Virhe | .ORG!

Virhe

Virheviesti

PDOException: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '2147483647' for key 'PRIMARY': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:6:"Notice";s:8:"!message";s:77:"Use of undefined constant MENU_PREFERRED_LINK - assumed 'MENU_PREFERRED_LINK'";s:9:"%function";s:44:"MenutrailbypathActivetrail->setActivetrail()";s:5:"%file";s:93:"/var/www/html/sites/all/modules/contrib/menu_trail_by_path/src/MenutrailbypathActivetrail.inc";s:5:"%line";i:43;s:14:"severity_level";i:5;} [:db_insert_placeholder_4] => 5 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://www.moottoripyora.org/drupal-header?destination=keskustelu/showthread.php/237670-BMW-mallistolehti-2009?p=5747908&viewfull=1 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 217.30.184.81 [:db_insert_placeholder_9] => 1759594763 ) funktiossa dblog_watchdog() (rivi 157 tiedostossa /var/www/html/modules/dblog/dblog.module).
Sivustolla tapahtui odottamaton virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Linkki: BMW mallistolehti 2009

    Lainaa kirjoitti
    Pääkirjoitus

    Me BMW Motorradissa voimme kehua, että olimme yksi niistä harvoista merkeistä, jotka vuoden 2008 aikana
    lisäsivät myyntiään muuten epävakailla markkinoilla (tammi-marraskuu 2007/2008). Markkinaosuutemme lisääntyikin jopa 26 prosenttia!

    Syitä menestykseemme voi olla useita. Me kaikki olemme kuitenkin yhtä mieltä siitä, että BMW:llä on kaikkien aikojen
    vahvin malliohjelma. Todisteena tästä on, että äänestettäessä vuoden parhaasta moottoripyörästä maailman
    10 johtavaa MP-lehteä (Supertest World Association) sijoitti uuden BMW F 800 GS:n toiselle sijalle. Toinen syy
    menestykseemme voi olla, että asiakkaamme ajavat pyörillään enemmän kuin muiden merkkien kuljettajat.
    Toisin sanoen he ovat moottoripyöräilijöitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Unstoppable on heihin sopiva
    sana…

    10 x heilahduskäsi!
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  2. #2
    Joopa joo
    Lainaa kirjoitti
    KARDAANI
    Tyypillistä BMW:tä. Kardaaniakseli on ihanteellinen ratkaisu siirtää voima boxer-moottorin pituussuuntaisesta
    kampiakselista ja nelisylinterisestä rivimoottorista takapyörään. Lisäksi kardaanijärjestelmä on toiminnaltaan
    hyvin luotettava, pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa.
    Tiedä sitten pitäiskö itkeä, nauraa vai hyppiä onnesta että ovat näin täydellisen tuotteen menneet tekemään...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #3
    on se komea tuo uusi GT
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  4. #4
    On tuo K1300S:kin aikas ihq!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #5
    LT:stä kyselin MP-messuilla. Kuulemma menee uusiksi 1300-sarjan mukaan, mutta mitään infoa ei ollut vielä jakaa. Eivät kuitenkaan olleet halunneet tuoda 1200-mallia enää messuille.

    Mikähän siinä on, että ne myydyimmiksi oletetut paraatipaikan pyörät eivät sykähdyttäneet lainkaan? Sitten taas RT oli ihan OK, 800GS ihan makea ja 450X erittäin houkutteleva. Neljäpuolikkaan Dakar-kuosia täytyy seurata ihan tosissaan, josko siitä tulisi "sivilisoitu" versio. Uusi GT kaipaisi pikaisesti kurinpalautuksen bavaarikuriin, sehän on kohta ihan japsin näköinen.

    Tai ehkä pitää vain ostaa -36 mallin sivuvaunubokseri ja lakata unelmoimasta paluusta "ernste Haltung" -aikaan.

    Im diesem Batallion gibt es nur ein Wort, und das heißt Vorwärts. Marsch!
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  6. #6
    varsinainen uutispommi olikin se Stellan Egeland -juttu. harvoin tosiaan nuin raskaan sarjan nimet ottaa bemarin aihioksi.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #7
    BMW:n markkinaosuus lisääntyy kuin kani.

    Heilahduskäsi!
  8. #8
    Ja joo, kuka muu voi vakavalla naamalla heittää samanlaista tuubaa. Ei kukaan muu valmistaja. Kävin juuri laittamassa uudet Z6:t alle tohon 02/50 tkm ajettuun Getsemaneen. Nähhää suvella.



  9. #9
    kyl bemari hyvä on ei auta vaikka haukuttaisikiin tosin luulisin että kaikki pyörät on merkkiin katsomatta jo hyviä meen katselemaan leffaa tapelkaa rauhassa
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  10. #10
    Lainaa (iaj @ Tammi. 30 2009,12:49) kirjoitti
    Tiedä sitten pitäiskö itkeä, nauraa vai hyppiä onnesta että ovat näin täydellisen tuotteen menneet tekemään...
    Oivoi ja Voivoi !


    Tää sun jatkuva valitus ja itkuvirren veisuu on jo tullut kaikille selväksi mutta sanotko vielä kuinka monesta Bemarista ja kilometristä sulla olikaan tuo vankka kokemuspohja ?

  11. #11
    Messuilla sit tuli "testattuu" uusi 1300 GT.
    Jotta saat uudesta pyörästä kaikki irti, pitäisi ostaa bemarin oma navikaattori + langaton kypäräpuhelin järjestelmä joka on integroitu tietty bemarin kypäriin ja sit pitäis hommaa touringpaketti. Tulis aikamoinen lasku
    Tosin "koeajo" eukon kanssa kerto sen että vanhassa pannarissa on enempi tilaa matkustaa kahdestaan sekä polvikulma on parempi.
    No kesällä täytyy tietty testaa vielä uudestaan
  12. #12
    Lainaa (mchuurre @ Tammi. 31 2009,05:19) kirjoitti
    Tää sun jatkuva valitus ja itkuvirren veisuu on jo tullut kaikille selväksi mutta sanotko vielä kuinka monesta Bemarista ja kilometristä sulla olikaan tuo vankka kokemuspohja ?

    Yksikin romu ja kilometri on liikaa, tyhmä kun on niin haksahti tuollaiseen.

    Eikä tuota oikein kehtaa eteenkäänpäin heittää toisten riesaksi eli jumissa ollaan ja taas tänäänkin yritetään purkkaa-liimaa menetelmällä pitää systeemi kasassa jotta kesällä päästään eteenpäin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #13
    Lainaa (mchuurre @ Tammi. 31 2009,05:19) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Tammi. 30 2009,12:49) kirjoitti
    Tiedä sitten pitäiskö itkeä, nauraa vai hyppiä onnesta että ovat näin täydellisen tuotteen menneet tekemään...
    Oivoi ja Voivoi !


    Tää sun jatkuva valitus ja itkuvirren veisuu on jo tullut kaikille selväksi mutta sanotko vielä kuinka monesta Bemarista ja kilometristä sulla olikaan tuo vankka kokemuspohja ?

    Samaa mieltä!!! Ihme tyyppi kun täällä jatkuvasti itkee . Vaihtais pois kun on tollasen paskan hankkinut
  14. #14
    Lainaa (nenoat @ Tammi. 31 2009,20:21) kirjoitti
    Samaa mieltä!!! Ihme tyyppi kun täällä jatkuvasti itkee . Vaihtais pois kun on tollasen paskan hankkinut
    Kun luotto on niin kova, niin ostatko pois? Luovun kyllä heti kun pulitat vähän ajetusta laatupelistä kelpohinnan. 2006 mallinen LT, 43000 mittarissa motopalstan hintoja mukaillen 25000€ ja saat hakea vaikka heti pois. VaraPerä™ ja uudet laakerit stefoineen tulee mukaan! Ja sen jälkeen voidaan vaikka ja vielä

