Niinpä, sehän on ihan hirveän vaarallista ja edesvastuutonta käyttää huomioliiviä(lotjes-2 @ Maalis. 04 2009,20:32) kirjoitti
![]()
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Mitäs vikaa postimerkkien keräilyssä on?(lotjes-2 @ Maalis. 04 2009,20:32) kirjoitti
Sitä paitsi huomioliivi-kortti on aika huono![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kumpi näkyi paremmin, valot vai liivit?(lotjes-2 @ Maalis. 04 2009,20:32) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Vai postimerkki?(jyke @ Maalis. 05 2009,11:51) kirjoitti
Itse en kyllä millään pystyisi pitämään tuollaista huomioliiviä, ei riitä pokka.
Näyttää aivan uskomattoman dorkalta, kaikkea ihmiset tekevätkin että saisivat osakseen "rispektiä" muilta motoristeilta.
Itse kyllä vaan naureskelen huomioliivejä pitävien selän takana.
![]()
Noilla liiveillä saa juuri sellaista huomiota mitä ei tarvitsisi:(Nro:13 @ Maalis. 05 2009,14:31) kirjoitti
Jokunen vuosi sitten laitoin (erään vedonlyönnin seurauksena) mökiltä lainatut pelastusliivit päälle, kun olivat niin turvalliset, näkyvät ja lämpimät. Ensimmäinen kyttäauto joka ajoi vastaan, kääntyi perään ja puhallutti.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No eikös ne tehneet siinä tapauksessa sitä arvokkaampaa liikenteenvalvontaa jonka perään täällä aina huudellaan, sen sijaan että olisivat kytänneet puhaltimen kanssa puskassa?(vetomies @ Maalis. 05 2009,14:46) kirjoitti
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Oma vankin peruste sille, etten liiviä laita on, että siellä on maantiellä miehiä töissä, joilla on samanväriset liivit päällä ja ne on siellä JALKAISIN.
On vaarallista jos äkkitilanteessa vastapuoli ei kykene hahmottamaan, onko kyse 80km/ liikkuvasta esineestä vai paikallaan seisovasta.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Minä ostin Biltemasta kun en edes tajunnut noissa olevan jotain kummallista.(Utah @ Maalis. 03 2009,09:04) kirjoitti
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Autoissa -94 asti saa kait olla keltaiset polttimot, mopoista en tiedä? Aina noita sillointällöin tulee vastaan ja paremmin ne erottuu kaikesta valosta mitä tuolla tienpäällä on.(Hannu59 @ Maalis. 07 2009,03:18) kirjoitti
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Laitatte vaan oikeen paljon lyhkäsiä ja muita ei häikäiseviä valoja pyörään, niin ei tarvitse pitkiä käyttää näkyvyyden takia *
Tuossa RK:ssa 7" ajovalo, jonka vierässä kaksi pienempää lisävaloa, jotka olen säätänyt samalle korkeudelle kuin lyhyet. Lisäksi vilkuissa palaa ameriikanparkit ja lokarin päässä vielä keltainen "parkki". Kuulemma näkyy hyvin!
Noo, pärjääpä tuolla Sportsterilla ihan yhdellä valolla ja lyhyellä.
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97
samaa mieltä tai plus 200.(Cute @ Maalis. 06 2009,06:32) kirjoitti
mulla oli gpz1100 kawassa, vm. 1983 keltainen ajovalo ja se näkyi hyvin. saattaa olla vieläkin se lamppu tallessa kun pyöräkin on.
rottapyörässä on edelleen ne isot keltaiset suorakaiteenmuotoiset oikeat huomiovalot, ne ainakin näkyvät kauas. sellaisia oli paljon 80-luvun alussa autoissa. mihin lie hävinneet. muoti muuttuu ja onko keltainen tosiaan laiton? luulisi ennemmin sinisen olevan haitallisempi, ne xenonit, monesti häikäisevät ja näyttävät kauempaa poliisiauton hälytysvilkuilta kun vilkahtelee kilometrien päästä jostakin autoletkan väleistä peilissä tai edessä. luulisi sellaisten vaarantavan enemmän liikennettä kun aiheuttavat sydämentykytyksiä ja säikähdyksiä viattomille. lisäksi oikeat poliisivilkut kokevat sitten inflaation, "ai jaa, jollakin taas siniset xenonit vaan vilkkuu,,, nunnunnuu, nunnunnuu... "
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jos kiinnostaa lakitekstiä mopojen valoista tavata, niin täältähän nuo AKE:n tarkat säädökset löytyy (pdf-muodossa). Tuskin noita tien päällä pilkuntarkasti syynätään, ehkä jossain katsastuksessa. Keltaista etuvaloa ei tuon mukaan hyväksytä.
Mielenkiintoista on, että periaatteessa E-hyväksyntä vaatimus valoille koskee vain 1989 ja sen jälkeen rekisteröityjä pyöriä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Mulla oli autossa momon superkirkkaat 35erkkiä pari, muttamutta lampun lasit elit muovit otti siipeensä...(Eagle-no2 @ Maalis. 02 2009,22:00) kirjoitti
Halvalla= uudet umpiot a 400€ perkele...
Xenonit on kai kaikki uv suojattuja ettei käy noin... No kerron myöh kun mopetiin laitoin 6000k lyhkäiset ja on muoviumpio...
Jaa niin oli joskus 8000k xeenonit, eihän niillä näe mitään kun on märkää...
F = dp / dt
Kappas vain, niinpä ovatkin ei-sallittuja nuo keltaiset ajovalot.(Utah @ Maalis. 08 2009,10:42) kirjoitti
Jos haluaa keltaisella erottua, pitää laittaa ne sumuvaloihin.
Toivottavasti samaa ei vaadita autoilta, koska vanhempien ranskalaisten ulkonäkö menee aivan pilalle.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Eaglen kanssa olen samaa mieltä, että pimeässä pitää olla sellainen valoneuvo mukana, että näkee, eivätkä ylitehopolttimot ole aivan poissuljettu vaihtoehto nekään, mutta ennen pelkkien polttimoiden vaihtoa kannattaa silti hetki harkita ettei tule kallista hutia.(wizard11 @ Maalis. 08 2009,10:50) kirjoitti
Laturin teho on vain yksi reunaehto ylitehopolttimoiden valinnassa ja suurta raskasta matkajaavaa pieneen kortteliohjukseen vertaava saattaa erehtyä luulemaan sitä jotenkin ratkaisevaksi tekijäksi. Suuren raskaan matkajaavan laturi riittää valmistusmaasta riippumatta valojen lisäksi muutamalle muullekin sähkövimpaimelle. Ylitehopolttimoiden todelliset riskit johtuvat kasvaneesta lämmön tuotosta ja virran kulutuksesta.
Lisään varoituksesi painoarvoa kertomalla toisen varoittavan tarinan Volvon sähköpääkeskuksessa sijaitsevan valoreleen liittimen sulamisesta.
Onneksi modulaariseen pakettiin sai pelkän valoreleen kannan vaihdetuksi ja onneksi johtosarja tai jotain muuta ei kärähtänyt siitä vierestä. Koko pääkeskuksen vaihtaminen ja sulaneen ranteenvahvuisen kaapelinipun korjaaminen olisi ollut aikaavievä operaatio.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
kyllä vanhoihin pösöihin ja sitikkoihin kuuluvat itseoikeutetusti keltaiset maihinnousujoukkojen tunnistamisvalot. keltaisella valolla ajavaa ei ammuta. siitähän tässä lähdetään.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Eipä tuota ole tarvetta ampua ilman keltaisia valojakaan, ainakaan jos pösöllä/sitikalla ajaa. On jo mielestäni Ranskan ylpeyden ostaessaan riittävän rangaistuksen saanut.(kawabata @ Maalis. 08 2009,19:24) kirjoitti
Supermoto
Pitkät ei ole ikinä vastaantulevissa mopoissa häikäisseet, olen itse sitten ollut autolla tai mopottimella. Itse en aja pitkillä, mutta makunsa kullakin. Mua se ei häiritse.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
No jaa, olen kyllä miettinyt liivien hommaamista. Tosin käyttäisin sitä vain sadekelillä. Luulenpa, että silloin ei ainakaan näy liikaa.(Nro:13 @ Maalis. 05 2009,14:31) kirjoitti
![]()
Durty Nelly's Boys
Parempi ajaa pitkillä kuin laisin valoitta. Valoitta ajamisesta on tuta, kun laturi ei virtaa tarpeeksi syöttänyt ruisku-Möhköön. Vilkutteluja sain vastaantulevalta ja väkisin ohiajavalta liikenteeltä. Jos valot oisin motarilla laittanut päälle, olis saatanan kone hyytynyt)
t. Make
Moto Guzzi BrevaV 1100 -06
Kawasaki zg 1300 -84
Kawasaki Zephyr 750 -90
Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
Kawasaki GpZ 550 -82
Vespa Piaggio 125 -81
[QUOTE= (Nro:13 @ Maalis. 05 2009,14:31)][quote=jyke,Maalis. 05 2009,11:51]"kaikkea ihmiset tekevätkin että saisivat osakseen "rispektiä" muilta motoristeilta."lotjes-2,Maalis. 04
Itse en kyllä millään pystyisi pitämään tuollaista huomioliiviä, ei riitä pokka.
Näyttää aivan uskomattoman dorkalta, kaikkea ihmiset tekevätkin että saisivat osakseen "rispektiä" muilta motoristeilta.
Itse kyllä vaan naureskelen huomioliivejä pitävien selän takana.
[img kirjoitti
aika outo ajatus..paljonkohan näitä liivien käyttäjiä kiinnostaa sun rispektisi? veikkaus?
joo näitä naureskelijoita tuntuu riittävän..muistuu vain jälleen eräs tapaus mieleeni, jolloin näitä naureskelijoita ei näkynyt..
Tammi. 27 2009,21:31
samaten tuohon tahalliseen päälleajoon liittyen...
ihan yleisestikkin..kandee pitää mielessä tuokin..monenmoista hörhöä on jo liikkeellä..koskaan ei voi tietää..eli ihan matalalla profiililla liikkuminen kannattaa aina.
Fiksut pärjää aina.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Psst... tuolla tienpäällä on ihan helvetisti porukkaa kävelemässä ja fillaroimassa ilman turvaliivejä, varmasti enemmän kuin liivillisiä, joten varo ettei sua sekoiteta niihin(Cute @ Maalis. 06 2009,06:32) kirjoitti
Ihan oikeesti, toi selitys ei oikein pidä vettä... jokainen tietää sen että kirkkaat värit erottuvat taustasta paremmin mutta onhan se niin että liivien ulkonäkö ei ehkä oikein sofi motoristien sofistikoituneeseen makuun...
Dirty Nasty Furriner
Itse ajattelen että jos niitä viitsii pitää niin varmasti pienentää mahdollisuutta tulla yliajetuksi. Tuskin kukaan pukee liivejä "rispektin" saamiseksi. Jostain syystä liivien käyttö mielletään luuseri touhuksi, vaikkakaan tälle ei ole esitetty mitään järkeviä perusteluja. *(Nro:13 @ Maalis. 05 2009,14:31) kirjoitti
Pitkiä valoja olen käyttänyt vain näkemistarkoitukseen...
Wannabe biker...