Thundercatti ei oikein kulje talvisäilönnän jälkeen...
Tyhjäkäynnillä ei ongelmia ilmene, eikä ihan pienessä vauhdissa myöskään. Ottaa myös kierroksia paikallaan ilman ongelmia. Siinä vaiheessa kun pyörältä yrittää pyytää 60 km/h ylittäviä nopeuksia, alkaa mokoma kuitenkin nykimään ja "röpöttämään" oikein kunnolla. Toisaalta, jos seisoo hetken esim. liikennevaloissa niin sen jälkeen saattaa mopo kiihtyä kuin vikaa ei olisikaan.
Eli siis: Ilmeisesti kaasuttimet eivät saa "soppaa" tarpeeksi. Suodatinta tuli jo ihmeteltyä ja kyllä siitä ainakin jollain tapaa bensa meni läpi, hiukan laiskasti ehkä kuitenkin. Tankista tulee tavaraa kun hana on auki. Bensapumppu nakuttaa kuten aiemminkin kun lyö virrat päälle. Kaasuttimien tyhjennysnipoista tuli puhtaan näköistä bensaa.
Mikäli huomenna suoritettava suodattimen vaihto ei tuota toivottua tulosta, niin mitähän sitten kannattaisi tutkia ja missä järjestyksessä...?
Tarkasta se liitos sen bensansuodattimen ja letkujen välillä. Sillon kun minulla oli tcatti niin erään kerran laitoin bensaletkut juurta myöten suodattimeen kiinni ja koeajolenkiltä työnsin mopon kotiinTosin ei silloin naurattanut, mutta kun tajusin antaa vähän löysää bensaletkuille niin johan alkoi taas laulaa ja mieli parantua.
Jos bensan loppumisen jälkeen käynnistystä yrittäessä pumppu nakuttaa kovasti, niin vika voisi olla tuo. Voihan sulla tosin olla neuloissakin karstaa säilönnän jäljiltä.
Spiritus fortusta litra tankkiin ja ajoa.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Semmoinen lisäys taustatietoihin, että tämä sama ilmiö on toistunut jo monena perättäisenä keväänä sillä erotuksella, että aiemmin on parin korttelinmitan "röpöttelyn" jälkeen mopo pelannut koko loppukauden ongelmitta.
Tällä kertaa edes 80 km ei riittänyt...
--------------
Jaa että viinaa tankkiin?
Kannattaa se Spiritus Fortius juoda ite ja odotella rauhassa haihtuminen ja sitte vasta kovaa ajoa... Ei vaan, saattaapa tuo hyvinkin olla kaasareihin talven aikana kertynyttä sakkaa mikä sielä tukkii suutinpuolella. Onkos tankissa ollut mitään säilöntä aineita? Bensasta kun tuppaa pitkään seistessä kertyä hiekan tapaista sakkaa. Saattaa jollain putsaus liuottimella hävitä, pahimmassa tapauksessa onpi kaasarit ruuvattava irti ja putsattava perinpohjaisesti...
olikos kylmä ilma ace ainakin 0-5 asteen lämpötiloissa taitaa jäätää kaasuttimien kurkkuja
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Noloa myöntää, mutta oma moka koko juttu...
Tampereen Yamaha Motor Centerin huoltopuolelta esitettiin meikäläiselle myös IT-tukihommissa hyvinkin tärkeä kysymys eli "oletko itse tehnyt laitteelle jotakin viime aikoina". Kun tunnustin räplänneeni katteita osui ammattilaisen arvaus äkkiä kohdalleen eli patopaineosastolle... Pimeän puoleisessa tallissa tuli talven aikana hiukan purettua mopon katteita, ja kasausvaiheessa yksi letku jäi laittamatta takaisin paikalleen.
Bensansäilytysaineet ja muukin turha voodoo-talvisäilytystouhu on vastakin pannassa oman moponi kohdalla, mutta valaistusta on kohennettava remonttipaikassa...
Eli siis kaikki taas OK ja kiitos ko. ammattimiehen suuntaan!