Vanteet olis menossa pulverimaalaukseen ja laakerit pitäisi poistaa uunikuivauksen vuoksi (lähes 200 astetta celsiusta). Pyörä F 800S, kuulalaakerit ja alumiiniholkki välissä,mutta kummalta puolelta painetaan prässillä. Vanteen keskiössä on kai kannas johon toinen laakeri tukee ja toinen sitten holkkiin, mutta kummalla puolella tuo "kannas" on ja kumpi laakeri "liikkuu" ja puristuu vain holkkia vasten?
Yleensä homma menee siten että tuurnalla painetaan alumiiniholkki sieltä keskeltä vähän sivulle ja toinen laakeri kerrallaan napautetaan tuurnalla irti ne.. eli molemmat laakerit purkautuvat omille sivuilleen.
Tässä tapauksessa holkki ei liiku kuin millin korkeintaan kaksi sivuun, eikä alumiiniholkki kestä iskuja. Rakenne täytyy olla toisenlainen, kun löytyisi "räjäytyskuva" jostain tai joku olisi purkanut onttoakselisen etuvanteen laakeroinnin.
Ei se holkki yleensä milliä paria enempää liikukkaan sivulle.
Ainakaan aluksi kun laakerit pitävät sitä tiukasti paikoillaan.
Kuumailmapuhaltimella lämpöä ja hyvä tuurna niin laakeri lähtee ympäri sisäkehää naputtelemalla irti.
Toinen puoli onkin sitten helpompi...
Räjäytyskuvia ainakin täällä...
Ihan normaalilta rakenteelta näyttää ainakin kuvan perusteella...
Vai tuleeko tuo keskiholkin pää laakerin sisäkehän sisäpuolelle?
Ei varmaankaan jo ne kerran sen millin pari saa sivuun...
Irtosihan ne laakerit, kiitos linkistä ja "räjäytyskuvasta" vaikka siitä puuttuikin ne oleellisimmat osat jotka "esti" purkamista. Väliholkin päissä, lähellä laakereita oli ohuesta pellistä tehdyt prikat joiden tarkoitus on keskittää holkki jolloin akseli on helpompi asentaa paikalleen.Kampesin isohkolla ruuvarilla holkkia sivuun keskilinjasta jolloin prikka hiukan "antautui" ja holkin pääty oli paremmin näkyvillä ja sain naputeltua laakerin ulos, toki myös lämmitin napaa samalla. Prikat sai myös oikaistua helposti, joten ne saa palautettua hoitamaan hommansa myös jatkossa. Kiitos vielä kerran linkistä, siellä on paljon asiaa.
Tuohon on olemassa laakerin ulosvetäjä, jonka kärki leviää laakerin taakse ja pultilla vedetään ulos. Lämmitys tietysti auttaa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi