Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 203:sta
  1. #121
    Nyt taisi jäädä kuitenkin antamatta uskottava meriselitys sille, miten nopeus kasvattaa eteenpäin näkyvää matkaa.

    Jos muistisi pätkii, niin kirjoitit näin:
    "oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa".

    Vai pistetäänkö tämäkin sinne selittämättömien asioiden osastolle, mistä löytyykin jo esim. nämä reaktioaikana kuljetut matkat, pidentyneet jarrutusmatkat, vauhdit törmäyshetkellä ym. täysin toissijaiset pointit, jotka eivät liity nopeuteen millään lailla.

    edit. en tosin tiedä, mitä ihmeen väliä sillä on, jos nyt suunnilleen on keskiverron hyvä näkyvyys eteenpäin, että näkeekö sitä sitten miten kauas siinä vaiheessa, jos jotain pitää alkaa väistämään. Väistettävä kohdehan lienee tuolloin jo suht lähellä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #122
    Jos tuntuu ettei lyhyillä valoilla tule havaituksi päiväsaikaan, suosittelen seuraavaa:

    1) Pue huomioliivit
    2) Hae tarvikeliikkeestä keltainen vilkkumajakka ja ruuvaa se pyörääsi näkyvälle paikalle vilkkumaan
    3) Aja sellaista vauhtia että pystyt tarvittaessa pysähtymään tai väistämään
    4) Opettele katsomaan eteesi ja hallitsemaan pyörääsi

    Pitkillä ajaville vielä pari kysymystä:

    - Vaihdatko lyhyille kun pimeällä ajaessa tulee joku vastaan? Miksi/miksi et?
    - Vaihdatko lyhyille kun päivällä ajaessa tulee joku vastaan? Miksi/miksi et?

    Ei tarvinne erikseen sanoa mitä mieltä olen pitkillä ajamisesta päivällä.



  3. #123
    Hienoa. Jälleen kerran menee totaalisesti päin prinkkalaa se perusoletus, että kaikki pitkät päällä ajavat ajaisivat pitkät päällä koko ajan. Niin ei suinkaan tarvitse tehdä. En toki voi vastata kuin siitä, miten itse käytän valoja, aivan kuten kaikki muutkin vastaavat vain omasta puolestaan. Niin ikään, jos joku toinen käyttää valojaan siten, että häikäisee muita, syy ei ole minun.

    Tässä maassa tapahtuu jälleen kaudella -09 useita vakavia, kuolemiin ja vammautumisiin johtavia yhteentörmäyksiä moottoripyörän ja auton kesken, yhdistävänä tekijänä ja vakioselityksenä se, että autoilija ei havainnut pyöräilijää ajoissa.

    Fiksusti pitkiä sopivissa olosuhteissa käyttämällä voi parantaa havaituksi tulemistaan, ja vähentää riskiä olla yksi näistä tapauksista (ja korjataan tähän vielä se toinen jatkuvasti väärinymmärretty asia: en luota valojen antamaan turvaan millään lailla, vaan oletan silti, että en tule havaituksi, ja toimin sen mukaan).

    Jospas pistäisi vielä tavuviivoilla, kun joillakin on tuo lukutaito ilmeisen hakusessa:

    En a-ja pit-kät pääl-lä ko-ko-a-jan, ai-no-as-taan sil-loin, kun ke-li on kir-kas ja e-täi-syy-det ja a-jo-no-peu-det on suu-ret. Ja teen kaik-ke-ni, et-tei ku-kaan häi-käis-tyi-si. Ku-kin a-jel-koon sil-ti i-han juu-ri si-ten ku-in it-se par-haak-si nä-kee.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #124
    Luja on usko pitkien valojen turvallisuutta lisäävään voimaan. No, jokainen olkoon uskossaan vahva ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  5. #125
    Lainaa (pecha @ Helmi. 22 2009,12:56) kirjoitti
    Nyt taisi jäädä kuitenkin antamatta uskottava meriselitys sille, miten nopeus kasvattaa eteenpäin näkyvää matkaa.

    Jos muistisi pätkii, niin kirjoitit näin:
    "oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa".

    Vai pistetäänkö tämäkin sinne selittämättömien asioiden osastolle, mistä löytyykin jo esim. nämä reaktioaikana kuljetut matkat, pidentyneet jarrutusmatkat, vauhdit törmäyshetkellä ym. täysin toissijaiset pointit, jotka eivät liity nopeuteen millään lailla.

    edit. en tosin tiedä, mitä ihmeen väliä sillä on, jos nyt suunnilleen on keskiverron hyvä näkyvyys eteenpäin, että näkeekö sitä sitten miten kauas siinä vaiheessa, jos jotain pitää alkaa väistämään. Väistettävä kohdehan lienee tuolloin jo suht lähellä.
    Lainasit tuon kohdasta, jossa kerroin, että en ole pelannut peliä, jossa oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös eteenpäin näkyvää matkaa. Eli, tarkoitin tietysti sitä, että silloin, kun oikeassa elämässä lisään vauhtia, niin on edessä myös suoraa, jolloin 'eteenpäin näkyvä matka kasvaa'. Tuossa Samin örkki-/meteoriittipelissä eteenpäin näkyvä matka ei kasva eikä myöskään sivuttaisiirron nopeus, jolloin peli vaikeutuu, kuten pelintekijän ajatus on ollutkin. Se ei kuitenkaan vastaa sitä todellisuutta, josta tässä keskustellaan. Toivottavasti ymmärsit.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  6. #126
    Pitkien valojen käyttö päiväsaikaan, kirkkaalla kelillä on lain vastaista.
    Eikä siinä auta selittelyt.
    Ne on kyllä ihan tasantarkkaan muut asiat, jotka motoristin pitää hengissä tien päällä, kuin ne pitkät.
    Ja sanoisinpa, että suurin auttava tekijä siinä pelissä, on oma ajotapa.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  7. #127
    Sitten varmaankin tulen saamaan tästä laittomasta menettelystä sakot tai ainakin huomautuksen. Kumma kyllä, niin ei ole ainakaan vielä tapahtunut, vaikka olen sopivaksi katsomissani paikoissa pitkiä käyttänyt jo varmaankin vuosikymmenen ajan.

    Ei se estä onnettomuuksia tapahtumasta, mutta itse pidän havaituksi tulemista sen verran tärkeänä asiana, että aion tehdä niin jatkossakin, tuli sakot tai nokkaan tai mitä alkuasukasmeininkiä nyt milloinkin.

    Pitkien käyttö järkeä käyttäen vaan ei joidenkin mielestä tunnu olevan vaihtoehtona edes olemassa. No, aivan sama, en rupea kanssanne siitä enempää taistelemaan, ja jokainen tekee omat valintansa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #128
    Lainaa (spiff @ Helmi. 22 2009,13:37) kirjoitti
    Jos tuntuu ettei lyhyillä valoilla tule havaituksi päiväsaikaan, suosittelen seuraavaa:

    1) Pue huomioliivit
    2) Hae tarvikeliikkeestä keltainen vilkkumajakka ja ruuvaa se pyörääsi näkyvälle paikalle vilkkumaan
    3) Aja sellaista vauhtia että pystyt tarvittaessa pysähtymään tai väistämään
    4) Opettele katsomaan eteesi ja hallitsemaan pyörääsi

    Pitkillä ajaville vielä pari kysymystä:

    - Vaihdatko lyhyille kun pimeällä ajaessa tulee joku vastaan? Miksi/miksi et?
    - Vaihdatko lyhyille kun päivällä ajaessa tulee joku vastaan? Miksi/miksi et?

    Ei tarvinne erikseen sanoa mitä mieltä olen pitkillä ajamisesta päivällä.
    Tälle plussat, ketjun järkevintä tekstiä.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  9. #129
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jos haluaa erottua niin yksi varteenotettava mahdollisuus on keltaiset polttimot, sanoisin että parempi ratkaisu kuin ajella pitkillä.
    Dirty Nasty Furriner
  10. #130
    Lainaa (Staga @ Helmi. 26 2009,02:24) kirjoitti
    Jos haluaa erottua niin yksi varteenotettava mahdollisuus on keltaiset polttimot, sanoisin että parempi ratkaisu kuin ajella pitkillä.
    Niillä vaan ei näe mitään
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #131
    Niin, ehkä ne näkyis.Tai sitte ei.

