Aika paljon kevyemmän ja tuoreemman näköiseksi perä muuttui tolla setillä.
Mittasin huvikseni omien Wingsien painot vakiopönttöihin ennen asennusta. Aika karu painonpudotus; vakiot 9,5kg ja Wingsit 4,4kg. Tuollainen painonpudotus tuntuu jo aika mukavalta. Vakioissa oli näköjään katalysaattorit sisällä. Pöntöissä laatu kohdallaan, joten voi suositella niitä harkitseville.
Pistin muuten omaanikin kiinni noi samat käsisuojat ja lisäksi runkosuojat. Tankkilaukkua ja hiilikuitu hilppeitä koneen kylkiin on seuraavaksi harkinnassa.
Jos ens viikolla pääsisi tien päälle kopaseen, lämpöä luvattu mukavasti![]()
KTM 950 SM
Huh! Hirvee kuumotus päällä kys fillarista... Pitäis mennä tsekkaamaan ja koeajamaan kolmea yksilöä viikonloppuna. Onks vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota tai tarkistaa kunnolla ennen kauppoja?
KTM 990 SM -08
Kysy ainakin onko takuukorjaukset tehty. Startin torque limiter on se yleisin, itsekin sen omaani olen vaihtanut. Lisäksi sain omastani hajoamaan kytkimen työlinterin, sekin meni kuitenkin takuuseen. Sitä ei pidä säikähtää jos moottorit on kevyen öljykerroksen peitossa venttiilikopan ja sylinterin alatiivisteen tienoilta, se on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Tämä fiitseri voi tulla japsi pyöriin tottuneelle "ikävänä" yllätyksenä.(Sumosan @ Huhti. 04 2008,00:20) kirjoitti
Kyseessä on kuitenkin kaikinpuolin mainio laitos, jolle ei markkinoilta juuri vaihtoehtoa löydy. Suosittelen!
-Timo
Mihin oot menossa koeajamaan? Yksityiselle? Mullakin ois kova polte kyseistä pyörää kohtaan, mutta Bike Worldissa vasta 14.4. olis tulossa koeajoon niitä.(Sumosan @ Huhti. 04 2008,00:20) kirjoitti
Juu, yksityisiä ovatten. Soittelin kanssa tuonne Bike Worldiin ja sanoivat että soita ens viikolla niin tietävät tarkemmin päiväyksen että voisi mennä koe ajamaan uutta 990'stä. Lisää paukkua ovatten vääntäneet koneesta.. johtuukohan kaasarista vai onkohan muita lisäyksiä kuin muutama kuutio...?
KTM 990 SM -08
Sehän se.kirjoitti
KTM 950SM -07
no ku tarkemmin kattoo niin lukeehan se tuol kuvassakin...(juicy @ Huhti. 06 2008,18:55) kirjoitti
no sitä se teettää ku o sama pää kesät talvet
Mut menikö heittämällä kiinni?
Se on kiinni kahdella pultilla uudessa kilpitelineessä, sähköpiuha käy suoraan vanhaan liittimeen.
KTM 950SM -07
Mistä oot hommannut noi käsisuojat? Vai onko kenties jotain omaa väsäilyä?
KTM 950 SM
Kotarin omat käsisuojat, en nyt muista minkä mallin. Oisko ollu SE:n tai Adventuren.
KTM 950SM -07
Käsisuojat löytyy KTM powerparts valikoimasta ja hinta oli 55e kun itselle moiset tilasin.
KTM 950 SM
Ihan käytännön syistä kyselen, ulkonäöstä viis. Kuinka paljon nuo tuohon ajoviimaan vaikuttaa? Tänään tuntu ainakin siltä, että sormet täytyy amputoida kun pääsin kotiin. On kyllä hintansa arvoiset jos edes jotain tuulensuojaa tuovat, bonuksena saa sormille fyysistä suojaa?
KTM 950 SM
Meikäläisellä hankintaan vaikutti juuri myös tuo viimalta suojaaminen. Ainakaan ei ole nyt näpit palellu kun eilenkin olin liikenteessä. Oisko hyvät hanskatkin osasyynä. Eipä noista suojista nyt ainakaan missään tapauksessa haittaa ole. Mutuna tuntui jopa vaikutusta vakauteen kun motaria päästeltiin. Mielstäni hintansa arvoiset jokatapauksessa. Ja löytyy myös oranssina.
KTM 950 SM
Tuolta kattelin, että sais tuohon 55 euron hintaan.
http://www.ktmshop.fr/produit....s-Black
Mistäs Japit itse tilasit? Taidanpa kysästä vielä ihan Suomestakin, KTM:n tankkilaukun sain jopa halvemmalla täältä kotomaasta kuin muualta.
KTM 950 SM
Kannattaa tosiaan kysyä ihan lähimmältä KTM myyjältä, sieltä oon yleensä saanu halvemmalla kuin tilaamalla. Käsisuojat maksoi vuosi sitten tasan 50€ (55€ ovh).
Tänään tuli taas ~200km, aika viileetä oli. Käsisuojat ja kahvalämmittimet auttaa todella paljon. Laitoin muuten talven aikana välityksiksi 16/45 ja täytyy sanoa, että on todella suuri ero entiseen. Kuutosta voi käyttää jo alle 100 nopeuksissa ja keula nousee vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Ei ehkä parhaat välitykset motarille, mutta itse tykkään ajella enemmän mutkapätkiä ja hiekkateitä ym. niin eipä haittaa. Huippuja ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta ainakin 2 markkaa ottaa (suljetulla alueella).
KTM 950SM -07
Tässä melkein "SM" päivän reissun jäljiltä, 170km ja suurin osa soraa. Kotarin kahvauojat lisättynä ämpärimuovilla auttaa näin kevään viileissä säissä. Pelkät neopreenihanskat riitää >+5 asteesta kahvalämppäreillä, kun ajoviima ei vaikuta paljoakaan.
![]()
Mitkäs vanteet tuossa on? Itseänikin himoittais toiset vanteet sorallle (pinnavanteilla).
KTM 950SM -07
Noi on 660 SMC alkuperäisvanteet, vähän vaati sovittelua toi takavanne, kun se napa on parisenttiä kapeempi, kuin SE:n alkuperäinen, etuvanne menee sellaisenaan.(juicy @ Huhti. 12 2008,22:47) kirjoitti
Ostin aamusalla oman mustan 950 sm:n. Oli hupaa ajaa hetki +3c lämmössä, sitten pitikin jo vaihtaa kaupunkia - kotilolla.Pääsen hakemaan mopon säilöstä vasta reilun viikon päästä. Saattaahan se olla hauska ajella vielä sittenkin.
Kuvaa en ehkä osaa työpöydältä tänne laittaa... yritän silti. Toisaalta tätä lukevat varmaan tietävätkin miltä ko. paukutin näyttää.
edit: osasinpas
Onneks olkoon loistavasta valinnasta.
KTM 950SM -07
Tuossa olis kuvantynkää sumon pohjapanssarista, vaatii tosin putket yläkautta, mutta lisää reittivalikoimaa mukavasti kun ei tarvi varoa liikaa. Siinä on 8mm PE-levyn ja koneen välissä vielä kumimatto vaimentamassa iskuja.
http://www.bikepics.com/members/skuikka/06950supermoto/
Terve.(skuikka @ Huhti. 16 2008,22:34) kirjoitti
Mitenkäs tuon panssarin etukiinnityksen teit, kun SM:n öljysäiliössähän ei ole noita kiinnityspaikkoja vakiona? Liimasitko siihen kiinnikkeet, vai miten? Öljysäiliön vaihto SE:n säiliöönhän olisi yksi vaihtoehto, joka minulla on käynyt mielessä.
<p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
Siinä on m8 pultit jotka on hitsattu peltilätkään, ja liimattu kiinni, kokeilin ensin sikaa, mutta ei kestänyt, nyt siinä on jotain kemiallista metallia, en muista minkä merkkistä.
Ne etu kiinnityksen reiät kannattaa tehdä soikeiksi ja jättää ne mutterit vähän löysälle niin että se panssari voi vähän elää siinä jolloin iskut välittyy sen kumimaton välityksellä koneen pohjaan, eikä revi sitä öljysäiliötä.
ihan pakko päästä hehkuttamaan kun tänään tulee kotiin uusi ktm 950 sm *On se vaan aikamoisen hauska laite
kyykkypyörän jälkeen![]()
Terve,
Tämän ketjun lukeminen synkkinä talvi-iltoina tuli kalliiksi, oranssi 990 sm on vihdoin tallissa :) Peli kyllä istuu ensimetrien perusteella kuin hanska käteen!
Pari kysymystä mielessä johon en netistä löytänyt vastausta:
- Sopiikohan 950sm:n putket tähän päivitettyyn versioon?
- Onko Wings putkista hyviä kokemuksia tai mitä suosittelette?
- Oletteko löytäneet takalokkarihirvitykselle hyviä korvaavia virityksiä?
T:Onnellinen uusi kotaristi
Kuulemma Akran sliparit, jotka sopii 950SM:ään, ottaisi hiukan kiinni vilkkuihin tässä uudessa, muuten pitäisi sopia. Omalla kilpitelineellä voisi ratkaista tuonkin ongelman. Uuteen malliin Akrat maksaa 2,5t€ kun ne vanhaan maksaa n. tonnin...
suo siellä vetelä täällä
Juu, kyllä tämän ketjun seuraaminen täälläkin tuotti tulosta: musta 990SM kottarainen on viheltänyt juuri ekat 120 km![]()
Akran pöntöt ( 950/990 ) istuu ihan hyvin ja ei osu vilkkuihin, mutta vaikut kyllä saa kyytiä kun db killerit on pakin pohjalla. Mutta kyllä tuntuu aikas rajulta jos hinnaksi Akroille on ilmoitettu 2,5t!! kun kysymyksessä kumminkin on samat rännit kuin 950'ssä.
KTM 990 SM -08
Kiitos tiedoista!
Omat tietoni kuulin kotaria myyvästä liikkeestä, mutta tässähän ne juuri kumottiin. Hintaan en ota kantaa, taitavat vaan yrittää myydä 990iin eri slipareita (Powerparts sivulta kattelin).
suo siellä vetelä täällä
Moro!
Nyt tarttis kesälomareissua varten jonkinlaisen tuulisuojan 950 supermotoon. Elikkä onko kellään ko härpäkettä pyörässään / mistä semmosta vois lähteä kyselemään? Uuteen malliin näyttäis jo löytyvän powerparts sivuilta, mutta tuohon vanhaan ei tahdo löytyä oikein mitään. Laittakaa kuvia, jos jollain on tuollainen pleksi.
Honda cbr 600F -04 -> KTM 950sm -06