Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 116:sta
  1. #1
    Tälläkin palstalla keskustellaan tuontipyöristä, toisten mielestä niissä on mittarit ruuvattua, papereissa, tyyppikilvissä, yms. muissa jutuissa harmeja.

    Kuitenkin vuosina 2005 - 2008 Suomen maksettiin autovero 22097 käytetystä tuontipyörästä, onko sinulla yksi näistä?

    Onko pyörä ollut pettymys käytössä vai oletko tyytyväinen tuontipyörän omistaja?
  2. #2
    Piikki tuli Saksasta alkukesästä 2005.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  3. #3
    Tuontipyörähän toi on, Italiasta papereiden mukaan.
    Hyvin on pelannut ja kilsat taitaa olla todelliset Vm-97 ja 80tkm.

    En ole itse tuonut eikä edellinen omistaja kai se joku on tuonut tai sit se on tullunna itekseen.
    Tokkopa tuo on rakentunut suomessa.

    Ens kesänä taas yritetään kovast ajaa
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  4. #4
    Japanista tuotu Suzukin tehtaalta 2005.

    Eli ajan.



    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #5
    Molemmat on tuontipelejä hyvällä historialla.
    Retired
  6. #6
    On yksi näistä,hyvin toimii ja toivottavasti edelleenkin...
    Kyy-yl
  7. #7
    Japanissa tehty -91, eli ajan... Suomeen tuotu joskus 2000 luvun alussa.
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  8. #8
    Kyllä 94 tehty japsi toiminu jo monet vuodet pitkin eurooppaa
    kuljettu ja jatkoa seuraa
  9. #9
    Vitsi kun on kotimaiset mp-valmistajat aika vähissä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #10
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 30 2009,07:38) kirjoitti
    Vitsi kun on kotimaiset mp-valmistajat aika vähissä.
    Kun ei ole sitä Winhaakaan enää saatavana, joutuu ajelemaan tuontipyörillä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  11. #11
    1992-mallinen Zukizuki (kts.allekirjoitus), 53 000 mittarissa, ei mitään tietoa paljonko oikeasti ajettu, mutta hyvin toimii ja ihan ehjä peli. Otin mä talvihuollossa siitä nopeusmittarinkin irti, mutta mahdoton sanoa, onko sitä peukaloitu vai ei. Noista 12 000 on mun ajamia. Venttiilikopan kun avasin niin sisuskalut olivat täysin uudenveroisessa kunnossa, puhdasta ja kirkasta aivan kuin uudessa moottorissa eikä silmämääräisesti katottuna merkittävää kulumaa ollut nokissa. Ei savuta, kuluta öljyä, kolise tai kalise ja lähtee pyydettäessä aina käyntiin.

    Mopo on 2001 seilannut Suomeen, olen toinen suomalainen omistaja ja kaikkiaan viides omistaja jos lapinpolttajat *lasketaan mukaan, paperit löytyy. Huoltokirjaa tai muuta historiaa kuin vanhat saksalaiset ja suomalaiset rekisteriotteet ei ole, mutta sillä hinnalla minkä laitoksesta maksoin, historia ei paljoa edes kiinnosta, hinta oli ns. kohillaan. Se on mikä on ja toistaiseksi toiminut suorastaan kiitettävästi (koputtaa puuta). Tavallaan hyvä, että se on tuollainen vanhus ja käyttöpeli, ei mikään pyhämopo jolla ei voi ajaa kun sataa vettä.

    Aika iso remppa tuli talvella tehtyä kun totesin, että pyörässä on ainesta ja siihen kannattaa vähän panostaakin, kuluvia osia meni aika paljon uusiksi. Tuli sittten tehtyä vähän muutakin kuin öljyt, tulpat ja suodattimet. Nyt vaan * kunhan tuo kausi alkaa.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  12. #12
    Reveren aikanaan tuotatin kesällä -02 Saksasta ja verollepanon siitä suoritin keväällä -03. Tuossa välissä mopon perusteellinen läpikäynti, huollot yms. ja tulihan sillä pari kertaa käytyä radallakin
    - Pyörä myyty jo pois -
  13. #13
    Jovvain..


    Kaks pärrää tuotu germaaniasta, ei mitään valittamista. Päinvastoin. Olivat paremmassa kunnossa kuin vastaavat suomessa, (nämä hiekkatiet & suolat), molemmissa mm aivan käyttämättömät työkalupakkaukset ym:t. Runsaat / ylivertaiset lisävarusteet. Täydelliset huoltokirjat jne. Kaikki täsmäsi mitä liikkeessä kerrottiin ja asioihin tuli vahvistus kun otin yhteyttä edelliseen omistajaan.

    Suomessa kerran kaupattiin ruuvattua K1200RS:ää "vähän ajettuna". Tosin yksityinen hemmo...
  14. #14
    Molemmat pyörät Saksasta. Toinen siisti kuin sika pienenä, kuten pitikin, ja mekaniikka tukee näkemystä. Reilu 50 tkm tullut mittariin tuonnin jälkeen, kaikki OK. Toinen rupinen kuin... kuten pitikin, ja patarautatekniikka toimii oikeastaan yllättävän hyvin; perusasiat olivat paremmassa kunnossa kuin oletin. Kurapyörä siis tämä jälkimmäinen.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  15. #15
    minulla jo toinen tuonti pyörä ja olen ollut tyytyväinen.
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  16. #16
    Kaikkihan nuo ovat olleet tuontitavaraa...tosin eka ollut jopa ensirekisteröitynä suomeen vuonna -76
    Kolmeen viimeiseen eka suomi omistaja eikä huonoja kokemusia näistä ole.Yhdestä meni jännitteen säädin kaupan jalkeen mutta sen laitteen maahan tuonut yritys hoiti takuu työnä kuntoon.
    Voihan sitä"SUOMI-PYÖRÄ"olla sutta ja sekundaa siinä missä nämä uusio tuonnitkin.
    Timo Rautiainen&Trio Niskalaukaus
  17. #17
    Exä -99 Honda XX tuotu joskus 2k alussa Saksasta ja olin kolmas
    omistaja Suomessa, kilsoja ostettaessa 39tuh ja pelasi
    kuin junan vessa. Itse ajoin 15tuh.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  18. #18
    Ainakin käytettynä suomeen tuodut pyörät on paremmassa kunnossa kun ns.suomipyörät. Tämä siis muutaman pyörän oman kokemuksen perusteella.
    -Vastaavia kommentteja olen kuullut muiltakin. Tosin onhan se käytettyjen valikoimakin ulkomailla suurempi.
  19. #19
    EX oli v.2000 saksasta tuotu ZZR 1100 -93 ja siitä voi kyllä sanoa, että niin virheetöntä tapausta saa suomipyöristä hakea. Jopa alhainen (tyypillinen) mittarilukema alkoi tuntua jopa mahdolliselta, koska mm. vaimentimet, katteiden alapinnat jne. oli kauttaaltaan ehjällä pinnalla..

    Kyllä nuo vanhemmat esim. saksasta jossain vaiheessa tuodut ovat keskimäärin parempi kuntoisia, kuin vastaavat suomessa ensirekisteröidyt. Tosin onhan siinä sekin pointti, että ei sieltä ole järkevää romuja tuodakkaan..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #20
    Suurin osa ajaa tuontipyörällä . Jos ei aja Winhalla. No itsekin ajelen, molemmista suurvalloista ja germaniasta.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  21. #21
    Joku aika sitten toin juniorille moposkootterin germaaniasta. Viime vuonna itselleni maximopon ja auton samasta kohteesta. Ongelmatonta ja edullista.
  22. #22
    Itselläni oli Suzuki vx800 joka oli uitettu saksoista muutama vuosi enne kuin sen itselleni ostin ja taatusti ainakin yhtä hyvin pelasi kuin aito "suomipyörä".
  23. #23
    Ainoa suomi-pyörä on Winha.Kaikki muut on tuontipyöriä.Hyvinhän nuo ovat toimineet...
  24. #24
    On tuontipyörä ameriikasta -95 (kuulemma) ja tyytyväinen olen ollut ja olen vastakin ... Mittarissa oli 13000 miles ja jota ei epäillä (yks hailee ku vuosimalli on -83) *

    Tää oli remppamiehen arvio kilsoista kun aukas koneen ja zekkas kuviot.

    Edit.
    Olen 3. omistaja kyseiseen kamppeeseen.
    Amerikan hemmo toi suomeen -95 ja myi suomalaiselle heebolle -96 jolta hain pois -07.



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  25. #25
    mun Harley on aito suomi mp Kemijoki oy on eka omistaja
    Ariel on Suomi mp
    Triumph on jenkki tuonti
    yleensä suomi pyörä on lähes loppuun ajettu monia kertoja kasattu siitä mitä on sattunut olemaan saamaan sodan pakkootettuna ollu armeijalla paljon huononpi kuin jenkki peli suomi kone on ollu radalla jatkuvasti 50-70 vuotta jenkki yleensä muutaman vuoden ja syt hyljätty seisoon näkee koneen sisuskaluista ja lohkon kierteistä sylintereistä suomi pyörät on ajettu vikoihin ylikokoihin tai sylinterit on putkitettu.
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  26. #26
    Kai se on italiasta
    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

    vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
  27. #27
    Itse toin Vimpelistä... Ja sitä ennen tuli jostain Saksasta eli joo, on tuontipyörä...
    Äksteeär
  28. #28
    Eiköhän tuo Suomen ulkopuolelta ole tullut, joten siis ajan *
    XV 1100
  29. #29
    joku mainitti winhan &#92;o/ ...ja juujoo, muut o tuontipyöriä, myös italot
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  30.  
  31. #30
    Molemmat Suitsat , siis nykyinen ja sitä edeltävä ovat käyneet ensin Saksassa, eli tuontipyöriä ovat.
    Tyytyväinen olen ollut *
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen