Terve,
Juuri ostamani pyörä (990 Super Duke) tosin käytettynä 32tkm ajettuna vuosimalliltaan 2007, alkoi eilen tihkuamaan vanaksi asti öljyä "tulpan hatusta" osalistalla kulkee nimellä STICK COIL. Onko normaalia että sytytystulpassa kiertää noin paljon öljyä? Katsoin että kyseisessä osassa ei itsessään ole mitään tiivistettä joten onko ainut tapa korjata kyseinen vuota vaihtamalla kyseinen osa. Painelin sitä ja ei tuntunut menevän ainakaan enempää kiinni.
Öljyä on nyt MIN / MAX mittaasteikossa puolessa välissä. Öljyä ei siis tule "suihkuten mutta valuu ikävästä suoraan pakosarja päälle. Ongelma ainoastaan REAR pyttyn puolella. Onko kenelläkään muulla kyseistä ongelmaa ilmenny ja onko ehdotuksia mistä vika johtuu. Öljyä ei omasta mielestäni ollut liikaa hieman poistin öljyä ja mitta "eli" heti sen mukaan joten yli täynnä ei ole ollut. Pyörään oli juuri tehty 30tkm huolto jossa öljyt ja suodattimet on vaihdettu, taitaa nuo tulpatkin olla vaihdettu, mitään näkyvää vikaa ei hatussa ole. Oiskohan vaan huolto jotenkin murjonut sen hajalle... Harmittaa vaan ehti alkaa purkaa pyörää kun ajo päiviä uudella lelulla on takana kaikki 2pv sateessa eli ei kilsoissa mitään. 70€ maksaisi uusi Stick coil joten ei sitä hupiin viittis maksaa.
Kokeilemisen arvoinen olisi vamraan käyttää se irti ja laittaa uudestaan paikalleen jos sitten pitäisi tavarat sisällään.
Kuuntelen mielelläni asiasta ehdotuksia tai kanssa kokemuksia.
Viimeksi muokannut: Teddy; 04.06.2012 klo 12:41. Syy: Pärrän malli puuttui
Se tulpan poterohan on putki joka on kannen ja venttiilikopan välissä kiinni.
Molemmissa päissä tiivisteet, joista ilmeisesti nyt ainakin toinen vuotaa.
Venttiilit säädetty viimeaikoina?
Osa 25 kuvassa.
Kuulostipa aluksi jännältäEnpä ole kuullut (mikä nyt sinänsä ei ole ihme) että tulpassa tai tulpanhatussa tai tuollasessa sytytyspuolassa mitään öljyä olisi. Sen sijaan mun ymmärtääkseni jos sytytystulppa menee venttiilikopan(kannen) läpi, niin sen sytytystulpan reiän tiiviste saattaisi vuotaa?
Pitäs olla säädetty ja tarkastetty n. 500km sitten. Joo tutkiskelin tuota ja tein muutamia puheluita samaan tulokseen nyt päästiin että noi tiivisteet tai ainakin toinen vuotaa. Eli kansi auki ja tiivisteet vaihtoon. Huolto arvio hinnaksi 250€ töineen nyt sitten mietintään pitäisikö itse tehdä, vaatiiko suurtakin ammattitaitoa vai meneekö omat kädet rasvassa asenteella. Sekä räjäytyskuvia tutkimalla?
Veikkaisin että menee ihan omat kädet rasvassa linjalle.
Takapytty kuitenkin se helpompi tapaus noista kahdesta.
Uudet tiivisteet kaupasta ja venttiilikopan käyttö irti (+ muu purku mitä tuonne asti pääsemiseksi vaaditaan)?
Ja eikös tuolta osion alusta löydy aika hyvin manuaaleja LC8:n ihmettelyyn.
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Itse huollan tuleepa samalla tutustuttua pyörään lähemmin. Katselin et taka pyttyyn pääsee helposti käsiksi ylhäältä hieman purkamista mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä.