Kaikesta ei vielä ole tarkkaa tietoa, joten viisainta olla lörpöttelemättä läpiä päähänsä. Sen verran voi kuitenkin sanoa, että ns. yksittäishyväksynnän (muu kuin EY-tyyppihyväksyntä) vaatimustasoa yhtenäistetään (Suomen näkökulmasta kevennetään) EU:n asetuksella, joka on sellaisenaan sovellettavaa lakia joka jäsenmaassa. Tämä koskee juurikin niitä amerikanpulkkia. Esimerkiksi valaisinlaitteilta ei enää vaadita e-merkintöjä, jos laitteessa on alkuperäiset dot-merkityt valot paikoillaan. Monet vaatimukset, esimerkiksi päästöt, kuitenkin säilyvät.(R1100RT @ Helmi. 03 2009,17:54) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
Eli valo/tuulilasi hässäkkä vähenee. Kuinkas tuo päästökuvio sitten menee? Ovathan nuo tuoreet jenkkipulkat menneet läpi kilpiin, kun on tuon CoC- paperin vain hankkinut. Pysyykö tuo edelleen samanmoisena?(mcmies @ Helmi. 03 2009,22:30) kirjoitti
.
Joku paperi vastaavuudesta EU-vaatimuksiin nähden pitää olla. Siihen saattaa riittää jo se, että osoittaa Amerikan normien vastaavan EU-normeja, jolloin erillistä mittausta ei tarvita. Ellei näin ole, pitää kyseisestä mallista olla EU-mittaustulos. Sellaisen saattaa merkistä ja mallista riippuen saada esimerkiksi TÜV:lta. Tämän täsmällisemmin en asiaa tiedä, kun en ole kotilojen säännöksiin enempää perehtynyt.(vma @ Helmi. 03 2009,22:38) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
Näyttää siis siltä, että piensarjahyväksytyn auton, esim Radical, omateko-Westfield tms saisi jatkossa Suomen kilpiin ilman mukinoita?
Vapiskaa mopomiehet...
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.