Sivu: 18 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 1117:sta
  1. #511
    Minulla oli SMT:ssä sitä Teboilin Superbikea yksi väli kun ensihuollossa BW:n pellet panivat koneeseen jotain väärän viskositeetin puolisynteettistä tai mineraalia(?!), tein itse ylimääräisen vaihdon 2tkm kohdalla.
    Sen jälkeen on pari kertaa vaihdettu Motorexiä paremmassa huollossa mutta en ole havainnut mitään eroa askin tai kytkimen toiminnassa sillä ja halvalla Teboililla.



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  2. #512
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 15 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (Japit @ Huhti. 15 2010,20:42) kirjoitti
    Kävin just kanssa hakemassa Motonetistä öljynsuodatin Champion 9,95e ja öljyt Teboil 4TSuperSyn 15W50 hintaan 33e.
    Toimiiko kytkin hyvin?Endurossa ei toimi kun Motorexillä.
    Enpä ole vielä öljyä vaihtanut, viikon sisään vaihdellaan. Nyt ainakin kytkin tuntuu aika äkäseltä pidoltaan, taitaa olla juuri Motorexiä huollon jäljiltä, katsotaan mihin suuntaan muuttuu vaihdon jälkeen.
    KTM 950 SM
  3. #513
    Pitäisiköhän huolestua kun reilun tonnin ajon jälkeen piti taas ketjuja kiristää SMT:ssä?
    Olivat niin löysällä että silmällä näki ja saattoi painaa haarukkaan asti kiinni. Se tuttu hakkaava ääni koneen ravistaessa alakierroksilla yllytti kurkistamaan tilannetta.

    Asensin juuri talvella Scottoilerin joten ketjut ovat nyt tosi puhtaat, öljyiset ja notkeat. Yritän fantasioida että löystyminen johtuu vain hyvin voideltujen ketjujen notkistumisesta aiempaan verrattuna...

    Takarattaalta nostaessa ketju nousee vähän muttei hampaan puoleen väliin saati enempää.
    Kilometrejä on karvan alle 20 000. Eturattaan hampaatkaan eivät äkkiseltään näyttäneet kovin pahasti puolikuun muotoisilta.

    Paljonko teillä ovat ketjut kestäneet SM:ssä yms 950/990-laitteissa?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  4. #514
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^30tkm kesti alkuperäiset ketjut Super Dukessa.
    Superbike #7
  5. #515
    Lainaa (Tympeysmies @ Huhti. 18 2010,17:25) kirjoitti
    Paljonko teillä ovat ketjut kestäneet SM:ssä yms 950/990-laitteissa?
    Adventuressa alkaa ketjut olemaan mun ajoilla vainaat 20tkm jälkeen. Tosin soratiekaahailut tuskin ainakaan pidentää elinajanodotetta.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  6. #516
    Mulla kesti 990 Advessa ketjut 36 Mm. Tuo taitaa olla pisimmästä päästä. Ajo oli pääosin matkaa asvaltilla ja jonkin verran soratieräppäilyä siinä välissä. Runsaalla soratieajolla helposti puolittaa ketjun iän tuosta.

    Kiristin ketjut muistaakseni heti uutena muutaman tonnin jälkeen ja sen jälkeen n. kerran vuodessa eivätkä ne välillä venyneet. Huonoksi ei voi moittia orkkisketjujen kestoa. Pesin ketjut ehkä kerran vuodessa, mutta öljyä ne saivat riittävästi. Voitelin ketjut melkein joka tankkauksen yhteydessä. Ketjujen kuuluu olla löysän näköiset ja manuaalin ohjetta on syytä uskoa.

    Öljyistä on kokemuksia Motorexista ja Bel-Ray:sta. Uudet öljyt toimivat aina paremmin kuin vanhat ja noilla ei ollut isoa eroa. Motorexin 15W50 tuntui toimivan vaihteiston kanssa parhaiten. Kytkimen kanssa ei ole ollut ongelmia.
  7. #517
    Onkos kukaan viritellyt virran ulosottoa SMR:ään? ACC2 olisi kait oikea sulake, mutta minne sen piuhat menee?

    Mitenhän toimisi jos ryöstäjillä pummisi virrat ko. sulakkeelta ja virittelisi Bilteman mokkulan nippuside patentilla penkin alle. Onko liian märkä paikka tommoseen?
  8. #518
    Lainaa (helppis @ Huhti. 24 2010,22:06) kirjoitti
    Onkos kukaan viritellyt virran ulosottoa SMR:ään? ACC2 olisi kait oikea sulake, mutta minne sen piuhat menee?

    Mitenhän toimisi jos ryöstäjillä pummisi virrat ko. sulakkeelta ja virittelisi Bilteman mokkulan nippuside patentilla penkin alle. Onko liian märkä paikka tommoseen?
    Lampun takana, mittariston alla.
    Tuolla ne ACC liittimet kai yleensä majailee.
  9. #519
    Lainaa (Seikkailu_R @ Huhti. 24 2010,22:17) kirjoitti
    Lainaa (helppis @ Huhti. 24 2010,22:06) kirjoitti
    Onkos kukaan viritellyt virran ulosottoa SMR:ään? ACC2 olisi kait oikea sulake, mutta minne sen piuhat menee?

    Mitenhän toimisi jos ryöstäjillä pummisi virrat ko. sulakkeelta ja virittelisi Bilteman mokkulan nippuside patentilla penkin alle. Onko liian märkä paikka tommoseen?
    Lampun takana, mittariston alla.
    Tuolla ne ACC liittimet kai yleensä majailee.
    690E oli lampun takana virtalukon kautta virta ja jatkuva virta,laitoin omaani sieltä kahvan lämppärit toimimaan.
    KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .

  10. #520
    Onks kukaan laittanut SM:ään ohjausiskaria?jos olette niin mistä hommattu ja mihin hintaan?
    KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .

  11. #521
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 25 2010,16:30) kirjoitti
    Onks kukaan laittanut SM:ään ohjausiskaria?jos olette niin mistä hommattu ja mihin hintaan?
    Superi miehet on laitellut tuota Scottin ohjausiskaria, joten kait se siten SM:kin olis hyvä.
  12. #522
    Joo-o, tämä on taas näitä päiviä. Sanokaas mikä on kun en saa SMT:n etuakselia ulos. (Sen lisäksi etten vaan osaa tänään mitään).

    Edit: auttoi taas kun kävi välillä netissä valittamassa.



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  13. #523
    On se kotari vaan erikoinen peli. Ostin äskettäin 08 mallisen 950SM:n ja vkl tuli ajeltua ekat ajot, on se vaan huippu peli *

    Pyörä on melko tuore, 3000km ajettu ja viime kesänä käyttöön otettu, vajaassa tonnissa tehty eka huolto niinku pitää. Kovimmiltani ajohuumiltani kattelin eilen öljyjä, ketjuja yms.

    Piti tutustua englanninkieliseen käyttöoppaaseen ja hakea neuvoa kuinka öljyt tarkistetaan.

    Ymmärsinkö oikein; Koneen täytyy olla lämmin (ajoa 50km alla eli on) sit minuutti tyhjäkäynnillä pyörä suorassa->kävi minsan ja jotakuinkin suorassa. Nyt tulisi pystyä lukemaan öljymäärä mittaputkesta, en saanut näkymään siinä mitään! Täytyykö sen olla siis koko ajan käynnissä tarkistuksen ajan, kun siinä oli se 1min tyhjäkäyntiaika, itse tarkistin sen näin...

    No oli pakko lähteä reissuun taas viikoksi ja jäin pähkimään ongelmaa... Ennenku heti lisää liikaa öljyä ni olenko tarkastanut oikein sen öljymäärän?

    Pyörä tosissaan vasta 3000km ajettu, käytetty 1000km huollossa viime kesänä ja takuun alla. Ei mahdu kaaliin että öljyy olis selkeesti liian vähän *

    Tokkopa se siihen hajoaa jos toimii öljynkiertoperiaatteella mutta vähän kummaksuttaa.
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  14. #524
    Kotari syö öljyä suhteellisen paljon.. 1000 km aikana saattaa joutua lisäämään useemmankin desin
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  15. #525
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 26 2010,20:13) kirjoitti
    Kotari syö öljyä suhteellisen paljon.. 1000 km aikana saattaa joutua lisäämään useemmankin desin
    Ei vie, mulla ei SD vienyt yhtään... Sisäänajo? mikä se on?
    Saas nähdä miten RC suoriutuu... nyt kun ei ole päässyt painamaan, pistän sen piikkiin jos vie öljyä...
    F = dp / dt
  16. #526
    Lainaa (contest @ Huhti. 26 2010,19:55) kirjoitti
    On se kotari vaan erikoinen peli. Ostin äskettäin 08 mallisen 950SM:n ja vkl tuli ajeltua ekat ajot, on se vaan huippu peli *

    Pyörä on melko tuore, 3000km ajettu ja viime kesänä käyttöön otettu, vajaassa tonnissa tehty eka huolto niinku pitää. Kovimmiltani ajohuumiltani kattelin eilen öljyjä, ketjuja yms.

    Piti tutustua englanninkieliseen käyttöoppaaseen ja hakea neuvoa kuinka öljyt tarkistetaan.

    Ymmärsinkö oikein; Koneen täytyy olla lämmin (ajoa 50km alla eli on) sit minuutti tyhjäkäynnillä pyörä suorassa->kävi minsan ja jotakuinkin suorassa. Nyt tulisi pystyä lukemaan öljymäärä mittaputkesta, en saanut näkymään siinä mitään! Täytyykö sen olla siis koko ajan käynnissä tarkistuksen ajan, kun siinä oli se 1min tyhjäkäyntiaika, itse tarkistin sen näin...

    No oli pakko lähteä reissuun taas viikoksi ja jäin pähkimään ongelmaa... Ennenku heti lisää liikaa öljyä ni olenko tarkastanut oikein sen öljymäärän?

    Pyörä tosissaan vasta 3000km ajettu, käytetty 1000km huollossa viime kesänä ja takuun alla. Ei mahdu kaaliin että öljyy olis selkeesti liian vähän *

    Tokkopa se siihen hajoaa jos toimii öljynkiertoperiaatteella mutta vähän kummaksuttaa.
    Ymmärsit väärin. Anna mopon ensin käydä minuutti tyhjää, sitten kone seis ja minuutin päästä öljynpinnan tarkistus. Mopo tietenkin pystyssä ja tasamaalla.

    Ja LC8 syö tosiaan reilusti öljyä silloin kun sitä komennetaan. Siitä ei kuitenkaan tarvi huolestua kunhan katsoo että koneessa on öljyä.
    -Timo
  17. #527
    Lainaa (hetian00 @ Huhti. 26 2010,20:50) kirjoitti
    Lainaa (contest @ Huhti. 26 2010,19:55) kirjoitti
    On se kotari vaan erikoinen peli. Ostin äskettäin 08 mallisen 950SM:n ja vkl tuli ajeltua ekat ajot, on se vaan huippu peli *

    Pyörä on melko tuore, 3000km ajettu ja viime kesänä käyttöön otettu, vajaassa tonnissa tehty eka huolto niinku pitää. Kovimmiltani ajohuumiltani kattelin eilen öljyjä, ketjuja yms.

    Piti tutustua englanninkieliseen käyttöoppaaseen ja hakea neuvoa kuinka öljyt tarkistetaan.

    Ymmärsinkö oikein; Koneen täytyy olla lämmin (ajoa 50km alla eli on) sit minuutti tyhjäkäynnillä pyörä suorassa->kävi minsan ja jotakuinkin suorassa. Nyt tulisi pystyä lukemaan öljymäärä mittaputkesta, en saanut näkymään siinä mitään! Täytyykö sen olla siis koko ajan käynnissä tarkistuksen ajan, kun siinä oli se 1min tyhjäkäyntiaika, itse tarkistin sen näin...

    No oli pakko lähteä reissuun taas viikoksi ja jäin pähkimään ongelmaa... Ennenku heti lisää liikaa öljyä ni olenko tarkastanut oikein sen öljymäärän?

    Pyörä tosissaan vasta 3000km ajettu, käytetty 1000km huollossa viime kesänä ja takuun alla. Ei mahdu kaaliin että öljyy olis selkeesti liian vähän *

    Tokkopa se siihen hajoaa jos toimii öljynkiertoperiaatteella mutta vähän kummaksuttaa.
    Ymmärsit väärin. Anna mopon ensin käydä minuutti tyhjää, sitten kone seis ja minuutin päästä öljynpinnan tarkistus. Mopo tietenkin pystyssä ja tasamaalla.

    Ja LC8 syö tosiaan reilusti öljyä silloin kun sitä komennetaan. Siitä ei kuitenkaan tarvi huolestua kunhan katsoo että koneessa on öljyä.
    Ok, hyvä homma!

    Torstaina pääsee vasta takas pyörän tykö ni pitääpä sitten koittaa tarkastaa näillä uusilla opeilla, ehkä fiksu veto olla heti kaatamatta sinne litra lisää ku tikku näyttää tyhjältä * Mikähä idea tuossa minsan tyhjäkäynnillä on ennen sammuttamista ja toista minuutin odotusta?

    Eiköhä siellä kuitenkin tarpeeksi öljyä ole ku vasta 2tkm ajettu huollon jälkeen ja pyörä tainnu olla matka-ajossa enimmäkseen.

    16-piikkistä hommaamaan vaan ni saa vähä lyhenettyä välityksiä * Onks välii ostaako tarvikkeena vai orkkiksen? Saako sen muutes vaihdettua ihan normityökaluilla ettei tarttee mitään ktm-extraa...

    Ps. onko kukaan vaihtanu penkkiä omaansa? Tuntuu jotenki tosi leveältä toi orkkis. Itse kun olen 179cm normipituinen kaveri ni korkeudestaki vois vähän höylätä pois. Vähä "racempi" penkki olis siis hakusessa, kuitenkaan mitään vaneria ei tarttee! Onks esim. R-mallissa jotenki erilainen penkki?

    edit: Lisätty kysymyksiä penkistä



    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  18. #528
    Orkkisosan, jossa on kumivaimennin ketjulle, numero on 60033129016. Hinta lie n. 30 €. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita paitsi kiristystä varten momenttiavain. Momentti on 100 Nm ja manuaali käskee laittamaan Loctite 243:sta kierteisiin. Ketjua joutuu myös rattaan vaihdon jälkeen kiristämään.
  19. #529
  20. #530
    Löytyykö SM hyvää tarvike akkua?Mistä ja minkä hintainen?
    KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .

  21. #531
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,10:07) kirjoitti
    Löytyykö SM hyvää tarvike akkua?Mistä ja minkä hintainen?
    Jos se alkuperäinen akku on sama kuin Super Dukessa, eli se Yuasan YTZ-14S, niin ei ainakaan MGM:n akkua kannata harkita. Stormilta ostettu MGM kesti n. 1000km, eikä uutenakaan jaksanut kunnolla pyörittää kylmää konetta käyntiin.
    Superbike #7
  22. #532
    Lainaa (jmki @ Huhti. 26 2010,22:23) kirjoitti
    Orkkisosan, jossa on kumivaimennin ketjulle, numero on 60033129016. Hinta lie n. 30 €. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita paitsi kiristystä varten momenttiavain. Momentti on 100 Nm ja manuaali käskee laittamaan Loctite 243:sta kierteisiin. Ketjua joutuu myös rattaan vaihdon jälkeen kiristämään.
    BW vantaa laskutti 54€
    Ois varmaan saanu puoleenhintaan postikuluineen tilaamalla keskemmältä maanosaa.
    ...
  23. #533
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 28 2010,11:17) kirjoitti
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,10:07) kirjoitti
    Löytyykö SM hyvää tarvike akkua?Mistä ja minkä hintainen?
    Jos se alkuperäinen akku on sama kuin Super Dukessa, eli se Yuasan YTZ-14S, niin ei ainakaan MGM:n akkua kannata harkita. Stormilta ostettu MGM kesti n. 1000km, eikä uutenakaan jaksanut kunnolla pyörittää kylmää konetta käyntiin.
    Pikainen selailu tuotti tuloksen 150-196€ * eiks noita saa halvemmalla?
    KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .

  24. #534
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 28 2010,11:17) kirjoitti
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,10:07) kirjoitti
    Löytyykö SM hyvää tarvike akkua?Mistä ja minkä hintainen?
    Jos se alkuperäinen akku on sama kuin Super Dukessa, eli se Yuasan YTZ-14S, niin ei ainakaan MGM:n akkua kannata harkita. Stormilta ostettu MGM kesti n. 1000km, eikä uutenakaan jaksanut kunnolla pyörittää kylmää konetta käyntiin.
    Pikainen selailu tuotti tuloksen 150-196€ * eiks noita saa halvemmalla?
    Mä hain Tuusmotorista YTZ-14S:ää vastaavan geeliakun ja oli huomattavasti edukkaampi kuin Yuasa. Merkki muistaakseni CME tjsp.
    Hyvin on jaksanut pyörittää. Syksyn loppu ajoille hain ja hyvin käy ja kukkuu vieläkin. Talvella oli vain ylläpito latauksessa.
    "The Slow And Pathetic"
  25. #535
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 26 2010,20:13) kirjoitti
    Kotari syö öljyä suhteellisen paljon.. 1000 km aikana saattaa joutua lisäämään useemmankin desin
    Mitään ei ole vielä Super Dukesta kadonnut. Motorexit koneessa ja sisäänajo tehty säntillisesti.
  26. #536
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 26 2010,20:13) kirjoitti
    Kotari syö öljyä suhteellisen paljon.. 1000 km aikana saattaa joutua lisäämään useemmankin desin
    No ihan tohon tahtiin ei sentään ole mennyt, mutta lisäystarvetta tuli kyllä ennen 7500-huoltoa. Oisko vähän vajaa litra menny.

    Kannattaa sitä merkkiä tihrustella. Ihan niin kuin kaikissa polttomoottorivehkeissä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  27. #537
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 28 2010,11:17) kirjoitti
    Lainaa (Huntter @ Huhti. 28 2010,10:07) kirjoitti
    Löytyykö SM hyvää tarvike akkua?Mistä ja minkä hintainen?
    Jos se alkuperäinen akku on sama kuin Super Dukessa, eli se Yuasan YTZ-14S, niin ei ainakaan MGM:n akkua kannata harkita. Stormilta ostettu MGM kesti n. 1000km, eikä uutenakaan jaksanut kunnolla pyörittää kylmää konetta käyntiin.
    Pikainen selailu tuotti tuloksen 150-196€ * eiks noita saa halvemmalla?
    Yuasaa löyty Akkueksperteiltä Turusta 100 € hintaan. Ei välttämättä sekään halvin mutta sieltä ite hain.

    MGM:n akusta ihan samat kokemukset.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  28. #538
    Motorradissa (16.4.2010) oli parivertailu 990 SMR vs. Ducati Hypermotard 1100 Evo SP. Kotarista lähti penkissä 127 (!) heppaa (kampurateho, Dynojet 250i) Tehdas ilmoittaa 116. Onko Kotarilla aiemmin ollut vastaavia "alimitoituksia" ilmoitetuissa tehoissa?

    Hyperistä lähti 96hp.
  29. #539
    Penkeissä on tietysti eroa, mutta ainakin 09-mallin SM(-R):sta ja SMT:sta on eri lehtien testeissä mitattu lähes aina yli 120 hv, kun tehtaan ilmoitus on 116 hv (85 kW).



  30.  
  31. #540
    Mielestäni on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus että ainakin sm:n lc8sta on aika järjestään mitattu reilusti tehtaan ilmoittamia kovempia tehoja. Toi 115hv on ollut lähempänä takapyörätehoja.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Sivu: 18 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen