Paljon porukalla on 950SM vienyt bensaa noin "normiajossa"
Tuntuu aika jäätävältä toi kulutus ku alle 150km syttyy bensavalo.
Kaksi viimeistä tankillista mennyt 8,5l/100km. Tuntuu älyttömän suurelle kun entinen K6 1000gsxr meni melkein puolet tehokkaampana noin kuudella litralla/reilulla kuudella, oli täysputkea ja säädetty.
Täytyy varmaan penkkiin varata aika ku tuntus ett käy liika rikkaalla ku helposti sammahtelee välillä kaupungissa.
Mitenköhän tälläisen kaasarimopon penkitys, vaikeampi ehkä saada hyviin säätöihin, mut maksaako saman verran kuin ruiskupelin penkitys ja säätö?
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Aika kova on kulutus, mulla menee 7.5L/100km mikä on mielestäni kova kulutus sekin Fasu 1000 kulutti kaasarivehkeenä 6.7L/100km ja tehoja oli 30hp enemmän.(contest @ Touko. 16 2010,14:30) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Mulla heiluu 6-7 litran välissä satkulle kulutus. Tosi kuumilla keleillä menee alle kuudenkin. Mut pyörä on tosiaan 990.
Kyllä contestin moto varmaan vähän säätöjä kaipais...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Täytyypä varata takuuhommiin aika BW:sta, siellä uutena laitettu akrat kiinni ja "säädetty" näköjään tosi hyvin
Jos sais siellä suurinpiirtein säätöhin ja sit penkkiin. Kyllähän tuo sit selvästi vie enemmän ku pitäis.
Oliko huntterin mopossa kiinni akroja tmv? Ja onks säädetty penkissä vai ihan vakio
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Vantaan BikeWorldissa mullakin aikanaan säädetty kaasarikawa liian rikkaalle putkenvaihdon jälkeen. Seurauksena pari litraa satkulle kovempi kulutus ja matalilla kierroksilla pahasti nykäisevä tehokäyrä.
Sinne vaan rutisemaan.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Pyörässä on akran vaimentimet ja on kuulemma säädetty penkissä edellisen omistajan mukaan,sammumis ongelmaa en ole huomannut kilsoja on vasta 650km itsellä alla.(contest @ Touko. 16 2010,14:56) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Muutaman SE:n olen säätänyt ja pykälää suuremmat pääsuuttimet (160/165), neulaa pari pykälää ylöspäin ja seosruuvit n 2 kierrosta auki tuntuis toimivan aika hyvin. Tosin ne on vaan persdynolla mitattu, mutta noilla kulutukset tuntuu olevan siellä 6-7 litran välillä hiukan kaasun asennosta riippuen.
Soittelin tänään Raisioon BW:hen. Huollosta suoraan kyselin että miten on ko. kampe säädetty kun sieltä ostettu. Vastasivat että pelkät neulat nostettu pari pykälää ylöspäin, suuttimia ei vaihdettu ollenkaan! Ja eikös tämä jotakuinkin kuulu kuvioon jos ostetaan putket ja säätötyö pakettina... Huollon kommenteilla joita tänään kuuntelin, hankitaan varmaan lukuisia uusia asiakkaita. "Ei mee enää takuuseen ku et ole eka omistaja", "et voi enää vaatia takuuseen ku on jo kesän ajettu", sekä ajotyylillä voi saada kulutuksen noin suureksi, ei varmaan edes radalla.
Meinasivat etteivät ilmaseksi enää ala suuttimia vaihtamaan, kun eivät saa siitä mitään korvausta ja on niin suuri työ. No en tähän kyllä tyydy ja kysyin paikan vastaavalta, sovittiin että vien pe pyörän koeajettavaksi ja katsotaan sit lisää. Jotenkin vaan tuntuu että koeajon jälkeen kommentti on; hyvinhän tää toimii ja kulkee, ei tää mitään säätöä tarttee *
Katsotaan nyt mitä ne keksii selityksiä. Penkkiinhän se on kuitenkin vietävä kun on sliparit laitettu, ei tuu mikään mopoviritys. Tuntuu vaan aika vastuuttomalta myydä putki/säätöpakettia, kun sitä ei edes penkitetä, joka olisi olennainen osa onnistunutta säätötyötä...
Odotan perjantaita innolla, lähtökohtana on että suuttimet saataisiin vaihdettua. Ja sitten myöhemmin penkkiin viilaamaan viimeiset irti.
Tosin kellekään ei enää ole suuri uutinen jos BW:ssa jätetään sovittuja ja huoltoon kuuluvia asioita tekemättä, mut rahastaa kyllä osataan. Kurjaa vaan kun takuun takia on pakko käyttää näissä merkkipaikoissa vielä tämän kesän yli. Itse tehden saisi työn laadun ja tarkkuuden vaan paljon paremmaksi ja vieläpä ilmaiseksi.
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Virhevastuu pätee sanovat ne liikkeessä mitä vaan. Kannattaa unohtaa kokonaan sellainen sana kuin "takuu". Kyse on virhevastuusta.(contest @ Touko. 17 2010,19:34) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ärrä näytti liian hienolta, niin päätin hieman rumentaa sitä laukkusetillä.
Onkos kellään muulla lähtenyt pinnoitteet kuoriutumaan koneen poskesta? Itsellä peukalon kokoiselta alueelta hilseillyt irti.
(helppis @ Touko. 18 2010,16:57) kirjoitti
No kukin tietysti tarpeen mukaan... Ei ole pinnoitteet kuoriutunut, mutta luin vastaavasta UK KTM- forumilta - katsotaan löytäisinkö vielä sen stoori
FXSB & ZX10R
En ole koskaan tuolla huollossa käyttänyt mitään mutta jotain neuvoja olen kyllä saanu, joten ei valittamista. Itse tässä vasta pari kk sitten havahduin asiaan että Turkuunkin on tullut virallinen KTM-huoltamo.(contest @ Touko. 17 2010,19:34) kirjoitti
990 adv, VF750F, ZX-12R
Mulla vois olla tommonen suht vakio '09 990 smr myynnissä.
1000
Epidemia on siis tartuttanut taudin sinuunkin...(Hannula @ Heinä. 22 2010,12:13) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
^Tuntuu olevan liikenteessä tälläistä kottaraisesta luopumista.![]()
Superbike #7
Mutta minä en vaihda. Juuri kaasareihin suuttimet vaihdettu sekä synkattu, tää on aivan mahtava laitos!!! Luulin että nuo 16 - 44 välit tekevät tästä hauskan, mutta sitten se hauskuus alkoi kun sai oikeat säädöt koneeseen.(Nitrous @ Heinä. 22 2010,15:39) kirjoitti
Ensi talvena kannet ja nokat vaihtoon,jos budjetti antaa myöden, niin riittää hauskkuutta taas seuraavaksi 3 vuodeksi *![]()
KTM 950 SM R -07
Niinhän sitä itsekin tuosta Super Dukesta ajatteli vielä pari viikkoa sitten, mutta kummasti se mieli muuttui 20 min aikana kun kävi raaseria kokeilemassa apparalla.(ktm-ana @ Heinä. 22 2010,18:44) kirjoitti
Superbike #7
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=11&t=17222
Tuossa voisi olla ajatusta SM:ään. Saisi vähän kaasuunvastaavuutta kasin uneliaaseen luonteeseen
En ole mitenkään kytköksissä noihin kaasareihin, mutta harmitti kun olin juuri myynyt superenduron pois kun nuo tuli myyntiin.
Nitrous,
Käys vielä kokeilemas SuperTuken Super Dukea, johon on säädetty alusta, ohjausiskari ja kunnon renkaat.. herrajumala, että se menee ku juna..
ihan täysin eri pyörä, kuin mitä oma Super Duke. Lähtee nimittäin oma pyörä säädettäväksi samantien..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ei uskalla enää, ettei rupee harmittamaan. On meinaan tuo K7 jo tallissa.(mattipoeka @ Heinä. 23 2010,01:24) kirjoitti
![]()
Olisihan tuosta Dukesta säätämällä varmasti saanut paremman ratapelinkin, mutta suurin yksittäinen tekijä Duken huonouteen rata-ajelussa on jotenkin väkinäinen ajoasento. Ei vaan saa kropalle oikein tukea varsinkaan jarrutuksissa. Aika hyväksi ajoasento parin vuoden aikana ehti hioutua, mutta ero kyykkyyn on kuin yöllä ja päivällä.
Super Duke on kyllä ehdottomasti paras yleiskäyttöpyörä millä olen ajanut. Tällä kertaa vaakakupissa painoi enemmän rataominaisuudet kuin mikään muu.
Superbike #7
Mites kokeilitko säädettäviä jalkatappeja ja korotuspaloja tuohon ohjaustankoon?Kyllä se kyykky tieten parempi on, kun tuohon hommaan tehty, mutta kyllä tuosta SD:stäkin todella hyvän laitteen tuonne saa
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ohjaustangon korotuksen sijaan radalla olisi mielellään laskenut tankoa reilusti. Varsinkin vakiotanko on liian korkea ja liikaa taivutettu omaan makuun. Pienen kaadon jälkeen vaihdoin orkkistangon suoraan ja matalaan krossitankoon, jolloin ajoasentokin parani radalla hieman. Tietenkin paras vaihtoehto olisi klipareiden asentaminen Super Duke Battle tyylisesti, mutta katukäyttöä ajatellen aika epärealistinen vaihtoehto.(mattipoeka @ Heinä. 23 2010,09:36) kirjoitti
Jalkatappeja olisi minun pituiselleni pitänyt nostaa hieman vakiota ylemmäs. Vielä ei kallistusvarat tulleet vastaan, mutta ulkokurvin puoleinen jalka ei roikkuessa kunnolla yltänyt tapille, mikä osaltaan hankaloitti ajamista.
Kyllähän tuo iso Duke on vakiokuosissakin hyvä laite radallekin, mutta omaan makuun olisi pitänyt tehdä niin isoja muutoksia, että helpompi vaihtoehto oli vaihtaa kyykkyyn. Sattui vielä mukavasti löytymään suht valmis paketti radalle, niin ei kauan tarvinnut vaihtoa miettiä. Jos rahaa olisi kahteen mopoon, olisi tietenkin kannattanut pitää Duke käyttöpyöränä ja ostaa radalle kilvetön. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa.
Superbike #7
950 Supermoto sammuu kytkettäessä vaihde silmään (seisontatuki ylhäällä). Kytkinvivun asentoa muuttamalla tilanne korjaantuu. Kytkinöljyn taso on reilusti alle suositusrajan. Voisiko ongelma johtua siitä? Lisäksi kun on saanut ykkösvaihteen silmään kytkinvipu alhaalla, ei vaihdepoljin suostu liikkumaan ylöspäin. Tämä siis moottorin ollessa käynnissä. Auttakee
Kytkimessä on liene kytkin, sähkö sellainen, liittyen tuohon jalka alhaalla ajeluun.
Sen kunto ja toiminta kannattanee tarkistaa.
Samoin kuin kytkimen työsylinterin.
Mäntä murtunut ja/tai o-rengas tiiviste sökö.
Ihan ensimmäiseksi kannattanee kytkin ilmata ja lisätä öljyä.
Jos öljy haviää käytössä ja kutkin lopettaa toiminnan niin työsylinterin vaihto edessä suurella varmuudella...
Kiitos, kerrattaisko tässä vielä miten se kytkimen ilmaus meni *
edit. Miten hankala projekti se työsylinterin vaihto on?
Eikös LC8:n kytkyttimessä ollu joku "lapsonen" että siellä rakennelmassa kun on se kuula-tappi systeemi(työsylinterinpäässä?) niin tuppaa kulahtamaan ja halvaannuttaa kytkimen (lue:ei irrota) ( ? ) joku alumiiniosanen sielä. Huhupuheita mutta kaverin 990 superendurossa vaihdettu ainakin vahvempaan seosmetalliin.
Ja ohimennen päivän keksintöni, tosin ei kannata toteuttaa jos on olemassa kosteuden uhka.
120km lenkki ja jokasortin maastossa. Yllätyin kyllä pysyväisyydestä *(noksun autoteline imukupilla tankissa,n97mini kulki näppärästi ja navigoi mettäteitä siinä.) Reitiltä
KivaTyöntääMettässä 990 SmR
Yamahaha WR200
Tuollainenkin mahdollisuus on, ilmeisesti alkuperäinen osittain alumiininen tanko korvataan "rautaisella".(Cervatore @ Elo. 06 2010,22:05) kirjoitti
Tosin tuo työsylinterin pettäminen taitaa olla yleisempi vika noissa?
950 info sivun listaus noista tyyppiviosta/korjauksista...
Juurikin tätä hain. Onneksi porukasta löytyy aina joku viisaampi ja vihkiytyneempi![]()
KivaTyöntääMettässä 990 SmR
Yamahaha WR200
Miten pirun korkeelle noissa Super dukeissa / motoissa nousee lämmöt? Kaverilla oli duke koeajossa ja ihmeteltiin jo silloin, et eikö tässä ikinä lähe flekti päälle.. Sammutettiin, kun ei enää uskallettu käyttää ja lämmöt huiteli jo pitkällä toista sataa.
Tässä supermoton näytössä komeilee 180 celsiusta. Se ilmeisesti maximi? http://www.nettimoto.com/ktm/supermoto/981612
KTM 1290 Super Duke R