Nuo ei taida olla ihan sarjatuotannossa??
Se KTM XC 525 ja kai 450 mallihan on aika monessakin paikkaa myytävänä eli on ihan sarjatuotanto peli....muistelen vaan kun sellaisen liikkeessä näin, että kovin paljon oli kone samannäkönen ku EXC 525... noh kuiteski...
Juu kotarilla on nuo viralliset mönkijät pariakin mallia. Rossi ja "traili" peli.
Ja kyllä ne ihan samoja moottoreita on. En muista onko ne vieläkin rfs moottorisia vai uudempi rc4...
Näyttävästi ensi vuodelle ei enää ole ku yks mönkkäri mallistossa:
Yhteen aikaan ayr teki noita "kotarin" mönkkäreitä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Ei ole Kotarin mönkijää pikottu. Kiinanihme Comanche luovutti projektiin takahäkin, joitain etupään osia, katteet ym. Varsinainen runko on SDR:stä. svingi on sovitettu SDR:n alkuperäiselle paikalle ja jatkettu 20 cm. Tarkoituksena oli alusta asti, että katteet osuvat alkuperäisille paikoilleen. Kuvassa oleva tankki on pelkkä kuori ilmanputsarikotelon ympärillä ja oikea tankki on satulan alla. Laitan lisää kuvia myöhemmin.(JTS @ Loka. 27 2010,13:03) kirjoitti
PS. Santa lensi kyllä kiitettävästi mutta tuo sutiminen asvaltilla 1-3 vaihteella pakotti vaihtamaan katukumit alle. Laitteen hauskin puoli on sen yllätysmomentti liikenteessä. Ei meinaa kanssakulkijat(autot, customit ym.) uskoa etteivät pärjää kiihdytyksessä mönkijälle *
PPS. Koska nälkä kasvaa syödessä on ahdin ja vesi-ilma välijäähdytin tilattu.
(PNPN @ Marras. 02 2010,12:35) kirjoitti
![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Pari kuukautta vanha video löytyi kännykästä. Kuvanlaadussa ei hurraamista.
Ajelua
Osaako joku sanoa, mikä power parts numero olisi äkäsempi kaasukahva superdukeen?
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Numeroa en tiedä, mutta pikakaasun teko on helppoa pienellä vaijerin pätkällä ja liimalla. Ohjeet löytyy Superduke foorumilta.
Uuh, nysse tuli:
Pääsee ruuvaileen paikoilleen kera PCIII:n. Samalla puran sas:n pois ja O2 anturit. Keväällä sitten laitos Bike Doctorille penkkiin säädettäväksi.
Ja nättihän siitä tuli kuin sika pienenä:
wille
Tulevana SuperDuken omistajana onkin heti nippu kysymyksiä teille vaikka kahlasinkin jo tämän ketjut läpi.
1. Paljon SD:n vakioputkista lähtee mökää, onko asiaa Ahvenistolle?
2. Paljon esim. akroista tai muista putkista lähtee ääntä killereiden kanssa ja ilman?
3. Huomaatteko eroa avarampia putkien kanssa tuosta mainitusta on/off-kaasusta? Ootteko tehneet jotain muuta mik tuota on parantanut?
4. Miten helposti tuon takakuraläpän saa irti ja jonkun siistimmän tilalle?
5. Mistä saisi hommattua siistimmän kilpitelineen? Rizoma ei ilmeisesti jollekin suoraan istunut?
6. Oletteko selvittäneet hintoja KTM:n omille hiilikuituosille, mitä luokkaa on ollut?
7. Mitä modeja suosittelisitte pyörään putkien lisäksi?
8. Onko 2010 mallissa ollut jotain tietyntyyppistä vikaa?
9. Kun pyörä kuulemma vie öljyä niin joutuuko itse lisäilemään myös huoltojen välissä?
10. Mites tuon alustan säätö, onko joku löytänyt hyviä säätöjä noin 80-85kg painoiselle kuskille? Oliko alusta valmiiksi säädetty tehtaan default-asetuksiin vai ovatko olleet miten sattuu?
11. Kovin moni suomessa ei kait ole tuota Motohooligan boxia asentanut? Siitä halutaan lisäkommentteja täälläkin kuulla.
Kiitos paljon!
SuperDuke 2011.
1) Super Duken vakioputket antoivat päivästä riippuen mittauksessa 93-95dB. Eli Ahvenistolle pääsee(GoA @ Tammi. 15 2011,10:07) kirjoitti
2) Samoissa mittauksissa eräs R-Duke Akroilla, joissa killerit antoi n. 1dB pienempiä arvoja, vaikka kuulosti korvaan kovemmalta kuin vakio.
3) Ei tietoa, mutta kaasukäsi tottuu siihen suht nopeasti. Vuosimallien välillä tuossa on hieman eroa. Ainakin -07-malliiin tuli tehtaalta "takuuna" ruiskun päivitys joka poisti ongelman oikeastaan kokonaan.
4) Sahailuks taitaa mennä, itse ajelin vakiolla.
5)
6) Riippuu osasta. Muistelen, että tankki 1500€, vanteet 3k€ jne. Noilla saa kuulema melkein tuplattua pyörän hinnan, mutta soita vaikka Racing Bikeen ja kysy sieltä.
7) Riippuu millaiseen ajoon pyörää aiot. Orkkista leveämpi ja matalampi ohjaustanko toimi radalla paremmin. Muista kertokoon lisää joku muu.
8) Ei ole ainakaan tullut tietoon. Sama mopo pienillä ruiskun ohjelmamuutoksilla 07 alkaen. Vesipumpusta jotkut varoittelee, mutta -07 kesti ainaki 43tkm. Ja kestää ilmeisesti edelleen uudella omistajalla.
9) Ei vienyt mulla juurikaan katuajossa. Rata-ajossa tulevat kovat ja pitkät moottorijarrut tosin lisäävät vähän öljyn kulutusta. Normaali lisäys oli n. 0,5l vaihtovälillä.
10) Ainakin oma pyörä oli päin persettä säädetty. Vakiojouset toimii vielä painoisellesi ihan mukavasti. Kovemmassa rata-ajossa sitten ehkä vähän jäykempää jousta tilalle. Kadulla ja aika reippaassa rata-ajossakin vakio alusta tehtaan perussäädöillä toimii ihan mukavasti. Tärkeintä on kuitenkin se, että heti kun saat pyörän, mittaat jousituksena painumat kohdalleen ja ruuvaat vaimennukset tehtaan suositukseen. Jos painumien mittaaminen ei ole tuttua, löytyy täältä varmasti joku jeesaamaan asiassa.
Toivottavasti oli apua.
T: Ex-Super Dukisti.![]()
Superbike #7
Onkos kokemuksia tuon orkkispöntön tunailusta: http://www.superduke.net/forum....tart=25
Vakiopönttöhän on hieno ku mikä, mutta aikas ruohonleikkurilta kuulostaa :]
Jos jollakin pyörii nurkissa ylimääränen vakiopönttö ja voisi luopua siitä, niin privaa vain. Voisi noi ylipitkät akrat myydä sitten pois.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Vakiopönttö on ihan ok näköinen mutta kokeileppas joskus huviksesi mitä se hökötys painaa...huh. Mulla ne on nyt tuolla tallin hyllyllä, ehkä voisin luopuakin ehkä en..(MatKa @ Tammi. 16 2011,14:26) kirjoitti
Mimmoiset on ylipitkät akrat?
wille
Noi vanhemman mallin putket jotka tulee perän yliEdelliseen SD:hen laitoin uudemmat hiilikuitu leot jotka rimmas hyvin, mutta noi akrat on jo liian massiiviset. On se alkuperäinen aika painava ku yksin ei saanu kannateltua ja irroteltua yhtä aikaa, kun toisen puolen kiinnitys ei halunnutkaan irrota nätisti
![]()
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Nostellaas nyt tätä vähän. Onko porukka saanut uutta palikkaa ruuvattua kiinni talven aikana?
Itellä nyt alkaa nyt oleen sellanen tilanne et pitäs mopon vaihtoo alkaa harkitsee ihan kunnolla kun talouskin on saatu kuntoon. Vaihtoehtona olis 1000 gixxu ja sd... Sd hankintaa haittaa se että nettimopossa löytyy 6kpl kun kilo gixxuja k5 eteenpäin n 90kpl. En tiiä että eikö noita super dukeja osteta vai eikö niistä kukaa haluu luopuu. Vielä jos sd:n hommaan nii se olis vissiinki sit 07-> mitä oon nyt täältä netistä lukenu. Ja niitähän sitte löytyy huimat 3kpl... Ei raaskis uutenakaa ostaa
Tiedä sitte että pitääkö muutenkin ajokelejä odotella että pääsis koeajolle. Kaikki pyörät oon tähän mennessä ostanu ilman koeajoa kylläkin.
Nii ja tarjotkaaha mulle omaanne nii tehään kaupat
Vielä muutama kuukaus niin...........................![]()
--GsxR:iä--
Hankala vertailla noita hintoja kun on niin vähän myynnissä noita. Minkä verran noista kehtaa maksaa esim 07 vuosimallista mihin on putkia vaihdettu, välejä jakaatumatappeja laiteltu ja ajettu 15tkm ja just huolto tehty?
--GsxR:iä--
Nykyistä hintatasoa seuraamatta sanoisin, että siinä 8-9k€ on varmaan aika tontilla.(Poko @ Helmi. 20 2011,21:01) kirjoitti
Superbike #7
Joo no hyvä, sitten ei olla älyttömän ylihintasta ostamassa. Mistäs ulkoa päin tunnistan 06 ja 07 eron? kun noissa noi vuosimallit on miten sattuu...(Nitrous @ Helmi. 20 2011,22:17) kirjoitti
--GsxR:iä--
-06 on sellainen kelta tai oranssipohjainen mittaristo, etuvalon kate on vähemmän muotoiltu ja -06-mallissa ei ole radiaalijarruja. Noissa kannattaa olla tarkkana nimittäin tuota -06-mallia myytiin paljon ylivuotisena ja sitä ilmoitetaan monesti -07 malliksi myynti-ilmoituksissa.(Poko @ Helmi. 20 2011,22:25) kirjoitti
Tälläinen on -07 ja tämä on -05/06-malli ja * tässä vanhemman mallin mittaristo ja tässä uudemman mittaristo.
Superbike #7
Jep, kiitoksia. Pitää selvittää myyjältä tämä koska ei se itekkään tienny et onko se 07 vai 06...(Nitrous @ Helmi. 20 2011,22:35) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Kysyt vaan mittariston pohjan väriä niin selviää helpoiten.(Poko @ Helmi. 20 2011,22:43) kirjoitti
Superbike #7
Jep, niin se on tehtävä. Luulis et sen verran tietäs et minkä vm pyörän omistaa... Oliks 07 vakiovälit 16/38? Mitkähä välit ois sopivat tohon, 16/40?(Nitrous @ Helmi. 20 2011,22:45) kirjoitti
--GsxR:iä--
Joo, -07 on vakiona 16 piikkinen edessä ja 38(?) takana. Ite ajelin sillä n. 35tkm noilla vakioväleillä ja omiin ajoihin ne oli aika passelit. Tuli tosin ajettua aika paljon (100km/päivä) moottoritiesiirtymää silloisen työpaikan takia. Ruuhkassa seisoessa olisi kaivannut lyhyempiä välejä, mutta muuten ihan jees jopa ratahommiin. Voi kyllä olla, että ilman tuota päivittäistä moottoritietä olisin laittanut karvan lyhyemmät välit, vaikea sanoa.(Poko @ Helmi. 20 2011,22:49) kirjoitti
Kannattaa muuten oston jälkeen käydä paikallisessa KTM-huollossa tarkistuttamassa, että ECU:ssa on uusin ohjelma sisällä. Ainakin tuohon -07-malliin tuli -09-kesällä päivitys, joka muutti kaasun hermostuneisuutta huomattavasti parempaan suuntaan. Tuon päivityksen jälkeen jopa mukulakivillä ajaminen onnistui nykimättä.
En tiedä mitä pyöriä sinulla on ollut aiemmin, mutta jos paljon olet rivinelkulla ajellut niin pari päivää varmaan menee totutellessa tuohon koneeseen. Esim. kaupungissa ei paljon kakkosta isompaa tarvitse ja alkuun kiihdytyksissä rajoittaja tulee vastaan yllättävän nopeasti kun korvakuulolta yrittää vaihtokohtaa arpoa.
Paras yleiskäyttöpyörä tuo kyllä on, mitä olen ajanut. Vesi kielellä odottelen josko tuosta tulisi se 1200-kuutioinen versio jos olisi varaa laittaa ratapyörä erikseen ja tuollainen kadulle. Hitto...melkein meinaa pyöräkuumetta taas pukata.![]()
Superbike #7
Kiitoksia tiedoista. Pitääkin ettii jkl seudulta joku ktm huolto. Bike forumin en kyllä vie, mennyt sen paikan kanssa sukset ristii niitten töppäilyjen takia.(Nitrous @ Helmi. 20 2011,23:06) kirjoitti
Voihan tuo gixxereitten jälkee olla hieman outoo alkuunsa. Ite nyt aattelin vähä tyyli suunnan muutosta kun näyttää ettei radalle kerkeä nii ei kai sitä gixxeriä kadulle tartte. Katupyöräks kuulemma maukas laite. Jännittää vaa et pitäs ostaa ilman koeajoa että parempi olis sit ajoasennon olla hyvä....![]()
--GsxR:iä--
Kaks isoa eroa tuossa on gixeriin:(Poko @ Helmi. 20 2011,23:18) kirjoitti
1) Paljon rennompi ajoasento, mutta ei kuitenkaan häiritsevän pysty.
2) Korkeus. Gixerissä yltää molemmat jalkapohjat maahan helposti, mutta Dukessa hipsittiin varpaan kärjillä kun mittaa on huimat 174cm kertynyt.
Koeajamatta tuli itsekin silloin hankittua ja voin kertoa, että hymy oli herkässä kun keväällä ajelin liikkeen pihasta kotiin. "Oho, mites toi etupyörä on jo nyt ilmassa?" ja "Oho, mites toi takafillari on noin korkeella/ leveessä sladissa?" Sellaset hauskat pitkät (moottori)jarrusladit onnistuu muuten tolla pelillä ihan törkeen helposti verrattuna gixuun. Gixerissä ei riitä moottorijarru/ohjaustangon kääntyvyys läheskään yhtä leveisiin luisutteluihin. Sama pätee tietty burniksiin.![]()
Superbike #7
Kiitoksia, nythän ei polttele pyörä enää yhtää(Nitrous @ Helmi. 20 2011,23:30) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Pyörä oli 06, tais jäädä kaupat tekemättä(Nitrous @ Helmi. 20 2011,22:45) kirjoitti
noh odotellaa jos tulis myyntii
--GsxR:iä--
Kyllä se 06 on kans hieno peli. Itse vaihdoin K6 tonnigixxerin moiseen enkä katunut hetkeäkään! Suosittelen erittäin lämpimästi.
Pain is just weakness leaving the body
Niin varmasti onkin ja jos nois ei kerta muuta eroo oo kun nuo muutamat erot. Toi tankki asia vaa tosiaa mietityttää. Pitää nyt harkita. Ja on toi uus mittaristo kyl aika komee(mekanik @ Helmi. 22 2011,22:17) kirjoitti
--GsxR:iä--
Selailin topiccia mut ei löytyny vastausta.. Eli mitä kaikkea tuossa 15 000km huollossa tehdään? Venojen tarkastus/säätö ja nesteet? Onko tässä joku huoltovalo joka alkaa palamaan 15 000 kohdalla vai voiko huollon ihan huoletta tehdä ite?![]()
Joko löysit itelles superduken, kun kattelin et sullaki hakusessa?(mikka1 @ Helmi. 24 2011,17:54) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--