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Mitenköhän tuollainen toimisi SMT:ssä? Turhatech
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
ABS on p....estä!(cmas @ Huhti. 04 2009,22:46) kirjoitti
Autoa ja pyörää tulee monesti ohjattua jarrulla tiukoissa tilanteissa...
Ootko montakin absillista pyörää omistanut?(mikko73h @ Elo. 17 2009,19:11) kirjoitti
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
En yhtään pyörää mutta monesti olen siirtynyt autolla/moottoripyörällä vastaantulevien kaistalta pois lukkojarrutuksella jos tulee leikattua mutkassa liikaa tms.(Jerry Cotton @ Elo. 18 2009,14:29) kirjoitti
![]()
Kyse lienee siitä etten vaan osaa, mutta hieman erikoiselta ajamiselta kuulostaa jos ensin ollaan vastaantulijoiden kaistalla ja sitten sieltä pitää pyörä siirtää pois lukkojarrutuksella *![]()
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Älä välitä, en osaa minäkään noin hienosti ajaa....(Tympeysmies @ Elo. 18 2009,21:46) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
No piti käydä tekemässä tuollainen päiväretki, tuli 580 km.(Seikkailu_R @ Elo. 09 2009,21:00) kirjoitti
Olihan se ihan veikeä tötterö, mitä nyt se lapsen nyrkin kokoinen sepeli ei ollut ehkä ykköshauskinta alustaa ajaa kun oli vielä kaikenmaailman nimismiehenkiharaa ja vesiestettä *pimeyden kätköissä bonuksena. Asfalttimiehelle ja -pyörälle ihan kelpo "seikkailu"
Reitti ja pari kuvaa joita en kaikkia tuonne toiseen ketjuun pannut.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Jaahas, ja tämä pönttövuoren puhkaisukos lienee syynä siihen että saamme nauttia Lipposesta, Kääriäisestä ja Kataisesta....(Tympeysmies @ Elo. 19 2009,21:18) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
No nyt tilasin uuden sadepuvun. Onko kukaan käpistellyt pukua?
Onko verkkovuori?
![]()
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Muistaakseni tuossa on verkkovuori.(kotterokuski @ Elo. 20 2009,16:11) kirjoitti
Matkapyörässä ja asfaltilla absit on ilman muuta plussaa, siitä on ihan hyödytöntä alkaa edes väittelemään. Rajummat soratieajot tai umpimettään menemiset on sitten toki asia erikseen, siellä löytyy järkiperusteita myös lukkiutuville.(mikko73h @ Elo. 18 2009,15:27) kirjoitti
Yleensä abseja vastaan ovatkin jyrkimmin juuri he, kenellä ei moista pyörää ole ollut.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
No sehän nyt on selvä, ei kai abseja hankita, jos ei niistä pidetä. Ihan sama jos sanoisit, että "yleensä homoseksistä eivät pidä ne jotka eivät ole koskaan kokeilleetkaan".(pecha @ Elo. 20 2009,22:07) kirjoitti
Pyydän anteeksi hienoista kärjistämistä, mutku on vaan kertakaikkisen pakko möläyttä kaikki mitä mieleen tulee...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Verkkovuori... hmm...en oikein osaa päättää on hyvä vai huono asia...kohtahan sen näkee.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Olisikohan tuo matkasupermotokuljettajalle sopiva päähine?
Tiedä sitten miten tuo lippa käytännössä, ottaako tuuli siihen kuinka.
Shoei Hornet DS
PS. lisäsin tuonne kuvaketjuun tämän hillittömän hauskan kuvan mutta mainostanpa täälläkin jos joku missaa.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
2004 talvesta ajellut arain vastaavalla kypärällä.
Eli TourX II malli kyseessä.
Hyvin samankaltaiselta näyttää...
Ei ole lippa haitannut mitenkään ainakaan niissä vauhdeissa mihin tuo pikku-a kykenee... *
Aurinko kun paistaa matalalta niin tuo lippa on aivan ehdoton keksintö...
Ja se että tuon kanssa voi käyttää crossilaseja.
Ja visiirii menee silti kiinni.
Vaikkei se taas hetkeen ole ollut kiinni koko kypärässä, eli pelkällä lipalla ja laseilla on pärjätty.
Kotarin oma matkaenduro kypärä on juurikin tuollainen arai...
Ja muutama sivu "alan miesten" vääntöä aiheesta...
Panee suorastaan miettimään ovatko samalta alihankkijalta molemmat.(Seikkailu_R @ Elo. 25 2009,22:32) kirjoitti
Meinasin valittaa että Araissa ei ole pinlockia mutta sivujen mukaan on vaikkei kuvassa näy. Mutta tuota ei saa sävy sävyyn *
Mikäli en ole vallan erhettynyt, SMT on nyt ollut alla eli tien päällä tasan kaksi kuukautta. Mittarissa on 10700. *
Eilen vaihdettiin uudet jarrulevyt ja palat. Nyt kelpaa taas jarrutella muullakin kuin moottorilla *
Toivottavasti nyt pysyvät kondiksessa, ravistavat etujarrut tuntuvat vainoavan minua *
Tänään kävin vaihdattamassa Scorpion Syncin eteen. Ehdin sitä sitten iltapäivän ja illan ratoksi testailemaan tuollaiset 350km.
Kävin mm. Porkkalassa testaamassa sen kaarreominaisuuksia, jotka eivät ainakaan minun vetovätystelyssäni loppuneet kesken.
Sen sijaan tuota Pilot Road 2:ta olen alkanut vähän epäillä, jotenkin tuntuu että takapää vähän "elää" asiaankuulumattomasti reilummassa menossa mutkapätkillä, ikään kuin olisi usein siinä lipsumisen rajoilla. Mutta vaikea sanoa mitään varmaa meikäläisen kyvyillä ja ymmärryksellä...
Oli jotenkin niin hyvä ajofiilis etten malttanut tulla ajoissa kotiin vaan piti heittää vielä yksi lisälenkki joten viimeiset reilut sata kilometriä tuli ajettua enemmän tai vähemmän sateessa. Tällöinkään eivät Pirellit pettäneet vaan pitoa oli enemmän kuin uskallusta mutkapätkillä, Pilot Road 2:n takana sai jo lipsumaan kun mutkista ulos tullessa antoi enemmän happea.
Pari lyhyttä sorapätkääkin ajoin, toisen sateessa. Äkkiseltään vaikuttaa paljon loppuun ajettua Contia paremmalta, ei pyri joka välissä sukeltamaan pois alta vaan jos pito välillä vähän katoaakin, ei koko keula ole heti karkaamassa. Contin etunen pyrki lähtemään luistamaan ensin silloinkin kun kaasulla yritti saada perää luistamaan *
Meno tuntui paljon helpommalta ja varmemmalta.
Että pikakokeen perusteella vaikuttaa kelpo gummilta. Tarkkailemme vaikutelman kehitystä.
Takana Pilot Road 2 näyttää n. 5000km jälkeen siltä että suunnilleen toinen mokoma siitä vielä irronnee.
Sen jälkeen voi miettiä kokeileeko Synciä taaksekin, tosin sen kestävyys lienee taas 5000-6000 km...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tuohan pitää käydä ajamassa joskus!!(Tympeysmies @ Elo. 25 2009,21:57) kirjoitti
![]()
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Kai tuo arai on noista se "alkuperäinen", ainakin mallina vanhempi....(Tympeysmies @ Elo. 26 2009,20:20) kirjoitti
Kolmos versiossa on tosiaan pinlock vakiona, tuo kuva kakkos mallista.
Mutta ainakin itseä epäilyttää moisen kesto jos paljon ajaa visiiri auki crossilasien kanssa, käyttö kun on mitä on
Miten niin ei saa sopivan värisenä
![]()
Siinä on valkosta, hyi en syö! *(Seikkailu_R @ Elo. 27 2009,02:03) kirjoitti
Päivän tylsä jorina joka ei kiinnosta ketään:
Hom... matkasohvien pitkistä tänään erityisesti ärsyyntyneenä mietin taas että miksei porukka osta noita LED-huomiovaloja, jollaisia on esim. uusissa Audeissa päivävaloina?
Näyttävät eBayssä maksavan toimituskuluineen viitisen kymppiä. Siihen hintaan saa parin jossa on kummassakin kuusi lediä, patteri on leveydeltään luokkaa kymmenen senttiä.
Luulisi näkyvän pyörän keulilla ilman että häikäisee ja ärsyttää.
Jaa miten tämä taas SMT:hen liittyy?
Tuumailin että olisi varmaan aika härön näköinen kun ruuvaisi sellaiset kädensuojusten alareunoihin *
"Mikä ..tun ufo tuolta tulee?" *
Itse asiassa viehätyin ideasta niin että aloin puolivakavissani harkita, ovat nuo niin halpoja että voisi kokeilla melkein harrastusmielessä.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Noitahan on valmiina:
Acerbis
Dixi et animam levavi
No pöh. Yritä tässä olla innovatiivinen valmiissa maailmassa.(ek@ @ Elo. 28 2009,01:25) kirjoitti
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Pannaan vielä todistetta. Tänään muutaman kympin ajelin sorateilläkin. En vaan osaa mutta on tuo parempi kuin entinen, hirvittää vähemmän. Autonkin ohitin ja kaikkea.(kotterokuski @ Elo. 09 2009,19:57) kirjoitti
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tossa 17 tuumasen tilalla kun olis 19 niin tuo pyörä olis kertakaikkisen makia peli..Justiinsa tollasille teille.
Tuskin asvalttiominaisuudet kovin paljon kärsisi mutta rengastuksen vaihtoehdot olisi melkoiset. No supercorsia ei taida isolle vanteelle löytyä.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Onhan kotarilla superenduro. Melko lailla sama peli, mutta isommilla renkailla ja huonommilla jarruilla.(amaunu @ Elo. 31 2009,20:45) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?