Sulla on joko joku shifterin piuha maissa, tai sitten anturi on jumittunut kiinni-asentoon. Tuo shifterihän on periaatteessa vaan on-off-kytkin, jonka perässä on pikku elektroniikkapurkki, jolla määrätään katkoaika. Tosin voi vika olla tuossa elektroniikkapurkissakin, mutta ei pitäs olla kovin paha selvittää. Kun oisin lähempänä niin voisin tulla vilkasemaan, mutta ei oikein täältä asti pysty. Isosta viasta ei kuitenkaan ole kysymys.
Superbike #7
RacingBike Sidecarissa tuota ovat asennelleet. Virta kulkee johdoissa, mutta heti kun shifterin laittaa väliin ei kulje enää virta sen läpi vaikka mitä tekisi shifterille.. nyt lähtee shifteri nro. 3 tulemaan tännepäin. Testaavat kuulemma itse ensin tehtaalla, että varmasti toimii..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Insinöörin pohdiskelua talvi-illan ratoksi...
Teoriassahan lineaarisen jousen jäykkyys on sama koko toiminta-alueella eli esijännityksellä voi silloin vaikuttaa vain painaumaan ja senkin osalta vain niin kauan kunnes jousi on toiminta-alueellaan jo iskarin ollessa kokonaan pitkänä. Sen jälkeen ei pitäisi olla mitään eroa sen kummemmin ajokorkeudessa tai jäykkyydessä vaikka sitä kuinka kirraisi, ainoastaan voi saada sen aikaan että jousi menee jo kokonaan kasaan ennen kuin iskarin pohjakumi ottaa vastaan.
Toisaalta oletettavaa on että ajettaessa kuskin ollessa pyörän päällä tämä lineaarinen jousi on aina toiminta-alueellaan jolloin esijännityksellä ei pitäisi olla mitään vaikutusta itse jousen kovuuteen. Jos alusta on muulla keinoin progressiivinen niin silloin periaatteessahan sen pitäisi muuttua "kovemmaksi" kun esijännitystä lasketaan koska silloin alusta on jo aiemmin siellä kovemman progression alueella.
Progressiivisen jousen kanssa tilanne on sitten ihan toinen ja on paljon mahdollista että käytännössä tuon lineaarisen jousenkin kanssa asiat ei mene ihan kuten teoriassa voisi ajatella.
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Saisko tuolta vielä http://www.superduke.net/forum/viewt...p?f=10&t=14417 ?
Onkohan pientä listausta missä duken säätö onnistuisi? Mieluusti keski-suomi/etelä-savo akselilla.
Mielessä cpr:n ilmanputsari systeemi ja rc8 kiihytyssuppilot sekä nuo sas vehkeiden poisto. Vaatis säädön mutta missä ihmeessä ne niitä säätävät?
Ei jaksais alkaa ite väkertämään....
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Sait viestiä säätöpaikasta
Itse pistin tilaukseen DNA:n ilmanputsarikotelon ja SAS lätkät tilasin tuolta -> http://www.raiddesigns.com/en/produc...order=16423894
Honda CBR 1000RR SC59
Jos saa udella Kassu4, niin mistä oot hommannu noi KTM logot vanteisiin..? olen samanlaisia koittanu metsästää ebaystä mut ei löydy.
Joo pitänee kysellä täälläpäin joltai tarrafirmalta kans paljonko ottasivat jos tekisivät.. joskus noita on kai joku iha kaupannukki mut ei vaan löydy enää mistää..![]()
Minkä kokonen tuo DNA/Motohooliganin pohja on ja minkä korkuinen suodatin?
Tuossa mietin, että ostaisko ITG:n perus vaahtomuovi suodattimen(oletettavasti ihan edullinen pökäle) ja poraisi ite siihen pohjaan reiät läppärungoille.
Ei vain pääse mittailemaan, että minkä kokoinen suodatin siihen ilmanputsariboxin tilalle sopii. Läppärunkojen reiätkin pitäis sit mittailla ja niiden välimitta. Näyttävästi kuvista päätellen tuo suodattimen pohja kierretään kiihytyssuppiloilla paikalleen. Samat mitat taitaapi olla adventureissa ja sd:ssä.
![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Nyt ei näytä olevan tarjolla heebolla noita tarroja eBayssa, mutta suosittelen sua lähettämään sille viestin ja kysymään vieläkö löytyy. Täältä pääset laittamaan toimittajalle viestiä:
http://myworld.ebay.co.uk/stick_man
Tuote oli nimeltään "Sticker Jante Duke KTM 690 990 950 RC8 hypermotard (160653096295)"
- mukana paketissa tuli nuo oranssit KTM- logotekstit vanteiden sisäpuolelle (eteen ja taakse)
- reunateipit 17" vanteille
- molemmista sai valita oranssi / valkoinen (itse valitsin logoteipit oranssina ja vannereunat valkoisina)
- hinta 39,- ja rahti Suomeen 6,-
Itse kommunikoin nuo haluamani värit näin "I would like to have rim round side parts in white color, please? (Middle KTM in orange and Racing in white as in photos)" ja oikein tuli
Itse en ole vielä noita päässyt asentamaan, mutta tässä yksi kuva lainattu UK KTM Forumilta, jossa samanlaiset tarrat ja samasta paikasta tilattuna mopossa kiinni:
Toivottavasti on apua, laita kuvia jos onnistut nuo tilaamaan!![]()
Tässä aika mielenkiintoista juttua aiheesta, jos kiinnostaa (massiivinen säie, mutta mielenkiintoinen kun pääsee käyntiin):
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=3593
... ja vielä tolkuton SD- lukupaketti niille, joita ruuvailu kiinnostaa - ellei ole jossain vaiheessa ollutkin jo täällä esillä
http://superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=16897
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tuossa otin hieman selvää ja jos jotain kiinnostaa niin suodatinpatruuna on ITG JC30/65 ja pohjalevy sille on alumiinisena 6JC30. Näillä komponenteilla voi yrittää vääntää DIY dna/hooligan/rottweiler/cpr systeemejä superdukeen. Kaasutinexpertiltä löytyy patruuna(92€) ja sokea pohjalevy teräksisenä(39€), alumiinista ei ollut saatavilla.
Täytyy varmaan piirrellä CAD-kuva ja kysellä kiusalla mitä maksaa jos jostain muovilevystä tai paksuudeltaan sopivan kokoisesta alumiinilevystä leikkuuttais sit semmosen mikä sopii dukeen.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
DNA:n pojat Kreikassa oli yllättävän ripeitä. Torstaina tilasin putsarin ja tänään oli jo postissa noudettavissa.
Ei ole hukkaan menneet Kreikkaan syydetyt lainarahat ;)
![]()
Viimeksi muokannut: kassu4; 21.03.2012 klo 20:31.
Honda CBR 1000RR SC59
Minkälaiset nuo tiivisteet on malliltaan mitkä tulee tuohon ruiskurunkojen ja suodattimen alumiinisen pohjalevyn väliin? Onko yhtään heittää mittoja niistä tai kuvaa jopa?
Itellä on nyt osat tuon suodattimen tekemiseen mutta ei pirulainen löydä mistään tietoa ruiskurunkojen koosta. Tietäis käydä kaupassa hakemassa tarpeita tiivisteiden tekemiseen ja säästyis turhalta ajelulta. Vkl pääsee kuukausien tauon jälkeen alottaan pientä tuunausta.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
No nyt toimii kuulemma shifterikin!![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Moi,
On jo pari vuotta ollut liipasimella SD:n ostaminen ja nyt juttu tuli taas ajankohtaiseksi.
Tätä ketjua ja superduke.nettiä lueskelleena kaipaisin kuitenkin pientä vinkkiä teiltä asiantuntijoilta.
Elikäs onko mitään ideaa ostaa täysin vakiota '09 Superdukea jos on ite aivan käsi kaikissa ruuvailuhommissa?
Tuntuvat kuitenkin kaipaavan vaikka mitä modauksia ja kalliiksihan se tulee jos täytyy kaikki jossain liikkeessä teetättää.
No ok, kai sitä jotain osaisi tehdä jos vaan aloittaisi, mutta totta puhuen teen kyllä mieluummin jotain muuta eikä pyörän purkaminen palasiksi joka talvi oikein houkuttele![]()
^Ei sitä tartte modata ollenkaan jos ei halua. On vakionakin ihan loistava peli, mutta tietenkin modaamalla ja virittämällä saa enemmän irti niin kuin mistä tahansa muustakin pyörästä. Itsellä oli tuollainen -07 täysin vakiona ja kyllä se oli kadulle paras pyörä millä olen ajanut.
Superbike #7
Saat takuun että vakio SD antaa enemmän paukkuja ja ominaisuuksia kuin kykenet siitä irti kiskomaan. Joten no hätä, anna palaa vaan. Jos haluaa hifistellä niin siihenkin on loistava alusta tuossa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Oho, tulipas nopeasti vastauksia. Kiitoksia vaan kovasti.
Enköhän mä sitten uskaltaudu kaupoille, on vaan aina kiva saada enemmän kokemusta omaavilta vahvistusta omille käsityksille. Paria (uudempaa ja vanhempaa) olen jo BW:ssä käynyt testaamassakin ja täytyy myöntää että todella hienoilta vehkeiltä vaikuttivat molemmat.
Etenkin superduke.netin "tää on aivan pakko tehdä" -jutut vaan aiheuttivat pientä pakokauhua ja kävi jo mielessä etten vaihda nykyistä enää ikinä mihinkään
Sliparien vaihto nyt varmaan onkin lähes pakollinen operaatio, mutta kartan säätämisen joutuu joka tapauksessa teettämään jossain liikkeessä.
Eiköhän tämä tästä taas, kunhan ei ihan koko kesää sataisi lunta.
Ruinaat BW: matilta akran ruiskukartan kaupantekijäisiks. Loistava mopomyyjä enkä jaksa uskoa että jättäis sen takia kauppaa tekemättä. (sori Matti)
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Toi kyllä kannattaa jos vaan mopon ostaa liikeestä. Sinänsä tuo on kuitenkin liikkeelle pieni homma kun valmiin akran kartan lataamisessa ecuun ei kovin paljon aikaa pala. Eri homma tietenkin sitten jos ruvetaan commanderin tms. kanssa oikeasti hieromaan kartta kohdalleen. Siinä tapauksessa kannattaa kääntyä Samin autopajan puoleen Espoossa ja voi takuulla olla tyytyväinen lopputulokseen.
Superbike #7
Perus akrakartan pudottaminen sliparien vaihdon jälkeen on kaapelin omaavalta 10min juttu.
wille