Jooh, ylivuotisethan on halvempia. Saahan noita käytettyjä kuudella tonnilla, eli se tarkottaa että super duken käypänen hinta on kuus tonnia ja voidaan sitten olettaa ettei se rc8 patainenkaan varmaan yli kymppiä VOI maksaa.(Nitrous @ Joulu. 18 2009,21:34) kirjoitti
Ylivuotinen on kuitenkin uusi, ja tässä tapauksessa vieläpä täysin samanlainen pyörä, koska viimeiset uudistukset perus Dukeen on tullut -07. Sitä paitsi pitää muistaa, että OVH ja toteutunut kauppahinta ovat eri asioita.(Le Motard @ Joulu. 19 2009,00:41) kirjoitti
Edit. Voisin melkein lyödä vedon, että tuo ehdottamani 17k€uuden Sduken hinnaksi on lähempänä oikee ovh:ta kuin tuo sinun ehdottamasi 25k€.
Superbike #7
Ylivuotinen on ylivuotinen ja uusi on uusi. Miksi muuten pyöriä kaupataan vuosimallien perusteella, eikö olisi sama ilmoittaa vaan vuosi, milloin on tullut muutoksia?(Nitrous @ Joulu. 19 2009,00:59) kirjoitti
Siinä olet varmaan oikeassa, että uusi SDuke maksaa 17, niinkö se noin maksaakin jokaisen KTM jälleenmyyjän sivuilla. RC8 patainen uusi nakupyörä on aivan taatusti kalliimpi.
Millä akulla tuo 950 LC8 pata lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä? Edellinen omistaja oli ostanut myyntiakuksi bilteman halvimman mahdollisen (8A todennäköisesti), eikä se siedä lainkaan pakkasta + virtaa riittää vain yhteen starttaukseen.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
..ja edellinen omistaja myös mainitsi myyntihetkellä, että siinä on Bilteman pikkuakku jolla mopo toimii normikeleillä. Taisi olla ainut Bilteman akku joka siihen mahtui. Edellinen akku oli Exide, hinta ~80€ joten ajattelin, kun akku sippasi 10kk käytön jälkeen, että ennemmin kannattaa laittaa vaikka kolme Bilteman akkua kuin yksi "kunnon" akku.(Tctic @ Joulu. 31 2009,18:07) kirjoitti
-Timo
Ei herneitä, tämä oli kyllä tiedossa.Ensimmäisen kerran akku temppuili syksyllä kun lämpötila oli muutaman asteen plussalla. Koko talven akku on ollut ctekin perässä ja silti siinä ei riitä virtaa 5oC pakkasella, joten minun käyttööni se ei ole soveltuva. Seuraava akku on Yuasa YTZ14S, maksoi mitä maksoi.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Jep. Ei lähde myöskään 12R bilteman akulla (12Ah geeli) jos asteita on ollu alle 10 yöllä. Muuten toimi ok. Yasan laitoin tilalle ja nyt toimii säällä kuin säällä.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Vanha FZR1000 imaisi sisäänsä Yuasan tilalle tommosen Biliksen 14 amppeerituntisen geelimötikän ja toimi kuin unelma. Eikö 12R:ään tosissaan isompana pyöränä mahdu isompi?(sjobbe @ Tammi. 05 2010,09:15) kirjoitti
Mulla on aika tuore pyörä mutta 950 LC8 kuitenkin. Oikeen ihmettelin kun muuttokiireiden yms. takia mopo seiso parkkiksella vaihtelevassa syys/talvisäässä n. 1½ kk tossa marras-joulukuun huiteilla ja sitten kun sain aikaseks pikkupakkasella vietyä sen talvisäilöön niin starttaskin ilman mitään vaikeuksia ekalla yrittämällä. Olin jo kaapelit kaivanu auton perästä valmiiks mutta ei ollukaan tarvetta(Tctic @ Joulu. 31 2009,18:07) kirjoitti
Yuasan akku siellä muistaakseni on penkin alla.
Tästä tuli mieleen että jos virta on vähän vähissä niin mun mielestä on aika tyhmä ominaisuus että toi SM polttaa ajovaloa startissakin. Useimmat autot ainakin osaa sammuttaa ajovalot startin ajaks, että virtaa riittää sinne missä sitä tarvitaan...
MC Mankkaan Peruuttajat
En ole tullut katsoneeksi, mikä 950 SE:n vakioakkuna on mutta sillä tuntuu lähtevän vielä -15 asteesta ilman apuvirtaa vaikka olisi ollut parkissa päiväkausia.
Nyt on yuasa tilattu. Löytyi Briteistä lähes puoleen hintaan siitä millä sen olisi saanut Suomesta. Toivotaan, että sm herää tuolla talviunestaan...(Tctic @ Tammi. 05 2010,09:02) kirjoitti
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Taitaa olla isoissa Kotareissa kaikissa vakiona Yuasan YTZ14S, joka on speksien valossa kokolailla paras tämänhetkisistä prätkäakuista. Ei taida yli tuon 230CCA käynnistysvirtaa antaa mikään kilpailija.(Ande749 @ Tammi. 08 2010,19:23) kirjoitti
Pitäisi jossain välissä koittaa tuota Trumpetissakin ja katsoa käynnistyykö pirteämmin.
Mistä tilasit? Paljonko toimituskulujen kanssa tuli hintaa?(Tctic @ Helmi. 06 2010,18:07) kirjoitti
Sama kiinnostaa minuakin. Voisi heittää tuolla MGM:n akulla vesilintua jos jostain löytyisi edullisesti tuo Yuasan akku.(Talttapää @ Helmi. 06 2010,18:39) kirjoitti
Superbike #7
120526657217
Tuolla numerolla löytyy ebaystä ja hetki sitten oli vielä 3kpl jäljellä. Hintaa taisi tulla noin 88€, riippuen vähän millä kurssilla luottokorttia laskuttavat.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Kiitti, pitääkin laittaa tilaukseen.(Tctic @ Helmi. 06 2010,20:02) kirjoitti
Superbike #7
On kyllä halpaa. Jopa niin halpaa että alkaa skeptikkoa epäilyttää onko kyseessä joku kiinanmiehen bootleg-kopio?
Kiitoksia akkuvinkistä. Tilasin juuri 2kpl. Noin 165e oli yhteensä postikuluineen.
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Hondan logoilla nuo näyttävät olevan, mutta herra yksin tietää mistä ovat kotoisin. Aivan sama sinänsä jos vain toimivat ja ovat aitoja.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Akut tuli eilen. Ihan aidolta Yuasalta näyttää. Hondan varaosanumerot laatikossa (ja logot itse akussa).
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Minullekin oli ilmestynyt paketti portaille. Pitää ladata akku ja kokeilla vähän lauhemmalla kelillä saada s&m käyntiin.
Edittiä. On tämä kyllä ihan anaalista, aina on pyöräkuume päällä vaikka tallissa on juuri sellainen pyörä mitä halusinkin. Nyt tekisi mieli hommata 690smc / 690enduro tuon tilalle, että pääsisi talvella jääradalle ja kesällä metsään. Ikinä ole mihinkään tyytyväinen!
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Lisää tyhmiä kysymyksiä. Mitkä ovat parhaat yleisrenkaat s&m:ään? Hyvällä tuurilla eksyn kesän aikana pari kertaa radalle, mutta muuten ajo on pitkää matkaa ja mutkatietä. Michelin Pilot Road 2 kiinnostaisi, mutta ne on hemmetin kalliit verrattuna esim. Pirelli Diablo Corsiin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Hemmetin kalliit? Minkä liikkeen hinnoittelun mukaan? Itse laitoin tänä talvena 990smään taakse Pilot Road kakkosen ja eteen Pilot Power 2ct:een. Ainakin Road kakkosten km-kestävyys on hyvä, ja muutenkin kokemukset ko. nakista ovat mulla hyvät.(Tctic @ Helmi. 23 2010,08:06) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
£150 Diablot ja £228 Pilotit. Melkein vois kokeilla tuota power 2ct + road 2 yhdistelmää itsekin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Juu kottaraisella ei ko. yhdistelmästä ole kyllä kokemusta. Keväämmällä näkee...(Tctic @ Helmi. 23 2010,10:06) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Epäilen, että tuolla yhdistelmällä molempien renkaiden kestoikä on sama. SD:ssä 2CT kestää edessä sen 15tkm ja takana 8-10tkm, joten tuo Road 2 pyörinee takana ainakin tuon 15tkm. Pito 2CT:llä kadulla on pirun hyvä kylmälläkin ilmalla.(wekkuli @ Helmi. 23 2010,13:18) kirjoitti
Superbike #7
Juu, mulla oli sama kombinaatio MV Brutalessa ja hyvältä tuntui. Tuo yhtaikainen loppuun kuluminen mullakin ollut vähän ajatuksena, varsinkin kun takanakki kuluu varmaan supermotossa vähän vauhdikkaammin, kun takapää luisii aika usein. Mutta muuten meikäläisen ajotaidot on nyt sellaista semikokenutta kaliiberia, että kohta tulee varmaan joku ratakettu neuvomaan, että ei niillä pilotroadeilla mitään tee....
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Minulla tuntuu olevan kyselyikä, mutta jospa ette pahastu. Mitä täytyy tehdä, että adventuren 18/21" vanteet saa sopimaan sm:ään? Pääsisi paljon helpommalla jos olisi talvea ja jäärataa varten toiset vanteet ja renkaat.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
En osaa sanoa, minkälaisia soviteholkkeja tai muita kilkkeitä enskakoon vanteita varten mahdollisesti tarvitsisit mutta on syytä ensin selvittää, mahtuuko 21-tuumainen eturengas pyörimään osumatta syyläriin kun keula painuu sisään esimerkiksi kovassa jarrutuksessa. Uskoisin, että pyörivä jäärata- tai enskanastarengas osuessaan syyläriin tuo hymyn varaosakauppiaan huulille...(Tctic @ Helmi. 24 2010,09:37) kirjoitti
Käsittäkseni tuollaista ongelmaa on ollut kun muutellaan pyöriä motosta enskaan päin.
Tuota 21"/18" vanteiden laittoa tuli tutkittua pari vuotta sitten. Ensinnäkin Adventuren takavanne on sen verta leveä, että sille ei kovin lajaa valikoimaa nappularenkaita löydy. Toisaalta SuperEnduron vanteet ovat muutenkin vähän enemmän maastoajoon suunnitellut, joten mielestäni kannattaa haaveilla ennemmin niistä.
Varsinainen tilanne SM:n kanssa on se, että siihen pitäisi vaihtaa takahaarukka ja pidemmät etuputket, että mahtuisi isot renkaat pyörimään. Jos ottaisi SE:stä nuo etuputket ja haarukan, niin tilanne paranisi jo paljon. Tosin edelleen SM:n jyrkemmän keulakulman takia 21" etunen saattaisi tulla jousituksen pohjatessa turhan lähelle syyläriä ja öljysäiliötä. Itse vedin tästä sen johtopäätöksen, että pitää tyytyä ajelemaan näillä mitä löytyy. Yksi vaihtoehto on hommata SE ja siihen motovanteet.
Jos oikein helpoksi haluaa jäälle ja talviajeluihin lähtemisen itselleen tehdä, niin hommaa talliin toisen pyörän.
<p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
Tätä minä vähän pelkäsinkin. Eli järkevintä on hommata kakkospyörä. Harmi sinänsä kun 950:ssä olisi ainakin riittävästi paukkua jäälle.(JoukoWho @ Helmi. 25 2010,13:36) kirjoitti
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!