Saattaa olla tyhmä kysymys mutta pystyykö ohjausiskarin kuntoa jotenkin toteamaan/testaamaan?
Siinä kyllä tuntuu käsin liikuttelemalla jonkinlaista vastusta mutta oma ajotyyli on ollut sen verran varovaista
että se ei ole joutunut tositoimiin. En ole vielä käännellyt sitä säätöruuvia mikä on siinä kyljessä.
Ei viitsis ihan huvikseenkaan uutta ostaa jos entinen on ehjä.
Kyseessä on siis TL1000R ohjausiskari.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Alkuperäisen iskarin sivussa olevasta ruuvista vaihdetaan iskarin öljyt. Säätöä siinä ei ole. Iskari toiminta sinällään on helppo todeta ottamalla se irti ja vetelemällä edestakasin. Jos liike on tasaisen jähmeä on toiminta ok. Nytkähdykset ja välykset tarkoittavat yleensä, että iskarissa on ilmaa. Jos iskarin jäykkyyttä haluaa säätää, tapahtuu se vaihtamalla öljyt jäykempiin tai löysempiin.
TL1000R
Onko kellään vinkkejä, minkä paksuista öljyä kannattaisi Suizan orkkisiskariin laittaa?
Kai se almighty delvac sieläkin toimii.(Ytsför @ Tammi. 29 2009,10:26) kirjoitti
Kiitos vastauksesta. Eipä tullut mieleenkään että se ruuvi on vain öljyreikä.
Iskari liikkuu kyllä tasaisesti pienellä vastuksella joten ilmeisesti se on kunnossa.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93