Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.
Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa..![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
mulla pimeni Denso:n iridiumi kesällä.
n.5000km oli takana silläkin. kyllä se vielä kipinää antoi, mutta ei sinne minne olisi pitänyt.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Eiköhän niitä tulpppia voi paukkua joskus.
Tosin jos usein menee, niin mutu tuntumalta tulee mieleen, että voisiko jossain muualla virta/sytkäjärjestelmässä olla vikaa.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpat *(Sampetti @ Joulu. 05 2008,11:33) kirjoitti
ZH2 2020
Parissa potkimalla startattavassa on noita iridium tulppia ollut.
Paremmin kestävät kastelua kuin tavan kynttilä.
Niinpä, ei oikein tiedä mihin uskoa. Neljässä pyörässä oon käyttänyt iridiumeja ja hyvin ovat toimineet.(Attitude @ Joulu. 05 2008,11:51) kirjoitti
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.(säätäjä @ Joulu. 05 2008,15:18) kirjoitti
Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.
Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Juurikin noin, paitsi lämpötila saisi olla vielä enemmän (400 - 850 astetta), että itsepuhdistuminen tapahtuisi.(B12 @ Joulu. 05 2008,16:13) kirjoitti
Vaikkapa tuolta lisätietoa:
NGK
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97
kestää minkä kestää, ei ne mitään huipputulvimista kestä nekään, iridiumit siis. tästä on itselläni omakohtainen kokemus.
eli siellä on kaasareissa jotain häikkää, lykkää liikaa tuotetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Kastoitko käynnistyksen yhteydessä tulpat? Eli onko sulla kaasaripeli? Liian rikas seoskin vaikuttaa iridiumin kestävyyteen, niinkuin täällä tuli jo mainituksikin.(säätäjä @ Joulu. 05 2008,00:22) kirjoitti
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94