Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.

    Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa..
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  2. #2
    mulla pimeni Denso:n iridiumi kesällä.
    n.5000km oli takana silläkin. kyllä se vielä kipinää antoi, mutta ei sinne minne olisi pitänyt.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Eiköhän niitä tulpppia voi paukkua joskus.

    Tosin jos usein menee, niin mutu tuntumalta tulee mieleen, että voisiko jossain muualla virta/sytkäjärjestelmässä olla vikaa.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  4. #4
    Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
    VS600 -92
    VS1400 -92
    VS1400 -91
    TL1000S-97
    ZX-12R -01
    Thruxton -06
  5. #5
    Lainaa (Sampetti @ Joulu. 05 2008,11:33) kirjoitti
    Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
    Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpat *



    ZH2 2020
  6. #6
    Parissa potkimalla startattavassa on noita iridium tulppia ollut.
    Paremmin kestävät kastelua kuin tavan kynttilä.
  7. #7
    Lainaa (Attitude @ Joulu. 05 2008,11:51) kirjoitti
    Lainaa (Sampetti @ Joulu. 05 2008,11:33) kirjoitti
    Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
    Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpat *
    Niinpä, ei oikein tiedä mihin uskoa. Neljässä pyörässä oon käyttänyt iridiumeja ja hyvin ovat toimineet.
    VS600 -92
    VS1400 -92
    VS1400 -91
    TL1000S-97
    ZX-12R -01
    Thruxton -06
  8. #8
    Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  9. #9
    Lainaa (säätäjä @ Joulu. 05 2008,15:18) kirjoitti
    Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
    Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.

    Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.

    Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Lainaa (B12 @ Joulu. 05 2008,16:13) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Joulu. 05 2008,15:18) kirjoitti
    Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
    Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.

    Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.

    Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
    Juurikin noin, paitsi lämpötila saisi olla vielä enemmän (400 - 850 astetta), että itsepuhdistuminen tapahtuisi.

    Vaikkapa tuolta lisätietoa:
    NGK
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  11. #11
    kestää minkä kestää, ei ne mitään huipputulvimista kestä nekään, iridiumit siis. tästä on itselläni omakohtainen kokemus.

    eli siellä on kaasareissa jotain häikkää, lykkää liikaa tuotetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (säätäjä @ Joulu. 05 2008,00:22) kirjoitti
    Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.

    Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa.. *
    Kastoitko käynnistyksen yhteydessä tulpat? Eli onko sulla kaasaripeli? Liian rikas seoskin vaikuttaa iridiumin kestävyyteen, niinkuin täällä tuli jo mainituksikin.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94