    Salamana otan kyllä jaappanin version alle ja sitten taas
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  15. #15
    Eipä ennen ole bmw:n muotoilu napannut, mutta k1300r, vai mikä se naku oli, on kyllä minun silmään pirun hieno
    Lahjattomat treenaa
  16. #16
    Lainaa (iaj @ Tammi. 31 2009,21:02) kirjoitti
    Lainaa (nenoat @ Tammi. 31 2009,20:21) kirjoitti
    Samaa mieltä!!! Ihme tyyppi kun täällä jatkuvasti itkee . Vaihtais pois kun on tollasen paskan hankkinut
    Kun luotto on niin kova, niin ostatko pois? Luovun kyllä heti kun pulitat vähän ajetusta laatupelistä kelpohinnan. 2006 mallinen LT, 43000 mittarissa motopalstan hintoja mukaillen 25000€ ja saat hakea vaikka heti pois. VaraPerä™ ja uudet laakerit stefoineen tulee mukaan! Ja sen jälkeen voidaan vaikka * * ja vielä *

    Salamana otan kyllä jaappanin version alle ja sitten taas *
    Mulla kun on jo valmiiksi vähemmän ajettu tallissa ja kovasti odottelen taas radalle pääsyä Edelliselläkin ajoin jo ensimmäiset 100 tonnia täyteen eli en ole ostotarjouksia jättämässä. Ihmettelen vaan sitä et jos joku on noin tyytymätön johonkin paskaan niin miks ei laita kiertoon! Pitääkö meidän muiden sulle kolehti kerätä ja polttaa se paska tunkiolla kun se sinua jatkuvasti kyrpii. Hyvä mies vaihdetaanhan niitä muijiakin kun tarpeeksi vituttaa. Ei rautaan pidä rakastua eli setä neuvoo nyt aloittelijaa sen verran että nyt menet pikaisesti ja rohkeasti kauppaan ja haet sieltä vaikka kultasiiven niin sitten ei varmaankaan ole mitään ongelmia jatkossa
  17. #17
    Noh, kunhan saat tuohon nykyiseen vähän enemmän noita kilometrejä niin opit mistä on kyse... palataan sen jälkeen uudelleen astialle...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #18
    Lainaa (iaj @ Helmi. 01 2009,11:31) kirjoitti
    Noh, kunhan saat tuohon nykyiseen vähän enemmän noita kilometrejä niin opit mistä on kyse... palataan sen jälkeen uudelleen astialle...
    Noh, ei varmaan palata vielä muutamaan kesään Ajan ensin tällä toisellakin LT:lläni sen 100 tkm täyteen Sinulla vielä opinnot pahasti kesken
  19. #19
    Osu ja uppos! Pehmeään maaperään!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #20
    Lainaa (iaj @ Tammi. 31 2009,21:02) kirjoitti
    Lainaa (nenoat @ Tammi. 31 2009,20:21) kirjoitti
    Samaa mieltä!!! Ihme tyyppi kun täällä jatkuvasti itkee . Vaihtais pois kun on tollasen paskan hankkinut
    Kun luotto on niin kova, niin ostatko pois? Luovun kyllä heti kun pulitat vähän ajetusta laatupelistä kelpohinnan. 2006 mallinen LT, 43000 mittarissa motopalstan hintoja mukaillen 25000€ ja saat hakea vaikka heti pois. VaraPerä™ ja uudet laakerit stefoineen tulee mukaan! Ja sen jälkeen voidaan vaikka * * ja vielä *

    Salamana otan kyllä jaappanin version alle ja sitten taas *
    Mun entinen Lotja kyllä kelpas kauppiaalle vaihrossa
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  21. #21
    Ja tänään tuli postista mallistolehti 2010. Vedet silmissä nauranut olen. Läpyskä taitaa olla Bike-lehden ja maahantuojan hedelmällisenn yhteistyön tulos. Ainakin kirjoitus-, kieli- ja ladontavirheet näyttäisivä olevan moottoripyöräjournalismia parhaimmillaan.

    Joitakin herkkupaloja:

    "Uudistunut ajokate antaa optimaalisen suojan kaikissa keliolosuhteissa estäen varsinkin ajoviiman vaikutuksen."

    "Asennon on samalla mahdollistettava täysi keskittymiskyky moottoripyörän haasteisiin - maksimaaliseen nautintoon ja tilanteiden täydelliseen hallintaan."

    "Aito urheilumoottoripyörä joka täyttää tyhjän aukon keskiluokan pyörissä."

    "Täysin ainutlaatuisia tämän luokan ominaisuuksia ovat myös hihnaveto ja takahaarukka, jotka mahdollistavat optimaalisen painon ja suorituskyvyn välisen tasapainon."

    "Tämä uskomattoman upealla moottorilla varustettu moottoripyörä on saatavilla nyt myös yksityiskäyttöön."

    "Adventuren säiliön tilavuus on 33 litraa, joten ei huolta, vaikka huoltoasemia ei lähimailla olisikaan."

    "Jos tämän vaikuttavan maailmanmatkaajan eteen osuu este, Integral ABS osittain integroidulla versiolla varmistaa ajosi turvallisuuden, ja haluttaessa toiminnon voi kytkeä pois käytöstä."

    "Mitä useampia ajokilometrejä R 1200 GS Adventuren mittariin kertyy, sitä vakuuttuneempi olet sen kyvyistä."

    "Takana voima välittyy patentoidun Paralever-takahaarukan ansiosta täysimääräisesti pyörään."

    "Ulkonäöltään tämä F 800 R on identtinen kilpakoneen kanssa, sillä siinä on punainen jousi."

    "Vesitiivis päälokero."

    "Siten kuljettaja voi havaita mahdolliset vaaratilanteet aikaisempaan nähden merkittävästi nopeammin- ja lisäksi muut tienkäyttäjät havaitsevat moottoripyörän aikaisemmin, joten he voivat ennakoida tilanteen ja varautua kohtaamiseen."

    "Helpon huollon ja ketjuvetoiseen ratkaisuun verrattuna pitemmän käyttöikänsä lisäksi hammashihnan käyntiääni on myös hyvin hiljainen."

    Ja sokerina pohjalla:

    "Kuusikulmaisesta pakoputkesta kuuluva kumea jyrinä myös kertoo, että olet tulossa tuota pikaa."

    Herrrrlliich Ilse, ich komm jetzt.
  22. #22
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 11 2010,21:07) kirjoitti
    Ja tänään tuli postista mallistolehti 2010. Vedet silmissä nauranut olen. Läpyskä taitaa olla Bike-lehden ja maahantuojan hedelmällisenn yhteistyön tulos. Ainakin kirjoitus-, kieli- ja ladontavirheet näyttäisivä olevan moottoripyöräjournalismia parhaimmillaan.

    Joitakin herkkupaloja:

    "Uudistunut ajokate antaa optimaalisen suojan kaikissa keliolosuhteissa estäen varsinkin ajoviiman vaikutuksen."

    "Asennon on samalla mahdollistettava täysi keskittymiskyky moottoripyörän haasteisiin - maksimaaliseen nautintoon ja tilanteiden täydelliseen hallintaan."

    "Aito urheilumoottoripyörä joka täyttää tyhjän aukon keskiluokan pyörissä."

    "Täysin ainutlaatuisia tämän luokan ominaisuuksia ovat myös hihnaveto ja takahaarukka, jotka mahdollistavat optimaalisen painon ja suorituskyvyn välisen tasapainon."

    "Tämä uskomattoman upealla moottorilla varustettu moottoripyörä on saatavilla nyt myös yksityiskäyttöön."

    "Adventuren säiliön tilavuus on 33 litraa, joten ei huolta, vaikka huoltoasemia ei lähimailla olisikaan."

    "Jos tämän vaikuttavan maailmanmatkaajan eteen osuu este, Integral ABS osittain integroidulla versiolla varmistaa ajosi turvallisuuden, ja haluttaessa toiminnon voi kytkeä pois käytöstä."

    "Mitä useampia ajokilometrejä R 1200 GS Adventuren mittariin kertyy, sitä vakuuttuneempi olet sen kyvyistä."

    "Takana voima välittyy patentoidun Paralever-takahaarukan ansiosta täysimääräisesti pyörään."

    "Ulkonäöltään tämä F 800 R on identtinen kilpakoneen kanssa, sillä siinä on punainen jousi."

    "Vesitiivis päälokero."

    "Siten kuljettaja voi havaita mahdolliset vaaratilanteet aikaisempaan nähden merkittävästi nopeammin- ja lisäksi muut tienkäyttäjät havaitsevat moottoripyörän aikaisemmin, joten he voivat ennakoida tilanteen ja varautua kohtaamiseen."

    "Helpon huollon ja ketjuvetoiseen ratkaisuun verrattuna pitemmän käyttöikänsä lisäksi hammashihnan käyntiääni on myös hyvin hiljainen."

    Ja sokerina pohjalla:

    "Kuusikulmaisesta pakoputkesta kuuluva kumea jyrinä myös kertoo, että olet tulossa tuota pikaa."

    Herrrrlliich Ilse, ich komm jetzt.
    Suorastaan mykistävää proosaa, Kari Hotakainen on tuon rinnalla oppipoika.
  23. #23


    Tää on varmaan nyt sitä taidetta
    Dixi et animam levavi
  24. #24
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 11 2010,21:07) kirjoitti
    "Vesitiivis päälokero."
    Ei hitto. Tekeekö ne nuo ihan tosissaan
    .
  25. #25
    Ei saakeli...tuo swingarm- / heilahduskäsilinja sen kun vaan jatkuu...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  26. #26
    Tuo punainen jousi kyllä herkistää mielen.
    Pitäisiköhän vaihtaa pyörää.

    "Ulkonäöltään tämä F 800 R on identtinen kilpakoneen kanssa, sillä siinä on punainen jousi."

    Pekka
    Pekka
  27. #27
    Jotenki tuota lukiessa tuli mieleen useat moottorikelkka-alan julkaisut valmistajien suunnalta. Ehkä tämmösellä tekstillä koitetaan kosiskella asiasta tietämättömiä potentiaalisia uusia asiakkaita? Nopeasti luettunahan tuo on hienoa ja ylevää tekstiä, mutta jos sen lukee ja asiasta jotain tietää niin eihän tuossa nyt mitään järkeä ole.

    Jännä juttu sinänsä että "ajokatteen" tarkoitus on ohjata ajoviimaa pois *

    Edit: Urheiluäänenvaimennin on titaania ja jaloterästä. Carbon sylinterikannen suojus integroituu täydellisesti ja siinä on UV-korkeakiiltomaali.

    On niin hienoja käsitteitä että mykäksi menee kunnioituksesta.



    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  28. #28
    Mitäs mieltä arvon foorumi on kohdasta "BMW GS Meeting" sivulla 58?

    Kirjoitin sen BMW:n pyynnöstä, kun lupasin niille myös että saavat tulla järjestämään GS Trophy Suomen osakisan sinne BMW GS Meetingiin.
    www.bmwgsmeeting.com

    Pekka


    PS. Ilmoittautuneita tämän vuoden Meetingiin on jo yli 70 henkeä.
    Pekka
  29. #29
    Onhan se aika karua luettavaa. Tekstin ongelma on se, että kirjoittaja yrittää survoa joka lauseeseen vähintään kolme ajatusta. Yleensä maksimi on yksi ja useimmilla kirjoittajilla on vaikeuksia löytää edes se.

    Mitä Pekkavee itse sanoisit tästä: "Esikuvana olivat useat matkaenduro tapahtumat 2000 luvun alussa ja BMW GS tyyppisille moottoripyörille haluttiin järjestää oma tapahtuma, jossa voisi tavata samanlaisten pyörien ja pyöräilyn harrastajia. "

    Kenelle tapahtuma järjestettiin?
  30.  
  31. #30
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 11 2010,21:07) kirjoitti
    "Vesitiivis päälokero."
    Tuleeko se uusi LT ensi vuonna? Ja olisiko siinä sitten jo LT-tyyliin vähän tilavampikin vesitiivis lokero, meinaan, että olisihan se toki kiva jos vaikka mahtuisi pitämään sadetta molemmatkin kokonaan sinne. Toki on tuollainen pienempikin lokero hyvä, niin ei tarvitse ainakaan matkustajan valittaa että kampaus menee pilalle... *
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen