Sivu: 21 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 1117:sta
  1. #601
    No ei kai selvistä asioista voiskaan vängätä
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  2. #602
    Lainaa (Dege @ Joulu. 24 2010,14:14) kirjoitti
    SMR:ssä on paremmat jarrut sekä parempi alusta verrattuna SMT:hen.
    SMR:n alusta tuntuu selvästi SMT:a jäykemmältä, ainakin vakiosäädöissään. Paremmuudesta voi olla montaa mieltä, kun nuo lie viritetty ihan käyttötarkoituksen mukaan. SMT reissuun ja SMR kikkailuun. Ja ne SMT:n jarrut on helvatin hyvät, joten SMR:ssa täytyy sitten olla ihan über-hillitsimet. Koeajolla en kyllä huomannut jarruissa eroa. Alusta ja ruiskun eri mäppäys kyllä tuntuivat. SMR on selvästi äkkinäisempi noista.
  3. #603
    Lainaa (Penkkihirmu @ Joulu. 13 2010,16:38) kirjoitti
    Talvea ei oo takana kun vasta reilu kuukausi, mutta jo pitäis päästä taas ajamaan. Pähkäilin tossa että jotain pientä kivaa vois ens kevääks pyöräänsä pistää. 950 smr:llä siis mennään. Eturattaan oon vaihtanut piikkiä pienemmäksi, se ei kuitenkaan tuonut juuri mitään muutosta pyörän käytökseen. Nyt ois mielessä pistää reilusti isompi takaratas. Se on niin perkeleen kuumottavaa nostaa keulaa kytkimellä . Minkälaisilla välityksillä jengi täällä ajelee? Onko kokemusta/vinkkejä isommista takarattaista?
    Itse pähkäilin ketjujen & rattaiden kanssa viime kaudella.

    Itsellä ainakin -1:nen eteen vaikutti pyörän käytökseen aivan törkeenä!! Mutta taakse heitin viime kaudella vortexin +3
    niin pakko sanoa että laitteesta tuli sairaan hieno *
    Oma ainakin nosta näillä 16/44 väleillä hyttiä 3:sella helposti pelkällä kaasulla, ja 4:sella kun hieman nyppää

    Omaan laitteeseen vaihdettiin samalla isommat suuttimet sekä synkattiin kaasarit viimisen päälle, niin johan rupes laite rokkaa..

    Muistakaa että enduron takaratas ei käy näihin sm laitteisiin.

    Tässä vielä mun ratas pähkäillyistä käytyä keskutelua..

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=113253
    KTM 950 SM R -07
  4. #604
    Lainaa (Dege @ Joulu. 24 2010,14:14) kirjoitti
    SMR:ssä on paremmat jarrut sekä parempi alusta verrattuna SMT:hen.
    Jos nyt puhutaan 950 kaasarivehkeistä niin ainakin sm & smr:n eroina oli myös eri keulakulma..

    näin muistain jostain lukeneeni kun omaani ostin, tiedä sitten onko ero käytännössä sekä näillä ajotaidoilla niin merkittävä
    KTM 950 SM R -07
  5. #605
    Onko kenelläkään kokemuksia vaihteiden jumiutumisesta? Kävin ajelemassa ja puolen tunnin ajon jälkeen vaihteet oli aluksi todella jäykät ja lopuksi päälle jäi kakkonen. Seisahduin ja ihmettelin asiaa noin minuutin ajan tämän jälkeen vaihteet taas toimivat, vain vedätettäessä kuului "jurinaa" koneesta/vaihdelaatikosta. Pyörä siis KTM 950sm. Ulkona -2 astetta ja kovemmillakaan pakkasilla ongelmaa ei ennen ole ollut.
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  6. #606
    Auts. Laske öljyt ulos ja katso tuleeko rautaa. Sitten kytkinkopan alta pääset kurkkaamaan siirtäjärummun päässä olevan mekanismin olisiko se hyvällä tuurilla rikki. Jenkkifoorumeilla on muutama vaihtajarummun halkeamistapaus, ne vaativat koneen halkaisun. Advrider.comista löytyy haulla jos lontoo luistaa.
    Voin lähettää korjaamomanuskan spostilla jos tarvitset.
  7. #607
    Pitää tänään katsoa mitä öljyn seasta löytyy.
    Korjaus manuska olisi hienojuttu, toivotaan ettei joudu konetta kokonaan purkamaan.
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  8. #608
    Miltäs kytkin vipu tuntuu? Mulla oli samantapaisia ongelmia kun kytkimen työsylinteri hajos.
  9. #609
    En kerinnyt katsoa koneen sisälle.
    Mutta vaihdevipu tuntuu nytten aivan normaalille.
    Aikaisemmin ajossa oli aivan jäykkä, ei kaikin voimin hellävaraisesti "runnomallakaan" mennyt mikään vaihde sisään.
    Pitää yrittää katsoa öljyt ja toiva ettei hirveästi ole metallia seassa.
    Osaako joku sanoa paljonko tuollainen remontti kustantaa. Jos kuvitellaan se pahin eli vaihtajarummun halkeaminen ja myös se siirtäjä. Mitä samalla kannattaa vaihtaa kun tuon koneen halkaisee?
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  10. #610
    Ihmeiden päivät ei ole ohitse. Kone kotarista purettu ja katsottu sisälle mitä siellä näkyy. Ei mitään poikkeavaa.
    Kaikki kunnossa ja ei mitään vahingon jälkiä.
    Nyt kone kasattu ja kaikki toimii niikuin pitää.
    Jää vain ihmetyttämään mistä vika johtui.
    Nyt osaa purkaa koneen sm:stä kun on harjoiteltu.
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  11. #611
    Se on vaan kiukutellu kun oot kuitenkin ajanu liikaa kahdella renkaalla.. mun super duke kiukuttelee aina, jos en vähän sen kanssa leiki.. niillä on tunteet katsos..
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  12. #612
    Tai se ei tykänny kun tuli loikittua kaikki renkaat ilmassa, talvella on kyllä kiva ajelle. Suosittelen kaikille SM:n omistajille piikkejä alle talveksi. Miks ei muillekkin...
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  13. #613
    Lainaa (apktm @ Maalis. 12 2011,12:46) kirjoitti
    Tai se ei tykänny kun tuli loikittua kaikki renkaat ilmassa, talvella on kyllä kiva ajelle. Suosittelen kaikille SM:n omistajille piikkejä alle talveksi. Miks ei muillekkin...
    Laitappas kuvaa piikeillä varustetusta pärrästä Millasille vanteille olette noita laittaneet?
  14. #614
  15. #615
    Katseet on suuntautumassa isoon SM:n. Onko 990 niiiin paljon parempi kuin 950, vai onko käytännössä ihan sama kumman hankkii?
    Fillari
  16. #616
    Vakiovanteilla on mullakin enduropiikeillä varustetut renkaat.
    950 ja 990 erot, minun mielestä noin käytön kannalta.
    - 950 kivempi ajaa kun vetää jotenkin tasaisemmin, ei nyi kaupunki nopeuksissa.
    - Tehon puute vaivaa kumpaakin vain rata ajossa "mutkista olis kivapäästä poiskin".
    - Mutkateitä ajaessa ei kyykytkään pääse karkuun.
    - Kallistusvara loppuu jos vertaa kyykkyyn "ottaa jalkatapit helposti kiinni", tai sit mulla on liian löysällä alusta.
    - 950 pitää muistaa käyttää ryyppyä, 990 on ruisku joten toimii kelillä kuin kelillä.
    - 950 helpompi itse huoltaa kun kaasari vehje.
    SM:n ympärivuotinen käyttö on kaikista parasta.
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  17. #617
    Lainaa (Timbacharly @ Loka. 16 2009,12:29) kirjoitti
    Lainaa (TeeMies @ Loka. 03 2009,13:35) kirjoitti
    Onks täällä 950/990- puolella paljon kärsitty tuosta varastelusta, vaiko onko se vain pikkuveljien epidemia?
    Joo oma KTM950 vietiin kerrostalon pihasta about 4 viikkoa sitten ..
    Ostiko joku foorumilainen AVK:lta KTM950 -06:n tässä kuukauden sisällä`? Pyörä saattaisi hyvinkin olla edellinen pyöräni!
    Jos ostit niin pistä privaviestiä niin voin kertoa pyörän historiaa ja toimittaa muutamia tallinperälle jääneitä osia....
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  18. #618
    Lainaa (apktm @ Maalis. 23 2011,22:19) kirjoitti
    - Tehon puute vaivaa kumpaakin vain rata ajossa "mutkista olis kivapäästä poiskin".
    Kaikki on suhteellista. Mulle riittäisi vähempikin, kun ainakin Alastaron neulansilmän jälkeen pääsuoralle kiihdytettäessä saa roikkua tosissaan kun 990ssä ei ole mitään pykälää satulassa joka tukisi kiihdytettäessä persausta. Joka kierroksella kaasunavaus tuossa on sellaista leuanvetoa, varsinkin kun nahkapuku on persauksista aika liukas...

    Sekin aiheuttaa helposti woblausta kun joutuu tosissaan roikkumaan ratissa ja vaihteenvaihdot aiheuttavat nykäyksiä. Tauolla tulikin yksi kuski kerran sanomaan että meno näytti aika hurjalta, onko pyörässä jotain vikaa? Eihän siinä vikaa ollut, se on vaan KTM.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  19. #619
    Jep. Samavika mulla et meinaa luisua satulasta.
    Mut hommasin toisen vakio satulan ja siihen sellasta pihka tartuntaa, niin rupesi kestää satulassa.
    Ainut huonopuoli on et nahkapuvun persaukseen jää kaikki kiinni.
    <p>Kunha kulkis eteen päin...</p>
  20. #620
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (apktm @ Maalis. 23 2011,22:19) kirjoitti
    - Tehon puute vaivaa kumpaakin vain rata ajossa "mutkista olis kivapäästä poiskin".
    Jos voiman puute vaivaa tuolla padalla niin alkaa vauhditkin olemaan jo reilusti nopean ryhmän puolella. Normi harrastajalle molemmissa, 950 ja 990 padoissa on enemmän kuin tarpeeksi löylyä rata-ajaluihin. Esim. tonninen gixeri vakioväleillä tuntui Duken jälkeen laiskalta hitaiden mutkien ulostuloissa.
    Superbike #7
  21. #621
    Mp-tuen keskiryhmän keskivauhteja on ainakin saanut 990sm:llä viime kesänä pidettyä. Eikäpä taida olla mitään syytä miksi pyörä ei menisi lujempaakin, mutta äijä ei välttämättä mene...

    ... no kallistusvarat ehkä on se rajoittava tekijä, ei tehon puute niinkään. Tapit raapii helposti maata.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  22. #622
    Lainaa (skuikka @ Maalis. 15 2011,16:57) kirjoitti
    Hetkinen, en tienny että yoshimura tekee sm:ään putkia. Mistä oot hommannu? Sulla menee näköjään alkukäyräkin erilailla kun mun SMR:ssä onks toi joku omavalmiste?



  23. #623
    Lainaa (Penkkihirmu @ Huhti. 03 2011,23:15) kirjoitti
    Lainaa (skuikka @ Maalis. 15 2011,16:57) kirjoitti
    Hetkinen, en tienny että yoshimura tekee sm:ään putkia. Mistä oot hommannu? Sulla menee näköjään alkukäyräkin erilailla kun mun SMR:ssä onks toi joku omavalmiste?
    950SE/SM:n käyrästö?



  24. #624
    Näyttäs siltä että 2005 vuoden SM:ssä alkukäyrä meni yläkautta ja 2006 se siirty alemmas. Putkista kun puhutaan niin mahtaakohan superduken sliparit sopia 950 SM:ään ilman isoja modifikaatioita?
  25. #625
    SE:n käyrät,2-1 kollektori omavalmiste, kannu gsx-r. Ensimmäisissä 950sm mainoskuvissa käyrät meni yläkautta, tietääkseni tuotantomalleissa niitä ei ollut.
  26. #626
    Tietääkö kukaan missä on 990 SM-T:ssä nopeusmittarin anturi? Oliskohan eturenkaassa, koska pukilla kone käynnissä vaihde päällä ketjuja rasvatessa nopeusmittari näytti nollaa? Eli selviiköhän välityksiä muutettaessa ilman SpeedoHealeria?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  27. #627
    Eiköhän se jostain (vasemman?) etujarrujen lähistöltä löydy?
    Musta suorakaiteen muotoinen muoviläpyskä josta lähtee johto, seurailee varmaankin jaruletkua.



  28. #628
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Seeber @ Huhti. 20 2011,12:27) kirjoitti
    Tietääkö kukaan missä on 990 SM-T:ssä nopeusmittarin anturi? Oliskohan eturenkaassa, koska pukilla kone käynnissä vaihde päällä ketjuja rasvatessa nopeusmittari näytti nollaa? Eli selviiköhän välityksiä muutettaessa ilman SpeedoHealeria?
    Ei tartte healeria, mittaa nopeuden eturenkaalta.
    Superbike #7
  29. #629
    Eipä siinä paljoa vaihtoehtoja jäänyt kun kaikki muu pyöri paitsi eturangas, että siellä sen täytyy olla . Eli halvalla lisää piristystä mopoon. Healeria ei tarvitä tähän. Säästyy satku.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  30.  
  31. #630
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 28 2011,07:50) kirjoitti
    Mp-tuen keskiryhmän keskivauhteja on ainakin saanut 990sm:llä viime kesänä pidettyä. Eikäpä taida olla mitään syytä miksi pyörä ei menisi lujempaakin, mutta äijä ei välttämättä mene...

    ... no kallistusvarat ehkä on se rajoittava tekijä, ei tehon puute niinkään. Tapit raapii helposti maata.
    Aikoinaan ajelin 950 SM:llä pari jokkiskisaakin ja oli hauskinta kilvanajoa ikinä -nauroin koko kisan ajan.
    Tehonpuute todellakin vaivaa suorilla mutta mutkaan tullessa ja mutkassa aivan mahtavaa. Siinä on tekemisen meininki.

    Vinkiksi rata-ajoon: Jäykin takajousi sinne mitä löytyy -auttaa hieman kallistusvaraan. Keulalle en tehnyt mitään. Muuten säädöt kuskin painon ja ajotavan mukaan.
    Kisassa oli monta "Nyt lähtee" hetkeä, mutta pitkä joustomatka antoi anteeksi monia happipaikkoja.
    Suosittelen lämpimästi rata-ajoon ja miksei jokkiskisaankin jos kilpailuvietti vie.
    Motoparkissa ajelin 1.36 alkuisia aikoja ja ei tarvinnut viimeisenä kisassa ajella. Botnialla nousin B-lähdön 2. sijasta A-lähtöön.
    Tuossa vielä innostukseksi muutamia kuvia kisoista:

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....56.html

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....43b.jpg

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....b66.jpg

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....64d.jpg
Sivu: 21 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen