Elikkä Ducati ST2:ssa -04 alkoi vuotamaana taaemman sylinterin kannentiiviste öljyä ulospäin. Uddet tiivisteet tilattua tuli huomattua, että paketissa tuli vain läjällinen pieniä o-renkaita ja kaksi peltistä läpyskää, jotka kuuluvat sylinterin alapäähän sekä tiivisteliima tuubi, joka on tarkoitettu käytettäväksi noiden peltitiivisteiden kanssa. Eli kysymys kuuluukin, että onko siellä erikseen "oikeaa" kannentiivistettä vai tiivistääkö kansi ja sylinteri muka tarpeeksi ilman erillistä tiivistettä? Kuulostaa vaan niin hullulta, että sinne ei kuuluisi erillistä tiivistettä.
Ei ole erillistä kannentiivistettä. Pelkät o-renkaat riittävät.
BMW R nineT -17
Eiköhän ne oo renkaat kuitenkin oo kovettunu.Niistä ainakin Guzzi alkaa vuotamaan.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Hailacilta tilattuna osa öljyrenkaista oli mustia, mutta vesirenkaat vihreitä. Vanhat renkaat olivat kaikki vihreitä.
Ducatin omat o-renkaat(kannen ja sylinterin välissä) ovat vihreitä noissa -90 luvun "ensiasennusmoottoreissa", mutta jos tilaat esim. Etralta (100% varmasti VITONISIA(FPM!!!)), niin onpa mustia.... Kuiteskin ne on OLTAVA vitonia/FPM, jotta kestävät glykoolia ja öljyä... "Normaalit o-renkaat" ei siellä välissä kestä.....
Itse kiristäisin kannen ennen muita toimenpiteitä ja katsoisin, et vuotaako vielä. Mulla oli samanen ongelma 70 tkm ajetussa 907IE koneessa ja sitten, kun rupesin kattelemaan tarkemmin, niin kannen pultit oli totaalisesti liian löysällä..... Pinnapultit olivatten ok mitoissa ja eivät olleet venyneet, mutta ainastaan kannen pultit olivat liian löysällä.... Melkein käsivoimin ne sai kierrettyä auki.... No, en tiedä tarkemmin Sun tapausta, mutta kirjoitin vain mun kokemuksesta..... et ei pidä kenenkään vetää herneitä nenään..... *![]()
juup jos mustia niissä pitäisi olla valkoinen marker piste
piste kuuluisi olla standardi ei kuitenkaan aina löydy
Veikkaan, et ST2:sessa on ihan samat o-renkaat,kun 907:ssa ja jos joku meinaa tilata niitä Etralta, niin multa löytyy tarkat tiedot tilausnumeroista ja ovatten varmasti Vitonisia(FPM)mutta huomattavasti edullisempia, kun Ducatilta... en kiellä ketään tilaamasta moisia Ducatilta... *![]()