Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 203:sta
  1. #91
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  2. #92
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. 5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  3. #93
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  4. #94
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  5. #95
    Kristallipalloni viestittää, että nyt alkaa Elävän Lekendan itsensä pussiinpuhumisvaihe #379, jota normaalisti seuraa kiukustumis- ja itkupotkuraivarivaihe, sekä monitorin paiskaaminen ikkunasta ulos. Popkornit esiin...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #96
    En nyt ole ihan varma kuka tässä vie ketäkin

    Tuosta raivarista tulikin mieleeni: Kliks
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #97
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  8. #98
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,15:41) kirjoitti
    Tuosta raivarista tulikin mieleeni: Kliks *


    Onneks meillä jälkikasvu EI pelaa tietsikkapelejä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  9. #99
    Lainaa (FJR -07 @ Helmi. 20 2009,16:00) kirjoitti
    Heh, kukapa olisi arvannut, että Intiassakin on autokouluja!? Vähän vielä pienenpientä hiomista tuossa valojenkäytön opettelussa sielläpäin, taktiikkana on useasti pimeälläkin valot poissa, tai sitten pitkät. Maaseudulla esim. härkävaunuissa ei tietenkään edes ole mitään valoja. Parisataa vainajaa per päivä on kai nykyään tahti niillä teillä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #100
    Tässähän tää orgin ydin taas kiteytyy... SuomiOrg24
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  11. #101
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,15:41) kirjoitti
    Tuosta raivarista tulikin mieleeni: Kliks *
    Ihan selvä .orgin hakukoneen käyttäjä
  12. #102
    Lainaa (pecha @ Helmi. 20 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (FJR -07 @ Helmi. 20 2009,16:00) kirjoitti
    Heh, kukapa olisi arvannut, että Intiassakin on autokouluja!? Vähän vielä pienenpientä hiomista tuossa valojenkäytön opettelussa sielläpäin, taktiikkana on useasti pimeälläkin valot poissa, tai sitten pitkät. Maaseudulla esim. härkävaunuissa ei tietenkään edes ole mitään valoja. Parisataa vainajaa per päivä on kai nykyään tahti niillä teillä.
    Samalla tasolla näyttää olevan meidän paikallinen Pekkammekin.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  13. #103
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?


    Meillä on vain yksi ajatus ja sitäkään emme sovella...
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #104
    ej jummärrä pitkillä valoilla ajamista muuta kuin lain puitteissa. Jos sokaistaa vastaantulijan ni se on sit turvallista?
  15. #105
    Lainaa (pecha @ Helmi. 20 2009,10:22) kirjoitti
    ...joten jos selaat tätä ketjua taaksepäin, niin pystyt kyllä lukemaan...
    Toistat aina tämän saman, moneen kertaan ja eri henkilöille. Ilmeisesti et osaa ilmaista itseäsi kovin vahvasti.
    636 -> 998
  16. #106
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 19 2009,18:53) kirjoitti
    No aika kaukana saisi valot olla toisistaan että autolta näyttäisi.
    Minä myönnän mutkittelevani joskus jos tulen risteykseen ja autolla on väistämisvelvollisuus ja näyttää vähän epäilyttävälle.. Luulisi näkyvän paremmin, kunhan ei näytä sille että on kääntymässä itse tms, eli nopeeta mutkittua. Vielä hengissä! (kopkop)
    Ei kannata. Autoilija voi luulla, että sieltä tulee joku osaamaton mopokuski viritetyllä mopolla ja mopoja vihaava autokuski tulee tahallaan eteen.

    Ite en aja pitkät päällä muuten, kun pimeällä, eikä ketään ole edessä tai tule vastaan.
  17. #107
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?
    Nopeuden tuoman edun ymmärtää ehkä parhaiten sulkemalla pois ajatuksen käyttökelpoisuutta rajoittavat oletukset, kuten nyppyt, kasvillisuus, tien leveys, jne. Eli, lähdetään tutkimaan tätä juttua silleen, että maantie on XY-tasoon tehty 10000000km2 asfalttiaavikko ja sinne teleportataan kaksi kuljettajaa, josta toisen (A) ajopeli kulkee max 30km/h ja toisen (B) +200km/h. Ja sitten kysytään, että:
    - kummalla kuljettajalla on paremmat mahdollisuudet estää toisen kuljettajan törmäys?
    - onko molemmilla halutessaan yhtäläiset mahdollisuudet osua toisen ajoneuvoon?

    Jokainen tekee mitä tykkää, mutta itse en koskaan väistötilanteissa laske nopeutta likikään nollaan, koska nopeudessa nolla väistöjä ei enää suoriteta ja kaikki jää sen vastapuolen varaan (josta 99% on täysiä tunareita).
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  18. #108
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,10:06) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?
    Nopeuden tuoman edun ymmärtää ehkä parhaiten sulkemalla pois ajatuksen käyttökelpoisuutta rajoittavat oletukset, kuten nyppyt, kasvillisuus, tien leveys, jne. Eli, lähdetään tutkimaan tätä juttua silleen, että maantie on XY-tasoon tehty 10000000km2 asfalttiaavikko ja sinne teleportataan kaksi kuljettajaa, josta toisen (A) ajopeli kulkee max 30km/h ja toisen (B) +200km/h. Ja sitten kysytään, että:
    - kummalla kuljettajalla on paremmat mahdollisuudet estää toisen kuljettajan törmäys?
    - onko molemmilla halutessaan yhtäläiset mahdollisuudet osua toisen ajoneuvoon?

    Jokainen tekee mitä tykkää, mutta itse en koskaan väistötilanteissa laske nopeutta likikään nollaan, koska nopeudessa nolla väistöjä ei enää suoriteta ja kaikki jää sen vastapuolen varaan (josta 99% on täysiä tunareita).
    Kuuleeko Mars, maa kutsuu?
    Muuta tuo niin että teet sinne asfalttiviidakkoosi liikkuvan metrin aukon ja koita osua siittä. Sitten aletaan olla tässä maailmassa. *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #109
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 21 2009,11:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,10:06) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. 5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?
    Nopeuden tuoman edun ymmärtää ehkä parhaiten sulkemalla pois ajatuksen käyttökelpoisuutta rajoittavat oletukset, kuten nyppyt, kasvillisuus, tien leveys, jne. Eli, lähdetään tutkimaan tätä juttua silleen, että maantie on XY-tasoon tehty 10000000km2 asfalttiaavikko ja sinne teleportataan kaksi kuljettajaa, josta toisen (A) ajopeli kulkee max 30km/h ja toisen (B) +200km/h. Ja sitten kysytään, että:
    - kummalla kuljettajalla on paremmat mahdollisuudet estää toisen kuljettajan törmäys?
    - onko molemmilla halutessaan yhtäläiset mahdollisuudet osua toisen ajoneuvoon?

    Jokainen tekee mitä tykkää, mutta itse en koskaan väistötilanteissa laske nopeutta likikään nollaan, koska nopeudessa nolla väistöjä ei enää suoriteta ja kaikki jää sen vastapuolen varaan (josta 99% on täysiä tunareita).
    Kuuleeko Mars, maa kutsuu?
    Muuta tuo niin että teet sinne asfalttiviidakkoosi liikkuvan metrin aukon ja koita osua siittä. Sitten aletaan olla tässä maailmassa.
    Mistä 'aukosta' puhut? Mun väittämä oli, että suurempi nopeus mahdollistaa nopeamman väistön, joka pitää kyllä kutinsa. Mulle sopiva nopeus tarkoittaa mahdollisuutta pitää haluamani etäisyys muihin ja siirtyä riittävän nopeasti sellaiselle kurssille, jossa törmäys estyy. Se, että osunko silloin johonkin muuhun esteeseen, on toinen kysymys, mutta miltei aina pienempi paha kuin esim. suora osuma vastaantulijaan. Sanotaan vaikka, että homohinkkaajat eivät lähelle tule ja reittivalinnalla vältetään ruuhkissa ajaminen. Mielestäni erittäin yksinkertainen filosofia:
    - maksimoi aina etäisyys potentiaaliseen törmäyskurssille tulijaan
    - minimoi perässä roikkujien määrä
    - anna tietä ohittajalle ja valitse itse paikka, jossa ohitat
    - opettele lukemaan liikennettä, ennakoi ja ole pirun skarppina tilanteissa, joihin et juuri voi muutoin itse vaikuttaa kuin hidastamalla nopeuden optimaaliseksi väistön tai törmäyksen kannalta.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  20. #110
    Lainaa (pecha @ Helmi. 20 2009,15:36) kirjoitti
    Kristallipalloni viestittää, että nyt alkaa Elävän Lekendan itsensä pussiinpuhumisvaihe #379, jota normaalisti seuraa kiukustumis- ja itkupotkuraivarivaihe, sekä monitorin paiskaaminen ikkunasta ulos. Popkornit esiin...
    No mutta mikäs kattila se täällä pataa soimaa?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  21. #111
    Lainaa (Vonikka @ Helmi. 21 2009,13:56) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 20 2009,15:36) kirjoitti
    Kristallipalloni viestittää, että nyt alkaa Elävän Lekendan itsensä pussiinpuhumisvaihe #379, jota normaalisti seuraa kiukustumis- ja itkupotkuraivarivaihe, sekä monitorin paiskaaminen ikkunasta ulos. Popkornit esiin...
    No mutta mikäs kattila se täällä pataa soimaa?
    Mun kristallipalloni taas viestittää, että tää pekka katoaa viimeistään siinä vaiheessa, kun joku älyää kysyä siltä 'kitkalisäaineista', tai 'kaahaamisesta antilooppien joukossa 240km/h'. Oli niitä muitakin hauskoja, mutta ei ehkä ole hyvä vetää kaikkia jo naurettuja diidii-Lidl-juttuja tälle foorumille...
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  22. #112
    Jep, lienee selkeämpää keskittyä yhteen naurunaiheeseen kerrallaan - kuten nyt jälleen kerran käsiteltävänä oleviin kertakaikkisen utopistisiin ideoihisi väistöistä ja/tai törmäyskursseista, joita ei logiikan rajat rasita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #113
    Lainaa (pecha @ Helmi. 20 2009,10:10) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Helmi. 20 2009,09:31) kirjoitti
    Missä muuten esitin idean rakentavasta keskustelusta? sulla on kyllä erikoinen lukutapa...
    Et mielestäni yhtään missään, minkä jo totesinkin.
    En tehnyt sitä omastakaan mielestäni, mutta ei... sinun on pakko kirjoittaa näin:

    Lainaa (pecha @ Helmi. 19 2009,13:08) kirjoitti
    En itse asiassa ylläty myöskään siitä, että ideasi ´rakentavasta keskustelusta´ on olla tunkemassa muita threadeja mukaan tähän.
    Enempää en tähän jaksa enää kirjoittaa, mutta olet sä aika vesseli...
  24. #114
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,13:42) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 21 2009,11:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,10:06) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,14:40) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,13:55) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 20 2009,12:17) kirjoitti
    Suuremmassa vauhdissa myös väistöliikkeet nopeutuvat miltei suoraan verrannollisesti nopeuden kasvuun verrattuna.
    Selitätkö tätä hieman tarkemmin?

    Juu, väistäminenhän on ajoneuvon siirtämistä sivusuunnassa ja siihen pätee sama sääntö kuin nopeuteen yleensä. Eli, sitä nopeammin se mopo kulkee haluamaasi suuntaan myös sivusuunnassa mitä nopeammin ajat. 5km/h vauhdissa et voi siirtää mopoa sivusuunnassa kuin max. *5km/h ja 50km/h se tapahtuu jo kymmenen kertaa nopeammin. Edelleen, 100km/h:ssa miltei kaksi kertaa nopeammin kuin 50km/h....

    Liian hitaasti ajettaessa väistöstä tulee vaan niin pirun hidas ja kaikki jää sen toisen osapuolen varaan, ei hyvä! Sopivasti vauhtia, niin on edes jotkut mähikset ehtiä alta pois.
    Entäs se kuljettu matka?
    Nopeuden tuoman edun ymmärtää ehkä parhaiten sulkemalla pois ajatuksen käyttökelpoisuutta rajoittavat oletukset, kuten nyppyt, kasvillisuus, tien leveys, jne. Eli, lähdetään tutkimaan tätä juttua silleen, että maantie on XY-tasoon tehty 10000000km2 asfalttiaavikko ja sinne teleportataan kaksi kuljettajaa, josta toisen (A) ajopeli kulkee max 30km/h ja toisen (B) +200km/h. Ja sitten kysytään, että:
    - kummalla kuljettajalla on paremmat mahdollisuudet estää toisen kuljettajan törmäys?
    - onko molemmilla halutessaan yhtäläiset mahdollisuudet osua toisen ajoneuvoon?

    Jokainen tekee mitä tykkää, mutta itse en koskaan väistötilanteissa laske nopeutta likikään nollaan, koska nopeudessa nolla väistöjä ei enää suoriteta ja kaikki jää sen vastapuolen varaan (josta 99% on täysiä tunareita).
    Kuuleeko Mars, maa kutsuu?
    Muuta tuo niin että teet sinne asfalttiviidakkoosi liikkuvan metrin aukon ja koita osua siittä. Sitten aletaan olla tässä maailmassa. *
    Mistä 'aukosta' puhut? Mun väittämä oli, että suurempi nopeus mahdollistaa nopeamman väistön, joka pitää kyllä kutinsa. Mulle sopiva nopeus tarkoittaa mahdollisuutta pitää haluamani etäisyys muihin ja siirtyä riittävän nopeasti sellaiselle kurssille, jossa törmäys estyy. Se, että osunko silloin johonkin muuhun esteeseen, on toinen kysymys, mutta miltei aina pienempi paha kuin esim. suora osuma vastaantulijaan. Sanotaan vaikka, että homohinkkaajat eivät lähelle tule ja reittivalinnalla vältetään ruuhkissa ajaminen. Mielestäni erittäin yksinkertainen filosofia:
    - maksimoi aina etäisyys potentiaaliseen törmäyskurssille tulijaan
    - minimoi perässä roikkujien määrä
    - anna tietä ohittajalle ja valitse itse paikka, jossa ohitat
    - opettele lukemaan liikennettä, ennakoi ja ole pirun skarppina tilanteissa, joihin et juuri voi muutoin itse vaikuttaa kuin hidastamalla nopeuden optimaaliseksi väistön tai törmäyksen kannalta.
    Noissa sinun viimeisissä pointeissa on kieltämättä järkeä ja niistä on helppo minunkin olla samaa mieltä mutta...

    Oletko koskaan pelannut vaikkapa sellaista ufo-peliä missä liikutaan X-Y akselilla ja väistellään meteoriittejä? Sinun logiikalla peli helpottuu kun nopeus kasvaa.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  25. #115
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 21 2009,16:54) kirjoitti
    Oletko koskaan pelannut vaikkapa sellaista ufo-peliä missä liikutaan X-Y akselilla ja väistellään meteoriittejä? Sinun logiikalla peli helpottuu kun nopeus kasvaa.

    *
    Olen kait pelanut tarkoittamaasi peliä, mutta en sellaista, jossa oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa. Eli, siinä mun pelissä örkkit näyttäisivät vaan liikkuvan sitä hitaammin mitä lujempaa oma raketti kiitää. Olisi varmaan hyvä peli muuten, mutta ei kovinkaan jännittävä.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  26. #116
    [quote=MsNobody,Tammi. 29 2009,15:16]Kuulin tuossa joku aika sitten vinkin ,että pitäisi ajaa pitkät valot päällä ,tulee paremmin huomatuksi.
    Omakohtainen kannanotto, jos tarttee ajaa pitkillä, usein käynti optikolla auttaa... Nykyisin on hyviä ja edulisia tarjouksia, kokeile...
    MAD (mean absolute deviation)
  27. #117
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,22:04) kirjoitti
    Olen kait pelanut tarkoittamaasi peliä, mutta en sellaista, jossa oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa. Eli, siinä mun pelissä örkkit näyttäisivät vaan liikkuvan sitä hitaammin mitä lujempaa oma raketti kiitää. Olisi varmaan hyvä peli muuten, mutta ei kovinkaan jännittävä.
    Eipä muuta kuin keilaradalle todistamaan itselle omat teoriat.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  28. #118
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,22:04) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 21 2009,16:54) kirjoitti
    Oletko koskaan pelannut vaikkapa sellaista ufo-peliä missä liikutaan X-Y akselilla ja väistellään meteoriittejä? Sinun logiikalla peli helpottuu kun nopeus kasvaa.

    *
    Olen kait pelanut tarkoittamaasi peliä, mutta en sellaista, jossa oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa. Eli, siinä mun pelissä örkkit näyttäisivät vaan liikkuvan sitä hitaammin mitä lujempaa oma raketti kiitää. Olisi varmaan hyvä peli muuten, mutta ei kovinkaan jännittävä.
    Miten ihmeessä nopeus kasvattaa eteenpäin näkyvää matkaa?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #119
    Lainaa (arzga @ Helmi. 20 2009,18:39) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 20 2009,15:41) kirjoitti
    Tuosta raivarista tulikin mieleeni: Kliks *
    Ihan selvä .orgin hakukoneen käyttäjä *
    +1 Toi oli hyvä
    Aprilia ETV Caponord * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Osta enduro, niin et tarvitse katua
  30.  
  31. #120
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 22 2009,02:54) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 21 2009,22:04) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 21 2009,16:54) kirjoitti
    Oletko koskaan pelannut vaikkapa sellaista ufo-peliä missä liikutaan X-Y akselilla ja väistellään meteoriittejä? Sinun logiikalla peli helpottuu kun nopeus kasvaa.

    *
    Olen kait pelanut tarkoittamaasi peliä, mutta en sellaista, jossa oman nopeuden kasvattaminen kasvattaa myös väistön nopeutta ja eteenpäin näkyvää matkaa niin paljon, että reagointiin jää tarpeeksi aikaa. Eli, siinä mun pelissä örkkit näyttäisivät vaan liikkuvan sitä hitaammin mitä lujempaa oma raketti kiitää. Olisi varmaan hyvä peli muuten, mutta ei kovinkaan jännittävä.
    Miten ihmeessä nopeus kasvattaa eteenpäin näkyvää matkaa?
    Onko sitten eteenpäin näkyvä osuus mielestäsi aina vakio kuten siinä pelissä? Enkä kyllä missään kirjoittanut, että ajaisin tasakaasulla ylinopeutta, kun sehän olisi hitsin vaarallista!
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen