Näin Joulun kynnyksellä on alkanut kovin poltella mopokuume. *
Kesäksi pitäisi saada R1100RS tai R1150RS.
Mutta kun josssain keskusteluissa on puhuttu englantilaisista vaihteistoista ja puolalaisista laakereista, jotka hajoaa milloin sattuu. *Poika väittää, että vanhemmassa on ABS:t huonot.
Sanokaas nyt, *mihin kannattais kuumeensa keskittää? * Ja minä vuosina on ollut laatuongelmia?
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Jaa, no itselläni on -95 R1100RS, jossa toimii ainakin ABS ihan hyvin, enkä ole kyllä huomannut muutakaan teknistä ongelmaa tai puutetta. Oliskohan siinä jotain 80t mittarissa?
Saa tarjota.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
No höpsis. 4V-ärrissä ei (varsinkin jos puhutaan "vanhan liiton mallista: R1100x, R1150x" = ajalta ennen CAN-väylää) ole kyllä mitään tyyppivikoja JOS viaksi ei lueta "surging"ia - eli yksilöstä riippuvaista *mahdollista* osakaasu-nykimistä.
Vanhempi ABS(2) on kyllä oikeasti huolettomampi kuin uudempi servoavusteinen. Se on huomattavasti viattomampi ja toimii täysin hyvin. Tietty uusin ABS, josta tuo servo pudotettiin veks lienee huoleton.
<p>2002-2014</p>
Minulle -03 mallinen 1150 ajanut sillä vähän yli 70.000km ja suurin vika on ollut ajovalopolttimon rikkoutuminen. Ihmetellen lueskelen näiden uudempian 1200 mallien ongelmista.
Joka paikassa kyllä viime kesänäkin jouduin vastailemaan kysymyksiin jotka koskivat näitä uusienmallien tyyppivikoja, ja kukaan ei tuntunut uskovan ettei vanhemmissa malleissa niitä ole.
Minullakin oli r1150-mallisarjan pokseri pari kesää, ajelin sillä jotain 40 tuhatta kilsaa. Ei ollut ongelmia. Jotain jäin kaipaamaan siinä koneen luonteessa kun vaihdoin 1200-pokseriin. Se oli kiva pyörä.
Niin, se mun oli R1100S vm. -99, mutta sama tekniikka.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Jos tosiaan olet etsimässä R1100RS:ää, niin uskoisin mulla olevan todella varteenotettavan vaihto-ehdon. Oon kauheessa kuumeessa hommaamaan enempikin noita museo-malleja, joten neljän-mopon-talliin ois pakko saada tilaa!
Pyörä on tosiaan aivan kunnossa ja hiano. Musta/ hopia, vm2001 ja oikeesti hyvä. Vuosi sitten ajattelin siitä vielä pyytää yli 10000€, mutta näyttää noi pyynnit tulleen aika lailla alas, eli reilusti alle 8000€:n lähtee, neljällä laukulla (alkuperäiset sivu- ja tankkilaukku sekä Givi-takalaukku). Lisäksi kahvan- ja istuimien lämmittimet, matkustajan jalkatappien- ja ohjaustangon säätöpalat (Wuedo).
Mukaan myös valmistajan yli 300 sivuinen kirja kaikista tarvittavista huolloista, niiden ajankohdista (km määrät) ja ennen kaikkea selkeät, kuvalliset opasteet kuinka ne tehdään.
Pyörää on aina säilytetty kuivassa (paitti kun on oltu ajelemassa ;) ja lämpimässä tallissa, kuten tälläkin hetkellä.
Jos kiinnostuit, niin kysellä voi enempi (et VARMASTI tuu pettymään):
naskali@kopteri.net tai puh: 0400 496865
Mulla li kanssa R1100RS:ä ilman ABS-jarruja tosin. Tykkäsin kovasti.
Siinä oli tyyppivikana "surging", jonka voi korjata joko tottumalla siihen tai muuttamalla ruiskua tai pakoputkea.
Harmillisimmat ominaisuudet oli seuraavat:
Huoltohenkilö ajoi sen koeajolla kyljelleen ja tuli iso remppa.
Lipattiin rouvan kanssa Saksassa ja tuli toinen remppa.
Näinollen totesin, että laitetta vaivaa huono karma ja vaihdoin sen GS:ään.
En katunut GS:ään siirtymistä, vaikka eka olikin huono yksilö.
Risto
R1100RS vuodelta -95 on mulla ollut kolmisen vuotta. Mittarissa nyt 83t, josta mun ajamaani 50t.
ABS-ongelmia ei ole ollut,koska niitä ei ole. Surging on tuttu ilmiö, jota olen pitänyt kurissa läppiä synkkaamalla (Carbtunen avulla).
Ainakin ensi kesä vielä on tarkoitus sillä ajaa, ehkä kauemminkin. Katotaan yt mihin tämä maailma kääntyy.
R1100RS vm. 1996, 70000 km mittarissa, huollan itse, toimi loistavasti, ABS jarrutkin. 2 kpl analogisia, vaimenuksen säädöllä varustettuja, alipainemittareita tarttee olla kans. Vähän se ammattitaitoa vaatii ja lukutaitoa. Ja vähän työk(h)aluja.
Voi se olla vanhempi jos on hyvin huollettu, omassa aukoton huoltokirja, leimoineen, tarkistettu myöhemmin huollon tehneistä liikkeistä. Kyllähän huoltokirjojakin voi väärentää.
...huomasin että olin unohtanu pistää ajetut kilsat tohon ed. viestiini, eli pyörällä on ajettu vain 55218km!