Tais sitten värjäytyä silmälasien linssit kerralla oranssin sävyyn. Samanlainen surkeus kävi itelle, kerran koeajolla ja pakko se oli saada. Siis ADV.(Hannula @ Touko. 24 2009,23:10) kirjoitti
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Ei tietoa noiden ristiinsopivuudesta, mutta ite ruuvasin pyörään acerbiksen dual road -käsisuojat. Ovat jämäkät ja laadukkaan oloiset. Kiinnitys vain tangon päätypuolelle, ei tarvi tapella sopivuuden kanssa sisäpuolella. Se on noitten letkujen, johtojen ja stongan paksuuden ja asennon kanssa aina semmosta virittelemistä että saa sopimaan. Pelkkä päätykiinnitys mahdollistaa sopivuuden tuleviinkin pyöriin, eli seuraavan kerran kun vaihtuu pyörä niin kädensuojat lähtee mukaan. Hillityn olosina sopivat katupyöräänkin, mielestäni nuo on paljon tyylikkäämmät kuin mitä nuo räikeän oloiset crossi- ja moto-kädensuojat yleensä ovat.(samppy @ Touko. 22 2009,18:26) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
mistäs noi hommasit, siis käsisiojat,pitääkö tilata vai kuka myy pääkaupunki seudulla?
Jämsässä minimoto kisoissa kun oltiin niin paikalla oli 950sm johon omistaja oli hieman kanssa lisäillyt tavaraa. han fiksun oloisia modauksia, superendurosta "hugger" sopii suoraan ja suojaa konetta ettei ole kurat koneen päällä ja eteen oli lisännyt super dukesta etulokarin, ei lennä enään lamppuun ja naamalle kurat samallalailla kuin ennen.
^Nakkilan pyörä ja mopohan noita myy, Konalassa. 98e tai jotain sinnepäin joutu tinkimisen jälkeen köyhtymään. Halvempiakin ratkaisuja löytyy, mutta on noi mun mielestä sitten paljon laadukkaamman olosetkin kuin hinnat alkaen -muovilärpykät.
Kädessä puntaroiden arvioin, että tuo suojussetti kiinnikkeineen painoi apaut saman kuin tankopaino, joten punnukset sai jättää tallin hyllylle huilaamaan. Ei ilmaantunut ylimääräisiä tahi häiritseviä tärinöitä tankoon.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kokeilitko SMT:tä? Entä joko tilasit?(Hannula @ Touko. 24 2009,23:10) kirjoitti
Morjens vaan. Minähän se siellä Jämsässä olin. Pari sanaa tuli vaihdettuakin aiheesta. Pyörästä on kuva tuolla "Mallikartoitus" -ketjussa.(Marsu @ Touko. 25 2009,14:02) kirjoitti
<p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
En kokeillut, ärrä oli ostoslistalla ja semmoisella on nyt eka tankillinen ajeltu. Ei tarvinnut edes tilata, siinä oli yksi liikkeen pihalla laatikossa joutilaana.(ano @ Touko. 25 2009,22:24) kirjoitti
1000
Tommonen metsäkoneenpuolikas motona antaa ihan uusia perspektiivejä ja avartaa maailmaa. Sillä saattaa eksyä paikkoihin joita ei tiennyt olevan (enää) olemassakaan. Tänään kävin huvikseni kottaraisella katsomassa miltä Maailman nopeimman kansakunnan moottoriurheilupyhätössä näyttää. Saanpahan elvistellä isukille ajaneeni supermotolla kierroksen Keimolan moottorirataa.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ainoa moottorirata mitä olen pyörällä kiertänyt... *
Oli aika jännä fiilis parin aamuöisen tarkistelu ja varmistelu kierroksen jälkeen ajaa kottaraisella sitä pääsuoraa ns. torvi auki... *
Vieläkö rata oli kokonaan ajettavissa?
Jotenkin sain käsityksen että siellä olisi jo tehty maansiirtotöitä...
Vai oliko vain se palaneen rengasvaraston pinta kuorittu siitä tornin naapurista?
Muistitko/löysitko mini-keimolan *
Ja gps:n muistiin jäänyt profiili...
![]()
Täysin ajettavissa oli vielä koko kierros. Ihan rauhallisesti minä kyllä pääsuorankin vedin, sen verran hyvin nuo "rastit" rynkytti, siinä käy katuvanteita sääliksi. Mini-Keimolaa en hokannu, missähän kohtaa se on?
Rengasvarastoa tai palanutta maata en tuolla nähny, joten kai ne on pois kuorittu.
Vähän joka puolelta minä haeskelin että mistä tuonne pääsee ja pari vaihtoehtoa löytyi. Aika hyvin on pääsy radalle "tukittu". Katupyörällä tuonne ei kyllä ole mitään asiaa. Supermotollakin otetaan pari kevyttä pohjakosketusta ennenkuin ollaan perillä.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Se pienempi "rata" löytyy/löytyi varikon eteläpäästä.
Tarkemmin kun tuota sun kuvaa katsoo, niin näyttäisi siitä tornin vierestä aitaa ja maata puuttuvan...
Rengasvaraston palosta...
Ja radasta yleensäkin.
Jotenkin tuon Keimolan muodot täsmää Motoparkin rataan.
Motopark
Onkohan sama suunnittelija tai jotain muuta historiaa takana?
KTM SD -06
Minun ostoslistalla oli smt, mutta kun tarkemmin tutkin, niin siinä luki adventure. Huomenna pitäsi käydä hakemassa.(Hannula @ Touko. 25 2009,23:40) kirjoitti
Nyt on testattu 950 SM:n matkaominaisuudet. Norjassa 10 päivää ja 4000 km. Sopii hyvin Norjan mutkapätkille, mutta kyllä Ruotsissa vesisateessa tuli jorma ottaan. Niille teille vesisateella ei taida tosin sopia mikään pyörä.
Kamat oli Kotarin omassa tankkilaukussa ja pitsaboxissa takana.
Prkl tollanen pitää saada(Turder @ Touko. 05 2009,12:50) kirjoitti
Onkohan jollakin kokemusta kyseisestä pyörästä? Ei viitsisi ihan mahdollisen koeajon perusteella lähteä ostamaan kun motoista ei ole kokemusta. Miten huolto, saako joka vklp venttiileitä säätää ja öljyjä vaihdella joka ajon jälkeen?
Toinen vaihtoehto ois Duke III:n mutta oishan toi isompi aina hauskempi, vai onko?![]()
No ompa outoa, ite tulin kans eilen viikon reissulta samaisesta vuonojen maasta, samojen ruotsin vesisateiden läpi, 950 SM:llä?!(samppy @ Kesä. 13 2009,19:09) kirjoitti
Ei sit satuttu samalle viikkarin laivalle?
No mut joo, reppu selässä, kamat huoltoautossa edessä, kivaa oli paitsi motareilla. Kilsoja ei tullu kyllä ihan noin montaa.
MC Mankkaan Peruuttajat
7500km välein pikkuhuolto (öljynvaihto) ja 15tkm välein isompi huolto, jossa venttilinvälysten tsekkaus.(SB2 @ Kesä. 14 2009,21:44) kirjoitti
Tosin jos haluaa niin saahan ne öljyt ja venat hoitaa kerran viikossakin.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Tulin Finnlinesin laivalla Naantaliin, joten eri laiva. Mun kanssa samassa porukassa oli toinenkin 950 SM, joten tais Norjan kotaritiheys tuplaantua. Muuten ei paljon oransseja pyöriä siellä näkynyt.(tekkie @ Kesä. 14 2009,22:19) kirjoitti
Rohkeasti vaan kauppaan tilausta tekemään. *(SB2 @ Kesä. 14 2009,21:44) kirjoitti
Oman r:n mittariin kertynyt 1500 km ja en nyt parin minuutin miettimisellä muuta negatiivista keksinyt, kuin märällä kelillä selän kuraantumisen.
Alusta loistava, jarrut upeat, mutkiin taittuminen SV:llä ajelun jälkeen jotain ihan käsittämätöntä... Toimii yllättävän hyvin soralla, vaikka vakio rengastuksena Pirellin Dragon Supercorsa Prot.
Eka huolto tosiaan tonnin kohdalla ja maksoi 150 eukkoa, josta öljyjen osuus 75 e.
Ei tosiaan pahemmin eroa ärrättömään. Monoblockit edessä, käsittääkseni 1,6 kg kevyemmät vanteet, hieman eri alusta, tankin tilavuus pienempi ja tietty ulkonäkö.
Bensavalo syttyy n. 200 km kohdilla, eli menovettä vie n. 6 l/100 km.
Pitää keväällä (-09) katella josko sain hyviä tarjouksia ylivuotisista ärristä *
Hauskuushan tollasesta ei varmaan lopu ajamallakaan *
^Ei lopu hauskuuskerroin juu, mutta perusmallin ja ärrän välillä ei kyllä siinä mielessä ihan äkkiä eroa huomaa. Lisäksi perusmallista löytyy se käytännöllisyyskerroin ja halvempaan hintaan ja niitä ylivuotisia halpoja löytyy nyt, ei odotella.
Tosin... ärrä on todella hyvän näköinen, siitä ei pääse mihinkään.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Jos meinaa paljon soralla ajella, niin silloin sm taitaa olla pidemmän jousitusmatkansa ansiosta parempi vaihtoehto, kuin ärrä tai t (200mm vs 160mm/210mm vs 180mm).
Itse tuskin asfaltillakaan silmät kiinni ajaessa pyörien välillä eroja huomaisin. Ärrä vaan oli niin hieno. Ja tietty voi leveillä normi ajossa tarpeettomilla bling blingeillä muille sm-kuskeille *![]()
Missäs noin halvalla? BW:ssä kiskovat tuplahinnan.(helppis @ Kesä. 15 2009,19:16) kirjoitti
1000
No, minä olen paahtanut smt:lä reilun 5000 km toukokuun alusta ja edelleenkään eiole kadonnut naamalta vaikka hyttysiä onkin nielty. Eka huolto 1000 km:n kohdalla oli n 160 euroa. Kohta pitää alkaa varata tuota 7500 huoltoa. Tuosta smt:n pleksitä on todella paljon hyötyä vesisateessa; ei juuri kastu rinnukset, samoin kahvasuojat ovat ihan must.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Ny ei muista ihan tarkkaa hintaa ku ei oo kuittia, mut racingbike sidecar klaukkalassa huolsi tonnin huollon jossain 150-200e välillä.
Bikeworldia vältän kyllä viimeiseen asti. Niillä riittää kyllä niitäkin asiakkaita jotka ei kaipaa sen paremmin osaamista, palvelua kuin kilpailukykyistä hinnoitteluakaan.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
BW:n eri huoltojen välillä on isojakin eroja nähty, olen käyttänyt viime vuodet tätä lähi-BW:tä kun homma on toiminut, mutta nyt tuntuu hinnat karkaavan käsistä, jos toi puhelimessa annettu 300 eukon arvio ekalle huollolle on oikea. Silti 4 viikon jonot eikä saman katon alta ostetulle mopolle saa prioriteettia.
Pitää vissiin käydä ne Acerbikset hakemassa lähiaikoina kun tuntuu kesä olevat tältä vuodelta peruttu.
1000
Äääh... tsori, meni vähän metsään. Piti ihan tarkistaa nettipankista kun jäi vaivaamaan. Oli se tonnin huolto kuitenkin 235e tuolla Klaukkalassakin.(wekkuli @ Kesä. 16 2009,09:42) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
On se ärrä omaan silmään paljon hienompi ja sen valkoinen väri sopii ajotakkiini joka on sinimustavalkoinen, ei siis menis ajokamojen uusimiseen jos ärrän ottais(wekkuli @ Kesä. 15 2009,19:56) kirjoitti
Ja kyllähän se ärrä tuo aina enemmän vaihtia![]()
Ei siellä näkyny paljon minkäänlaisia pyöriä, mutta yhtäkään kottaraista ei ainakaan tullu vastaan. Jossain huoltiksella tuli yks viikinki jotain tsiigailemaan ja kertoilemaan omasta SD:stään, eli kai sinne on ainakin yks itävallan ihme myyty(samppy @ Kesä. 14 2009,22:24) kirjoitti
Toi homma pitäs jotenkin tehdä ilman sitä ruotsin läpi jurnutusta. Suoraan laivalla stavangeriin tai bergeniin tai jotain.
MC Mankkaan Peruuttajat