Tuosta kuvaan liittyvästä liikunnasta...vuosikausien käynnistely samaa jalkaa käyttäen johtanee siihen että ko. raajan lihakset pullistelevat voimaa uhkuen ollen huomattavasti raajaparin toista osapuolta uhkeampi; tunnistaako siten vanhan hd harrastajan siitä että toinen takajalka on kuin kessunhakkuupölökky ja toinen kuin heinäseiväs?(Staga @ Tammi. 24 2009,03:48) kirjoitti
![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Totta on, että Suomessa Harrikat on hinnoiteltu helvetisti yläkanttiin. Tuo mun Bobbi ei maksanut yli kahtakytä tonnia...(WaltsuCB600 @ Tammi. 24 2009,11:49) kirjoitti
Toisaalta mua ei sieppaa lainkaan se, että jos joku sen kauheen euroläjän lyö tiskiin ja ajaa liikkeestä uudella 30k€ Road Kingillä tai Fättärillä. Eikä mua sieppaa sekään, jos joku maksaa uudesta Ducatista 30000€. Ducatin hinnoista ei vaan kukaan täällä ala narisemaan, mutta Duccen oletetusta huonosta luotettavuudesta kyllä...
Kuitenkin samanveroisen suorituskyvyn saa ostamalla tonnisen tusinajapsikyykyn yli kymppitonnia halvemmalla. Eli joku muu juttu näihin kalliisiin ja "huonoihin" pyöriin vetää...
Mutta mitäs siitä sitten? En mä ainakaan pakota ketään ajamaan mun pyörällä. Ajakoot kukin ihan millä haluaa, ja maksakoot siitä laitteesta sen mitä rahkeet kestää tai vaikka yli. Ei se mun talouteen vaikuta, enkä ala arvostelemaan muita hölmöistä ostopäätöksistä. Kun vaihdoin customiin japsinakusta(joka oli ihan helvetin hyvä pyörä), en mä edes ajatellut ostavani japsicustomia, jotka ovat hienoja ja varmaankin hyviä, ehkä jopa teknisesti parempia kuin HD. Jotenkin vaan...vilpittömästi anteeksi nyt kaikille nipponcustomien omistajille...japsicustomit tuntuvat HD:n kopioilta.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
omilla ansaituilla rahoilla ostin syksyllä uuden harrikan! olen ostokseeni erittäin tyytyväinenja pyörä on oma ei pankin
![]()
FLSTSC
Loistava vertaus... Toinen on kyykky ja toinen retroihme... Anteeksi... Taisi tuo Rocker olla matkailuohjus ja low polkupyörä...(Staga @ Tammi. 24 2009,12:13) kirjoitti
Mutta eipä taida minkään Hondan hintaeroksi tulla 16 000 €...paitsi ehkä Goldwing ja manki... Äläkä rupea luettelemaan niiden kromipulttien ja leveämmän takarenkaan eroja... Niistähän muodostuu 16 000 €... Anteeksi laskuvirhe... Niin ja Ducatit ovat yhtälailla ylihinnoiteltuja... Mutta siitä en tiedä kuinka paljon maahantuoja repii välistä...
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
Joo ja sähköstartin omaavien pyörien omistajilla on lihaksikas oikean käden peukalo...(nuunii @ Tammi. 24 2009,12:17) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Lauantaita vaan kaikille!![]()
![]()
-Hannibal-
Tuota noin, itsehän aloit vertailemaan kahta erityyppistä pyörää. Ei liene mun vika jos et ymmärrä niiden eroja.(WaltsuCB600 @ Tammi. 24 2009,12:24) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Selvä...sovitaan niin etten ymmärrä...(Staga @ Tammi. 24 2009,12:37) kirjoitti
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
Meneppäs ensikesänä ihan huviksesi paikalliselle H-D diilerille ja kysele eroja pyörien välillä, ehkä pääset jopa koeajolle.
Niissä tosiaan on helvetisti eroa, usko tai älä, ovat aivan eriluonteisia pyöriä.
Dirty Nasty Furriner
Onko sen linnun tiedot jossain saatavilla?(veke73 @ Tammi. 24 2009,11:41) kirjoitti
SUZUKI B-KING
Mulla on 3 Z 50 Mallia eri vuosikymmeniltä ja 1 CL 70.(Staga @ Tammi. 24 2009,11:01) kirjoitti
ST on ihan hiano ja hankin vielä sellasenkin kun löytyy sopiva![]()
SUZUKI B-KING
Lisätietoja saa ku laittaa viestii mulle!!!
Löytyy myös tuolt myytävänä palstalta..![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Pyörä tietysti kokemuksen, taitojen ja lompakon mukaan. Ei 600cc Hornetissa ole oikeasti mitään hävettävää vaikka toiset sulle nauraa. Pieni pilisille pienet pyörät ja toisenlaisille sitten isommat ja kalliimmat pyörät ...(WaltsuCB600 @ Tammi. 24 2009,11:49) kirjoitti
![]()
Tollanen Dax vois olla ihan hauska, eipä silti. Kinuskit tekee Monkeyn kopioita mutta Daxia ei kai saa isommalla koneeella kuin 50cc :/
edit:
Tekeepäs. Tuodaankohan suomeen?
Dirty Nasty Furriner
13500e saat pitää(Tenere-Heikki @ Tammi. 24 2009,15:01) kirjoitti
![]()
SUZUKI B-KING
Se voi numeroiden perusteella vertailuja tekevälle Harrikankin hinta kieltämättä olla korkea; "miksi pistää 30keur johonkin kaksipyöräiseen, kun jo 20keurolla saa kakssataa heppaa ja vauhtia niin että hirvittää tai vaihtoehtoisesti isomman koneen ja enemmän kromia japanialaiseen customiin?". Vaan kokeileppas joskus tuommoista Ameriikan ihmettä ihan perskohtaisesti... Serkkupojan Softaililla jonkun verran ajaneena voi sanoa, että siinä on sitä jotain, mitä numeroilla ei voi osoittaa. Huono ajaa, tärisee liikaa, ajoasento apehangerilla naurettava - mutta penteleen mukava! H-D ei ehkä ihan se "mun juttu", mutta ymmärrän hyvin niiden omistajia. Ja pakkotilanteessa kyllä mieluummin sellainen, kuin vaikkapa kilokyykky.
Ai miten liittyy H-D:n hintaan Suomessa? No ei sitten mitenkään. Kaupaksi ovat menneet nykyisilläkin hinnoilla enemmän, kuin hyvin, joten miksi niitä pitäisi alennuksella jaella? Ei se maahantuoja / kauppias nyt mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole.
...
Se hyvä puoli harrikassa on ettei tarvii cebari tai hornetti kuskeille kättä nostaa *
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
Kaikkien provojen äiti!(maRk1 @ Tammi. 24 2009,16:15) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
-Hannibal-
No mun ei ainakaan tarvitse ostaa kallista pyörää todistakseeni miehuuteni... Toisilla se voi ollakkin niin...(finharley @ Tammi. 24 2009,14:37) kirjoitti
600 cc:lla on ollut ainakin edullista ajaa ja hyviä kokemuksia on muutenkin ollut...
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
no mie ajelen tuolla sukisukilla. ei oo kallis ja tehoa vois kyllä olla enemmänkin, mut hermot lepää ja mukava harrastus yksin tai porukassa...
nyt pyörä osittais purettuna tallissa...huoltoa ja putsailua yms...mukavaa remppailla ite talvella...siinäkin hermot lepää...
-minä ihan ite!-
-Yamaha FZ6s -07-
ihan hyvä että hinnat on korkeella. helvetti sentään jos tämmösiä hintakeskusteluita joutuis jossain kokoontumisajoissa käsittelemään osanottajien kesken..
jaa mut jos sitä lähtis katteleen tohon naapuribaariin V-Twin Cityn paikalle roudaamia 2009 malleja ja humaltumaan hiukan vielä..![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Mitä v**tua sä täällä meuhkaat muitten rahoista. Jos sä kehut yhdellä palstalla omistavasi Honda Monkeyn (!!!) ja Honda 70SEN (!!!) ja seuraavassa topicisa kerrot vankkoja mielipiteitäsi HD:stä, myöntäen myöhemmin, että et oo koskaan HD:llä edes ajanut, niin kommenttisi persaukisista HD:n ostajista tuntuvat kyllä aika korneilta. Ainut positiivinen asia kohdallasi on ollut tuo blade. Voi sanoa että, olet sentään mopoa ajanut. Mutta taidat olla persaukinen koko äijä. Olikohan bladekin GeMoney rahoituksella?(AF-1 @ Tammi. 24 2009,18:05) kirjoitti
t. Repa, toinen persaukinen
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kyllä mä meinaan softailin hankkia..vielä joskus kun hinta ollaa saatu tässä ihmeellisessä suomessa kohdalleen.(Staga @ Tammi. 24 2009,18:08) kirjoitti
Ei me olla sen kummallisempia kuin brititkään, niiden bruttokansantuote on suurempi kuin meidän mutta ostovoimakin on huomattavasti parempi!!!
Miksi suomalainen maksaa mielellään itsensä kipeeksi.
Tästä tulee mieleen vanha koulukaveri mikä osti/sai ekan auton ja sanoi sen maksaneen tietyn summan (paljon) rahaa.
Pojan isä sitten möläytti auton oikean hinnan kun ei tiennyt poikansa intresseistä paisuttaa omaisuutensa arvoa tekaisemalla ostohinnan![]()
![]()
Miksi kaikki vaivan näkö?
No siksi että suomalaine outomieli saa hyvän olon= yksinkertainen saa olla onnellinen kertomalla silmäteränsä olevan arvokas.
![]()
SUZUKI B-KING
Voisin ilmoittautua mukaan jos otetaan vaikka "kenen pissa lentää pisimmässä kaaressa" skabat, löysällä luonnollisesti...(vmt @ Tammi. 24 2009,00:53) kirjoitti
Näihin "kenellä on eniten rahaa" kisoihin ei voi duunari osallistua, ymmärrätte varmaan miksi. *
Ps. Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat.*![]()
Supermoto
Tässä tähän väliin katkelma HD:lta tulleesta viestistä, jossa kyselin hinnoista Suomen hinnoista:
You are very welcome to buy a Harley-Davidson motorcycle in any country you wish. Please be aware that there may also be issues of transport and registration involved.
The best dealer for you to speak to is Warr’s of London. They have helped many customers outside of the UK before and may be able to advise on the import process. Their telephone number is 020 7736 2934 and their website at http://www.warrs.com. I cannot advise on dealers outside of the UK.
Best wishes
Harley-Davidson UK Customer Services
Käykäähän tutustumassa hintoihin britteinmaalla
Tästä sinulle plussaa. Ja H-D:lle kans.(gol5151 @ Tammi. 24 2009,19:32) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Älä viitti tommosia osoitteita laitella toisten näkyville. Pianhan sitä rupeaa kuvittelemaan muitakin merkkejä olevan jossain tarjolla.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Nuijaseni se mikä on käsittämätön tä niin fat boin hinta suomessa 29000e ja englannissa 12500e = erotus 16500 euroa!!!(maRk1 @ Tammi. 24 2009,20:02) kirjoitti
Englannissa dynan ja softailin hinta ero on vaivaset 2000e.
Suomessa hinta eroa kertyy käsittämättömät 9000e *
Se ei ole verottajan ahneus vaan liikkeen.
Ei vastaava hintaero voi perustua mallieroon verottajan puolelta koska missään ei ole vastaavaa vertailukohtaa.
Se on liike mikä nykii yhdestä pyörästä vähintään 10ke voiton!!!
SUZUKI B-KING
Tämä ongelma on kerrottu HD:lle. Tässä vastaus:
Thank you for your email.
We have forwarded it on to the European director that he may be aware of your concerns. As previously stated, UK Customer Services are unable to advise on dealerships and price structures outside of the UK.
Katsellaan mitä alkaa tapahtumaan...
Triumph heivasi tukkuliikkeet välistä 2003 ja yhtenäisti euroopan hinnoittelun. HD:n on jossain vaiheessa joka tapaukessa tehtävä sama. Varsinkin kun Suomen vähittäismyyjän ja HD:n tehtaan välissä on kaksi tukkuliikettä, nykykaupankäynnissä kun se yksikin alkaa monesti olla liikaa.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=112042
Ja mun mielestä uusissä pyörissä maksetaan verot ostohinnan perusteella, eikä se perustu vastaavan Suomessa myytävän hintaan, kuten käytetyissä. Sillon toi verolaskelma:Autovero
18950€*0.20 =3790€
..on väärä.
Täysin ylihinnoiteltu pyörä Suomessa.Katsotaanpa www.blocket.se,mitä Ruotsissa ollaan valmiita maksamaan Hd:sta.Kurssi n.10.70
Fat Bob-08 179000kr,euro 16729
Deuce-02 149000kr,euro 13925
Uusi FXDWG-Dyna Wide-07malli 183000kr,euro 17102
Rekisterissä m-pyöriä siellä on n.400t.
Toki muittenkin pyörien hinnat on kautta linjan halvemmat kuin meillä.
FLHTCUSE4