Sivu: 22 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 1117:sta
  1. #631
    ^Makeelta näyttää. Tuossa ruoto pystyssä motomeiningissä on sellainen oma, hieman koomisviritteinen tyylinsä muoviluotien seassa. Saatetaan mennä melko vauhtiakin, mutta ei niin vakavissaan, vaan hauskalla fiiliksellä. Superhessut radalla.

    Kyllä toimii, tällä jatketaan ensi kesänäkin.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #632
    Lainaa (Seeber @ Huhti. 20 2011,12:27) kirjoitti
    Tietääkö kukaan missä on 990 SM-T:ssä nopeusmittarin anturi? Oliskohan eturenkaassa, koska pukilla kone käynnissä vaihde päällä ketjuja rasvatessa nopeusmittari näytti nollaa? Eli selviiköhän välityksiä muutettaessa ilman SpeedoHealeria?
    Ainakin 950SM:ssä (ja veikkaan että 990 SM-T:ssäkin) on ajateltu homma niinkin pitkälle että mahdollisesta eturenkaan koon muutoksestakin selviää ihan vaan kertomalla pyörälle uus koko. Kun virrat pistää päälle niin 950:ssä tulee ruutuun hetkeksi numero "17" merkkinä 17-tuumasesta etusesta. Siihen sai jotenkin näppylöimällä sitten pistää uuden koon. Ohjekirjasesta joskus sattu vaan silmään tämmönen tieto.
    MC Mankkaan Peruuttajat
  3. #633
    Lainaa (tekkie @ Huhti. 20 2011,15:48) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Huhti. 20 2011,12:27) kirjoitti
    Tietääkö kukaan missä on 990 SM-T:ssä nopeusmittarin anturi? Oliskohan eturenkaassa, koska pukilla kone käynnissä vaihde päällä ketjuja rasvatessa nopeusmittari näytti nollaa? Eli selviiköhän välityksiä muutettaessa ilman SpeedoHealeria?
    Ainakin 950SM:ssä (ja veikkaan että 990 SM-T:ssäkin) on ajateltu homma niinkin pitkälle että mahdollisesta eturenkaan koon muutoksestakin selviää ihan vaan kertomalla pyörälle uus koko. Kun virrat pistää päälle niin 950:ssä tulee ruutuun hetkeksi numero "17" merkkinä 17-tuumasesta etusesta. Siihen sai jotenkin näppylöimällä sitten pistää uuden koon. Ohjekirjasesta joskus sattu vaan silmään tämmönen tieto.
    Sen renkaan tuumakoon saa vaihdettua valitsemalla mittarista varatankki tilan eli kohdan missä lukee F ja painamalla sekä mode että set nappeja yhtäaikaa noin 10 sekuntia. Sen jälkeen voi valita 21,19,18 tai 17 tuuman välillä.

    Nyt on 4 piikkiä isompi takaratas tilattu 950 smr:ään. Edessä tällä hetkellä -1. Parin viikon päästä saa nähdä tuleeko ajosta näillä asetuksilla silkkaa sikailua, tai no ei se tähänkään asti ihan ajokoulun ohjeiden mukaan oo menny *
  4. #634
    Tällee ohimennen tuli mieleen ku on ollu vähän käyntihäröjä täs viimeaikoina ni mitäs ainetta ootte nyt kipannu tankkiin ku taitaa lukee mopossa että 95/US92 ?
    Lähinnä nyt siis ruiskukoneista kyse.
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  5. #635
    Olen tankannut ainostaan 98:sia ja ei häikkää. Hintaero niin pieni, etten taida edes kokeilla 95:sta.

    Aja tankki tyhjäksi ja tankkaa 98:sia, niin voit verrata miten toimii sillä.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  6. #636
    Kyllä määki sitä vahvempaa (98) sinne oon tän vuoden tuupannu tankkiin kaikkia ohjeita uhmaten * mutta käyntihäröjä on esiintyny silti..Nyt sitte antautu akku tässä viikon aikana.. * Voinee johtua siitäki jos ei saa sytkää kohalleen startissa ja jää jotenki "sekottamaa" kone vaikka käykin mutta epämääräisesti..Kerron käyntihäiriöistä lisää lähitulevaisuudessa kunhan huomenna saan uuden akun käyttöön.

    edit. Juurkin leovincet tilattua kävin miettimää tuon SE:n putkiston sopivuutta SMR:n ja silmämääräsesti katteltuna niin eikös tuo menis "heittämällä" tilalle .. ? *
    SE
    SMR
    ..Houkuttelis tuo kasvava maavara..vai pitääkö mun vaan vaihtaa SE:hen tällä kaudella jo.. *



    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  7. #637
    Joo, hain uuden akun, pidin vajaan tunnin laturissa. Menin sitte pihalle senkanssa ja ihmettelin ku käsi kastu matkalla. Sen enempää murehtimatta tuuppasin patterin paikalleen ja piuhat kiinni. Ihmettelin että mitäs nyt kun akku "pulputti" ilman kuormaa..Nestettä tuli jostain välistä. Ei siinä, yritin silti saada mopoa käyntii. n.5 sekunnin startti, ei lähteny. Hetken päästä uus startti, pyörähti varmaan puoltoista kierrosta kone ja akku oli valmis..Akku irti, yleismittarilla nopsaan piuhoista ettei oo maissa ja sillai. Akku entistä märempi..Hapothan sieltä valu. Hieno päivä. Huomenna pitäis päästä 250km päähän kotiin.. Saa nähä..
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  8. #638
    Vaihdoin putken kokonaan ja jäi ylimääräistä titaania lojumaan... Josko joku halajaa Akran slipareita tai orkkista niin löytyypi tiedot tästä:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=128020
    Akrat lähti jo mutta löytyi mielenkiintoiset sivut jossa näppärä sorminen heebo väsää turbon SM 950'een! Pitkä mutta hyvä stoori kuvineen:
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=656921



    KTM 990 SM -08
  9. #639
    Voihan vattu ja just 2 viikkoa sit tilasin pörinäpöntöt juuroopasta !
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  10. #640
    Mites näiden laukkujen kanssa. Meneekö akrojen kanssa laukkuraudat kiinni ja mitä maksaa kotimaassa alumiinisalkut + n. 40 ltr takaboksi. Ja onko kuinka tuskallista kahdestaan ajella 990:llä?
    990 SM -08
  11. #641
    Lainaa (NinjaSamu @ Kesä. 02 2011,19:18) kirjoitti
    Mites näiden laukkujen kanssa. Meneekö akrojen kanssa laukkuraudat kiinni ja mitä maksaa kotimaassa alumiinisalkut + n. 40 ltr takaboksi. Ja onko kuinka tuskallista kahdestaan ajella 990:llä?
    Samapa tuo. Tänään vaihto pyörä omistajaa
    990 SM -08
  12. #642
    Nyt on kesä kuumimillaan ja ilmeisesti lämpö vaikuttaa myös päähän.

    Olen paikallisen mp-liikkeen pihalla käynyt ihailemassa 990 SMR:ää, kävin koeajamassa myös ja olipahan mukavan tuntuinen peli... kuume ei laantunut, ei sitten yhtään ja nyt on kova ylipuhuminen kotona menossa.

    Mutta... nyt on pieni kysymysmerkki vielä ilmassa, eli kun on tuo puoliso joka myös mielellään tulee kyytiin, niin millaiset oltavat tuolla takana istuvalla on? Onko kenelläkään kokemusta pidemmistä reissuista?

    Ja toinen kysymys olisi, että onko kukaan uusinut penkkiä, joka sopisi paremmin myös takana istuvalle? KTM:n sivuilla sellainen on, mutta siellä oli maininta ettei se sovi R-malliin?
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  13. #643
    ^ Ainakin mulla on vaimo kehunut kyytiläisen oloja, vaikka perussadomasossa ja sadomasoräyhversiossa on tasainen lankku penkkinä toisin kuin sadomasotouringissa. Hyvät kiinnipitokahvat ja matkustajan tapit melko alhaalla, ei tarvi olla polvet suussa. Ainakin mulla vaimo on pahasti allerginen jatkuvalle jyrkälle polvikulmalle.

    Sit jos se ainut kyseenalainen seikka kyydittämisessä, eli penkki vaikuttaa ikävältä, niin eiköhän -t-mallin penkki sovi tuohonkin, ostat sellaisen varaosana.

    Itseäni muuten tuo tasainen lankku penkkinä on häirinnyt nimenomaan rata-ajossa. Persaus ei kovissa kiihdytyksissä saa mitään tukea, vaan jokainen täyskiihdytys on leuanvetoa, joka vaihteita vaihdettaessa helposti johtaa pikku woblauksiin.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #644
    Ainoaa miinus kaksi päällä ajaessa tossa penkissä on se, että kypärät kolisee ikävästi yhteen jos kyydittävä on suunnilleen saman mittainen. *Se kun viettää vielä kuskia kohden. *Kyykyn kanssa ei tätä ongelmaa oo.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  15. #645

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ja toinen kysymys olisi, että onko kukaan uusinut penkkiä, joka sopisi paremmin myös takana istuvalle? KTM:n sivuilla sellainen on, mutta siellä oli maininta ettei se sovi R-malliin? *


    Kyllä siihen ergoseatin saa,vähän tiukempi polvikulma ja kyytiläiselle parempi paikka.
    Ultrafast KTM machine .
  16. #646
    Omassa 07 superdukessa (ajettu ~35tkm) on takarattaassa havaittavissa käsin kokeilemalla pieni välys pyörimissuunnassa, luokkaa 0,5-1mm mutta tuntee selvästi napsuvana kun ratasta heiluttelee. Ratas on kyllä kiinni siinä aluslevyssään, välys on ilmeisesti niissä tapeissa joilla rataskompleksi kiinnittyy. Onko jollekulle tuttu juttu ja lieneekö kuinka vaarallista?
    Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
  17. #647

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Siellä on kumiset vaimentimet jotka on ehkä vähän kuluneet mutta en tiedä onko 0.5-1 mm haitaksi,voihan ne aina vaihtaa.
    Ultrafast KTM machine .
  18. #648
    Itsellä mennyt ne kans. Just vaihdetaan BW:llä
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  19. #649
    Lainaa (Dege @ Kesä. 11 2011,22:56) kirjoitti
    Ja toinen kysymys olisi, että onko kukaan uusinut penkkiä, joka sopisi paremmin myös takana istuvalle? KTM:n sivuilla sellainen on, mutta siellä oli maininta ettei se sovi R-malliin? *
    Itellä edellisen omistajan teettämä modattu SMT:n penkki. Kyllähän tuo omaa ja varsinkin matkustajan takapuolta säästelee. Yksin lähistöllä ajellessa tykkään kuitenkin enempi alkuperäisestä.
    990 SM -08
  20. #650
    Minkä välein näissä menee huollot ja mitä maksaa? Eli lähinnä nyt isommat huollot (venan säätö) kiinnostaa, kun muut voi tehdä itekkin.
    KTM 1290 Super Duke R
  21. #651
    Lainaa (ruupanen @ Heinä. 01 2011,10:17) kirjoitti
    Minkä välein näissä menee huollot ja mitä maksaa? Eli lähinnä nyt isommat huollot (venan säätö) kiinnostaa, kun muut voi tehdä itekkin.
    Taitaa olla 15 000 välein isohuolto. Pienihuolto 7500.. uusissa nuo taitaa olla kasvaneet 10 000 km? ja 20 000 km.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  22. #652
    Lainaa (mattipoeka @ Heinä. 01 2011,11:02) kirjoitti
    Lainaa (ruupanen @ Heinä. 01 2011,10:17) kirjoitti
    Minkä välein näissä menee huollot ja mitä maksaa? Eli lähinnä nyt isommat huollot (venan säätö) kiinnostaa, kun muut voi tehdä itekkin.
    Taitaa olla 15 000 välein isohuolto. Pienihuolto 7500.. uusissa nuo taitaa olla kasvaneet 10 000 km? ja 20 000 km.
    Taitaa olla edelleenkin 7500 km huoltoväli LC8-koneisissa: SMR 2011 Owner's manual.

    RC8:ssa huoltoväli on kasvanut 10 000 kilometriin ja käsittääkseni takautuvasti vuosimallista 2008 lähtien: RC8R 2011 Owner's manual.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  23. #653
    Olisiko jollakin antaa vinkkiä uusista tarroista 950SM:oon?
    Itellä toi pyörä on kokomusta jos ei huomioi KTM tekstin ääriviivoja. Näin syssyllä kun ilmat pimenee ei tahdo pyörää näkyä
    sivulta katseltaessa. Olisi ehkä hyvä saada hieman lisänäkyvyyttä tuohon mopoon.
    Olen muuutenkin ajatellut hieman päivittää kottaraisen jokseenkin tylsää värimaailmaa.
    Been there, broke that!
  24. #654
    Oranssista 3M:n Scotchlite 680 tarrasta nuo oranssit ääriviivat.
    Näkyy ainakin pimeässä kohtuu hyvin, itsellä muutaman millin raita pleksin reunassa joka kyllä näkyy ...
    Ja tuotahan löytyy myös mustana (680-85), joka heijastaa valkoisena.
    Ja löytyy E-merkinnät noista tarroista...



  25. #655
    Lainaa (The engineer @ Elo. 30 2011,09:39) kirjoitti
    Olisiko jollakin antaa vinkkiä uusista tarroista 950SM:oon?
    Itellä toi pyörä on kokomusta jos ei huomioi KTM tekstin ääriviivoja. Näin syssyllä kun ilmat pimenee ei tahdo pyörää näkyä
    sivulta katseltaessa. Olisi ehkä hyvä saada hieman lisänäkyvyyttä tuohon mopoon.
    Olen muuutenkin ajatellut hieman päivittää kottaraisen jokseenkin tylsää värimaailmaa.
    Kysys Crispyltä (crispy at crispydesigns.co.uk), itelle tuli SE:hen tommoset, saa sitten ihan millaiset tarrat haluaa, jos valmiista malleista ei löydy.

    Ja tuolla Duke ketjussa näytti joku laittaneen Crispyn tarrat Dukeen.







  26. #656
    Mainiota! Mitenkäs nuo kotarin omat tarrasarjat? Eikös niitäkin ole saatavilla melko kirjavissa väreissä?
    Saisi pyörään muutenkin hieman enemmän racing ulkonäköä *
    Onko kukaan tehnyt / teettänyt ihan custom tarroja pärräänsä? Miten tuollainen helpoiten onnistuisi?
    Olin jostakin lukevinani että mm. Englannissa olisi
    kaveri joka tekee kyseiseen pyörään (950 SM) tarrasarjoja
    enemmänkin kuin harrastuksena.

    Mainiota Pete. Kerkesit vastaamaan kysymykseeni ennen kuin kerkesin sen kirjoittaa Kiitoksia



    Been there, broke that!
  27. #657
    En ihan helpolla löytänyt keskustelua tästä, joten kysytään nyt jos jollakin on kokemuksia / tietoa.
    Eli ongelmana on palaneen käry * *Mulla siis 950SM josta on märällä ajaessa alkanut nousemaan palaneen käryä.
    Kyse ei nyt ole ihan normaalista sadekelin lämpenemisen hajusta vaan pärrä haisee prikulleen samalta kun nuotio kun sitä yrittää sytyttää *
    Onko kokemuksia mistä haju tulee tai miten sen saa loppumaan * *
    Entäs millaisia öljyjä ootte koneessa käyttäny tai onko niillä edes mitään eroa? Mulla jostakin syystä kotka syö vähäsen oljyä, tosin on aika yleistä kuulemma?
    Olen kiitollinen kaikesta avusta ja mielipiteistä *
    Been there, broke that!
  28. #658
    Lainaa kirjoitti
    Mulla siis 950SM josta on märällä ajaessa alkanut nousemaan palaneen käryä
    Haiskahtaa oikosululta.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  29. #659
    Oikosululta haisee. Tankki sun muuta irti ja johtosarjan tarkastukseen. 690 endurosta oli eräältä kaverilta tuolta kurapyöräsivun puolelta, hankautunut useasta erikohdasta paskaksi. Osittain johtunut tärinästä, mutta koko johtosarja oli vedelty tehtaalla mitä erikoisimmista väleistä ja nippusiteillä kiinni. Muistaakseni myös ruisku meni paskaksi tässä samassa tapauksessa. Ja ihan omaan laskuun sai korjata.
  30.  
  31. #660
    Onko kaikki talviunilla vai kiillottamassa pyörää kun on hiljaista täällä.
    Omaan kottaraiseen pitäisi talven aikana tehdä seuraavaa.
    Säätää kaasarit kun nyki syksyllä, tasakaasulla ja pienillä kierroksilla nyki.
    Onko kenelläkään kokemusta hiilikuitu vanteista? Jos sellaiset laittaisi tai jotkin muut kevyet. Voisi tulla vielä parempi ajettava. Jos joillain linkkiä johonkin mestaan, niin olisi hyvä.
    Ohjaus iskunvaimennin olisi tuohon hyvä, joten sen asennus edessä. Tähän myös ideoita mikä olisi hyvä.
    Pyörän peräpäätä olen katsellut ja tullut siihen tulokseen että kaipaa lyhennystä. Joten jos heti satulan jälkeen vietäisisin poikki. Tällöin tulee ongelmaksi vain äänen vaimentimet, pitäisi lyhentää todella paljon. Myös yhtä äänen maimenninta olen tuumaillut tyyliin RC. Tulisi varmaan kevyempi. Painopiste alemmaksi.
    Kommentteja ja ideoita voi antaa.

    PS. Pyöränvaihto kuumetta pitää jollain konstilla hillitä.
    Viimeksi muokannut: apktm; 14.01.2012 klo 00:46.
Sivu: 22 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen