Ajattelin jakaa tämän hienon sivuston kanssanne:
http://www.cmsnl.com/
Varaosia mm. Hondiin (ja pirun laajalti kaikkiin malleihin), useista osista räjäytyskuvat. Toimittavat myös Suomeen ja sivustolta löytyy myös toimituskululaskuri (arvio).
Näitä on varmaan monenlaisia vastaavia maailmalla, mutta minun mielestä tämä on ainakin hyvin selkeä ja helppokäyttöinen sivusto.
Honda CBF600S
Kävin pikaseen kurkkaamassa - etsin astinlautoja, mut en löytäny...? Niitä nyt varmaan saa suomestakin...
VT750C4
"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
Olikos tämä se kauppa, joka lisää verot hintoihin vasta laskuun. Ei siis oikea hinta näy ennen tilauksen vahvistamista. Ollaanpa tarkkoja siellä. Minä ostin tuolta aikoinani Viragoon solenoidin, ja hinta oli loppujen lopuksi sama, kuin Yamaha-Centerissä.
Jos alkuperäisosia etsii vanhempiin japsipyöriin, tuo on se paikka. Vähän vaikuttaisi siltä, että jos tuolla on osa listattuna ja hinnoiteltuna, niin se on saatavissa.
Yhtenä parhaana ominaisuutena pidän sitä, että sieltä voi etsiä osia alkuperäisellä varaosanumerolla.
Halpa se ei ole ja verot lisätään loppusummaan, toimitusaika, ainakin niissä muutamissa mitä sieltä olen tilannut, on reilu viikko.
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Cmsnl on kyllä yksi kalleimmista paikoista hankkia osia. Esmes laturinkopan tiiviste cmsnl:llä 10 + ALV + kulut, ja kotimaan merkkiliikkeessä 13,50. Saksasta Wentsch & Klink, Lorentz Motorräder, englannista David Silver Spares jne. ovat edullisempia ostopaikkoja. Cmsnl on selkeydessään ykkönen. Tärkeintä on hankkia varaosakirja, ja etsiä oikeilla numeroilla, voi tehdä hyviä löytöjä: itse sain Silveriltä pikkuvf:n kahvakatkaisijat 30 E/kpl, kun hollantilaisilla oli hinnoiteltu vasen 192, oikea 110 + ALV. Toisaalta, cmsnl teettää itse joitain harvinaisuuksia, mitä ei mistään muuten saa.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Kyllä aika usein taitaakin olla niin, että JOS saat suomesta osan, niin halvemmaksi tulee kuin ulkomailta tilattaessa. Tämä sivusto oli mielestäni hyvä kattavuutensa vuoksi, ei välttis hintojen.
E: Niin ja se, että kaikki saatavilla olevat osat on netissä on suuri. Nettihän on pullollaan niitä "meiltä alkuperäisosat" tyyppisiä kauppoja, joista selviää vasta erikseen tiedustelelmalla löytyykö haluamaansa osaa.
Honda CBF600S