    Mutta kaikkineen se oma ajotapa on sopeutettava siihen, että tekipä mitä tahansa, moottoripyörä näkyy huonosti.
    Sitä on hankala hahmottaa autoilijan, lisäksi maasto monesti vielä kätkee metsäosuuksilla pienen kohteen, auringonpaiste, pienet näköesteet jne...

    On vaikea uskoa, että valoilla saadaan mitään aikaan ;)

    Ja niitä sinisiä vilkkuvaloja kun ei saa käyttää ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  12. #132
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #133
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 26 2009,13:13) kirjoitti
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    Khöh...aivan
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  14. #134
    Eikös valojen tehosta ja/tai valokiilasta ole olemassa mitään määräyksiä? Jos valot ovat liian tehottomat (ja mopo on ostettu uutena liikkeestä) niin eikös se ole silloin takuun alainen vika?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  15. #135
    Monessa aivan uudenmallisessakin pyörässä on vielä nykyään täysin ala-arvoiset valot, mikä on kyllä erikoista.

    Jälleen yksi syy lisää, miksi on mahdotonta mennä yleispätevästi sanomaan, että pitkät päällä = häikäisee.

    Sitten on myös malleja, joissa on erittäin hyvä valoteho, eli ei yhtään sen enempää voida sanoa sitäkään, että lähivalot päällä = ei häikäise. Riippuu pyörästä.

    Ja lisäksi asiaan vaikuttaa varsin oleellisesti sekä valojen suuntaus, että muut valaistusolosuhteet. Mutta ei huolta, netistä saa kyllä ihan pyytämättäkin yksinkertaistetun version myös tästä asiasta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #136
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,14:58) kirjoitti
    Monessa aivan uudenmallisessakin pyörässä on vielä nykyään täysin ala-arvoiset valot, mikä on kyllä erikoista.

    Jälleen yksi syy lisää, miksi on mahdotonta mennä yleispätevästi sanomaan, että pitkät päällä = häikäisee.

    Sitten on myös malleja, joissa on erittäin hyvä valoteho, eli ei yhtään sen enempää voida sanoa sitäkään, että lähivalot päällä = ei häikäise. Riippuu pyörästä.

    Ja lisäksi asiaan vaikuttaa varsin oleellisesti sekä valojen suuntaus, että muut valaistusolosuhteet. Mutta ei huolta, netistä saa kyllä ihan pyytämättäkin yksinkertaistetun version myös tästä asiasta.
    Itsellä olisi tarkoitus asentaa xenonit, ei tahdo syksy pimeillä nähdä eteensä.
    En ole aivan varma että auttoiko viimekesän pitkillä ajo autoilijoita näkemään minut paremmin.
    Aion kuitenkin jatkaa ensi keväänä samaan malliin.

    -Ray Ban Glasses-
  17. #137
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 26 2009,15:33) kirjoitti
    Itsellä olisi tarkoitus asentaa xenonit, ei tahdo syksy pimeillä nähdä eteensä.
    En ole aivan varma että auttoiko viimekesän pitkillä ajo autoilijoita näkemään minut paremmin.
    Aion kuitenkin jatkaa ensi keväänä samaan malliin.

    -Ray Ban Glasses-
    Mä ajattelin ottaa käyttöön pitkillä ajavia varten ausseista tulleen kolmenkymmenen sentin valoaukolla olevan käsivalaisimen,valoteho on kälyinen 5,5 milj. candelaa.Älkää väittäkö että se häikäisee,käytän sitä harkiten.Siinä on katkaisinkin.Ja vilkkutoiminto.Tekisiköhän joku sähkön jumala siihen stroboasennonkin?
    Paistakaa makkaraa välillä,kevät on jo pitkällä.Kohta päästään taas mustalle tielle.Ja ne joilla on rupulikumit pääsee kelirikkoteille.
  18. #138
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 26 2009,13:13) kirjoitti
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    Noinhan se menee. Vaatii vaan legendaarisen äijän puikkoihin eikä mitään pehmoisia neitejä jotka eivät joka setissä konttaa, saati pääse kahden sekan sisään rataennätyksistä. *

    Ps. Pitäisi alkaa päivittään hieman nopeampaan mopoon niin saisi kääntymään mutkiinkin sitten rivakammin.

    Pss. Legendalle terkkuja. Hartiat lukkoon ja kaasu pohjaan niin kyllä sinäkin vielä konttaat ja pääset äijien kerhoon.
    Radalla ensi kesänä? MotoGP pyörällä?
    Supermoto
  19. #139
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 26 2009,17:56) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 26 2009,13:13) kirjoitti
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    Noinhan se menee. Vaatii vaan legendaarisen äijän puikkoihin eikä mitään pehmoisia neitejä jotka eivät joka setissä konttaa, saati pääse kahden sekan sisään rataennätyksistä. *

    Ps. Pitäisi alkaa päivittään hieman nopeampaan mopoon niin saisi kääntymään mutkiinkin sitten rivakammin.

    Pss. Legendalle terkkuja. Hartiat lukkoon ja kaasu pohjaan niin kyllä sinäkin vielä konttaat ja pääset äijien kerhoon.
    Radalla ensi kesänä? MotoGP pyörällä?
    Puhuinko siinnä mopoista, vai turvallisuudesta yleensä? Fakta vaan on, että vauhdin kasvaessa ohjaus nopeutuu, jolloin myös väistöstä tulee nopeampi. Kokeiles seuraavalla kerralla tehdä autollasi sellainen rattitesti, että heilautat ohjauksen niin nopeasti kuin voit laidasta laitaan ja kerro mitä tapahtui, kun nopeutta oli 40km/h ja 100km/h? Ja, jos et vieläkään usko, nosta vauhti 150km/h ja toista edellinen. Et sit kuitenkaan syytä mua, jos karkas huolellisesti pöpelikköön. *

    PS. Olen jo Äijien kerhossa, mutta miten sut saatais sinne....
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  20. #140
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2009,20:56) kirjoitti
    PS. Olen jo Äijien kerhossa, mutta miten sut saatais sinne....
    no niin tosiaan olet. Nikula, Hynynen & The Legend!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #141
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2009,20:56) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 26 2009,17:56) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 26 2009,13:13) kirjoitti
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    Noinhan se menee. Vaatii vaan legendaarisen äijän puikkoihin eikä mitään pehmoisia neitejä jotka eivät joka setissä konttaa, saati pääse kahden sekan sisään rataennätyksistä. *

    Ps. Pitäisi alkaa päivittään hieman nopeampaan mopoon niin saisi kääntymään mutkiinkin sitten rivakammin.

    Pss. Legendalle terkkuja. Hartiat lukkoon ja kaasu pohjaan niin kyllä sinäkin vielä konttaat ja pääset äijien kerhoon.
    Radalla ensi kesänä? MotoGP pyörällä?
    Puhuinko siinnä mopoista, vai turvallisuudesta yleensä? Fakta vaan on, että vauhdin kasvaessa ohjaus nopeutuu, jolloin myös väistöstä tulee nopeampi. Kokeiles seuraavalla kerralla tehdä autollasi sellainen rattitesti, että heilautat ohjauksen niin nopeasti kuin voit laidasta laitaan ja kerro mitä tapahtui, kun nopeutta oli 40km/h ja 100km/h? Ja, jos et vieläkään usko, nosta vauhti 150km/h ja toista edellinen. Et sit kuitenkaan syytä mua, jos karkas huolellisesti pöpelikköön. *

    PS. Olen jo Äijien kerhossa, mutta miten sut saatais sinne....


    Ei kun hyvin sä vedät. Epäilemättä teidän kylän koviten.
    Supermoto
  22. #142
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    **kuvittele tähän kuva plaanissa kulkevasta lossista**
    Dirty Nasty Furriner
  23. #143
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,21:37) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2009,20:56) kirjoitti
    PS. Olen jo Äijien kerhossa, mutta miten sut saatais sinne....
    no niin tosiaan olet. Nikula, Hynynen & The Legend! *
    Koetas nyt Turo--Inkeri rauhoittua ja muistele sitä sladia, jonka teitte siellä Angolassa sitä antilooppia väistäessä 240km/h... olikos se ratti nopeempi ja kabiini täynnä käsiä, kuten voin hyvin kuvitella? *
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  24. #144
    Lainaa (Staga @ Helmi. 26 2009,22:28) kirjoitti
    **kuvittele tähän kuva plaanissa kulkevasta lossista**
    Älä kuitenkaan moralisoi, en ylittänyt nopeusrajoitusta ja turvallisuus oli siten taattu! *
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  25. #145
    Lainaa (spiff @ Helmi. 22 2009,13:37) kirjoitti
    Jos tuntuu ettei lyhyillä valoilla tule havaituksi päiväsaikaan, suosittelen seuraavaa:

    1) Pue huomioliivit
    2) Hae tarvikeliikkeestä keltainen vilkkumajakka ja ruuvaa se pyörääsi näkyvälle paikalle vilkkumaan
    3) Aja sellaista vauhtia että pystyt tarvittaessa pysähtymään tai väistämään
    4) Opettele katsomaan eteesi ja hallitsemaan pyörääsi
    2) Sininen huomataan paremmin.

    4) Ei sinua havaita sen paremmin, vaikka olisit itse Valentino Rossi.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  26. #146
    Lainaa (Cute @ Helmi. 26 2009,13:39) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 26 2009,13:13) kirjoitti
    Niinpä. Riskiä toki voi pienetää ajamalla hieman kovempaa jolloin reagointiaika lyhenee, väistöliike nopeutuu, eteensä näkee paljon pidemmälle eikä tule takaa yliajetuksi.

    Khöh...aivan *
    Kun ajaa riittävän kovaa, näkee jopa mutkan taakse.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  27. #147
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 26 2009,15:33) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,14:58) kirjoitti
    Monessa aivan uudenmallisessakin pyörässä on vielä nykyään täysin ala-arvoiset valot, mikä on kyllä erikoista.

    Jälleen yksi syy lisää, miksi on mahdotonta mennä yleispätevästi sanomaan, että pitkät päällä = häikäisee.

    Sitten on myös malleja, joissa on erittäin hyvä valoteho, eli ei yhtään sen enempää voida sanoa sitäkään, että lähivalot päällä = ei häikäise. Riippuu pyörästä.

    Ja lisäksi asiaan vaikuttaa varsin oleellisesti sekä valojen suuntaus, että muut valaistusolosuhteet. Mutta ei huolta, netistä saa kyllä ihan pyytämättäkin yksinkertaistetun version myös tästä asiasta.
    Itsellä olisi tarkoitus asentaa xenonit, ei tahdo syksy pimeillä nähdä eteensä.
    En ole aivan varma että auttoiko viimekesän pitkillä ajo autoilijoita näkemään minut paremmin.
    Aion kuitenkin jatkaa ensi keväänä samaan malliin.

    -Ray Ban Glasses-
    En ole aivan varma että auttoiko viimekesän....
    Voi ..tun ..ttu!jos noin huimaa ajaminen, jätä mopo kotiin.
    Jos ajat vielä ,vedä vaikka lipat joka risteyksessä niin
    kyllä sut huomataan.
    Isompaa kunnioitetaan ja varotaan ,vaikka olet se oikeassa
    oleva ja erittäin kokenut kuski.
    EIKÄ NIITÄ PITKIÄ KUIN OIKEESTI PIMEELLÄ JA POIS KUN
    KOHTAAT SEN KANSSA KULKIJAN
    Entschuldigung,kann ich hier vorbei?

    EX President mc va-ro
    A,B,BIH,CG,CH,CZ,L,LT,LV,MC,N,D,DK,EST,F,FIN,FL,H, HR,I,NL,PL,RSM,S,SK,SLO,UA.
  28. #148
    tuleepas täällä taas erittäin älykkäitä kommentteja joka asiaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #149
    Lainaa (pecha @ Helmi. 27 2009,14:59) kirjoitti
    tuleepas täällä taas erittäin älykkäitä kommentteja joka asiaan
    Näin se etenee.Jatka sinäkin samall linjalla.
    Ei kai kuitenkaan niin vakavaa
    Entschuldigung,kann ich hier vorbei?

    EX President mc va-ro
    A,B,BIH,CG,CH,CZ,L,LT,LV,MC,N,D,DK,EST,F,FIN,FL,H, HR,I,NL,PL,RSM,S,SK,SLO,UA.
  30.  
  31. #150
    vaikuttaa aika vakavalta, jos on tarvis OIKEEN KAPSLOKIT PÄÄLLÄ ALKAA KAILOTTAMAAN, KUN EI VISSIIN MUUTEN KUULU.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen