Juurikin noin, lusälaitteille tarkoitettu, toinen jatkuvalla sähköllä ja toinen virtalukon takaa.
Kilpivalon saanee takavalon johdoista, ja se löytynee (ohjekirjan?) sähkökuvista, johtojen väreineen yms?
Sen verran viellä nopeesti aiheeseen että ymmärsinkö myös oikein että ei ole tarvetta erilliselle sulakkeelle tässä välissä, noillahan on omat sulakkeet penkin alla? Eli voi kahvalämppäreiden sulakkeet heittää huisan kettuun =)
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Kyllä, ei tarvitsee toista sulaketta jos siis noista ottaa suoraan virran.
Ei siitä kyllä mitään varsinaista haittaakaan ole, kunhan ei ole isompi kuin mitä sulaketaulussa on...
vastauksia pariin kysymykseenne:
jännitteensäädin Shindengen SH847, sijoitukseni akkukotelon alle:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...t=3915#p392046
öljysäiliön tulppa (jos korjaamo ei osaa rikkomaansa korjata...):
eli ensin hajos:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...t=3615#p383139
ja sitten korjasin, uutta säiliötä ei tarvita:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...t=3660#p385266
(siis kierteet ja uusi tulppa, letku valinnainen - tosin letkun kanssa ei tarvi enää niitä kierteitä aatella)
tuossa viestiketjussa on monta muutakin hyvää asiaa LC8:sta, vaikka "adveen" keskittyykin.![]()
Viimeksi muokannut: Ludwig; 19.05.2016 klo 14:56.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Hyviä vinkkejä. SD:ssä ei saisi tosin tuollaista letkua oikein mihinkään piiloon ja helicoili oli niin piukalla, että ei se sieltä kevyellä väkivallalla lähtenyt. Metallialalla työskentelevä pikkuserkku tuli apuihin ja pienen pähkäilyn+tutkiskelun jälkeen tuli tulokseen, että jätetään helicoil paikoilleen. Kerrotaan nyt vielä, että alkuperäisessä propussa on kartio eli ei se olisi voinut helicoilin kanssa pitää enää millään ilveellä.
Lähtötilanne
Siivotaan tiivistyspinta
Tehdään 16mm hydraulikäyttöön tarkoitetusta propusta 12mm proppu
Voila, saatiin proppuun kunnon olake ja tuonne uraan vielä kumiprikka
Ja näin saadaan taas öljysäiliöstä tiivis. Tiedän; väärin toimittu kun itse korjattiin, mutta mulla ei vaan riitä hermo tapella ajokauden kesken korjaamon kanssa, että kumpi sen nyt sitten rikkoi, edellinen huolto vai proppua avannut lafka. Ehkäpä säästän ja vaihdan jatkossa myös öljyt itse.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
jaahas ottasko tän nyt mukavana vai ei nii mukavana asiana... tulin just ajelulta ja kotona 10v muksu totes että sun pyörä kuulosti ihan emännän kuplalta...onhan tossa akran rännit ilman killereitä eli ei hiljasin, mutta toivottavasti ei ala liikentees näyttää nyt ihan samalta
![]()
m*0*m
Onkohan tuollainen pienehkö öljyvuotokin taas näitä LC8 ominaisuuksia vai pitäiskö huolestua? Eli taaimmaisen sylinterin alatiivisteestä näyttää vuotavan. Todella vähän, mutta kuitenkin. Putsasin alueen huolella ja nappasin pari kuvaa noin 400km ajon jälkeen. Mopon mittarissa nyt 29tkm.
Takuukin päättynyt sopivasti noin 2kk sitten mutta katotaan nyt miten käy kunhan BikeWordlin heput palaavat lomilta vastailemaan
IMG_20160609_153357.jpg
IMG_20160609_153409.jpg
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Laitoin jo ostoilmoituksen mutta pannaas tännekin, eli jos jollain on jäänyt pyörimään nurkkiin slipareita tai vaikka kokoränniä, niin voisin ostaa pois. Turhan miedot saundit vakioputkistolla...
Pm tai nolnelnol 5587187
-KTM 990 sm-
Onko muilla ongelmia vesikelillä vapaastihengittävän putsarin kanssa? Itellä nyt tuo itgn 65mm filsu paikallaan ja sateen jälkeen rykii ja pätkii ihan jonkin aikaa ja pyörii yhdellä. Vettä menee jostain läpi. Kaikki saumat mistä vois vuotaa olen käynyt läpi ja kurkun läpiviennit tiivistetty silikonilla. Filsu on hyvässä öljyssä. Sitten kun käyttää hyvin lämpimäksi ja kaikki kosteus hävinny, toimii ihan normaalisti vaikka kaatosateessa.
ei ole ollut mitään tuonsorttista ongelmaa itg:n kanssa koskaan, ja kaikki myräkkäkelit ajettu.
vaikuttaisi pikemminkin sähköhäiriöltä, eli vettä johdoissa tai liitoksissa, huonot kontaktit häiriintyy vedestä.
kun lämpiää, niin vesi haihtuu aika äkkiä.
onhan kaikki johdot (mm. sytytystulpan) alueella kunnolla kiinni, paikoillaan ja eristeet ehjät?
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Mulla kävi kyllä sama mielessä, kun putsarin vaihdon jälkeen kaikki ruiskun johdot näkyvissä. Vois katella sillä silmällä paremmin läpi.
Osaako joku kertoa onko 990 SD ja SD R:n rungoissa mitään eroa? Vai meneekö R:n takakate ja penkki suoraa normi versioon?
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Tietääkö kukaan, saako KTM 990 Supermotosta (vm. 2008) vaihdettua etupyörän ympärysmittaa? Tuohan näyttää aina virrat kytkiessä 'length 1870', joka on ko mitta milleinä. Meinaan kun tuli vahingossa tilattua ja laitettua alle 120/60-profiilinen etunakki, jossa ei nyt varsinaisesti tunnu mitään vikaa olevan, mutta mittarivirhe kasvoi aika lailla.
Vakioetugummihan on 120/70.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Onko kukaan (muu) onnistunu tyrimään tota öljynsuodattimen kantta niin että vuotaa vähän? Oon jo kahdesti sen avannu ja vaihdoin O-renkaankin uuteen mutta silti valuttaa. Tiedän olevani keskivertoa huonompi mekaanikko mutta eihän tossa asennuksessa ny perhana pitäis mitään ihmeellistä olla?!![]()
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Kerran unohdin kiristää öljyfiltterin kannen toisen pultin, ja öljyt siitä ulos. Ei tietenkään koekäytön aikana, vaan vasta vähän myöhemmin kun aloin pilkkopimeällä korpitaipaleella ihmettelmään miten helvetin liukas tää ensiasennuskumi on märällä kun suttaa kaasusta ihan heti. Ja toisekseen, mikä rapina tuolta kuuluu kun kierrokset ovat matalalla ja miksi öljyvalo palaa silloin himmeästi. Öljyä löytyi tienvarsitarkistuksessa kypärää myöten.
1000
Aika monta LC8 öljynsuodatinta on olen vaihtanut ja tuon O-renkaan kanssa täytyy tosiaan olla huolellinen. Sillä on lohkossa viiste mihin sen pitää upota kokonaan. Jos rengas jää tasopintojen väliin joltain kohden niin varmaankin vuotaa. Itse olen menestyksellä käyttänyt o-renkaassa runsaasti silikonirasvaa ja sitten kannen kiristys todella huolella puoli kierrosta pultteja vuorotellen kiristäen kunnes o-rengas oikein istahtaa sinne uraansa.
En tiedä onko 2008 sama johdotus kuin mulla 2011 Advessa...
Eli mittaristossa on kiinni siis 18 pinninen liitin, josta katkaisemalla ruskea-musta johto saa tuon renkaan koon säädettyä portaattomasti.
Mene Trip 1 -> paina MODE vähint. 10s
- MODE kasvattaa lukemaa
- SET pienentää lukemaa
MODE + SET poistuaksesi.
Mitä tuohon LC8:n suodatinelementin tai vaakasuodattimen kanteen tulee, koskaa ei ole vuotamaan jäänyt ja muutaman kerran on öljyt tullut vaidettua 66tkm nyt mittarissa.
Lisäys vielä tähän, kaikkiin pultteihin sitten sitä lukitetta![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Onko kukaan täällä kokeillut vähän offroadimpaa rengasta Supermotoon? Continental TKC 80 ja hiekkateille?
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Apuja kaivataan! Pyörä on sd 990 -06 ja vikana korkea seilaava tyhjäkäynti. Kylmänä pelaa suht ok, mut tarpeeks ku ajaa ni tyhjäkäynti 2-4k ja jää näin "kantamaan". Syö moottorijarrun ja huutaa valoissa, tosi ärsyttävä ajaa siis. Onks kellään ollu samanlaista ongelmaa?
Olisiko kenelläkään jäänyt ylimääräiseksi KTM 990 SM ergo satulaa? Olisin kiinnostunut ostamaan. Lisäksi olisi kysymys: 2008 mallin SM "säksättää" kylmänä hetken. Loppuu melkein heti käynnistämisen jälkeen. Onko sen kuuluisan vesipumpun alkuoireita vai? Ei kai sentään ominaisuus? Tosin tämmöiselle sivistyneihin japseihin tottuneelle, tuo kuullostaa sepelimyllyltä joka on just hajoamassa.Pyörä itse on kaikkea sitä, mitä mopolta kaipaan. Sairaan hauska.
![]()
Dopingvapaan kylmänkivenheittelijän vaivaan: muistelen että siinä on läppärungon kupeessa tyhjäkäynnin säätömoottori. Se jos alkaa olla ehtoopuolella, voisi moiset oireet syntyä.
Säksätys tulee nokkaketjunkiristäjistä, alkaa ketju räkättää kun ovat kuluneet. Hiljenee kun öljypumppu on työntänyt ne täyteen.
Helppo homma vaihtaa ja eivät taida paljoa maksaakkaan. SE-Kotarissa ei tarvinnut edes tankkia irrottaa, SM:ssä saattaa joutua.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
No eihän se mitään piloille mennyt. Asfalttiajosta tuli muljuvampaa ja hiekkatiestä tukevampaa. Nämä ajattelin pitää alla ensi kevääseen ja ties vaikka nastoittaisin tuossa välillä. Alkukesästä sitten taas sileämmät alle kun ratapäivät alkavat.
Meikäläisen offroad-kokemus on sen verran olematonta, että turha odottaa syväluotaavia analyysejä, mutta onhan tuo vaihtelua. Nyt pääsee kartoittamaan ihan uusia teitä ja kärrypolkuja. Hämmästyttävää kyllä, minusta tuntuu siltä, että täällä Etelä-Suomessa hiekkatiet ovat itse asiassa harmillisen harvassa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Hauskan oloinen laite tuo sdr. Matalampana pyöränä voi toimia paremmin liukkaalla kuin sm alkuiset mallit?
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..