Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olen vakavasti harkinnut uusi korisen tuonon hankkimista.
    Ylistäkää hyviä ja haukkukaa paskoja puolia tuonossa.

    Nöyrimmät kiitokset AF-1
    SUZUKI B-KING
  2. #2
    Kokemusta vain vanhempi koppasesta ja ei ole mitn pahaa sanottavaa!

    No jotkut esteettiset yksityiskohdat ei täysin miellytä, mutta muuten 110% ajamisen iloa Tietyiltä osin mun mielestä vanhakoppanen on "räyhemmän" näkönen ku uusi....

    Vaihdoin uudempikoppasesta millestä tuonoon enkä ole katunut päivääkään!! Mille on äärimmäisen hieno ja mahtava ajettava, mutta vaatii kyllä rataa täyteen nautintoon.

    Tuonossa pystyy ajosta nauttimaan hiukan vähemmällä yrittämisellä.

    Täältä ehdoton kyllä ääni tuonolle!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  3. #3
    Hieman tunnoton+tehoton takajarru ja hieman japsi pyöriä tahmeampi vaihteisto tulee miinuksista ekana mieleen. Muuten loistava laite kaikinpuolin mikäli tykkää V2:lla ajella. Jotta Tuonosta saadaan todellinen luonne esille niin pakollisia muutoksia ovat ainakin vaimentimet, välitysten vaihto huomattavasti tiuhempiin ja power commander.

    Kyseiseen laitteeseen saa muuten vaikka minkälaista mukavaa kikaletta kohtuu hintaan tuolta jenkeistä, Vepen kanssa niitä sieltä tilailtaan vähän väliä ja toimitukset toimii suorastaan loistavasti!
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  4. #4
    Lainaa (AF-1 @ Tammi. 20 2009,22:35) kirjoitti
    Olen vakavasti harkinnut uusi korisen tuonon hankkimista.
    Ylistäkää hyviä ja haukkukaa paskoja puolia tuonossa.

    Nöyrimmät kiitokset AF-1
    Jos aiot harrastaa mootttoripyöräilyä "vakavasti" niin hommaa joku toinen laite , Tuono on hauskanpitoon tehty pyörä. Miinukset juuri mitä Pahkis sanoi. Erittäin toimiva laite yleisajoon jos omaat malttia että maltat ajaa kahdella pyörällä myös ykkösellä ja kakkosella. Täällä olisi uusikoppainen -07 myynnissä ja on jo jonkinlaista kikalettakin kiinni jos kiinnostaa niin laita yv:tä.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  5. #5
    Lainaa (Pahkasika @ Tammi. 21 2009,18:13) kirjoitti
    Hieman tunnoton+tehoton takajarru ja hieman japsi pyöriä tahmeampi vaihteisto tulee miinuksista ekana mieleen. Muuten loistava laite kaikinpuolin mikäli tykkää V2:lla ajella. Jotta Tuonosta saadaan todellinen luonne esille niin pakollisia muutoksia ovat ainakin vaimentimet, välitysten vaihto huomattavasti tiuhempiin ja power commander.

    Kyseiseen laitteeseen saa muuten vaikka minkälaista mukavaa kikaletta kohtuu hintaan tuolta jenkeistä, Vepen kanssa niitä sieltä tilailtaan vähän väliä ja toimitukset toimii suorastaan loistavasti!
    Siinä aika paljon asiaa. Tuo kone on tosiaan ihan hyvä twiniksi... Ei muuta. Myös alusta on tuonossa huippuluokkaa, eikä sen puolesta tarvitse jäädä kyykkyjen jalkoihin mutkapätkillä, toisin kuin suurella osalla muista tehdasfightereistä. Itseasiassa tuonon alusta on aika epämukava jos ei ole vauhtia alla, eli ei paras mahdollinen korttelipyörä.
    Tuo pikku "tuulenohjain" mikä siinä on ei auta yhtään mitään. Kaikki yli 150km/h vauhdit repii sitten passelisti.

    Mutkapätkille, keulimiseen ja kaikkeen muuhun lapselliseen toimintaan tuo on kyllä hyvä pyörä. *

    Edit. Tosiaan tuo laatikko on kaikista heikoin lenkki tuossa, varsinkin jos japseihin tottunut. Pirun tahmea käyttää, ja saa olla ninjan liikkeet että saa polettua isompaa sisään keula ilmassa.



    Supermoto
  6. #6
    Kaveri ehti ajaa pakasta vedetyllä Tuomolla 40km ennen seisontaa. Syksyllä käymään autotallissa -> mittarivalo sammuu yli 4 tonnissa. Seurasi muutaman viikon korjauskierre sekä paikallisessa, että maahantuojan huollossa. -> vaihdettiin koko johtosarja + mittaristo & cpu ja taas toimii x:n ajan. Sisua riittää, koska entiseen Milleen vaihdettiin n. 20% osista ja Pegasokin keljuili aina kostealla säällä sekä pesun jälkeen. Mutta varmaan hauska peli vedellä mutkapätkää ja alusta varmasti tottelee säätöihin ja toimii upeasti, kun se sentään on laatuosasta kasattua.

    Terkkuleita!
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  7. #7
    Ajatuksena oli ajaa myös matkaa esimerkiksi matka Norjaan on mielessä.
    Jostain jos löytäisi oikein vähän ajetun sv 1000s suitsan niin sekin käy.
    Suitsukista on vain hyviä kokemuksia pari kesää sitten.
    SUZUKI B-KING
  8. #8
    Sv1000s:n omistaneena voin kertoa että Tuono on ihan eri maata, kaikin puolin. Sv:n moottori on todella hengetön Tuonoon verrattuna, jarruista ja alustasta nyt puhumattakaan!
    Matkaakin taittaisin ennemmin Tuonolla, tosin silloin pitää matkavauhti enimmäkseen pitää alle 140km/h:n.
    Apriliaa on turha vikojen takia karttaa, kaveri piirissä on niitä jokunen ketale ollut ja kellään ei elämää suurempia ongelmia ole niissä ollut. Tosin maanantai kappaleita varmasti on näissäkin.

    Vepellä on muuten kohtuu kyrväkäs Tuomo, siitä saisi kyllä huippupelin missä on speciaali osaakin valmiiksi jo aika mukavasti.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  9. #9
    Onko siitä mitään lisätietoa missään, nettimotossa tai jossaa?
    SUZUKI B-KING
  10. #10
    Lainaa (AF-1 @ Tammi. 22 2009,11:28) kirjoitti
    Ajatuksena oli ajaa myös matkaa esimerkiksi matka Norjaan on mielessä.
    Jostain jos löytäisi oikein vähän ajetun sv 1000s suitsan niin sekin käy.
    Suitsukista on vain hyviä kokemuksia pari kesää sitten.
    Täältä kans kommentti, et jos millään saa vaikuttaa niin älä ota SV:tä Tuonon sijasta!

    Tuonossa on kuitenkin niin paljon enemmän luonnetta/ asennetta ja paremmat ajo-ominaisuudet/ paremmat osat kauttaaltaan kuin sv:ssä. SV on liian kiltti, helppo ja "löysempi" alustaltaan/ koko konstruktioltaan (minun mielestä).

    Katetta on toki vähemmän matkaamiseen, mutta minun mielestä kaikki muu hakkaa sv:n 6-0.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  11. #11
    Toinen Tuono menossa, mikä kertonee jotain. Peli kun on koukuttava. Luonnetta riittää, alusta erittäin hyvä ja vaihteistoonkin tottuu. Jos parempia ittelle olisi tullut vastaan niin olisin vaihtanut... Ja kokemukset siis vanhasta korimallista, vaikka uuttakin olen kokeillut. Tuonon tapauksessa vanhassa vara parempi...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  12.  
  13. #12
    9500km viimekesänä Tuonoillut ja ei syytä vaihtaa. Kuten jo todettu niin myös mun mielestä paras hinta/laatu suhde, kun huomioi käytetyt komponentit, V2 tehot, jne. sekä ulkonäkö omaan silmään aivan pärhaasta päästä edelleen, b-kingiä harkinnut mutta on niin paljon painvampi että rata-ajot ei ainakaan parane. Mivv:in putket tekivät äänille terää ja öhlärin takapamppu mahdollistaa kunnolliset säädöt, nämä siis vaihdettu.
    tuli matkaakin ajettua kun käytiin Hockenheimissa heinäkuussa ja ei ongelmia matka-ajossakaan. Perse puutui samaan tahtiin kaverilla bemullakin ja nakupyörän matkanopeus n. 130-140km/h.