Ei löytynnä vanhaa topiccia aiheesta, mutta mitenkäs ko. pyörästä saa parhaiten kaikki öljyt pois koneesta ja rungon öljysäiliöstä? Jos avaan pohja propun ni ei taida kunnolla tyhjentyä säiliö ja muut paikat missä öljy kiertää , onko tässä joku kikka?
Voinko laittaa koneeseen 5w40 synteettistä öljyä, ei ole erityisesti moottoripyörille, mutta sisältää jotain puhdistavia osia. Ohjekirjassa lukee vain eri öljyjen lämpötila rajoja ja tolla öljyllä näyttäisi olevan laajin käyttölämpötila (lämpötilat siis ilman lämpötiloja). Ainakin aikanaan kaikissa mopoissa joissa märkäkytkin ja faijan 70 luvun moottoripyörissä on aina käytetty ihan tavallisia halpoja öljyjä. Mitä mieltä?
-Tuukka
BMW R850R
Eikös se runkosäiliön pohjaproppu ollut siinä pakoputken (lähdön) yläpuolella/lähellä? Moottorin propusta ei siis tyhjene kuin koneen öljyt. Suodattimen kopastakin valahtaa desi tai pari. Mulla ei ainakaan ollut siihen kuuluvaa kourua, jolla olisi saanut ohjattua öljyt nätisti astiaan, joten ne valuivat suurimmaksi osaksi koneen kylkeä pitkin.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Siihen on hyvä muotoilla vaikka alumiinisesta limupurkista sopiva kouru, jota myöten valuttaa öljyt.
kiitti tiedosta, tää oli uutta!
Kukaanko ei uskalla tosta öljystä mitään sanoa? Tuhanteen kertaan varmaan läpikäyty aihe, mutta en löydä oikeen tietova...
BMW R850R
Käytä ohjekirjassa suositeltua öljyä. Siellä on varmasti taulukko lämpötiloista ja API-luokituksista sekä joku suositus.
Itse tiedän mitä sinne laittaisin, mutta en jaksa aloittaa taas yhtä vänkytystä ja inttämistä...
<p>2002-2014</p>
Laita sinne minkätahansa merkkistä moottoripyörille tarkoitettua puoli- tai tässynteettistä öljyä viskositeetiltaan 10-40,10-50 niin
olet oikeilla jäljillä!
Kari
Synteettinen tai osasynteettinenkin saattaa olla turhaa riippuen öljynvaihtoinnostasi....(Garba @ Maalis. 04 2009,21:06) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Espanjan bemarihuollosta saisi hyvää Castrolin synteettistä 10W/60 öljyä alle 40€/litra. Öljyt maksoivat viime huollossa 159€ + jotain pennejä. Voin tuoda seuraavan kerran tullessani. *
Samaa kuraa saat motonetistä karvan alle 60€ / 4 litraa. Tosin en tiedä onko tuossa sun mopossa kuivakytkin, kun en näitä bemarijuttuja niin tarkkaan seuraa, kun en ole mikään merkkifanaatikko.
edit: siis 60€/4 litraa...
Dixi et animam levavi
Niin, minullakin Delvac inside ja vaihtoväli valmistajan suosittelema 10.000 tkm(C-A-D @ Maalis. 04 2009,21:25) kirjoitti
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No kuinka paljon eroa on prätkän ja auton öljyllä? Prätkän öljy vs 5w40. Samaa öljyä se on, mutta miten eritavalla ne on käsitelty. Märkäkytkin on ainoo mikä voi mun mielestä aiheuttaa jotain vaatimuksia öljylle, mutta samaa kamaa kai se on prätkän öljykin? Korjatkaa käsitykseni!![]()
BMW R850R
Täähän nyt on turhaa tässä, mutta mopoissa on yleensä vielä sama öljy vaihteistossakin, mitä taas ei autoissa yleensä ole![]()