Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Pariin kertaan on akku ollut tyhjänä, kun on pitänyt lähteä.
    Käytössä ctekin laturi, mikä kyllä näyttää lataavan akun piripintaan, mutta aikaa siihen tuntuu menevän alle tunti. Pyörä oli talvisäilössä eräässä moottoripyöräkaupan erillisessä varastossa, en tiedä oliko tuo varasto lämmin, mutta lämmin sen ainakin piti myyjän mukaan olla, eli periaatteessa pitäisi olla akku vahingoittumaton. Myyjän mukaan pyörääni oli ladattu eniten talven aikana, mitä mitään muuta pyörää . Akku on Yasan tehdasasennettu ja vuoden vanha, onkohan siihen joku takuu? Jos en saa takuusta uutta, niin onko jotain akkusuosituksia?
    kiits..



  2. #2
    Ainakaan Ctekin ylläpitolaturi ei voi millään ladata tyhjää akkua muutamassakaan tunnissa täyteen.
    Toiseksi ihmetyttää sen kauppiaan lausunto että nimenomaan tätä akkua on pitänyt ladata talven aikana kaikkein eniten.Se jo kuvastaa että akussa tai muualla on vikaa(purkaa).Tai romutettu lataamalla väärin siellä varastoinnissa.
    Ei muuta kuin valittamaan ja uutta akkua vaatimaan.
    Mittaa kuitenkin vielä akun jännite latauksen jälkeen ja uudestaan muutaman tunnin kuluttua ja mihin heilahtaa kun starttaa.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Takuun piiriin kuuluu. Akkulla on takuu, mutta niin on myös pyörällä ja jos jokin ei toimi niin se ei toimi.
    Omani ei jaksanut lähteä käyntiin alle +5°C ilman apuvirtaa, mutta uudella akulla herää heti startatessa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  4. #4
    Taitaa purkaa sitä akkua omiin nimiinsä. Uuden akun saat, oli takuuta tai ei, kuluttajansuojalain mukaan moottoripyörän komponentteineen soisi kestävän kauemmin kuin vuoden käyttöä. Laita se tulille ja mittaa nyt lataako se pyörä sitä akkua. Mikäli otit akunkengät irti latauksen ajaksi, niin sitten on akussa häikkää, tyhjästä täyteen ei onnistu parissa tunnissa edes pääsiäisen ihmeellä.

    Edullisia akkuja saa Biltemasta, kahden vuoden takuulla. Ovat huomattavasti halvempia kuin muut ja jos eivät pelaa niin hakee sieltä takuuseen uuden. Yuasan hinnalla olis saanu viime kerralla kaks Bilteman numeroiden mukaan parempaa akkua. Bilteman geeliakut tykkäävät sitten heti paskaa jos ne päästää tyhjäksi(kuulemma), että semmonen sitten harkinnanvaraisesti.
  5. #5
    jeps, eli tosiaan akku oli sisällä irti latauksessa koko yön, mutta jo tunnin jälkeen näytti täyttä. Ennen takaisin laittoa kävin tutun luona, kun sillä on sellainen wanhan liiton laturi, missä myös mittari, niin eipä tuo näyttänyt kuin yhtä ampeeria. Kokeilin silti heittää paikalleen ja valot syttyivät mutta bensapumppukin alkoi pitämään tuttua ulinaansa vasta n.10 sekunnin viivellä. Täytyy käydä liikkeessä huomenna kyselemässä vaihtoakkua.
  6. #6
    Lainaa (Räkä @ Huhti. 13 2009,19:25) kirjoitti
    jeps, eli tosiaan akku oli sisällä irti latauksessa koko yön, mutta jo tunnin jälkeen näytti täyttä. Ennen takaisin laittoa kävin tutun luona, kun sillä on sellainen wanhan liiton laturi, missä myös mittari, niin eipä tuo näyttänyt kuin yhtä ampeeria. Kokeilin silti heittää paikalleen ja valot syttyivät mutta bensapumppukin alkoi pitämään tuttua ulinaansa vasta n.10 sekunnin viivellä. Täytyy käydä liikkeessä huomenna kyselemässä vaihtoakkua.
    eipä taida muu auttaa kuin uusi akku
  7. #7
    jotkut pyörät vie virtaa vähän säilössä, on ollut siellä talvisäilössä akku kiinni koko talven, se on mennyt johonkin 5 volttiin ja on sökö. sitten se on ladattu, mutta kapasiteetista on menetetty 90%tia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Tilanne eskaloitui seuraavanlaiseksi, että kukaan ei tunnu ottavan vastuuta mistään. Hain tarvikeakun stormilta ja jätin jutun kuluttajaasiamiehen hoidettavaksi.
    Raportoin, kunhan asiassa tapahtuu jotain.
  9. #9
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jaket @ Huhti. 13 2009,20:05) kirjoitti
    jotkut pyörät vie virtaa vähän säilössä, on ollut siellä talvisäilössä akku kiinni koko talven, se on mennyt johonkin 5 volttiin ja on sökö. sitten se on ladattu, mutta kapasiteetista on menetetty 90%tia.
    Mulla kävi takavuosina pitkälti tolleen, ei vaan ollut käsitystä siitä mitä ajonesto tekee akulle seisotuksessa. Akku meni sököksi 3 kk:ssa, uusi maksoi 150+ ekee. Virhe ei ole toistunut, akku irtoaa nykyään samana päivänä kun seisokki alkaa.



    1000
  10. #10
    tää on kyllä myyttistä, että miten mopojen akut poikkeavat autojen akuista niin paljon, vaikka samaa shittii sisältävät. Toiset kestää vaikka napapiirin kelejä, mutta toiset ottavat heti itseensä. En tiiä.
  11. #11
    Tänään piti aamupäivällä lähteä pariksi tunniksi kruisailemaan kylmään kevät aamuun, mutta haaveeksi jäi. Jotenkin tuntui jo aikaisemminkin, että vähän laiskasti jaksoi startata kawa varsinkin kylmällä. Pari starttausta jaksoi pyörittää ja kolmannella napittelulla vauhti hyytyi releiden raksuntaan. Hetken päästä uusi yritys ja sama lopputulos. Se siitä. Noin kaksi sekuntia harkitsin, että ottaisinko 3 vuotta vanhan orkkisakun irti ja yrittäsin ladata tai hyppäsinkö kotiloon ja painuisin volvomiehen taivaaseen akkukaupoille. Kawassa on akku kenkkumaisessa paikassa, joten ei todellakaan kiinnosta montaa kertaa voimistella mokoman kanssa. Vajaat 37 euroa köyhempänä suunnistin kotiin geeliakun kanssa, kotona mittasin akun tilan (12,7 V), varmuuden vuoksi Ctekkiin kiinni siksi aikaa, kun saa purettua vanhan akun pois.

    Lievän voimistelun jälkeen kone tulille, kyllä muuten pyörähti masiina hiukka eri tahtiin käyntiin! Pyörähtää lämpöisenäkin todella kiivaasti kun starttinappia hiukan hipaisee.

    Mopo viettää yönsä kylmässä pyörävajassa, joten odottelen mielenkiinnolla kuinka bilteman patteri pyörittää muutaman pakkasyön jälkeen. 3 vuotias Yuasa lopahti yhden välipäivän jälkeen. Onneksi pääsin kuitenkin illalla , joten nyt sitten .
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  12. #12
    Lainaa (eddie71 @ Huhti. 15 2009,22:27) kirjoitti
    Mopo viettää yönsä kylmässä pyörävajassa, joten odottelen mielenkiinnolla kuinka bilteman patteri pyörittää muutaman pakkasyön jälkeen.
    akut tykkää viileästä, kunhan eivät pääse jäätymään ja varattu akkuhan ei jäädy, tyhjä kyllä.

    Eihän siitä kylmänä sitten vastaavasti käynnistysvirtaakaan saa, mutta jos akku pitää jossain varastoida, niin mitä kylmempi sen parempi. Kylmässä sen purkautuminenkin hidastuu minimiin.
  13. #13
    Lainaa (Räkä @ Huhti. 14 2009,21:56) kirjoitti
    tää on kyllä myyttistä, että miten mopojen akut poikkeavat autojen akuista niin paljon, vaikka samaa shittii sisältävät. Toiset kestää vaikka napapiirin kelejä, mutta toiset ottavat heti itseensä. En tiiä.
    Mopon akut ovat stidiaskin kokoisia. Eipä niiltä paljoa voi odottaa. Mulla meni akku takuuseen kun simahti kesken ajon. Nyt mulla on akku talven piuhassa (kun on mahis moiseen).
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  14. #14
    Lainaa (Räkä @ Huhti. 14 2009,18:19) kirjoitti
    Tilanne eskaloitui seuraavanlaiseksi, että kukaan ei tunnu ottavan vastuuta mistään. Hain tarvikeakun stormilta ja jätin jutun kuluttajaasiamiehen hoidettavaksi.
    Raportoin, kunhan asiassa tapahtuu jotain.
    Mielenkiinnosta kyselen kuinka tässä kävi? Saitko uuden patterin takuuseen?

    Mulla taitaa olla nimittäin sama vääntö edessä. Pyörä vuoden vanha ja takuun alainen. Akku oli koko talven irti ja latailin sitä Ctekillä muutamaan otteeseen, joten huonoa kohtelua ei ole ainakaan saanut.
  15. #15
    no homma meni niin, että en jaksanut jädä odottelemaan mitään päätöksiä ja hommasin uuden akun. Samaa vikaa tosin ollut sen jälkeenkin..kylmät aamut tuntuvat olevan kavalia trumpan alimittaisille akuille. Ärsyttävää sinällään, että vaikka tota sattuisikin vaikka vain kerran vuodessa, niin koskaan ei voi olla lähteekö se vaiko eikö.
  16. #16
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 26 2010,22:59) kirjoitti
    Mulla taitaa olla nimittäin sama vääntö edessä. Pyörä vuoden vanha ja takuun alainen. Akku oli koko talven irti ja latailin sitä Ctekillä muutamaan otteeseen, joten huonoa kohtelua ei ole ainakaan saanut.
    Minä olen skeptinen siihen että irti olevaa akkua kannattaisi latailla talven aikana ollenkaan, ylläpitolaturikin ylilataa ihan tarpeettomasti akkua varsinkin jos lataa lämpöisessä tilassa.

    Itellä oli GSX kylmässä tallissa akku kiinni koko talven ja lähti keväällä käyntiin kuin ei seisomassa olisi ollutkaan.....

    Siis geeliakuthan Suzukeissa on vakiona ja ne eivät irrallaan purkaudu juurikaan, sen sijaan ylilataus pilaa ne varmasti.

    Eli älkää pistäkö geeliakkuja ylläpitolaturiin, ylläpitolaturit on tarkoitettu tavallisille lyijyakuille, geeliakut saa niin vain pilalle.



  17. #17
    Tänään jatkui selvittelyt. Vuoden vanha suska siis oireilee seuraavasti. Kylmänä pyörittää ja käynnistyy mielestäni normaalisti (ainakin melkein), mutta lämpimänä ei. Sammutin pyörän pari päivää sitten vahingossa valoihin ja eipäs startannutkaan, pyöräytti vähän ja hyytyi. Sama homma kävi poiketessani tankkaamaan. Hetken odottelun jälkeen lähti juuri käyntiin. Kone siis ei vaadi sahaamista se käynnistyy hyvin, mutta starttimoottori jaksaa hädin tuskin kiepauttaa konetta.

    Kävin tänään hakemassa Motonetista yleismittarin ja mittailin noita akun jännitteitä. Seuraavat napajännitteet sain mitattua:

    pyörästä virrat pois kytkettynä 12,9V
    virrat päälle (valot ym päällä) 12,4V
    tyhjäkäynnillä ~14,2V
    5000rpm ~14,6V
    startatessa jännite tipahtaa pahimmillaan alle 9V (ei käynnisty)

    Sähköistä ymmärtävät voisivat osata noiden perusteella heittää jonkun arvauksen. Itseäni epäilyttää tuo startatessa alas putova jännitä. Pahimmillaan tosiaan alle 9V, jolloin ei jaksanut pyörittää kuin vähän. 10V pinnassa lähti vielä käyntiin.

    Voiko vuoden vanha Yuasa olla vain tiensä päässä vai vaivaako pyörää jokin muu. Rele/hiilet?? Eikös nuo huonot akut yleensä kylmänä pitäisi oireilla eikä kuumana? *
  18. #18
    Mopon akut tosiaan tuntuu olevan sellasia, että kun ne kerran sippaa, niin eikun uutta kehiin.
    Meillä oli aikoinaan Harrikka, joka purki akkua jostain (vika ei selvinny lukuisista yrityksistä huolimatta) ja joka kerta, kun se yks akku meni sippiin, niin siihen ei voinu luottaa yhtään.
    Kesti just sen "ladatun" virran ja sit olikin kaput.
    Viime kesänä mulla jäi kerran parkit päälle ja akusta virrat loppu.
    En alkanu edes kokeileen, miten se jatkossa kestää, vaan hain uuden (ihan Bilteman *) ja hyvin on toiminu.
    Ja tosiaan talvella pois moposta (tai ainakin navat irti) ja latausta sillon tällön ja keväällä toimii...
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  19. #19
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 27 2010,21:33) kirjoitti
    Voiko vuoden vanha Yuasa olla vain tiensä päässä vai vaivaako pyörää jokin muu. Rele/hiilet?? Eikös nuo huonot akut yleensä kylmänä pitäisi oireilla eikä kuumana? *
    Lämpöisen koneen pyöräyttäminen vaatii enemmän virtaa kuin kylmän, tuossa on käynyt vain niin että akku on turhasta latailusta kiehunut talven aikana ja sen seurauksena virtaa antavaa pinta-alaa ei akussa enää ole riittävästi. Nuo geeliakut ovat todella tarkkoja ylilatauksen kanssa kun ylimääräistä vettä kiehutettavaksi ei ole.
  20. #20
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 27 2010,22:16) kirjoitti
    Lämpöisen koneen pyöräyttäminen vaatii enemmän virtaa kuin kylmän, tuossa on käynyt vain niin että akku on turhasta latailusta kiehunut talven aikana ja sen seurauksena virtaa antavaa pinta-alaa ei akussa enää ole riittävästi. Nuo geeliakut ovat todella tarkkoja ylilatauksen kanssa kun ylimääräistä vettä kiehutettavaksi ei ole.
    No ei vaadi, vaan just toisin päin. Muuten uskaltaisin olla samaa mieltä. Jatkuva ylläpitolataus geeliakun tuhoaa, sekä talvisäilytys kaapelit kiinni.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #21
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 26 2010,22:59) kirjoitti
    Lainaa (Räkä @ Huhti. 14 2009,18:19) kirjoitti
    Tilanne eskaloitui seuraavanlaiseksi, että kukaan ei tunnu ottavan vastuuta mistään. Hain tarvikeakun stormilta ja jätin jutun kuluttajaasiamiehen hoidettavaksi.
    Raportoin, kunhan asiassa tapahtuu jotain.
    Mielenkiinnosta kyselen kuinka tässä kävi? Saitko uuden patterin takuuseen?

    Mulla taitaa olla nimittäin sama vääntö edessä. Pyörä vuoden vanha ja takuun alainen. Akku oli koko talven irti ja latailin sitä Ctekillä muutamaan otteeseen, joten huonoa kohtelua ei ole ainakaan saanut.
    Tähän kohtaan vaan tyhmä kommentti tuosta takuusta. Pyörällä voi olla vaikka kuinka pitkä takuu mutta akuilla yleensä max vuoden. Tokikaan en voi tuota varmaksi sanoa mutta oma työnantajani ei anna tämän tyypisille tuotteille kuin max vuoden takuun.
    Akunhan saa Mp:ssä piloille jo sillä että kun pyörä tehtaalla akutetaan ja se seilailee peräpohjolaan oman aikansa sitten se vielä myydään ylivuotisena akkua lataamatta niin eihän se akku voi olla kun jo valmiiksi sulfatoitunut.
    Tokikaan en tiedä akutetaanko pyörät tehtaalla vai vasta just kun ne myydään. Idea olikin vaan se että uusikin akku on pilalla jos sitä ei ylläpitovarata (eli siis odotellu myyjän hyllyssä ostaajaa jo pitkään).
    Tässä ihmettelen mix piti taas kommentoida vaikka ei sano mitään.
    Terkuin mitsään mitään taaskaan tiedä
  22. #22
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 27 2010,21:33) kirjoitti
    Seuraavat napajännitteet sain mitattua:

    pyörästä virrat pois kytkettynä 12,9V
    virrat päälle (valot ym päällä) 12,4V
    tyhjäkäynnillä ~14,2V
    5000rpm ~14,6V
    startatessa jännite tipahtaa pahimmillaan alle 9V (ei käynnisty)
    Lataus kunnossa, akku kyykyssä, uusi akku tilalle.
  23. #23
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 28 2010,06:11) kirjoitti
    No ei vaadi, vaan just toisin päin. Muuten uskaltaisin olla samaa mieltä. Jatkuva ylläpitolataus geeliakun tuhoaa, sekä talvisäilytys kaapelit kiinni.
    Lämpöisessä koneessa on puristukset ihan eriluokkaa kuin kylmässä, varsinkin korkeapuristeiset koneet ottavat suurimman virtapiikkinsä lämpöisenä. Kyse on silloin siis puhtaasti akun hetkellisestä virranantokyvystä eikä kapasiteetista, eli virtaa luovuttavan pinnan sulfatoituessa syystä tai toisesta tulee yleensä just tilanne että lähtee käyntiin kylmänä vaikka vähän laiskasti pyörittääkin mutta kuumana akku sippaa puristusten kohdalla.
  24. #24
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 27 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 27 2010,21:33) kirjoitti
    Voiko vuoden vanha Yuasa olla vain tiensä päässä vai vaivaako pyörää jokin muu. Rele/hiilet?? Eikös nuo huonot akut yleensä kylmänä pitäisi oireilla eikä kuumana? *
    Lämpöisen koneen pyöräyttäminen vaatii enemmän virtaa kuin kylmän,
    Lämpölaajeneminen ja puristusten nousu saattaisi tosiaan selittää oireilun vain kuumana.

    Lainaa (naukkis @ Huhti. 27 2010,22:16) kirjoitti
    tuossa on käynyt vain niin että akku on turhasta latailusta kiehunut talven aikana ja sen seurauksena virtaa antavaa pinta-alaa ei akussa enää ole riittävästi. Nuo geeliakut ovat todella tarkkoja ylilatauksen kanssa kun ylimääräistä vettä kiehutettavaksi ei ole.
    No olisiko tuo akku talvenaikana käynyt kaksi tai kolme kertaa Ctekissä max tunnin ajan kerrallaan, eli laturi näytti nopeasti täyttä, jonka jälkeen otin akun pois latauksesta. En kyllä usko, että akku tuossa ajassa kuivaksi kiehuisi tai siitä muutoin piloille menisi. Turhaa tuo lataaminen saattoi toki olla. Samaa väärää tai oikeaa tapaa olen joka tapauksessa käyttänyt parin edellisen pyörän akkujen talvisäilöntään ja eivät ole muutamassa vuodessa miksikään menneet.
  25. #25
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 28 2010,17:54) kirjoitti
    No olisiko tuo akku talvenaikana käynyt kaksi tai kolme kertaa Ctekissä max tunnin ajan kerrallaan, eli laturi näytti nopeasti täyttä, jonka jälkeen otin akun pois latauksesta. En kyllä usko, että akku tuossa ajassa kuivaksi kiehuisi tai siitä muutoin piloille menisi.
    Juu ei se tuollaisesta lataamisesta pilalle mene, ihan oikeaoppinen lataus. Nähtävästi akku vain ollut maanantaikappale.
  26. #26
    Uusi akku sovitettu paikalleen, vartti ajoa ja kone sammuksiin. Sormi startille ja kone pyörähtää puoli kierrosta ja naks. Sama homma - ei jaksa pyörittää lämpimänä uudellakaan akulla. Vika siis on muualla.

    Lienee aiheellista lopettaa ko ongelmasta keskustelu akku threadin alla tähän. Kiitokset kuitenkin kaikille neuvoa tarjonneille. *
  27. #27
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 28 2010,21:06) kirjoitti
    Uusi akku sovitettu paikalleen, vartti ajoa ja kone sammuksiin. Sormi startille ja kone pyörähtää puoli kierrosta ja naks. Sama homma - ei jaksa pyörittää lämpimänä uudellakaan akulla. Vika siis on muualla.
    Paljonko on jännite siinä vaiheessa kun startti pysähtyy, pitäisi mennä lähelle 0 volttia. Jos sinne jää tuo 9v jännitettä startin pysähtyessä vika on virran kulussa startin ja akun välillä, hapettunut liitos, paskaa releessä tms. Siis alin luku ennenkuin starttirele palauttaa.

    Ja onhan se aina mahdollista että uusi akku on susi, kannattaa kokeilla miten lähtee vaikka autosta annetulla apuvirralla käyntiin, ei tee turhaa diagnoosia. Tuollainen korkeapuristeinen 1300cc kone vaatii paljon käynnistysvirtaa ja toimivakaan akku ei välttämättä anna riittävästi jos on alkuperäisestä poikkeava.
  28. #28
    Jostain purkaa akkua ja rajusti jos tyhjenee jo vartin ajon jälkeen ja ei jaksa kunnolla edes pyöräyttää..saattaa olla startissakin vikaa..ainakin autossa nuo releen kärjet teki tuota naksumista ja ei jaksanut pyöritellä


    Toki voi akkukin olla susi..itsellä joutui antamaan apuvirtaa autosta siltikin vaikka jaksoi pyörittää vanhalla akulla,mutta ei tarpeeksi kovaa..uusi akku ladattuna paikoilleen ja johan pörähti..tuntuuolevan nuo v-koneet persoja tuolle virralle käynnistymisen suhteen ainakin ;)
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  29. #29
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 28 2010,21:06) kirjoitti
    Uusi akku sovitettu paikalleen, vartti ajoa ja kone sammuksiin. Sormi startille ja kone pyörähtää puoli kierrosta ja naks. Sama homma - ei jaksa pyörittää lämpimänä uudellakaan akulla. Vika siis on muualla.
    Tuliko ladattua uusi akku täyteen ennen pyöräänlaittamista?

    Mikäli näin, niin pyörässä laturiongelma.
  30.  
  31. #30
    Olen joutunut lisäämään akkuvettä myös näihin ns. huoltovapaisiin akkuihin, tarkkaa hommaa, mutta kannattaa...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen