Ei vissiin Ventura oikein sovi slipareiden kanssa...(Le Motard @ Touko. 13 2010,18:08) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa että onko SUperDuken ja RC8 takaratas samanlainen?
Ei vauhti kuolemaa tee, vaan ajovirhe.
Tarviisko kukaan LeoVincen slipareita pyöräänsä? Hiilikuituiset ja virheettömässä kunnossa olevat ovaalit vaimentimet kyseessä.Myyn pois,koska motoparkkiin pääsee juuri ja juuri vakiolla pyörällä ns.m1-päivänä.Ei jaksa vaihdella joka viikko edestakaisin.. Laittakaa tarjouksia tulemaan,jos kiinnostaa.![]()
laitappa vaikka sähköpostiin meikäläiselle kuiva noista ja vähän jotain hintahaarukkaa mihin menee? S.posti Janisade88@gmail.com(Repis @ Touko. 21 2010,19:01) kirjoitti
Ei vauhti kuolemaa tee, vaan ajovirhe.
Onko joku tilannut FMF apex dual-slip on settiä superdukeen? Jos niin mistä?
Kuhan saan tuon tilailtua ja paketin perille, mikäli jotakuta kiinnostaa niin jää nuo akrapovicin sliparit ylimääräiseksi.
Miltäs penkki on tuntunut? Kannattaako moisen ostaminen?(s&s @ Huhti. 05 2010,08:16) kirjoitti
R1300Gs, Te300i, 748r, 990 Adv ,Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, HDSgs, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Eihän noita pois tarvitse myydä - riittää että modaa hieman noita dB-killereitä.(Repis @ Touko. 21 2010,19:01) kirjoitti
Itse laitoin killerien sisään lisäputket, joiden pituus on 100 mm ja sisähalkaisija 23.8 mm. Lisäputki on killerissä kiinni kahdella popniitillä ja se on keskitetty muttereiden avulla.
Lisäputken ja killerin väliin jäävän tilan täytin teräsvillalla. Voin pistää huomenna tarkentavan kuvan...
Tällä virityksellä sain Ahveniston mittarilla mitattuna 94 dB.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Mitäs Vonikka oot tykänny dukesta kyykyn jälkee? Ooon katellu kyykyn tilalle jotai vähä erilaista pyörää, jotai "rähinä" tyylistä ja tässä vois olla munaa... Miettiny vaa et miten tässä potku piisaa kun ei hirveesti penkissä kuitenkaa potki? Et kyl rähinä pyörän pitää myös tuntuu rähinältä?
--GsxR:iä--
Ootappako mie mietin.... TYKKÄÄN!!!! *(Poko @ Touko. 24 2010,00:48) kirjoitti
Itse olen erittäin tyytyväinen vaihtoon ja suuria plussia kilokikserin jälkeen huomattavasti paremman tuntoinen alusta (WP), reilusti paremmat jarrut (Brembo) sekä erittäin keveä käsiteltävyys muihin tonnisiin kyykkyihin ja nakuihin verrattuna. Kulkee osaavissa käsissä todella nätisti niin etu kuin takarenkaalla ja välillä molemmillakin yhtäaikaa. Itse kyllästyin kyykyn "tylsään" moottoriin sekä ajoasentoon. Nyt sitten on jotain ihan erillaista ja päivääkään ei ole kaduttanut. Myös kyytiläisen kanssa ajaminen on huomattavasti tukevampaa tidä sitten onko tässäkin kyseessä alusta vai se että kyytiläinen istuu "selässä" eikä korkean nupin päässä niin kuin kyykyssä.
Eihän tuosta mitään kilokyykkyä saa kuluiltaan mutta hyvä esimerkki uudessa fastbikessä jossa mietittiin tehoja: Testissä sanoivat että jos paperilla pitäs joku puottaa niin kotari ois selkeä häviäjä tehottoman moottorin takia. Tosin testin jälkeen voitti joka ainolla alueella 0-69mp/h 0-100mp/h, varttimaili, seisovamaili ja huippunopeus kaikki muut kilpailijat (tais olla tonni monsteri, honda cb1000r, z1000 ja joitain muita) paitsi hävis 0-69mp/h kiihdytyksessä 0,02s muistaakseni hondalle. Testin jälkeen mielipide olikin että kotari selkeä ykkönen nakuista vaikka paperilla näyttikin joltain ihan muulta.
Omasta puolesta voin sanoa että kai siellä jotain rähinään viittaavaa on kun bensaa menee melkein kymppilitra sataselle ja takarengas kuluu ihan eri tahtia kuin mitä kilosessa kului. Yksi asia mikä itsellä tuli ensimmäisenä pakollisena hommattavana oli ohjausiskari. Jos sinulla omassa on sellainen voin taata että joudut sen myös tuohon kotariin laittamaan sillä keula on oikeasti levottaman oloinen kun monta vuotta on ohjausiskarilla ajanut. itse laitoin tuon perus LSL:n ohjausiskarin (n. 260eur stormilta) ja korjasi täysin tuon keulan epävakauden.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Vastaan vaikkei kysyttykään.(Midas @ Touko. 23 2010,20:56) kirjoitti
![]()
Penkin vaihto poisti minulla ainakin sen ongelman miksi sen vaihdoinkin eli sen äärettömän liukkauden.
Perskannikoissa lienee sen verran pehmustetta omasta takaa ettei alkuperäisen penkin kovuus varsinaisesti ollut se ongelma.
Mutta siis ainakin minun mielestäni hintansa arvoinen hankinta.
Laskeskelin huvikseni parin tankillisen kulutuksenkin ja se oli vain jotain 6.2l/100km. Onkohan tuossa jotain vikaa?
wille
Kulutus ainakin itsellä aika sekalaista. Pitempää matkaa jos ajelee niin ei yli 6 litraa saa kulumaan. Mutkapätkää jos päästelee niin 9 litraa aika lähellä.
KTM SuperDuke
Tässäpä piirustus tuosta killerin modauksesta: http://bikeshots.org/images/dB-killeri.pdf(Tachometer @ Touko. 23 2010,22:44) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Kestääkö tuo teräsvilla paikoillaan?(Tachometer @ Touko. 24 2010,11:10) kirjoitti
Itse kävin juuri Ahvenistolla ja mittautin 94,5 dB alumiinisilla Leoilla killerit kiinni. Sain siis melutasoa laskettua 2 dB verrattuna alkuperäisiin vaimentimiin. Tämä oli kyllä alunperin tavoitteenakin.
KTM SD -06
Porvoon reissulla tein varmaan jonkun henkilökohtaisen ennätyksen. Valo syttyi vasta noin 160 kilometrin kohdilla. Luulin jo, että valo on palanut tai jotakin... Laskin kulutukseksi 6,8 l/100km. Tästähän on tullut varsinainen touring-pyörä(Paha-Setä @ Touko. 24 2010,10:58) kirjoitti
![]()
KTM SD -06
08 SDR, vakiovälit 16-38, ajattelin laittaa tilalle 15-41, mitkäs ketjut tuohon pitäs ottaa kun vakiot ei taida enää venyy ympäri..
Venyy ne kun itsellä 16-40 ja vakioketjut. Mistä tilasit tuon hammasrattaan kun pitäs itsekkin hieman tuota etummaista pienentää et sais jollain tapaa "järkevat" noista välityksistä...(rulppa @ Touko. 24 2010,14:41) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Ok venytellään sittenkirjoitti
.. tuo 15T ratas, tässä ei ole sitten sitä kumia mukana. KTMn koodi: 50033029015. En ole vielä tilannut kun aattelin noita ketjuja, mutta nyt lähtee tilaukseen jospa sitten pärjään vanhoilla ketjuilla.
No tungin villat sen verran tiukkaan tuonne väliin, että en usko että lähtevät ihan helpolla. Tosin eipä pakokaasutkaan varmaan pääse tuota kautta virtaamaan, joten kiinteäkin este olisi varmaan ajanut saman asian.(madagi @ Touko. 24 2010,13:46) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
itsellä ollut välityksinä 16-42 ja tykännyt kovin. Nyt lähtee ketjut vaihtoon ja ostin vain uuden eturattaan, takana ajattelin kokeilla tuota 40 hampaista mikä jäi uutena käyttämättä. Epäilen että jää kyllä kokeiluksi.(Vonikka @ Touko. 24 2010,15:02) kirjoitti
Ketjuihinhan saa vähän lisää varaa kun kääntää ne säätöpalat ympäri, lyhyempi puoli eteenpäin.
edit. aloin epäileen noita välityksiä, pyörä siis -06, vakiosta 1 piikki pienempi edessä ja 2 piikkiä isompi takana. vakioketjut riitti.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Jopas on hiljaisia laitteita poijilla!Mittasivatko Ahvenistolla myös ohiajomelua? Ois kiva tietää miten tuo killerimodi vaikuttaa siihen.
Vakiopöntöllä digitaali näytti paikallaan 96,7db:n lukemia,rajahan oli 97db.Ohiajomelu jäi reilummin rajan alapuolelle,toisin kuin parilla vakiokyykyillä ajaneilla kavereilla.. Meneehän tämä ihan pelleilyksi,kun kadulla VOI ajaa suorilla hormeilla,mutta suljetulla ratalla PITÄÄ kuristaa mopo hengiltä.![]()
Joku saa korjata mikäli olen väärässä, mutta käsittääkseni ohiajomittausta ei ainakaan vielä ole Ahvenistolla. Ahveniston arvothan ovat:(Repis @ Touko. 24 2010,19:10) kirjoitti
Normaalipäivinä saa ajaa ajoneuvolla jossa melutaso jää alle 95 db. Mittaustavat ovat seuraavat:
- Moottoripyörillä, 1-3 sylinteriset 4500 rpm, 4 syl. alle 750 cc 5500 rpm ja yli 750 cc 5000 rpm m/ 45º, pakoputken suuaukolta.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Itseäkin alkoi nuo melujen vähäisyys vähän mietityttämään, kävin vapaavuorolla pari viikkoa sitten ahvenistolla (melupäivä max.110db) ja killereillä leovinceistä mitattiin 105db.
aiempina vuosina käynyt ilman killereitä ja muistaakseni viimeksi mittasivat 102db:tä
Tosin mittaajien ambulanssi oli aika lähellä pyörää. Silti en usko että toiselle kymmenluvulle olisi hehtaarin aukeallakaan päästy.
Itseäkin hämää tämä, että mopolla saan aamukolmelta pöristää huoletta keskellä kaupunkia, mutta moottoriradalle ei normipäivänä ole asiaa. Putket muutoskatsastin tänä keväänä, varmuuden vuoksi.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Voi saakeli vonikka kun lietsot vaa lisää mulle kuumetta pyörän vaihtoo... Kulutus nyt ei oo paha kun toi vajaakuutioine gixxeriki vei sen yli 10l/100km. Enää rahotus pitäs jostai hommata kun noi on nii perhanan kalliita.(Vonikka @ Touko. 24 2010,09:12) kirjoitti
Ite katellu 06 dukeja... Tossa olis yks aika halpa mikä on kaadettu kyleltee, tiedä sitten kun ei oikei nää et millasta jälkee on tullu, mitä te oisitte tosta mieltä? ja onko toi 30tkm liikaa jo ajettu? http://www.nettimoto.com/ktm/super-duke/834732
--GsxR:iä--
Jos se paikaltaan on kaatunu, ni tuskin siinä kummempia on. Hinta ei ole kyllä paha, 30tkm tulee toistamiseen iso huolto ni kannattaa kysellä onko sitä tehty.
Itellä kans vajaa tonni nyt ajettuna kottaraisella, ja fun factoria riittää... välillä vähä liikaaki.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Iteki miettiny nuita 16/42 välejä.. mutta samal mietin, että kun tuonne ulkomaillekin tulee aina välillä lähdettyä, ettei tuo kulutus iha kasvais taivaisiin![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Joo naarmutha ei välttämättä haittais kun kaveri on maalari nii maalais ton varmaa maalien hinnalla et ei sinänsä. Kuhan noi kilsat ei ois liikaa... Melkeihä tossa jo jäis voitolle kun ostas ton ja maalauttas ja myis eteenpäi(MatKa @ Touko. 24 2010,22:13) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Aika erikoisennäköinen tuo rekisterikilpiviritys tuossa pyörässä. Mitenköhän kissalan pojat suhtautuu rekisterikilven leikkelyyn?(Poko @ Touko. 25 2010,00:56) kirjoitti
Toi naarmuuntunut sivumuovi kannattaa varmaan vaihtaa maalamisen sijaan. Maksoikohan jonkun 190 EUR. Pääsee helpommalla. Kytkinkopan naarmut saa piiloon bling-hiilikuitusuojalla.
KTM SD -06
Uusi kytkinkoppa ei maksa kuin 51 euroa, joten huomattavasti halvempi osa kuin sivumuovi: osanumero 6003012614423. Se bling bling -hiilikuitutarra taitaa olla myös kalliimpi kuin kytkinkoppa.(madagi @ Touko. 25 2010,09:31) kirjoitti
Tarkistaisin muuten onko vesipumpun akseli ja stefa vaihdettu - ne kun kannattaisi vaihtaa 30 000 km:n välein. Näin sanoi Racing Biken huoltomies. Itsellä oli selkeää kulumaa akselissa, stefa väljä ja toinen akselin laakereistakin jumissa, kun vesipumppu tarkastettiin 30 000 km huollossa. Itsellä meni vielä takuuseen tuo.
Vesipumpun akseli + stefa maksavat yhteensä 37 euroa, osanumero 60035054144, joten ei hirveän kallis tuo ei ole vaihtaa. Jos vesipumpun laakereilla on vaihtotarvetta, niin ne puolestaan maksavat 12 euroa kappale: osanumero 0625069010.
Luultavasti venttiilit tarvitsevat säätöä 30 tonnissa, joten kannattaa tosiaan selvitellä onko 30 000 km huolto tehty asianmukaisesti.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Hyvin ootte saanut ääniä laskettua. Omassa oli vakio pöntöillä 2008 Ahvenistolla aika tasan 97db, viime kesänä tais kuristetuilla (aika vastaavalla tavalla touteutettu, mutta hitsaamalla) killereillä sain vähän pienemmäksi, mutta alkoi tulemaan Acroista jo paineet popniiteistä läpi.(madagi @ Touko. 24 2010,13:46) kirjoitti
Talven aikana rakennetuilla killereillä en ole vielä päässyt mittaamaan ääniä, mutta saakelin rumat ne ainakin on ja kaasun herkkyys myös katosi samalla.
Katsotaan miten tässä nyt pääsis Ahvenistolle käymään ja mittaamaan melut.
"The Slow And Pathetic"